• 0

Het waar maken van je beloftes !!!!!!

Behoefte creëren hoeven we niet te doen die zijn er al het is alleen voor een ondernemer van levensbelang die behoefte te vinden.

 

Ten behoeve van de gevonden behoefte een verbetering in markt te zetten.

Elk bedrijf doet dit of probeerd het in ieder geval.

 

De vraag achter deze vraag is natuurlijk zijn er nog gaten in de markt te vinden?

"Alles bestaat toch al"?

 

Eén ding is zeker; je moet er een neus voor hebben.

Naar een lege muur staren en de hersens pijnigen tot je iets te binnen schiet, leidt tot niets.

Het is net als met relaties als er krampachtig naar op zoek gaat, vind je ze nooit.

Ze zeggen wel eens" zoek en gij zult vinden"maar dat geld wat mij betreft alleen voor paaseieren.

Als je er een gevoel voor hebt, kun je bij toeval een gat in de markt ontdekken. Simpelweg omdat je het artikel, dienst zelf mist op de markt.

 

Kijk naar Flexstart een goed idee voor ondernemers in de markt.

Jammer dat ze er zo`n potje van maken.

Het gaat er in het diepste niet om wat je in je businessplan schrijft.

En waar je idee in het voorzien in de behoefte van andere vandaan komt.

Maar het gaat erom wat je doet. Niet één, maar consistend en conseqeunt elke dag opnieuw !!!!!!!

Het gaat er uiteindelijk niet om wat je al ondernemer aan je klanten allemaal belooft, maar om wat je waarmaakt.

 

Dag na dag na dag !!!!!!!!!!!!!!

 

Ik geef toe dat dit nogal simpel klinkt.

Maar die simpelheid is bedriegelijk.

In de praktijk blijken we namelijk we namelijk nogal wat problemen met het werkelijk uitvoeren van onze plannen.

Hoe goed onze plannen ook mogen zijn !!!!!!!!

 

Ondernemen draaid om doen. En tegelijkertijd om het onderkennen van je eigen zwaktes op dit gebied en het nemen van adequate maatregelen.

Prioriteiten stellen t.o.v het verwezelijken van je plan.

Hulp vragen op gebieden waar je de kennis niet van in pacht heb.

Samenwerken met andere ( mischien in een netwerk of via raad van experts van higherlevel) om je plan, het product of de dienstverlening ten behoeve van je klanten te voldoen.

Wat je leert uit het managen van jezelf is vervolgens meteen toepasbaar op de omgang met je klanten.

 

Mijn bedrijf (organisatie) is ook ontstaan door de behoefte en de problematiek van kleine zelfstandigen.

Ik heb daarvoor ook een oplossing op de markt gebracht die ik dag na dag na dag moet verwezelijken.

Ik kan mijn klanten en mijn medewerkers niet afdoen met loze beloftes

ik moet het elke dag weer op nieuw waar maken.

Daarom heb ik om mezelf op de juiste koers te houden door studie, nadenken en afkijken een eenvoudig doe-systeem ontwikkeld dat werkt.

Althans voor mij.

Het systeem draait voornamelijk om het stellen van prioriteiten.

En het samenwerken dat wel zoooo belangrijk is.

 

Mijn laatste raad is; om de behoefte van anderen te voldoen moet je in samenwerking met anderen win win situaties creëren.

Houd je plan niet alleen bij jezelf want dan voorzie alleen maar problemen.

 

M.V.G

 

Chris

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

In het verlengde hiervan, mocht je ooit overweldigd raken van de hoeveelheid dingen die je moet doen, de hoeveelheid beloftes die je gemaakt hebt en de hoeveelheid stress die op je afkomt? Dan is de volgende tip misschien handig.

 

Zet drie circels op een stuk papier, de binneste circel is je "NU-zone". Hierin schrijf je de dingen die de hoogste prioriteit hebben en die je zelf kan doen. De circel daarbuiten is de "HAAST-zone". Hierin schrijf je de dingen die snel moeten gebeuren maar die je zou kunnen delegeren.

De buitenste circel is je "DOEN-zone". Dit zijn beloftes die je gemaakt hebt en die je moet nakomen, een todo-list in je kalender kan een goede tool zijn om deze zone te ondersteunen.

 

Op deze manier krijg je een goed overzicht in hectische tijden, en volgens mij is dat overzicht je snelste ticket naar meer gecontroleerde tijden :D

 

Het is belangrijk dat je doet wat je beloofd, iets waar ik zelf steeds beter in wordt maar wat toch vaak moeilijker is dan verwacht. De dingen die ik me nu probeer aan te leren zijn: Direct actie ondernemen zodra mijn agenda begint te piepen, mailtjes direct beantwoorden, een dagelijks overzicht van mijn werk maken en mijn agenda goed bijhouden.

 

Heeft er iemand nog meer tips?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ja ik heb er nog wel een paar:

 

Mijn levens en ondernemings motto:

 

It is not about doing things right. It is about doing the right things!

 

Wat tips om je te helpen je belofte's na te komen en niet te verdrinken in belofte's:

 

Kittekat!

Hap klare brokjes.... Verdeel je werk in hap klare brokjes, dingen die je afkan ronden zodat ze niet eeuwig op je todo list staan.

 

Daarnaast in het verlengde van jou circels (Ga ik ook eens proberen!) gebruik ik altijd de urgentie en prioriteit test. Urgente dingen hebben vaak een lage prioriteit en andersom. Vergeet hier ook niet je persoonlijke dingen mee te nemen. Anders "vergeet" je heel snel dat je geen sociaal leven meer hebt. (Is namelijk niet urgent, maar heeft wel een hoge prioriteit!)

 

K.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0

Klanten kwijtraken is ook een prima methode om te leren prioriteiten te stellen en beloftes na te komen.

 

Karel, ik ben vegetariër ;)

Heb je ook een tofu/quorn variant van je strategie?

 

Chris; hoe creëer je een win/win situatie? Welke mindset is daar voor nodig? HOe zet je dit om in concrete voorstellen en situaties?

 

Groet,

Annedien

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Annedien,

 

Er zitten voordelen verbonden aan elk samenwerkingsverband dat je als ondernemer creeerd.

De veronderstelling dat je alles weet als ondernemer en alle aspecten t.b.v je onderneming beheerst lijkt me sterk.

Daarom kan je altijd wel een manier als ondernemer vinden waar je bedrijf voordelen mee behaald.

Link naar reactie
  • 0

Ik hanteer zelf altijd graag het volgende:

 

win-win door quick-win

 

Dit betekent: Eisen en wensen van klant bespreken en vastlegen. Jij als product/dienstverlener DIE punten eruit pakken die in no-time te verwezenlijken zijn.

Resultaat: Klant ziet direct toegevoegde waarde (war voor zn geld), en heeft (meestal) direct het volste vertrouwen in de product/dienstverlener. En dit vertrouwen is ZO belangrijk. Dit is DE basis om verder te werken.

 

Erik

Link naar reactie
  • 0

Vertrouwen is het gene dat je moet verkopen!

 

Het voordeel van vertrouwen is dat hier ook geen concurrentie in is!

 

Greetz, Patrick

Gain Marketingmanagement &amp Organisatie.

 

Wij verzorgen/bezorgen voor ondernemingen binnen het MKB, de doorlooproute om klanten te behouden, te werven en de winstgevendheid van klanten te maximaliseren.

 

EasyMarketingplan: praktisch, innovatief en competitief in zeven stappen naar uw oplossin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.