• 0

Assortiment doorplaatsen naar marktplaats, ebay en google base

Hoi Hoi Medeondernemers,

 

Naast 5 reguliere kinderkledingwinkels exploiteren wij sinds november 07 ook een webwinkel waarbij volledig geautomatiseerd voorraad getoond wordt en bijgewerkt (realtime bij verkopen). Hiervoor hebben wij ACA Classic software helemaal ontrafeld en is het mogelijk om deze data te exporteren naar XML zodat het eenvoudig via internet is te presenteren.

 

Hoewel onze webwinkel gestaag groeit onderzoeken wij de mogelijkheden om de groei verder te versnellen. Uit onderzoek blijkt dat het mogelijk is om artikelen door te plaatsen naar andere sites. Nu weet ik dat kinderkleding ontzettend veel via marktplaats wordt verhandeld (de nummer 2 naast auto's). Heeft iemand ervaring met het geautomatiseerd doorzetten van artikelen (xml) naar:

 

- Marktplaats

- Ebay

- Google Base

 

Ik vraag mij namelijk af of ik hierin moet investeren.

 

Met viendelijke groet,

 

 

Petra Schuurman

 

 

 

 

www.woods.nl - De online kinderkledingwinkel voor baby, meisje en jongen met bekende merken als Vingino, Esprit, Mexx, Gaastra, Protest, Retour, Gsis, Gbro, Gsus, Babyface, Carbone, Cars, Code 1, Eager Beaver, Locker, O'neill, Rags For Girls, Jottum, Nono en filialen in Arnhem, Nijverdal en Omm

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik meen ergens gelezen te hebben dat Marktplaats dit voor ondernemers eenvoudiger wilde gaan maken. Ja! http://statisch.marktplaats.nl/html/marketfeeder/

Voor eBay doet Turbo Lister volgens mij wat je wilt, http://pages.ebay.nl/turbo_lister/.

Google Base heb ik verder geen ervaring mee.

 

Lijkt mij nooit een verkeerde investering. Als mensen op deze manier je shop sneller vinden komen ze denk ik ook sneller terug. Volgens mij kun je vooral op eBay veel geld verdienen door het enorme bereik.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Freek,

 

Marketfeeder had ik zelf ook al gevonden. Zijn slecht bereikbaar. 2 keer informatie aangevraagd en geen reactie terug. Ook niet na bellen dus die snappen het niet.

 

Wat ik zoek is iemand die ervaring heeft in het doorplaatsen en dan zou ik gewoon graag even telefonisch een en ander doorspreken. Waarom het wiel uitvinden als mijn buurman (in een andere sector) dat al gedaan heeft.

 

Groetjes,

 

Petra

www.woods.nl - De online kinderkledingwinkel voor baby, meisje en jongen met bekende merken als Vingino, Esprit, Mexx, Gaastra, Protest, Retour, Gsis, Gbro, Gsus, Babyface, Carbone, Cars, Code 1, Eager Beaver, Locker, O'neill, Rags For Girls, Jottum, Nono en filialen in Arnhem, Nijverdal en Omm

Link naar reactie
  • 0

Hallo Petra,

Ik hoop niet dat je het erg vind dat ik je topic 'kaap', maar ik heb een vraag voor je. Ik weet dat jullie (ook) een webwinkel hebben en nu wil je op andere sites ook gaan verkopen.

Mijn vraag, hoe houd je dan de voorraad bij? Of komt dat in de kledingbranche niet zo nauw?

 

Ikzelf heb ook ooit wel eens wat via Epay en MP gedaan, maar had moeite om de voorraad op peil te houden op mijn webwinkel waardoor sommige klanten dingen kochten die ik niet meer op voorraad had. En 75% van mijn artikelen zijn niet na te bestellen.

Ben benieuwd wat voor 'n oplossing jullie daarvoor hebben!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net marketfeeder gebeld, ze namen gewoon op. Ik heb aangegeven dat ik grote aantallen advertenties wil plaatsen in een gratis rubriek, maar Marketfeeder werkt alleen in rubrieken met betaalde advertenties zoals auto's, huizen en boten..

 

HELAAS!

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.