Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
headquarters

TNT Post lekker bezig?

Recommended Posts

Ik zal het je nog erger vertellen...

Je hebt een pakje en maakt dat in parcelware aan en kiest voor verhoogde aansprakelijkheid.

Vervolgens lever je dat pakje af op het bussiness point.

 

Helaas wordt het niet op het bussiness point geregistreerd maar eerst vervoerd naar een andere plaats en pas daar ingescant.

 

Nu zijn er van mij in dat traject tussen het inleveren op het bussiness point en het inscannen al tal van pakjes gejat (ooit eens 7 op 1 dag).

 

TNT steld zich dan eenvoudigweg op het punt dat het pakje nooit bij hun is ingeleverd omdat het niet gescant is. dat het verzekerd is is niet van belang, ze hebben het pakje niet in het systeem binnen gekregen dus zoek je het maar uit.

 

Momenteel heb ik 2 van zulke zendingen bij de deurwaarder liggen en staat het op het punt naar de kantonrechter te gaan om hier een uitspraak over te krijgen.

 

Je hebt de pakketten echter wel voorgemeld. Als je het goed doet heb je het orderformulier uitgeprint. Je kan dus aannemelijk maken dat je de pakketten daadwerkelijk op de band hebt gezet. De TNT kiest voor de werkmethode om pas in een groot sorteercentrum te scannen. Zij kunnen dus op geen enkele manier bewijzen dat je de pakketten NIET op de band hebt gezet.

Ik ben heel benieuwd hoe een rechter hier mee omgaat! Succes ermee!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de pakjes zijn wel via het systeem voorgemeld,

papieren heb ik niet geprint maar kan ik zo uit het systeem printen ja (controlle lijsten).

 

Ik ben ook benieuwd hoe de rechter hier over denkt, heb nu 1 zaak met een verzekerde zending bij de deurwaarder liggen, 7 andere zendingen heb ik maar niet eens een klacht ingedient omdat die toch niet verzekerd waren en ik ondertussen de standaard briefjes van TNT wel ken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de pakjes zijn wel via het systeem voorgemeld,

papieren heb ik niet geprint maar kan ik zo uit het systeem printen ja (controlle lijsten).

 

Ik ben ook benieuwd hoe de rechter hier over denkt, heb nu 1 zaak met een verzekerde zending bij de deurwaarder liggen, 7 andere zendingen heb ik maar niet eens een klacht ingedient omdat die toch niet verzekerd waren en ik ondertussen de standaard briefjes van TNT wel ken.

 

In plaats van 'niet verzekerd' bedoel je 'niet verhoogt aansprakelijk', neem ik aan. De dienst is niet uitgevoerd volgens opdracht (het bezorgen op een bepaalt adres) en TNT is dus in gebreke. Je kan minimaal de verzendkosten terug krijgen.

 

Jouw bewijs is de klant (getuige?) die het pakket niet heeft ontvangen (alleen is het de vraag, gezien je branche, of je klant daaraan mee zou willen werken), laat TNT met een bezorger komen die kan verklaren het pakket bezorgd te hebben.

Het is alleen wel een hele hoop werk voor weinig centen. Daarom laat men het er maar bij zitten en kan TNT wegkomen met dergelijke praktijken. Bij de rechtbank hoef je overigens ook niet aan te komen voor die kleine bedragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TNT intreseerd het allemaal helemaal niks.

Al erkennen ze dat ze het kwijtgemaakt hebben zijn ze volgens hun algemene voorwaarden nog steeds niet aansprakelijk als het niet met verhoogde aansprakelijkheid verzonden is.

Als je heel erg gaat zeuren dat hun dienstverlening bagger is en bezorgers hun werk slecht doen krijg je hooguit te horen dat ze Foei tegen hun bezorger gezegt hebben.

Voor zendingen welke zonder verhoogde aansprakelijkheid verzonden zijn heb ik de moed lang geleden al opgegeven wat klagen betreft.

Heb wel paar keer overwogen een bundel van die zaken naar de rechter te brengen maar je zit met hun algemene voorwaarden...

 

Maar deze zaak van het verzekerde pakje laat ik zeker tot het einde lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wel paar keer overwogen een bundel van die zaken naar de rechter te brengen maar je zit met hun algemene voorwaarden...

 

Dat is op zich wel een interessante opmerking, want Algemene Voorwaarden kunnen pas van toepassing zijn als ze je deze voorwaarden vooraf ter hand hebben gesteld. Ik heb nog nooit iets gehoord van deze Algemene Voorwaarden, dus wat mij betreft zijn ze ook niet van toepassing op de overeenkomst die ik met TNT heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker de mensen die met een pakkettencontract werken hebben wel degelijk toegestemd met deze algemene voorwaarden hoor.

 

Maar daar gaat het ook niet echt om in deze, de klant eist zijn geld terug want hij heeft niets ontvangen.

Dat de vervoerder verklaard wel te hebben geleverd.. tja daar heeft de klant geen boodschap aan.

 

Zelf heb ik ook een contract met TNT en ben super tevreden over ze, maar inderdaad, als je er niet goed op let kan het zomaar voorkomen dat e.e.a. niet meteen gescand wordt.

Voor mij is dat niet zo'n heel belangrijk detail omdat ik kostbare bestellingen zowieso zelf bezorg en dat niet aan welke koerier dan ook overlaat, maar goed.

 

In het geval dat de klant zegt niets te hebben ontvangen, kost het gewoon je reputatie als je de klant zijn geld niet geeft.

Want stel je nou eens voor dat die klant gelijk heeft.. dan staat dit verhaal in no-time op diverse fora en bij radar enzo..

Heel goed voor je zaken.

 

Het enige wat ik je kan aanraden is zorgvuldig te zijn bij verzendingen, ongeacht met welk bedrijf je zaken doet, en als er wat mis gaat.. vecht je dat uit met het bedrijf die zou verzenden en zeker niet met de klant..

 

Karen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag ook een klant die belde zijn pakketje nog niet te hebben ontvangen.

 

Volgens de Track en Trace van TNT is dit echter al afgeleverd. Kan ik dan 100% zeker van zijn dat dit gebeurd is en de klant dus ongelijk heeft?


Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan ik dan 100% zeker van zijn dat dit gebeurd is en de klant dus ongelijk heeft?

 

Het antwoord zou ja moeten zijn maar is helaas nee >:(

 

Zelfs als ej enkel huisadres of aangetekend verzend kan je er helaas niet 100% van op aan dat de klant het ontvangen heeft aangezien er nogal wat bezorgers zijn die zich niet aan de regels houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Woordvoerder Suzan Demirhan van TNT Post is verbijsterd over het postzakkenverhaal: ,,Dit mag absoluut niet: het is niet de kwaliteit van postbezorging die wij pretenderen te hebben.

 

Nee ze doen voor alsof ze veel beter zijn maar in werkelijkheid zijn ze nog vele malen erger als enkel dit berichtje.

 

En nee kunnen er niks aan doen als een bezorger een potje van maakt, maar als ze daar talloze malen meldingen over binnen komen moet je daarna niet verbaast gaan doen aangezien je kans genoeg had om in te grijpen.

 

en dit is niet de eerste keer, ben zulke verhalen al veel vaker tegengekomen over TNT met onbeheert achterlaten van post.

 

Maar ja... als klanten klagen sturen ze gewoon een standaard briefje dat je het dan maar aangetekend en verzekerd had moeten versturen en voor TNT is het probleem opgelost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ja... als klanten klagen sturen ze gewoon een standaard briefje dat je het dan maar aangetekend en verzekerd had moeten versturen en voor TNT is het probleem opgelost.

 

Dat is inderdaad een van de grootste ergernissen bij veel klanten, waaronder wij. Alle navragen die wij hebben opgestart hebben, hebben hetzelfde resultaat opgeleverd. Een mooi standaard briefje.......helaas pindakaas, had u maar verzekerd moeten versturen.

 

Het is de laatste weken overigens bar en boos met het versturen van de pakketjes. De meeste pakketten komen pas na twee a drie dagen aan. Uitzonderingen van zelfs vijf dagen. Terwijl normaal na twee dagen echt uitzondering is. Volgens TNT heeft dit te maken met de kerstdrukte.........vreemd want dit is al zeker een week of vier het geval.

 

Wat ik TNT wel mee moet geven is dat je altijd vriendelijk geholpen wordt bij de klantenservice. Alleen kunnen de medewerkers niet heel veel voor je betekenen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 13 leden online en 438 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept