• 0

TNT Post lekker bezig?

Ik hoor steeds vaker berichten van mijn klanten terug dat ze de bestellingen die ik per TNT (brievenbus)Post verstuur niet de volgende ontvangen, maar ook niet de dag daarna. Regelmatig schijnt TNT over een brief meerdere dagen te doen.

 

Is jullie dit ook opgevallen? Is dit een bekend probleem van TNT?

 

Zo ja, lekker is dat dan... Volgens mij is er geen alternatief voor brievenbuspost toch?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook ik heb hier last van.

 

We moeten het maar accepteren want andere briefpostbezorgers vertrouw ik al helemaal niet.

In mijn regio hebben we een alternatief opgezet door een sociale werkplaats, goed idee en men is lekker in de buitenlucht aan het werk maar de bezorging kan wel eens 5 werkdagen duren.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb een officiële klacht ingediend bij TNT.

 

De reactie daarop was dat in 96% van de gevallen de post binnen de beloofde termijn word bezorgd en in 98% van de gevallen ook nog eens op het juiste adres.

 

Dat was het.

 

***

 

Vandaag heb ik een rembours zending geweigerd teruggekregen. Wij maken gepersonifiseerde producten. Dit kost mij dus én het product dat ik kan weggooien én de rembourskosten. Heeft iemand tips om dit te voorkomen? (rembours optie is verplicht door thuiswinkel.org)

 

edit: (hey waarom is mijn karma eigenlijk -1, zo'n kneus ben ik toch ook weer niet.... :P)

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, er is tenminste 1 vorm van "achteraf betaling" verplicht om aan de regels van het Thuiswinkel waarborg te voldoen.

 

Zij opperen zelf rembours wanneer je er geen uitgebreide debiteurenadministratie op na wilt houden.

 

Ik dacht dat € 15,00 verzend / rembourskosten al redelijk onaantrekkelijk was, maar misschien moeten we maar gewoon naar € 20,00.

 

Bedankt voor de tip! ;)

Link naar reactie
  • 0

bij TNT kan je klagen wat je wil maar daar hebben ze tal van standaard briefjes voor.

Heb zelfs brieven ontvangen met de strekking: we hebben uw pakket inderdaad kwijt gemaakt (op de stoep voor de deur aan een drukke staat gezet) maar uw had het pakket nu eenmaal niet verzekerd verzonden dus krijgt u geen vergoeding hiervoor.

 

En zo heb ik nog vele tientallen verhalen waarbij ik schade heb maar de TNT niet thuis geeft.

 

Maar rembours of achteraf betalen verplicht bij thuiswinkel.org?? lijkt me erg vreemd, ben zelf wel van plan thuiswinkel.org lid te worden maar zal zeker geen rembours of achteraf betalingen accepteren.

Als je een TNT contract hebt betaal je voor rembours zelf 2 keer het tarief als het terug komt.

 

Maar kort gezegt: als je het pakket niet verzekerd verzonden hebt heeft klagen geen enkel nut bij TNT (zelfs als het wel verzekerd is heb je nog kans dat je naar een deurwaarder moet stappen om de vergoeding te krijgen).

Link naar reactie
  • 0

Maar rembours of achteraf betalen verplicht bij thuiswinkel.org?? lijkt me erg vreemd, ben zelf wel van plan thuiswinkel.org lid te worden maar zal zeker geen rembours of achteraf betalingen accepteren.

 

Serieus! Althans, zo is mijn aanvraag wel beoordeeld destijds. De jurist van TON liet mij weten dat één van de eisen voor een Thuiswinkel Waarborg is dat jouw klant op tenminste één manier achteraf kan betalen. Dus dat mag ook met een acceptgiro of factuur, maar dat levert je direct een deb administratie op. Rembours accepteert TON ook als zijnde achteraf betalen. Maar dan moet die klant wel betalen :P

Link naar reactie
  • 0

Thuiswinkelwaarborg is achterhaald en wellicht niet zo'n goede investering. De opzet van dit 'waarborg' zorgt er ook voor dat ze niet goegekeurd worden door de consumentenautoriteit. Het 'webshop keurmerk' is denk ik een betere keuze.

