Het centrale topic voor melden bugs op Higherlevel.nl

Aanbevolen berichten

Daar is zelfs een apart topic voor. Klik op Forum, daal af naar Over Higherlevel en kies het tweede topic waar Bugs & Ideeën gemeld kunnen worden.

Samengevoegd, wel zo makkelijk ;)

 

inhoudelijk (en op persoonlijke titel als lid, niet als mod):

 

Kan de indiener van een Topic niet een stukje beheer doen door niet relevante antwoorden te verwijderen
en wie bepaalt wat niet-relevant is? Als het aan sommige topicstarters ligt wordt dan ieder antwoord dat niet in hun straatje past of iedere lastige wedervraag verwijderd :)

 

Vergeet niet: dit is geen vraag- en antwoordrubriek, maar een forum met discussies. In discussies ga je wat mij betreft niet lichtzinnig snijden en snoeien.

 

of verder naar beneden te plaatsen zodat de Topic goed leesbaar blijft en dat zijdelingse discussies minder het beeld vertroebelen?

Leuk idee, maar in de huidige opzet (discussie op volgorde tijdstip plaatsen reactie op 1 niveau in in draad) nog niet uitvoerbaar. KvK Hallo heeft het geprobeerd met subtreads (reacties op reacties), maar dat bleek dramatisch slecht voor het kunnen volgen van het topic.

Als er echt een zijdelingse discussie ontstaat kan die worden afgesplitst; maar meestal zie dan reacties die zowel reageren op de hoofdvraag als de zijdelingse discussie: splitsen is dan al niet meer mogelijk, en verder naar beneden plaatsen ook niet.

 

De huidige opzet is suboptimaal, maar op korte termijn is er niet veel mogelijkheid tot drastische veranderingen.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Kan de indiener van een Topic niet een stukje beheer doen door niet relevante antwoorden te verwijderen of verder naar beneden te plaatsen zodat de Topic goed leesbaar blijft en dat zijdelingse discussies minder het beeld vertroebelen?

Ik denk niet dat dat er ooit zal komen. Er zijn namelijk ook de nodige vraagstellers die op zich heel zinnige bijdrages graag verwijderd zouden zien omdat ze niet het antwoord bevatten dat die persoon graag wil horen.

 

Ook zou waardering (likes/nuttig) en niet puur kwantiteit van ingezonden berichten een betere indicatie zijn voor vermelding bij het profiel.

Ik weet niet wat je hier nou precies bedoelt...

Link naar reactie

Die weging lijkt op het systeem van Stack Exchange en dochters zoals Stack Overflow, zoals ik hier eerder al eens opmerkte, maar dat past niet bij Higherlevel. De vraagsteller stelt een vraag over een onderwerp waarvan hij of zij weinig weet en is daarom — afgezien van het elegante bedankje "dit heeft mij het meest geholpen" — als leek doorgaans de laatste die een antwoord op juistheid en volledigheid kan beoordelen.

 

Verder past het, zoals ook toen al is opgemerkt, niet bij een discussie: de dimensie tijd gaat verloren. Je mist de vraag-antwoord-wedervraag-repliek-bedenking-aanvulling enzovoorts als je antwoorden met likes een "hogere" positie gaat geven.

 

Als ze niet te veel off topic worden gebruikt, is het aantal reuzen bij een antwoord vaak ook al een duidelijk signaal.

 

Link naar reactie

Het tweakers en slashdot systeem, +1 voor een zinvolle post (iedereen kan die geven), met een filter kan ook. Zeg maar de reusjes. Met een andere naam. Kan de kneusknop weg!

 

Alleen de 'harde kern' opvoeden om die knop dan ook op een nuttige manier te gebruiken. Dat is misschien een hobbel...

Link naar reactie

Die weging lijkt op het systeem van Stack Exchange en dochters zoals Stack Overflow, zoals ik hier eerder al eens opmerkte, maar dat past niet bij Higherlevel. De vraagsteller stelt een vraag over een onderwerp waarvan hij of zij weinig weet en is daarom — afgezien van het elegante bedankje "dit heeft mij het meest geholpen" — als leek doorgaans de laatste die een antwoord op juistheid en volledigheid kan beoordelen.

 

Met als grote verschil dat niet de vraagsteller maar de andere leden bepalen welk antwoord het beste is, door plusjes en minnetjes te geven voor een antwoord. Volgens mij is het daar ook nog eens zo dat je een beperkt aantal stemmen (=plusjes en minnetjes) krijgt als je lid word, en meer stemmen moet verzamelen door zelf actief deel te nemen en goede antwoorden te geven.

 

Verder past het, zoals ook toen al is opgemerkt, niet bij een discussie: de dimensie tijd gaat verloren. Je mist de vraag-antwoord-wedervraag-repliek-bedenking-aanvulling enzovoorts als je antwoorden met likes een "hogere" positie gaat geven.

