• 0

TNT Post lekker bezig?

Ik hoor steeds vaker berichten van mijn klanten terug dat ze de bestellingen die ik per TNT (brievenbus)Post verstuur niet de volgende ontvangen, maar ook niet de dag daarna. Regelmatig schijnt TNT over een brief meerdere dagen te doen.

 

Is jullie dit ook opgevallen? Is dit een bekend probleem van TNT?

 

Zo ja, lekker is dat dan... Volgens mij is er geen alternatief voor brievenbuspost toch?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb zelfs eens een eractie van TNT ontvangen in de trant van: wij blijken inderdaad uw pakje kwijt gemaakt te hebben door deze buiten op de stoep aan een drukke weg neer te zetten in plaats van af te geven aan de geadresseerde. ECHTER... u had het pakje niet verzekerd verzonden dus zijn wij niet verandwoordelijk voor de schade......

 

Dat is ook een vreemde reactie.. feitelijk zeggen ze dat het ze geen moer uitmaakt of het nou wel of niet aankomt als het geen verzekerde zending is. Wat dat betreft zou je gaan vrezen dat ze onverzekerde zendingen preventief in de dichtsbijzijnde prullenbak gooien, scheelt ook weer een hoop werk tenslotte ;)

 

Overigens herken ik de wisselende ervaringen wel, vaak gaat het allemaal prima, en soms verdwijnen pakjes met bakken tegelijk. Ik heb ooit gewerkt aan een verzendactie waarin gsm verzonden werden in ongemerkte witte doosjes, waar echt niet aan af te zien was wat erin zat (geen herkenbare afzender erop, helemaal niks). In het begin kwamen die vrijwel allemaal aan, maar na mate de actie langer liep verdwenen er steeds meer...

 

Vermoeddelijk heeft men toch uitgevogeld dat er in witte doosjes van dat formaat telefoons zaten, al liep die actie ook wel richting het vakantieseizoen waarbij ze veel werken met tijdelijke krachten.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik weet niet bij wie jullie klagen. Mijn klachten, als ik ze heb, gaan naar mijn contactpersoon / accountmanager bij TNT. Al gaat het maar om een pakketje van € 6,00 (niet verhoogd aansprakelijk verstuurd). Hij gaat er voor mij achteraan en tot nu toe ben ik altijd (drie keer in bijna twee jaar tijd) schadeloos gesteld. Misschien hebben we tot nu toe veel geluk gehad....

 

Welke instantie keurt het webshop keurmerk dan wel goed en Thuiswinkel.org niet?

 

Zie onderstaande quote:

 

Die zijn keurmerken als "erkende verhuizers" "komo" "kiwa" etc.

 

 

Ik vind dat thuiswinkel.org hier wel erg makkelijk opzij wordt gezet. Eén van de grote voordelen van een thuiswinkel.org is de aansluiting bij de officiële geschillencommissie. keurmerk.info kent enkel een eigen geschillencommissie die kennelijk bij een advocatenkantoor is ondergebracht.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat thuiswinkel.org hier wel erg makkelijk opzij wordt gezet. Eén van de grote voordelen van een thuiswinkel.org is de aansluiting bij de officiële geschillencommissie. keurmerk.info kent enkel een eigen geschillencommissie die kennelijk bij een advocatenkantoor is ondergebracht.

 

Wat is er officieel aan de thuiswinkel.og geschillencommissie?? Bestaat deze eigenlijk wel een officiele geschillencommissie?

Keurmerk is een initiatief van het betreffende advocatenkantoor. De aangesloten winkels kunnen geen invloed uitoefenen. Dit advocatenkantoor toets geschillen aan de keurmerk regels en de wetgeving als onafhankelijke. Bij thuiswinkel.org hebben de (grote) leden aardig wat in de pap te brokkelen, hetgeen ze niet meer onafhankelijk maakt. O.a. daarom zullen ze nooit een 'goedgekeurd" keurmerk worden. Ze moeten het vooral hebben van de bekendheid (ze waren de eerste) en het feit dat het ooit is gestart mede door initiatief van de consumentenbond. Deze zijn er ook (niet voor niets?) uitgestapt.

