• 0

Fiets van de zaak, kan dat?

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb de volgende vraag:

 

Ik heb een eensmanszaak. Ik zit in Franeker en heb daar ook een aantal vaste klanten/leveranciers zitten. Vaak ga ik hier met de auto naar toe, want mijn fiets is nou niet echt representatief. Nu zou ik dit ook makkelijk op de fiets kunnen doen, is beter voor mij en voor het mileu. Maar dan graag wel op een beetje nette en goede fiets. Mijn vraag: mag/kan ik deze fiets ook op de zaak aanschaffen? Beetje het idee van een fietsproject.

 

Misschien weet iemand hier wat over, dan hoor ik het graag.

Chatteam, live chat contactcenter - www.chatteam.nl

4fence - internet & vormgeving - www.4fence.nl

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/jhekke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Als jij de fiets voor meer dan 10% zakelijk gebruikt, zie ik hierin geen enkel probleem. Het kan zijn dat de fiscus hier zijn vraagtekens bij zet, maar als je een paar foto's maakt van je fiets gestalt bij je klanten, kunnen ze je niets maken.

 

Officieel moet je welk elk jaar de privé kilometers corrigeren (privé gebruik fiets), maar dat is moeilijk aan te tonen. Zorg dat je nog een oude 2de hands fiets in de schuur hebt staan en zeg dat je daarmee in privé fietst.

 

Een alternatief is dat je de fiets in privé koopt en de zakelijke kilometers tegen € 0,19 aftrekt/declareert aan je eenmanszaak. Je moet maar (laten) uitrekenen wat het meest voordelig is.

 

De regeling fiets van de zaak geldt trouwens alleen voor werknemers en niet voor ondernemers (wat ik discriminatie vind).

 

Odeon

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.