• 0

TNT Post lekker bezig?

Ik hoor steeds vaker berichten van mijn klanten terug dat ze de bestellingen die ik per TNT (brievenbus)Post verstuur niet de volgende ontvangen, maar ook niet de dag daarna. Regelmatig schijnt TNT over een brief meerdere dagen te doen.

 

Is jullie dit ook opgevallen? Is dit een bekend probleem van TNT?

 

Zo ja, lekker is dat dan... Volgens mij is er geen alternatief voor brievenbuspost toch?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja de pakjes zijn wel via het systeem voorgemeld,

papieren heb ik niet geprint maar kan ik zo uit het systeem printen ja (controlle lijsten).

 

Ik ben ook benieuwd hoe de rechter hier over denkt, heb nu 1 zaak met een verzekerde zending bij de deurwaarder liggen, 7 andere zendingen heb ik maar niet eens een klacht ingedient omdat die toch niet verzekerd waren en ik ondertussen de standaard briefjes van TNT wel ken.

Link naar reactie
  • 0

Ja de pakjes zijn wel via het systeem voorgemeld,

papieren heb ik niet geprint maar kan ik zo uit het systeem printen ja (controlle lijsten).

 

Ik ben ook benieuwd hoe de rechter hier over denkt, heb nu 1 zaak met een verzekerde zending bij de deurwaarder liggen, 7 andere zendingen heb ik maar niet eens een klacht ingedient omdat die toch niet verzekerd waren en ik ondertussen de standaard briefjes van TNT wel ken.

 

In plaats van 'niet verzekerd' bedoel je 'niet verhoogt aansprakelijk', neem ik aan. De dienst is niet uitgevoerd volgens opdracht (het bezorgen op een bepaalt adres) en TNT is dus in gebreke. Je kan minimaal de verzendkosten terug krijgen.

 

Jouw bewijs is de klant (getuige?) die het pakket niet heeft ontvangen (alleen is het de vraag, gezien je branche, of je klant daaraan mee zou willen werken), laat TNT met een bezorger komen die kan verklaren het pakket bezorgd te hebben.

Het is alleen wel een hele hoop werk voor weinig centen. Daarom laat men het er maar bij zitten en kan TNT wegkomen met dergelijke praktijken. Bij de rechtbank hoef je overigens ook niet aan te komen voor die kleine bedragen.

Link naar reactie
  • 0

TNT intreseerd het allemaal helemaal niks.

Al erkennen ze dat ze het kwijtgemaakt hebben zijn ze volgens hun algemene voorwaarden nog steeds niet aansprakelijk als het niet met verhoogde aansprakelijkheid verzonden is.

Als je heel erg gaat zeuren dat hun dienstverlening bagger is en bezorgers hun werk slecht doen krijg je hooguit te horen dat ze Foei tegen hun bezorger gezegt hebben.

Voor zendingen welke zonder verhoogde aansprakelijkheid verzonden zijn heb ik de moed lang geleden al opgegeven wat klagen betreft.

Heb wel paar keer overwogen een bundel van die zaken naar de rechter te brengen maar je zit met hun algemene voorwaarden...

 

Maar deze zaak van het verzekerde pakje laat ik zeker tot het einde lopen.

Link naar reactie
  • 0

Heb wel paar keer overwogen een bundel van die zaken naar de rechter te brengen maar je zit met hun algemene voorwaarden...

 

Dat is op zich wel een interessante opmerking, want Algemene Voorwaarden kunnen pas van toepassing zijn als ze je deze voorwaarden vooraf ter hand hebben gesteld. Ik heb nog nooit iets gehoord van deze Algemene Voorwaarden, dus wat mij betreft zijn ze ook niet van toepassing op de overeenkomst die ik met TNT heb.

Link naar reactie
  • 0

Zeker de mensen die met een pakkettencontract werken hebben wel degelijk toegestemd met deze algemene voorwaarden hoor.