 

Ontopic:

De TNT heeft één pakket dat wij niet "verhoogd aansprakelijk" hebben verzonden en zij hadden kwijtgemaakt, ook vergoed. Mijn stelling: als je iets niet "verhoogd aansprakelijk" verstuurd, dan is het toch "standaard aansprakelijk". Ik weet het het is mierenn**ken, maar als je een dienst afneemt (het laten bezorgen van een pakket) mag je er ook vanuitgaan dat ze die dienst nakomen. Zo niet dan zijn ze in gebreke.

Het blijft echter lastig, irritant en kostbaar als het steeds gebeurt, zeker als je er (vaste) klanten door verliest.

 

Het zijn overigens geen TNT medewerkers die aan de deur staan te bezorgen. TNT besteed dat uit aan kleine koeriersdiensten die dan vaak weer kleine zelfstandigen inhuren. Zij krijgen € 1,00 per adres waar ze moeten bezorgen en komen dus niet graag terug (levert niets op).

 

DHL werkt met eigen mensen maar wil niet bij particulieren bezorgen tenzij je Selectvracht neemt. De bezorging duurt dan langer maar de bezorgers zijn freelancers en redelijk tot goed gemotiveerd, komen ook makkelijk 's avonds langs.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik vind dat thuiswinkel.org hier wel erg makkelijk opzij wordt gezet. Eén van de grote voordelen van een thuiswinkel.org is de aansluiting bij de officiële geschillencommissie. keurmerk.info kent enkel een eigen geschillencommissie die kennelijk bij een advocatenkantoor is ondergebracht.

 

Wat is er officieel aan de thuiswinkel.og geschillencommissie?? Bestaat deze eigenlijk wel een officiele geschillencommissie?

Zie www.geschillencommissie.nl.

Keurmerk is een initiatief van het betreffende advocatenkantoor. De aangesloten winkels kunnen geen invloed uitoefenen. Dit advocatenkantoor toets geschillen aan de keurmerk regels en de wetgeving als onafhankelijke.

En juist dat laatste verbaast mij nogal wat. Een advocaat is tenslotte per definitie partijdig. Overigens lees ik hierover niet veel op keurmerk.info.

Bij thuiswinkel.org hebben de (grote) leden aardig wat in de pap te brokkelen, hetgeen ze niet meer onafhankelijk maakt. O.a. daarom zullen ze nooit een 'goedgekeurd" keurmerk worden. Ze moeten het vooral hebben van de bekendheid (ze waren de eerste) en het feit dat het ooit is gestart mede door initiatief van de consumentenbond. Deze zijn er ook (niet voor niets?) uitgestapt.

thuiswinkel.org staat bij mij ook niet erg hoog aangeschreven. De zekerheid van de gebondenheid aan de sgc vind ik er echter wel een belangrijk positief punt.

 

Overigens vind ik de juridische inhoud van de code van keurmerk.info erg goed. Ik kom daar zo op het eerste gezicht geen aspecten tegen die juridisch niet houdbaar zijn, terwijl dat bij thuiswinkel.org wel het geval is.

 

Ook kent de code van keurmerk.info een gebondenheid bij lidmaatschap van de sgc.

Link naar reactie
  • 0

Je moet gewoon geluk hebben met de medewerker (zoals ook al eerder gezegd).

Het ontvangen van pakketjes gaat bij mij namelijk in 100% van de gevallen goed! Hoe komt dat? Nou er loopt hier een nette, zorgvuldige, geduldige en snelle man van de TNT rond die bovendien altijd aardig is :)

 

Dat klopt helemaal. Er is bij ons godzijdank weer een goede postbezorger. Je ziet het al aan hun uitstraling: vriendelijk en gemotiveerd. Nooit raakt er meer iets zoek. Lange tijd was het een constante stoelendans van ongemotiveerde zelfs onbehouwen vijandige randdebielen. Zo ben ik naast wat aangetekende brieven ook een zeer belangrijk zakencontract ,getekend en wel, kwijt geraakt. Woedend was ik. Dit was van nul en generlei waarde voor de dief, maar dat boevengilde schept er plezier in om de hele tijd anderen te duperen en te saboteren.