 

Klopt. Bij Sitedeals kan de vraagsteller tegenwoordig zelf een beste antwoord en een goed antwoord kiezen, die dan bovenaan worden weergegeven. Dan staan de antwoorden niet meer in de juiste volgorde en is er geen touw meer aan vast te knopen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie

Is het mogelijk om bij de zoekfunctie de mogelijkheid toe te voegen om alleen in topictitels te zoeken?

Goede suggestie! Zeker in combinatie met het streven om topictitels vaker aan te passen tot een relevante ladingdekkende beschrijving.

 

Maar verwacht geen snelle implementatie; in de tussentijd is dit een goed alternatief

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Een volgorde van 'beste reactie bovenaan' leent zich heel erg voor een vraag- en antwoord forum, maar is een crime voor een discussieforum. je kunt dat niet bijv. drie keer in twee dagen lezen, omdat oude en nieuwe antwoorden door elkaar staan

 

Een volgorde van oudste posts bovenaan leest prettig als je in een al wat ouder topic weer bij wil lezen wat er verder over gezegd is, in een discussie dus. Maar is dan weer een crime wanneer je vragen hebt e antwoorden zoekt tussen oudere posts.

 

Dat vraagstuk heeft dus heel sterk te maken met de 'missie' van een forum: welke kant wil je op?

 

Als ik de reacties zo lees, zijn ook de moderators onderling het hier niet over eens.

Link naar reactie

Ter info: er lijkt iets mis te zijn met het "gratis" topic nadat kennelijk 2 mods tegelijk een off topic bericht uit het MKB-Clickservice topic wilden samenvoegen met dit topic.

 

Er wordt aan gewerkt.

 

(en het toont maar weer eens aan hoe lastig off topic reacties zijn..)

 

hmm jammer, wel benieuwd naar hoe dat verder ging, heb vanaf mijn reactie tot nu in bespreking gezeten.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie

Een volgorde van 'beste reactie bovenaan' leent zich heel erg voor een vraag- en antwoord forum, maar is een crime voor een discussieforum. je kunt dat niet bijv. drie keer in twee dagen lezen, omdat oude en nieuwe antwoorden door elkaar staan

 

Een volgorde van oudste posts bovenaan leest prettig als je in een al wat ouder topic weer bij wil lezen wat er verder over gezegd is, in een discussie dus. Maar is dan weer een crime wanneer je vragen hebt e antwoorden zoekt tussen oudere posts.

 

Misschien een alternatief: de beste reactie een andere achtergrondkleur geven zodat hij direct opvalt? Of een kopie van de beste reactie bovenaan zetten, maar ook gewoon in het topic zelf laten staan om het overzicht te bewaren?

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie

Misschien een alternatief: de beste reactie een andere achtergrondkleur geven zodat hij direct opvalt? Of een kopie van de beste reactie bovenaan zetten, maar ook gewoon in het topic zelf laten staan om het overzicht te bewaren?

 

Maar wie bepaalt wat de beste reactie is?

Toch hopelijk niet de vraagsteller zelf: die stelt de vraag immers niet voor niets? Die kan niet oordelen over de juistheid van de reactie, hooguit over wat hem/haar het leukst lijkt

 

Je ziet dat systeem oa op goeie vraag waarin een onwetende vraagsteller het meest wenselijke doch inhoudelijk verkeerde antwoord als beste antwoord kiest, en daarmee nietsvermoedende toekomstige lezers op het verkeerde been zet.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Je ziet dat systeem oa op goeie vraag waarin een onwetende vraagsteller het meest wenselijke doch inhoudelijk verkeerde antwoord als beste antwoord kiest, en daarmee nietsvermoedende toekomstige lezers op het verkeerde been zet.

Helemaal mee eens: niet interpoleren of middelen, want dan neigt het zwaartepunt vanzelf naar middelmatigheid.

 

Link naar reactie

klopt, een vraagsteller kan dat eigenlijk niet beantwoorden.

 

je ziet dat wel vaak: vooral in het fiscale topic want daar raakt het mensen het meest.

Iemand wil iets inrichten naar zijn voorkeur, maar vraagt zich af of de fiscus daarmee akkoord zou gaan. Het antwoord 'ja dat mag' wordt aanzienlijk vaker positief gewaardeerd dan het antwoord 'oei, daar moet je mee oppassen'.

 

ik vind het persoonlijk ook niet zo belangrijk wat nou het enige, unieke allerbeste antwoord is. Juist de veelheid en verscheidenheid aan antwoorden, de verschillende invalshoeken, alsook de bevestiging van eerdere antwoorden maken meer duidelijk hoe een complexe materie in elkaar steekt. Het is vaak niet zo zwart-wit

 

Link naar reactie

.[.q.u.o.t.e.].[/.q.u.o.t.e.] .:.) .?.?.?. :.-.\ .

 

Hallo,

 

Als ik de buttons gebruikt krijg ik de wingding (?) letters in de linker bovenhoek.

(ik heb er even puntjes tussen gezet.)

Heb ik iets fout staan?

Of hoort het zo?

 

Alvast bedankt! :)

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.