Betalen per acceptgiro kan je ook door een derde partij laten afhandelen. Voor een voorbeeld: http://www.lindorff.com/nl/mainpage/. Zo kan je toch aan de voorwaarden van Thuiswinkelwaarborg voldoen. (er zijn meer bedrijven die deze dienst(en) bieden, dit is maar een voorbeeld)

Voor gepersonaliseerde producten geld wettelijk geen verplichting van recht op retour (afkoelingsperiode). Je kan deze dus alsnog in rekening brengen bij de klant als je voorwaarden goed hebt opgesteld.

 

Ik heb geen aandelen in beide links, krijg er niet voor betaald maar denk er zelf aan om dat keurmerk te gaan voeren en acceptgiro te gaan gebruiken. Vandaar dat ik deze links zo kon ophoesten.

 

Link naar reactie
  • 0

Betalen per factuur is (voor mijn branche) geen goed idee. Heb daar ervaring mee en meer als 30% betaalde niet, heb nog tienduizenden euro's tegoed van klanten en heb tientallen rechtzaken lopen daarvoor.

 

Laten betalen per rembours is ook geen optie, heb ik in het verleden gedaan en zo rond de 25% kwam retour en koste me een gods vermogen, reken maar uit: order van 30 euro, betaalde ik (als het aangenomen werd door de klant betaalde de klant dit) 12 euro rembours kosten plus nog een percentage over het te innen bedrag.

Naam de klant het pakket niet aan komt het retour en betaal je dus nogmaals 12 euro verzendkosten (bij een contract met TNT betaal je ook voor retourzendingen) en koste me die zending dus 24 euro waar dus 0 euro omzet tegenover stond.

 

Achteraf laten betalen via de eerder genoemde partij is ook een optie maar behoorlijk duur, kost zo rond de 15% van je omzet (en moet je een behoorlijke omzet voor hebben) en loop je nog steeds kans dat niet alles wordt uitbetaald.

Link naar reactie
  • 0

Lees maar eens deze weblog en je bent voorgoed genezen van TNT Post ! en dat is maar het topje van de TNT ijsberg.

Als je gaat websurfen over TNT ellende, dan kom je genoeg tegen.

 

http://loweblog.com/archives/blog/tpgpost_zuigt_grote_tijd/

 

Ik heb zelf ook zeer slechte ervaringen met TNT Post en zou NOOIT maar dan ook NOOIT met ze in zee gaan !! >:(

 

Ik durf keihard te beweren dat kwaad TNT personeel post pakketten STEELT !!

 

De beste pakketvervoerder is FedEx en als 2e DHL en GLS, helaas kosten ze wat meer.

 

Leve de privatisering, Balkellende ! alweer bedankt !!

Link naar reactie
  • 0

Zelf ook zeer slechte ervaring met TNT, een tijdje geleden heb ik een pakketje naar Parijs gestuurd, de inhoud had een waarde van +/- €300,-. Aangetekend verstuurd op het postkantoor, alles in orde het zou twee weken duren. Na twee weken niks aangekomen... na drie weken bellen: "meneer maakt u zich niet druk komt allemaal in orde" na vier weken bellen "meneer ik ga er achteraan!" nou tientallen keren gebeld en langzaam maar zeker bleek dat het pakketje helemaal niet terug te vinden was in hun systeem en in feite dus zoek was... Ik balen en gezeik, het pakketje is natuurlijk wel verzekerd maarja als het niet in hun systeem staat wie zegt dan dat je het wel verstuurd hebt... (ja ik had mijn briefje natuurlijk maar daar waren ze nog al vaag over of dat wel genoeg bewijs was >:( en uiteindelijk na heel veel gebel en gezeur is het pakketje na DRIE maanden eindelijk aangekomen...