 

Daarom een goed advies aan TNT post en alle overige bedrijven: Kijk goed uit wie je aanneemt en koester je welwillende personeel veel meer dan nu het geval is Zulke goedpresterende medewerkers mogen wat mij betreft veel meer in het zonnetje gezet worden, dan de topmanagers met hun miljoenenbonussen. Verdeel die miljoenenbonussen maar onder de toppers op de werkvloer :)

Link naar reactie
  • 0

Zie www.geschillencommissie.nl.

Die kende ik nog niet ;). Het is echter geen overheid, wat bedoel je dus met officieel? Het ziet overigens wel goed verzorgd en professioneel uit. De geschillencommissies zijn wel door de overheid erkend zie ik.

En juist dat laatste verbaast mij nogal wat. Een advocaat is tenslotte per definitie partijdig. Overigens lees ik hierover niet veel op keurmerk.info.

Die uitspraak verbaasd mij, waarom is een advocaat per definitie partijdig? Advocaten doen vaker aan mediation. De voorzitter van elke geschillencommissie van SGC is overigens ook altijd een advocaat, zo staat te lezen op hun website. :P

 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Zie www.geschillencommissie.nl.

Die kende ik nog niet ;). Het is echter geen overheid, wat bedoel je dus met officieel?

Daarmee bedoel ik vooral dat de jurisprudentie van de aangesloten commissies als 'echte' jurisprudentie wordt gehanteerd in de literatuur, alsmede de manier waarop de stichting wordt bestuurd, o.a. vanuit de consumentenbond.

En juist dat laatste verbaast mij nogal wat. Een advocaat is tenslotte per definitie partijdig. Overigens lees ik hierover niet veel op keurmerk.info.

Die uitspraak verbaasd mij, waarom is een advocaat per definitie partijdig? Advocaten doen vaker aan mediation.

Omdat het het karakter van het beroep van advocaat is dat je het partijbelang verdedigt (zie o.a. gedragsregels 5 en 7). Op het moment dat een advocaat als mediator optreedt, treedt hij of zij niet als advocaat op. Ik verbaas me ook altijd weer over de tegenpartijen die denken dat ik een zorgvuldige afweging maak tussen het belang van cliënt en het belang van die tegenpartij ;)

De voorzitter van elke geschillencommissie van SGC is overigens ook altijd een advocaat, zo staat te lezen op hun website. :P

Nee hoor. Er staat alleen maar:

Iedere geschillencommissie bestaat uit drie personen: de voorzitter (een jurist), een lid voorgedragen door de Consumentenbond en een lid door de brancheorganisatie. Door deze samenstelling bezit de commissie een brede deskundigheid. Aan De Geschillencommissie zijn meer dan 300 externe voorzitters, commissieleden en deskundigen verbonden.

Lang niet elke jurist is een advocaat.

Link naar reactie
  • 0

Omdat het het karakter van het beroep van advocaat is dat je het partijbelang verdedigt (zie o.a. gedragsregels 5 en 7). Op het moment dat een advocaat als mediator optreedt, treedt hij of zij niet als advocaat op. Ik verbaas me ook altijd weer over de tegenpartijen die denken dat ik een zorgvuldige afweging maak tussen het belang van cliënt en het belang van die tegenpartij ;)

Ja, maar dan vertegenwoordig je één partij.

 

Iedere geschillencommissie bestaat uit drie personen: de voorzitter (een jurist), een lid voorgedragen door de Consumentenbond en een lid door de brancheorganisatie. Door deze samenstelling bezit de commissie een brede deskundigheid. Aan De Geschillencommissie zijn meer dan 300 externe voorzitters, commissieleden en deskundigen verbonden.

Lang niet elke jurist is een advocaat.

