• 0

Mobiel abonnement prive gebruik en zakelijk

Hallo,

 

Ik zag in een ander topic op dit forum het volgende:

 

"Laatst kwam er iemand van de belasting voor een starters gesprek en vertelde me dat ik mijn GSM abonement niet mocht aftrekken als ik geen thuis aansluiting had ( prive )."

 

Ik woon nog bij m'n ouders en heb alleen een mobiel prive abonnement, zou ik dan totaal geen zakelijke kosten mogen berekenen?

 

Verder vroeg ik me af of hetvolgende mogelijk is: Een prive mobiel abonnement, ongeveer schatten wat je zakelijk gebruik iedere maand is, en dan onbelast geld overschrijven van m'n zakelijk naar m'n prive rekening. Mag dit op deze manier?

 

Zoja, dan moet ik de prive mobiel abonnement facturen zeker ook zo'n 7 jaar bewaren om de zakelijke kosten te kunnen aantonen?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

De redenering van eerst een vaste telefoon en daarna mag je pas je mobiele telefoon afschrijven, vind ik nogal raar. Aangezien steeds meer vaste lijnen verdwijnen en veel eenmanszaken alleen een mobiele telefoon gebruiken om bereikbaar te zijn. Maar goed ik werk dan ook niet bij de belastingdienst.

 

Over gedeeltes van je prive abbonement boeken heb ik geen idee. Maar moest even de bovenste zin kwijt :).

 

Je kan natuurlijk altijd nog een prepaid toestel gebruiken voor je prive en een apart zakelijk abbonement afsluiten.(zo heb ik dat in ieder geval gedaan.)

Link naar reactie
  • 0

Ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb mijn prive abonnement ook voor zakelijk gebruikt tijdens de eerste maanden, mijn prive rekening was aantoonbaar hoger (ipv €40, €140). Ik heb €100 van de zaak op mijn prive rekening geboekt als declaratie telefoonkosten. Nu heb ik een tweede abonnement van Ben genomen voor maar €8,- per maand.

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook gewoon een zakelijk mobiel abonnement nemen, is vaak nog goedkoper ook dan een prive abonnement. kijk maar eens op SPAM daar staan aanbiedingen en meer informatie over zakelijke abonnementen

 

Enne te weinig bezoekers? Doe maar eens zoals typhone.nl of gsmweb.nl - koop wat klikjes, adverteer op msn.

 

Ga niet hier een oud topic volpissen met je spam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.