• 0

Samenwerking over Internet

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

De volgende sites kunnen gebruikt worden voor het samenwerken over internet. Deze hebben waarschijnlijk minder opties dan Intranets.com maar ze zijn wellicht ook goedkoper.

 

http://www.viadesk.nl

http://www.projectplace.nl

 

Ik gebruik zelf viadesk.nl, en ben hier best tevreden over. De service is gratis en je krijgt per virtueel kantoor 10 mb diskruimte. Daarnaast zijn de volgende functies aanwezig: forum, chat, agenda, contacts, taken, notities enzovoort. Dit maakt viadesk geschikt voor kleinschalige projecten met een klein budget.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog een site voor het samenwerken over het internet gevonden. Deze komt professioneler over, maar heeft echter minder diskruimte als viadesk. Een voordeel is dat de agenda te synchroniseren is met outlook! en dat er (tegen kosten) gesmsd kan worden naar contact personen.

 

http://www3.contactoffice.nl/ :happyspin:

 

Kalenders 250

Adresboeken 250

Documenten 100

Documenten 5 MB

WebMail 3 MB

Taken 50

Tel oproepen 50

Notities 50

Bookmarks 50

Leden/Groepen 20

 

Link naar reactie
  • 0

Klinkt goed! Vooral synchronisatie met Outlook lijkt me wel wat. Ik ga het eens uitproberen....

 

Bedankt voor de tip.... ;)

 

Helaas kun je niet automatisch synchroniseren, maar moet je een CSV bestand opsturen... :( Ziet er verder erg professioneel uit. Iemand ervaring hiermee?

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Nee sorry.. Ik gebruik zelf dus viadesk.

 

Gezien het onderwerp, lijkt heb me een goed idee om eens verder op het samenwerken via internet in te gaan. Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met telewerken? Dus ook met de productiviteit hiervan in de praktijk en zou je het de startende ondernemer aanraden?

:hacker::hacker::hacker::hacker::hacker::hacker::hacker::hacker:

Link naar reactie
  • 0

Zelf gebruik ik geen site hiervoor, maar verder ben ik al een redelijke tijd aan het telewerken.

 

Voor een startende ondernemer is dit erg goed te doen, zeker als je samenwerkt met partners die fysiek op redelijke afstand van elkaar zitten (of als je nog geen eigen kantoor hebt). Samen op dezelfde locatie werken is nog steeds het meest aan te bevelen, maar een virtueel kantoor is vaak een goed alternatief voor starters. Zeker als je part-time bezig bent met het opstarten van het bedrijf, dan is dit een goede en goedkope manier om alles geordend te houden.

 

De voordelen die ik er persoonlijk mee heb zijn:

- Werken op het moment dat het mij, medewerkers en partners het beste uitkomt.

- Vanuit huis of kantoor werken

- Informatie voor alle betrokkenen altijd bij de hand

 

Zo een virtueel kantoor kan interessant zijn, ik heb het echter op een iets andere manier aangepakt. De belangrijkste functionaliteiten die ik gebruik zijn:

- Eigen FTP-server om bestanden op te delen (Eenvoudig op te zetten met een beetje zelf-studie op internet)

- MSN-messenger voor overleg met Nederlandse en buitenlandse partners

- Picophone voor telefoongesprekken via internet (Tip!)

- Toegang tot eigen internetservers

 

Op deze manier kun je ook zelf je eigen virtuele kantoor ontwikkelen, zonder dat je vastzit aan de vaste structuur van die andere sites.

 

Wat ik nog wel mis is een goede manier om agenda's te synchroniseren en via internet beschikbaar te maken. OfficeXP heeft hier een eerste opzet voor gemaakt (geautoriseerd via MS Passport), waarbij je je agenda uit Outlook online kunt plaatsen en beschikbaar maken voor anderen. Het is alleen nog niet erg uitgebreid.

 

Succes

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in de tijd van mijn eigen bedrijf een wereldwijd netwerk opgezet van freelancers. Je kan het vergelijken met http://www.e-lance.com

 

Er zaten erg veel voordelen aan, zoals:

- Meer dan genoeg talent te vinden

- 24/7 ontwikkeling van software

- Veel input van verschillende mensen (forum achtige structuur)

- Goedkoop in vergelijking

 

Maar natuurlijk ook nadelen:

- Medewerkers die hun werk niet inleverden (dat heeft voor behoorlijk wat stress gezorgd)

- Project begeleiding moet zeer streng en strikt gedaan worden

- Betaling discussies etc.

 

m.a.w. ik geloof wel in telewerken. Je moet gewoon zorgen dat je de juiste mensen er voor hebt. Zorg er ook voor dat iedereen weet dat ze de regels moeten naleven. Telewerken leent zich niet voor een structuur waarin je mensen meerdere kansen geeft, voordat je het weet wordt er misbruik van gemaakt. :schelden:

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vroeger voor dit bedrijf gewerkt.

Het heette toen IntraNetics en werd in Nederland geintroduceerd via www.i-concept.nl (nu www.lift-off.net - een bedrijf dat de grotere startups een tijdelijk Europees hoofdkantoor en personeel biedt)

Het is leuk en slim maar langzaam.

Ik heb binnen atzentrum gevraagd of we www.atzentrum.com/intranet niet iets aan kunnen passen, maar bij deze zijn jullie zowieso uitgenodigd voor (spelregels: Engels + registratie, maar aan te passen hoe je maar wil)

Na een heftige twee jaar en twee bedrijven in twee landen verder (eentje in Abu Dhabi) werk ik momenteel als (goedbetaalde) business development manager voor de Rijksoverheid.

In plaats van zelf nog grote risico's nemen schnabbel ik bij als matchmaker/concept lobbyist en leer voorlopig bij.

Link naar reactie
  • 0

Quator,

 

leuk dat je mensen uitnodigd voor je forum, maar als je het zo doet dan ligt het erg in de buurt van spam.

 

Pas je signature aan en vermeld daarin de naam van je forum en waarvoor het zo gaaf is. Als je het direct in je posts doet dan moet ik deze verwijderen i.v.m. spam.

 

Den

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Helder, sorry, was niet de bedoeling om te spammen.

Ik zag dat je er geen gras over hebt laten groeien en je hebt aangemeld voor Forum. Tarek is erg enthousiast.

Nogmaals: hij heeft een bedrijf, ik heb wel een BV om af en toe rekeningen op te sturen maar heb verder gewoon een baan.

Het is puur de bedoeling om concepten in elkaar te draaien die snel kunnen werken en die gewoon aan de praat te krijgen. Ik draag bedrijven aan (en regel met hun commissies), maar dat staat een ieder vrij.

Het eindproduct probeer ik te verkopen.

Ik ga altijd voor de regel dat niet het idee er veel toe doet, maar degene die er wat mee doet.

 

Ik pas ff mijn profile/handtekening aan.

 

MVG

Vincent Hoek

06-22696009

Na een heftige twee jaar en twee bedrijven in twee landen verder (eentje in Abu Dhabi) werk ik momenteel als (goedbetaalde) business development manager voor de Rijksoverheid.

In plaats van zelf nog grote risico's nemen schnabbel ik bij als matchmaker/concept lobbyist en leer voorlopig bij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.