 

Maar daar gaat het ook niet echt om in deze, de klant eist zijn geld terug want hij heeft niets ontvangen.

Dat de vervoerder verklaard wel te hebben geleverd.. tja daar heeft de klant geen boodschap aan.

 

Zelf heb ik ook een contract met TNT en ben super tevreden over ze, maar inderdaad, als je er niet goed op let kan het zomaar voorkomen dat e.e.a. niet meteen gescand wordt.

Voor mij is dat niet zo'n heel belangrijk detail omdat ik kostbare bestellingen zowieso zelf bezorg en dat niet aan welke koerier dan ook overlaat, maar goed.

 

In het geval dat de klant zegt niets te hebben ontvangen, kost het gewoon je reputatie als je de klant zijn geld niet geeft.

Want stel je nou eens voor dat die klant gelijk heeft.. dan staat dit verhaal in no-time op diverse fora en bij radar enzo..

Heel goed voor je zaken.

 

Het enige wat ik je kan aanraden is zorgvuldig te zijn bij verzendingen, ongeacht met welk bedrijf je zaken doet, en als er wat mis gaat.. vecht je dat uit met het bedrijf die zou verzenden en zeker niet met de klant..

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Heb vandaag ook een klant die belde zijn pakketje nog niet te hebben ontvangen.

 

Volgens de Track en Trace van TNT is dit echter al afgeleverd. Kan ik dan 100% zeker van zijn dat dit gebeurd is en de klant dus ongelijk heeft?

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie
  • 0
Kan ik dan 100% zeker van zijn dat dit gebeurd is en de klant dus ongelijk heeft?

 

Het antwoord zou ja moeten zijn maar is helaas nee >:(

 

Zelfs als ej enkel huisadres of aangetekend verzend kan je er helaas niet 100% van op aan dat de klant het ontvangen heeft aangezien er nogal wat bezorgers zijn die zich niet aan de regels houden.

Link naar reactie
  • 0
Woordvoerder Suzan Demirhan van TNT Post is verbijsterd over het postzakkenverhaal: ,,Dit mag absoluut niet: het is niet de kwaliteit van postbezorging die wij pretenderen te hebben.

 

Nee ze doen voor alsof ze veel beter zijn maar in werkelijkheid zijn ze nog vele malen erger als enkel dit berichtje.

 

En nee kunnen er niks aan doen als een bezorger een potje van maakt, maar als ze daar talloze malen meldingen over binnen komen moet je daarna niet verbaast gaan doen aangezien je kans genoeg had om in te grijpen.

 

en dit is niet de eerste keer, ben zulke verhalen al veel vaker tegengekomen over TNT met onbeheert achterlaten van post.

 

Maar ja... als klanten klagen sturen ze gewoon een standaard briefje dat je het dan maar aangetekend en verzekerd had moeten versturen en voor TNT is het probleem opgelost.

Link naar reactie
  • 0

Maar ja... als klanten klagen sturen ze gewoon een standaard briefje dat je het dan maar aangetekend en verzekerd had moeten versturen en voor TNT is het probleem opgelost.

 

Dat is inderdaad een van de grootste ergernissen bij veel klanten, waaronder wij. Alle navragen die wij hebben opgestart hebben, hebben hetzelfde resultaat opgeleverd. Een mooi standaard briefje.......helaas pindakaas, had u maar verzekerd moeten versturen.

 

Het is de laatste weken overigens bar en boos met het versturen van de pakketjes. De meeste pakketten komen pas na twee a drie dagen aan. Uitzonderingen van zelfs vijf dagen. Terwijl normaal na twee dagen echt uitzondering is. Volgens TNT heeft dit te maken met de kerstdrukte.........vreemd want dit is al zeker een week of vier het geval.

 

Wat ik TNT wel mee moet geven is dat je altijd vriendelijk geholpen wordt bij de klantenservice. Alleen kunnen de medewerkers niet heel veel voor je betekenen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.