 

Schandalig! ik had het beter met de trein kunnen gaan brengen...

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Het 'webshop keurmerk' is denk ik een betere keuze.

 

Is dat onder consumenten een beetje bekend dan? Als ik op die site kijk voegen ze per maand een stuk of 20 webwinkels toe, op dat tempo lijkt het me bepaald geen keurmerk dat breed bekend is. Overigens zijn de kosten wel redelijker (200 per jaar), maar of zich dat gaat terugverdienen?

 

Laten betalen per rembours is ook geen optie, heb ik in het verleden gedaan en zo rond de 25% kwam retour en koste me een gods vermogen

 

Ik geloof het graag - rembours is echt uit de tijd.

Link naar reactie
  • 0

Hier dan eens een andere ervaring met TNT, voor de balans zullen we maar zeggen. ;D

Onze ervaringen met TNT zijn uitstekend. Onze webshop doet zaken met diverse vervoerders, waaronder UPS, DHL en TNT Post Pakketservice. TNT is bij ons veruit favoriet als het gaat om onbeschadigd vervoer. En hoewel we het niet altijd kunnen controleren lijkt het erop dat hun 24-uursservice ook dik in orde is. We krijgen in ieder geval bijzonder weinig klachten van klanten.

 

Blijkbaar hebben anderen niet dezelfde ervaringen als wij, maar ik wilde dit toch even gezegd hebben.

Link naar reactie
  • 0

Het 'webshop keurmerk' is denk ik een betere keuze.

 

Is dat onder consumenten een beetje bekend dan? Als ik op die site kijk voegen ze per maand een stuk of 20 webwinkels toe, op dat tempo lijkt het me bepaald geen keurmerk dat breed bekend is. Overigens zijn de kosten wel redelijker (200 per jaar), maar of zich dat gaat terugverdienen?

 

Het is op dit moment inderdaad minder bekend. Het is echter veel minder een wassen neus dan thuiswinkelwaarborg. Het feit dat ze een "goedgekeurd" keurmerk zijn zal ze goed doen. Deze status zal thuiswinkelwaarborg niet kunnen halen, tenzij de organisatie enorm omgegooid gaat worden.

 

Doordat ook de kleinere webshops dit kunnen betalen, kunnen ze het ver schoppen. Ze zouden meer aan 'marketing' moeten gaan doen, maar ik vind het ze sieren dat ze het niet doen. Consumentenprogramma's als Kassa en Radar kunnen hier een rol in spelen.

 

Ontopic:

Onze ervaringen met TNT zijn vrij goed. We zijn nu ongeveer twee jaar "contract klant" bij ze. Het aantal pakketten dat is zoekgeraakt in die twee jaar is 0,3 procent. Deze zijn (na enig aandringen) vergoed of boven water gekomen. Uiteindelijke schade is dus alleen maar de tijd die we hebben besteed aan het invullen van formulieren en telefoneren, telefoneren en nog eens telefoneren.

Nadeel van de TNT contructie is dat ze de bezorging overlaten aan externe koeriersdiensten, daar heb je weinig controle op. Al moet ik wel zeggen dat ze verbazend goed weten welke externe koerier met welk pakket op pad is. Het is mij vaker gelukt om de koerier aan de lijn te krijgen die een bepaald pakket in de auto had liggen.

 

Als je iets kostbaars opstuurt moet je dat ook altijd in een overdoos doen zodat niemand ziet wat er in zit. Zet er ook nooit op wat er in zit. Dit werkt voor mij tot nu toe goed.

 

TNT is wel de enige vervoerder die voor een redelijk tarief bij particulieren bezorgd. Toen wij net begonnen wilde niemand ons als klant behalve TNT. Bij de andere moet je minimaal 1000 paketten per jaar sturen o.i.d. Dat red je als beginnende webshop niet altijd. Inmiddels zitten we daar ruim overheen en kunnen we bij de concurentie terecht. Toen wilde ze ons niet dus nu hoeft het voor ons ook niet, we blijven wel bij TNT.

Link naar reactie
  • 0

Het feit dat ze een "goedgekeurd" keurmerk zijn zal ze goed doen. Deze status zal thuiswinkelwaarborg niet kunnen halen, tenzij de organisatie enorm omgegooid gaat worden.

 

Welke instantie keurt het webshop keurmerk dan wel goed en Thuiswinkel.org niet?

 

 

Bij de andere moet je minimaal 1000 paketten per jaar sturen o.i.d.

 

Dat kan ik niet helemaal plaatsen. Ook bij UPS, DHL en anderen kun je met weinig pakketten per jaar een contract krijgen. En met enkele pakketten per week kom je vaak al in aanmerking voor (kleine) kortingen. DHL is vrij duur, maar geven al snel flinke kortingen is onze ervaring.

Link naar reactie
  • 0

Doordat ook de kleinere webshops dit kunnen betalen, kunnen ze het ver schoppen. Ze zouden meer aan 'marketing' moeten gaan doen, maar ik vind het ze sieren dat ze het niet doen. Consumentenprogramma's als Kassa en Radar kunnen hier een rol in spelen.

 

Dat is met keurmerken atijd lastig. Een keurmerk dat de juisten eisen stelt, controleert en niet heel duur is klinkt aantrekkelijk, maar het heeft enkel en alleen zin als de consument ermee bekend is. Misschien dat dat consuwijzer verhaal eraan kan helpen aangezien zij overheidsgeld hebben om marketing van te doen, who knows.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring met andere koeriers is ook dat ze je als beginnend webshopje niet serieus nemen en al helemaal niet als klant hebben willen.

In de eerste maanden dat ik open was heb ik veel rondgekeken en ben begonnen met gewoon net als een particulier bij TNT de boel te versturen.

 

Mails beantwoorden e.d. kunnen overige koeriersbedrijven erg slecht!

En de mails die ik kreeg boden amper info..

 

Inmiddels heb ik ook een contract bij TNT en heb nog geen enkele melding van niet (goed) aangekomen pakketten gekregen.

Mij bevalt de samenwerking vooralsnog prima.

 

Er is geen enkel koeriersbedrijf waarvan je geen klachten of ernstig ontevreden klanten van kunt vinden.

 

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Het is weer duidelijk te merken dat het vakantie periode is.

Normaal maken de bezorgers van TNT er al een klere zooi van maar met allemaal vakantie krachten is het helemaal een ramp, is elk jaar hetzelfde verhaal.

Afgelopen week 5 pakjes gehad waarvan ik klachten kreeg dat het nog steeds niet ontvangen was terwijl het volgens TNT als een week terug afgeleverd was.

Alle pakjes waren door ons aangetekend verzonden en met een extra speciale TNT sticker met daarop "Enkel Huisadres"

 

Na veel zoeken door de klanten bleken de pakjes in alle gevallen ergens bij buren afgeleverd te zijn, geen van de klanten had een briefje in de bus gehad dat het ergens anders was afgegeven.

 

van de 5 klanten waren er 3 hierover zo boos dat ze nooit meer iets bij mij zullen bestellen, ik verstuur erotische producten, deze zitten wel in een blanco doos zonder als erotisch herkenbare afzender maar evengoed willen klanten dit niet bij buren afgeleverd hebben.

 

Met dank aan TNT dus weer 3 klanten kwijt waarvan er 1 zeer regelmatig producten bestelde (was al de 3de keer dat hij het bij buren moest afhalen en geen briefje in de bus gehad heeft) :'(

 

Klagen hierover heeft ook vrijwel geen nut, krijgt meestal gewoon van die standaard briefjes.

 

Momenteel 2 vorderingen van pakjes die kwijt gemaakt zijn bij een incasso bureau liggen (waren verzekerd maar de ene was volgens hun afgeleverd (op een heel verkeerd adres) en de andere was volgens hun nooit aangeleverd (gestolen tussen het buissiness point en de plek waar het gescant wordt).

1 zouden ze willen gaan betalen, de andeer gaat waarschijnlijk naar de kantonrechter.

Link naar reactie
  • 0

Pakketten afgeven bij de buren zonder een briefje in de brievenbus, daar is TNT er goed in. Regelmatig staan pakketjes bij de buren als er niet snel genoeg wordt open gedaan. Als je niet binnen 2 seconden aan de deur bent is de bezorger al bij de buren. En dan een briefje, ho maar.

 

Ik moet wel zeggen dat veel van de medewerker van TNT afhangt. Een aantal medewerkers doen netjes een briefje in de bus en wachten even want ze weten dat ik niet binnen een paar seconden aan de deur kan zijn.

 

Als je een slechte medewerker te pakken hebt zie je dit ook meteen aan de staat van het pakketje. Dan komt het af en toe zwaar beschadigd aan. Nu kunnen onze producten niet echt makkelijk kapot, maar toch.

 

Gelukkig krijgen wij bij verzending van onze eigen producten weinig klachten. Raakt ook maar zelden een pakketje kwijt. Afkloppen dus. ;)

Link naar reactie
  • 0

Klachtenafhandeling bij TNT Post is in 1 woord BAGGER !

Je kan kan schrijven, mailen, bellen en nog eens bellen.... ze hebben overal een standaard antwoord op (als je die al krijgt) ! Of je hoort gewoon helemaal niets.

Jammer dat FedEx het niet overgenomen heeft. Eigenlijk hebben ze gelijk, wie wil er nou met een bedrijf als TNT Post onderhandelen ?

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet bij wie jullie klagen. Mijn klachten, als ik ze heb, gaan naar mijn contactpersoon / accountmanager bij TNT. Al gaat het maar om een pakketje van € 6,00 (niet verhoogd aansprakelijk verstuurd). Hij gaat er voor mij achteraan en tot nu toe ben ik altijd (drie keer in bijna twee jaar tijd) schadeloos gesteld. Misschien hebben we tot nu toe veel geluk gehad....

 

Welke instantie keurt het webshop keurmerk dan wel goed en Thuiswinkel.org niet?

 

Zie onderstaande quote:

 

Die zijn keurmerken als "erkende verhuizers" "komo" "kiwa" etc.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met dank aan TNT dus weer 3 klanten kwijt waarvan er 1 zeer regelmatig producten bestelde (was al de 3de keer dat hij het bij buren moest afhalen en geen briefje in de bus gehad heeft) :'(

 

Dat is goed balen!

 

Ergens begrijp ik de woede van die klanten prima, maar het vervelende is dat ze die dan tegen de verkeerde partij (ie jou) gaan richten. Wat ik me alleen afvraag aan het hele verhaal is waar ze dan in de toekomst hun aankopen gaan doen... zouden ze echt specifiek een winkel gaan zoeken die niet via TNT verzend?

 

Als ze bij een andere shop bestellen die wel via tnt verstuurd zal er waarschijnlijk weer hetzelfde gebeuren en heb je best kans ze nog terug te krijgen.

Link naar reactie
  • 0
Ik weet niet bij wie jullie klagen. Mijn klachten, als ik ze heb, gaan naar mijn contactpersoon / accountmanager bij TNT. Al gaat het maar om een pakketje van € 6,00 (niet verhoogd aansprakelijk verstuurd). Hij gaat er voor mij achteraan en tot nu toe ben ik altijd (drie keer in bijna twee jaar tijd) schadeloos gesteld. Misschien hebben we tot nu toe veel geluk gehad....

 

Ik klaag bij de speciale klachten afdeling van TNT (navraag via b.v. mypost.nl) en vaak ook bij mijn account manager.

Account manager doet zeer zeker haar best maar loopt ook vaak tegen een muur op binnen de organisatie.

Tegenwoordig klaar ik vaak zelfs al niet meer aangezien ik de standaard brieven van TNT nu allemaal wel ken en er een grote verzameling van heb.

 

Heb zelfs eens een eractie van TNT ontvangen in de trant van: wij blijken inderdaad uw pakje kwijt gemaakt te hebben door deze buiten op de stoep aan een drukke weg neer te zetten in plaats van af te geven aan de geadresseerde. ECHTER... u had het pakje niet verzekerd verzonden dus zijn wij niet verandwoordelijk voor de schade......

Link naar reactie
  • 0

Met dank aan TNT dus weer 3 klanten kwijt waarvan er 1 zeer regelmatig producten bestelde (was al de 3de keer dat hij het bij buren moest afhalen en geen briefje in de bus gehad heeft) :'(

 

Dat is goed balen!

 

Ergens begrijp ik de woede van die klanten prima, maar het vervelende is dat ze die dan tegen de verkeerde partij (ie jou) gaan richten. Wat ik me alleen afvraag aan het hele verhaal is waar ze dan in de toekomst hun aankopen gaan doen... zouden ze echt specifiek een winkel gaan zoeken die niet via TNT verzend?

 

Als ze bij een andere shop bestellen die wel via tnt verstuurd zal er waarschijnlijk weer hetzelfde gebeuren en heb je best kans ze nog terug te krijgen.

 

Tja ik ben de verkeerde partij om boos op te worden maar leg dat maar eens uit aan een boze klant die al voor de derde keer zo een probleem heeft.

Ik ben immers degene die de TNT ingeschakeld heeft en verandwoordelijk ben voor de zending tot het bij de klant is.

Dergelijke problemen worden mij dus verweten, klant zal nu ergens anders gaan bestellen en mogelijk weer hetzelfde probleem hebben en dan nog ergens anders bestellen of daar blijven omdat hij er dan achter komt dat het probleem inderdaad bij TNT ligt maar hij verder tevreden was over dat andere bedrijf.

Is zo en zo nooit goed als een vaste klant op zo een manier naar een andere leverancier gaat zoeken.

 

Ik heb zelfs wel eens iets met een klant gehad dat ik steeds telefonisch in gesprek was dat ze me probeerde te bellen, heb ik uitgelegd dat dat kwam omdat ik een klein bedrijfje heb en maar 1 persoon om de telefoon aan te nemen, antwoord van de klant was: intereseerd me niet, dan had je maar een groot bedrijf moeten worden...

Link naar reactie
  • 0

Wij verzenden ook veel pakketjes via de TNT met onze winkels en ik moet zeggen dat het relatief weinig fout gaat. Misschien 2-3x per jaar. Op meer dan 1000 zendingen per jaar.

 

Wat dat betreft is het bizar hoe vaak het dan fout gaat bij Vossie. Je zou bijna zeggen dat er een grijpgrage TNTer in jouw verzendgebied is, die ze onderschept. Of anders zou ik toch niet helemaal zuivere koffie vermoeden bij je klanten...

 

Wij verzenden over heel het land (en de hele wereld) en het gaat niet of nauwelijks mis. Het zijn weliswaar heel andere artikelen die we verkopen (geen erotische waar) maar dat zie je niet aan de doos, die is net zoals bij jou neutraal. Je kan hoogstens iets herleiden van onze kleurige afzenderstickers.

 

Ik moet sowieso wel bevestigen dat de TNT niet bepaald zijn best doet als het eens fout gaat met een onverzekerd pakketje.

 

Het is heel vervelend dat het zo loopt in ieder geval. Maar het blijft wonderlijk dat er aan de ene kant bedrijven zijn zoals wij waar het nauwelijks fout gaat. En aan de andere kant bedrijven waar het doorlopend fout gaat.

 

Wij doen overigens nog altijd wel aan rembours omdat er veel vraag naar is, maar hebben gekozen voor een stok achter de deur om de serieusheid van de klanten te peilen (aanbetaling). Werkt vooralsnog erg goed.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.