• 0

overname aandelen management BV en 50% van de werkmaatschappij

vraag,

 

mogelijk ga ik samenwerken met een hele goede kennis van mij en kan 50% van de aandelen vd werkmaatschappij overnemen. Ook heeft hij 3 maanden geleden een lege management BV opgericht die mag ik kostenloos omzetten zodat ik daaruit kan factureren naar de werkmaatschappij voor mijn managementfee. Ik word mededirecteur in de werkmaatschappij.

 

Iik weet dat je voor de omzetting van de aandelen via de notaris bij akte dient te gebeuren. Wat kan ik verwachten in de kosten en in de tijdsbestek? Wordt er ook nog een verklaring van geen bezwaar opgevraagd bij de ministerie van justitie vanwege de jonge oprichting van de management BV gezien ik de aandelen overneemt? en zoja wordt het een weken kwestie? De werkmaatschappij bestaat al langer ongeveer 1.5 jaar.

maw is het overnemen van een onderneming (management BV van 3 maanden ook een verklaring van geen bezwaar nodig?

bedankt voor jullie reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Sean,

 

Bij de levering van aandelen van een bestaande BV is geen verklaring van geen bezwaar nodig. De kosten van de aandelenoverdracht zullen ergens tussen de 800 en 1500 euro liggen, afhankelijk van de notaris.

 

Als jouw aanstaande zakenpartner de documenten voor de levering op orde heeft, kan er binnen een paar dagen gepasseerd worden, afhankelijk van de drukte in de agenda van de notaris.

 

Die heeft nodig:

- kopie legitimatie beiden;

- origineel aandeelhoudersregister;

- originele statuten van de BV en laatste wijzigingen daarin;

- laatste notulen aandeelhoudersvergadering;

- afspraak over de overnameprijs.

 

Groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.