My bad, je hebt gelijk. Hoe kon ik daar nu intrappen. Te vlug gelezen en slecht onthouden. :-[

Link naar reactie
  • 0

DHL werkt met eigen mensen maar wil niet bij particulieren bezorgen tenzij je Selectvracht neemt.

 

DHL levert ook gewoon bij particulieren. Hun services voor het afleveren zijn echter minder uitgebreid dan bij bijvoorbeeld UPS.

 

 

DHL verstuurt ook aan particulieren via DHLforyou, het leek mij een mooie manier van verzenden naast de bestaande TNT verzendingen dus heb ik op mijn site vermeld dat er ook via DHL verstuurd kon worden zodat de klant in de gelegenheid wordt gesteld om het pakje op een servicepoint op te halen op een tijdstip dat het hen uitkomt.

Vorige week toevallig de eerste klant die daar wel gebruik van wilde maken, ik heb vervolgens online de verzendkosten betaald en een label uitgeprint en ben vervolgens met het pakje voorzien van dat label naar het dichtsbijzijnde servicepoint gegaan........alhoewel dat dichtsbijzijnde viel tegen want die was net opgeheven dus een dorp verder op dan maar. Ik kom daar aan met mijn pakje en die knul achter de balie begint een heel verhaal over dat die pakjes een hoop rommel geven bij hem in de zaak en dat hij er veel te weinig voor betaald krijgt bladiebladiebla.........ik luister hem nog beleefd een beetje aan, knik hier en daar begrijpend maar was het eigenlijk al zo zat!

Afijn hij neemt uiteindelijk mijn pakje aan en en ziet gelijk op het label staan dat ik online betaald heb......nou daar begreep hij niks van???? Dat kon volgens hem helemaal niet, ik hem dus uit de doeken gedaan hoe en en ander werkt ( een DHL servicepoint!!!!) en na een tiental minuten nam hij het pakje mokkend aan en nog mokkender heeft hij er voor gezorgt dat ik mijn verzendbewijs kreeg......om een lang verhaal kort te maken, een hele teleurstellende ervaring dus! Klant heeft hier gelukkig niets van mee gekregen en haar pakje de volgende dag kunnen ophalen bij het door haar geselecteerde servicepoint.

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Tja, zeker teleurstellend, maar nog altijd beter dan dat een criminele TNT figuur je pakje steelt !

Gestolen wordt overal, ook door DHL , laatst hadden een paar onverlaten in de USA een paar dozen vol met i-Phones toestellen achterovergedrukt. Gelukkig kunnen die gasten nu een paar jaar achter de tralies brommen en staan ze uitgemeten met foto en al op internet (daaag toekomst).

Moesten ze hier ook doen.

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag jongens.

Even een vraagje. Ik ben zelfstandig ondernemer en verzend af en toe wel eens een pakketje.

Nu heb ik twee weken terug een pakket opgestuurd. Krijg ik een bericht van de 'ontvanger' dat hij het niet heeft ontvangen.

Omdat het hier om een nogal fors bedrag gaat, was ik zeer nieuwsgierig hoe het met mijn pakketje ging.

Na informeren bij TNT kreeg ik weinig tot geen informatie over mijn pakket, alleen de mededeling dat ie bezorgd is.

Mijn ontvanger weet van niets en ik dus ook niet.

Welke rechten heb ik als ondernemer? Meneer eist namelijk zijn geld terug. Maar ik heb mijn spullen niet terug. Wat mag ik wel en niet doen/zeggen/eisen?

Ik hoop dat jullie me wat informatie hierover kunnen geven aangezien meneer nogal kwaad aann het worden is.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt!!

Groetjes S.

Link naar reactie
  • 0

FF heel kort door de bocht, als je geen handtekening voor ontvangst hebt gebruikt is het hun woord tegen die van de klant.

Vermoedelijk gaat TNT winnen..

 

Hoeveel is die klant en jou reputatie je waard?

Geloof je de klant en geef je hem zijn geld terug dan is die klant redelijk tevreden, komt wellicht nog eens bij je terug en zal niet al te negatief zijn over je bedrijf.

 

Geef je de klant zijn geld niet terug en verwijs je door naar TNT, dan heb je grote kans dat klant boos wordt en nooit weer zaken bij je zal doen maar erger nog dat ie zijn klachten gaat spuien op diverse fora en bij buren enzo.. = niet goed voor je goede naam...

 

Tip, bij grote bedragen zorgen dat e.e.a. verzekerd is en vraag een handtekening voor ontvangst. Kost niet zo heel veel en voorkomt dit soort ellende.

 

Gelukkig is het bij mij nog nooit fout gegaan maar dure pakketten bezorg ik dan ook gewoon zelf.

 

Groetjes Karen

Link naar reactie
  • 0

FF heel kort door de bocht, als je geen handtekening voor ontvangst hebt gebruikt is het hun woord tegen die van de klant.

Vermoedelijk gaat TNT winnen..

 

Hoeveel is die klant en jou reputatie je waard?

Geloof je de klant en geef je hem zijn geld terug dan is die klant redelijk tevreden, komt wellicht nog eens bij je terug en zal niet al te negatief zijn over je bedrijf.

 

Geef je de klant zijn geld niet terug en verwijs je door naar TNT, dan heb je grote kans dat klant boos wordt en nooit weer zaken bij je zal doen maar erger nog dat ie zijn klachten gaat spuien op diverse fora en bij buren enzo.. = niet goed voor je goede naam...

Je klant doorverwijzen naar TNT is inderdaad geen optie, wie dit wel doet is eigenlijk gewoon dom. De Nederlandse postwet geeft duidelijk aan dat de verzender verantwoordelijk is voor de zending. Dat die dit uitbesteed aan TNT (of welk ander bedrijf) is niet van belang voor de ontvanger (klant). Je moet de klant altijd schadeloos stellen en daarna je centen zien te halen bij (in dit geval) TNT. Dit is inderdaad ook veel beter voor je reputatie.

 

TNT is ooit een pakket (niet verhoogd aansprakelijk verstuurd) dat wij verzonden hebben kwijtgeraakt. Track en trace bood geen uitkomst. TNT gebeld, zij konden hem ook niet vinden. Dezelfde dag de klant opnieuw het product opgestuurd. Bij TNT een klacht neergelegd dat ik de kosten van het artikel én de verzendkosten terug wilde hebben. Niet verhoogd aansprakelijk is bij mij nog steeds standaard aansprakelijk. Wij nemen een dienst af bij TNT en ze hebben de opdracht niet volbracht, dus was in gebreke stellen de enige optie. Ik heb netjes alles vergoed gekregen.

 

Tip, bij grote bedragen zorgen dat e.e.a. verzekerd is en vraag een handtekening voor ontvangst. Kost niet zo heel veel en voorkomt dit soort ellende.

Verzekerde verzending is automatisch met handtekening :P

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is een bekend probleem inderdaad. De klant wil niet betalen voor verzekerd vervoer omdat dat te duur is, en de verzender zit vervolgens met de schade omdat de vervoerder het pakket is kwijt geraakt, of de klant is zich er goed van bewust van hoe het werkt en drukt zelf het pakket achterover om vervolgens te beweren dat het pakket niet is ontvangen.

 

Ik, en velen met mij, verstuur zelf alleen nog maar via verzekerd vervoer en breng de kostprijs hiervan bij de klant in rekening. As je de reden hiervan duidelijk uitlegt aan de klant, en duidelijk erbij vermeld dat het om verzekerd vervoerd gaat begrijpen vrijwel alle klanten dit wel.

 

Als het niet verzekerd is heb ik nog nooit mee gemaakt dat TPG (of een andere leverancier) de kosten vergoed. Voor internationaal (pakket) transport zou ik altijd een internationale vervoerder nemen als UPS en Fedex.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij leveren slechts bij uitzondering aan pariiculieren (het is wel een waar terreur dat we 30-50 bestellingen per week krijgen, die we willen niet honoreren), hoogstens 50 per jaar. Deze laten we vooruit betalen en sturen daarna weg. Per post. We verzekeren het nooit en het is ook nooit fout gegaan (ik driftig aan het afkloppen).

 

Hoe zit het met de eigendomsrechten? Bij ons iligt het eigendom bij de klant zodra hij betaalt. De verzending is derhalve in zijn naam gebeurd en als iets mis zou gaan, dan verlenen we alle hulp, maar het is zijn taak erachteraan te gaan.

 

Maar hoe zit het met de eigendomsrechten bij jullie?

 

Het verhaal komt op mij over als de kat op het spek binden: verzeker je het niet, dan ben je hem kwijt en er wordt geen schade vergoed. Verzeker je hem wel, dan gaat het goed, of je krijgt een vergoeding als het wel de mist in gaat.

 

Maar waarom kun je geen schade vergoed krijgen als het niet verzekekerd is? Je hebt het afgegeven (zie bon) maar het gaat bij hem verloren, dus heb je schade. Iemand die schade veroorzaakt moet deze toch betalen, hij moet zich daartegen verzekeren niet jij?

 

Of leef ik op de maan?

 

Ave, Karel

Link naar reactie
  • 0

Ik zal het je nog erger vertellen...

Je hebt een pakje en maakt dat in parcelware aan en kiest voor verhoogde aansprakelijkheid.

Vervolgens lever je dat pakje af op het bussiness point.

 

Helaas wordt het niet op het bussiness point geregistreerd maar eerst vervoerd naar een andere plaats en pas daar ingescant.

 

Nu zijn er van mij in dat traject tussen het inleveren op het bussiness point en het inscannen al tal van pakjes gejat (ooit eens 7 op 1 dag).

 

TNT steld zich dan eenvoudigweg op het punt dat het pakje nooit bij hun is ingeleverd omdat het niet gescant is. dat het verzekerd is is niet van belang, ze hebben het pakje niet in het systeem binnen gekregen dus zoek je het maar uit.

 

Momenteel heb ik 2 van zulke zendingen bij de deurwaarder liggen en staat het op het punt naar de kantonrechter te gaan om hier een uitspraak over te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een "pakkettenkontrakt" met tnt. Geven de pakjes gewoon af bij ons lokale postkantoor. Zij scannen deze terwijl we er op wachten. Tot nu toe (afkloppen) nog nooit iets kwijt. Dit terwijl wij zelfs verzenden naar oorden als Martinique, Roemenië en de U.A.E.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal het je nog erger vertellen...

Je hebt een pakje en maakt dat in parcelware aan en kiest voor verhoogde aansprakelijkheid.

Vervolgens lever je dat pakje af op het bussiness point.

 

Helaas wordt het niet op het bussiness point geregistreerd maar eerst vervoerd naar een andere plaats en pas daar ingescant.

 

Nu zijn er van mij in dat traject tussen het inleveren op het bussiness point en het inscannen al tal van pakjes gejat (ooit eens 7 op 1 dag).

 

TNT steld zich dan eenvoudigweg op het punt dat het pakje nooit bij hun is ingeleverd omdat het niet gescant is. dat het verzekerd is is niet van belang, ze hebben het pakje niet in het systeem binnen gekregen dus zoek je het maar uit.

 

Momenteel heb ik 2 van zulke zendingen bij de deurwaarder liggen en staat het op het punt naar de kantonrechter te gaan om hier een uitspraak over te krijgen.

 

Je hebt de pakketten echter wel voorgemeld. Als je het goed doet heb je het orderformulier uitgeprint. Je kan dus aannemelijk maken dat je de pakketten daadwerkelijk op de band hebt gezet. De TNT kiest voor de werkmethode om pas in een groot sorteercentrum te scannen. Zij kunnen dus op geen enkele manier bewijzen dat je de pakketten NIET op de band hebt gezet.

Ik ben heel benieuwd hoe een rechter hier mee omgaat! Succes ermee!!!!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.