Behoefte creëren hoeven we niet te doen die zijn er al het is alleen voor een ondernemer van levensbelang die behoefte te vinden.
Ten behoeve van de gevonden behoefte een verbetering in markt te zetten.
Elk bedrijf doet dit of probeerd het in ieder geval.
De vraag achter deze vraag is natuurlijk zijn er nog gaten in de markt te vinden?
"Alles bestaat toch al"?
Eén ding is zeker; je moet er een neus voor hebben.
Naar een lege muur staren en de hersens pijnigen tot je iets te binnen schiet, leidt tot niets.
Het is net als met relaties als er krampachtig naar op zoek gaat, vind je ze nooit.
Ze zeggen wel eens" zoek en gij zult vinden"maar dat geld wat mij betreft alleen voor paaseieren.
Als je er een gevoel voor hebt, kun je bij toeval een gat in de markt ontdekken. Simpelweg omdat je het artikel, dienst zelf mist op de markt.
Kijk naar Flexstart een goed idee voor ondernemers in de markt.
Jammer dat ze er zo`n potje van maken.
Het gaat er in het diepste niet om wat je in je businessplan schrijft.
En waar je idee in het voorzien in de behoefte van andere vandaan komt.
Maar het gaat erom wat je doet. Niet één, maar consistend en conseqeunt elke dag opnieuw !!!!!!!
Het gaat er uiteindelijk niet om wat je al ondernemer aan je klanten allemaal belooft, maar om wat je waarmaakt.
Dag na dag na dag !!!!!!!!!!!!!!
Ik geef toe dat dit nogal simpel klinkt.
Maar die simpelheid is bedriegelijk.
In de praktijk blijken we namelijk we namelijk nogal wat problemen met het werkelijk uitvoeren van onze plannen.
Hoe goed onze plannen ook mogen zijn !!!!!!!!
Ondernemen draaid om doen. En tegelijkertijd om het onderkennen van je eigen zwaktes op dit gebied en het nemen van adequate maatregelen.
Prioriteiten stellen t.o.v het verwezelijken van je plan.
Hulp vragen op gebieden waar je de kennis niet van in pacht heb.
Samenwerken met andere ( mischien in een netwerk of via raad van experts van higherlevel) om je plan, het product of de dienstverlening ten behoeve van je klanten te voldoen.
Wat je leert uit het managen van jezelf is vervolgens meteen toepasbaar op de omgang met je klanten.
Mijn bedrijf (organisatie) is ook ontstaan door de behoefte en de problematiek van kleine zelfstandigen.
Ik heb daarvoor ook een oplossing op de markt gebracht die ik dag na dag na dag moet verwezelijken.
Ik kan mijn klanten en mijn medewerkers niet afdoen met loze beloftes
ik moet het elke dag weer op nieuw waar maken.
Daarom heb ik om mezelf op de juiste koers te houden door studie, nadenken en afkijken een eenvoudig doe-systeem ontwikkeld dat werkt.
Althans voor mij.
Het systeem draait voornamelijk om het stellen van prioriteiten.
En het samenwerken dat wel zoooo belangrijk is.
Mijn laatste raad is; om de behoefte van anderen te voldoen moet je in samenwerking met anderen win win situaties creëren.
Houd je plan niet alleen bij jezelf want dan voorzie alleen maar problemen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Chris-Geus
Chris-Geus
Behoefte creëren hoeven we niet te doen die zijn er al het is alleen voor een ondernemer van levensbelang die behoefte te vinden.
Ten behoeve van de gevonden behoefte een verbetering in markt te zetten.
Elk bedrijf doet dit of probeerd het in ieder geval.
De vraag achter deze vraag is natuurlijk zijn er nog gaten in de markt te vinden?
"Alles bestaat toch al"?
Eén ding is zeker; je moet er een neus voor hebben.
Naar een lege muur staren en de hersens pijnigen tot je iets te binnen schiet, leidt tot niets.
Het is net als met relaties als er krampachtig naar op zoek gaat, vind je ze nooit.
Ze zeggen wel eens" zoek en gij zult vinden"maar dat geld wat mij betreft alleen voor paaseieren.
Als je er een gevoel voor hebt, kun je bij toeval een gat in de markt ontdekken. Simpelweg omdat je het artikel, dienst zelf mist op de markt.
Kijk naar Flexstart een goed idee voor ondernemers in de markt.
Jammer dat ze er zo`n potje van maken.
Het gaat er in het diepste niet om wat je in je businessplan schrijft.
En waar je idee in het voorzien in de behoefte van andere vandaan komt.
Maar het gaat erom wat je doet. Niet één, maar consistend en conseqeunt elke dag opnieuw !!!!!!!
Het gaat er uiteindelijk niet om wat je al ondernemer aan je klanten allemaal belooft, maar om wat je waarmaakt.
Dag na dag na dag !!!!!!!!!!!!!!
Ik geef toe dat dit nogal simpel klinkt.
Maar die simpelheid is bedriegelijk.
In de praktijk blijken we namelijk we namelijk nogal wat problemen met het werkelijk uitvoeren van onze plannen.
Hoe goed onze plannen ook mogen zijn !!!!!!!!
Ondernemen draaid om doen. En tegelijkertijd om het onderkennen van je eigen zwaktes op dit gebied en het nemen van adequate maatregelen.
Prioriteiten stellen t.o.v het verwezelijken van je plan.
Hulp vragen op gebieden waar je de kennis niet van in pacht heb.
Samenwerken met andere ( mischien in een netwerk of via raad van experts van higherlevel) om je plan, het product of de dienstverlening ten behoeve van je klanten te voldoen.
Wat je leert uit het managen van jezelf is vervolgens meteen toepasbaar op de omgang met je klanten.
Mijn bedrijf (organisatie) is ook ontstaan door de behoefte en de problematiek van kleine zelfstandigen.
Ik heb daarvoor ook een oplossing op de markt gebracht die ik dag na dag na dag moet verwezelijken.
Ik kan mijn klanten en mijn medewerkers niet afdoen met loze beloftes
ik moet het elke dag weer op nieuw waar maken.
Daarom heb ik om mezelf op de juiste koers te houden door studie, nadenken en afkijken een eenvoudig doe-systeem ontwikkeld dat werkt.
Althans voor mij.
Het systeem draait voornamelijk om het stellen van prioriteiten.
En het samenwerken dat wel zoooo belangrijk is.
Mijn laatste raad is; om de behoefte van anderen te voldoen moet je in samenwerking met anderen win win situaties creëren.
Houd je plan niet alleen bij jezelf want dan voorzie alleen maar problemen.
M.V.G
Chris
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag