Prijs verzilveren: hoe doe je dat?

Aanbevolen berichten

Al weer een jaartje of vier geleden mocht ik een tweede prijs in ontvangst nemen bij de Internet Business Competitie van het Silicon Polder Fund. Op het podium kregen we een grote cheque terwijl we glimlachten naar de verzamelde pers. Die cheque representeerde duizend gulden en wat kadootjes van KPN. Probleem is: waar kan ik die cheque verzilveren?

 

Uiteraard heb ik mijn gironummer meteen na de prijsuitreiking doorgegeven aan Marcel Feenstra, de verantwoordelijke bij Silicon Polder. Hij verkoos echter een dineetje te organiseren waar de verschillende winnaars een cheque kregen. Ik was op die datum verhinderd, en heb nadien ondanks herhaalde contacten naar mijn centen kunnen fluiten.

 

Bij KPN was het beter geregeld, not :-X

 

Kort na het event stuurde ene Stan van de Burgt me een email dat we een professional webaccount bij XS4all mochten aanvragen, te declareren bij Annette Ottolini - toen een baas bij KPN, en dat we acht adviesuren kado kregen van zgn business architects. Doel van deze support was de startup op gang te brengen.

 

Ik ben daarop mijn prijswinnende plan in praktijk gaan brengen. Een abonnement a 300 gulden per maand aangevraagd, met een stel techneuten aan tafel gaan zitten, en financiers benaderd. Zes maanden later had ik een aanbod van Amerikaanse business angels uit de mediasector voor 1 miljoen dollar venture capital (het was echt een mooi plan, is het trouwens nog steeds), een fantastisch design, een goed marketingplan en een offerte van een paar ton voor twee generaties systeembouw.

 

Klopt als een bus? Ja, als je eventjes vergeet dat die investering toch eens terugverdiend moest worden. Ik vond de kosten in ieder geval te hoog. Alles moest op maat gemaakt worden: content management, fora, search tools, etc. Bovendien waren de betrokken financiers gesjeesd. Hun geld was echt, maar ik vond het coke-brains. Magic Minds! Geen jongens die ik in mijn bedrijf wilde betrekken. Na negen maanden voorbereiding werd het project in de ijskast gezet.

 

Toen ik na een jaar contact zocht met KPN om de rekeningen in te dienen (dat abonnement bij XS4all liep ondertussen gewoon door) bleken alle betrokkenen met de noorderzon vertrokken.

 

Nu ligt dat mapje ergens onderin mijn dubieuze debiteuren-lade. Ik heb het zelf ook een beetje laten sloffen, moet ik met schaamrood bekennen. De Stichting Silicon Polder Fund in Lunteren (dat is van de Baan Boys - wanneer wordt hun verhaal eens verfilmd?) negeert brieven, en bij KPN ben ik helemaal de weg kwijt. Toch is het al met al een claim van tweeduizend Euro. Net genoeg om toch eens achteraan te gaan.

 

Heeft iemand een advies?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Bij mijn organisatie zit een netwerk van deurwaarders waar ik dit verhaal morgen toe ga zenden zij kunnen je in geval vertellen waar en bij wie je je claim neer kan leggen.

 

Het zijn echte speurders en voor het zoeken betaal je niets.

 

Ik hoop morgen avond je al iets te kunnen vertellen.

 

M.v.g

 

Chris

Link naar reactie

Heel mooi Chris,

 

Het verhaal wordt zo steeds mooier: ik eis mijn prijs, desnoods per deurwaarder ;D

 

KPN is welbekend. Silicon Polder Fund zit in Lunteren, KvK 08076137. Ze hebben tegenwoordig zelfs weer een website: http://www.siliconpolderfund.nl/. Er zit ook een Silicon Polder is Amsterdam, maar dat is de holding waar Adam Curry zijn Jambies en Helies bemoedert.

 

Als je meer info nodig hebt, er staat een email-adres bij mijn profiel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Heb je (of zal ik) het silicon polder fund eens op de hoogte brengen van deze discussie? Het is op zijn zachtst gezegd ernstig knullig van ze hoe dit allemaal verlopen is.

 

Misschien dat ze zich op deze manier bewust worden van de ernst van de situatie en hoef je geen deurwaarders in te schakelen?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Het oude Silicon Polder Funds (een stichting) bestaat dacht ik niet meer. Volgens mij is die opgeheven. Het nieuwe Silicon Polder Fund is een BV met nieuwe aandeelhouders. Heeft erg weinig te maken met het oude Silicon Polder fund. Het oude én het nieuwe Silicon Polder fund zijn nette lui. Ik vraag me alleen serieus af of je het nieuwe fonds wel aan kan spreken op verplichtingen van het oude fonds. Het was slim geweest je cheque direct te verzilveren bij het oude fonds. Die hadden daar weinig problemen over gemaakt.

 

Jammer.

 

Groeten,

Nils de Witte

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Het oude én het nieuwe Silicon Polder fund zijn nette lui.

 

Hoe moeilijk is dat nou: geld overmaken op een girorekening? Daar heb ik ze heus meermalen op gewezen. De stichting in kwestie bestaat overigens nog, opgericht in 1997. Ik zal ze weer eens bellen, want dit is eigenlijk te gek voor woorden.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

exposure hierover staat nu iig hier en op chapterone.biz.

 

Oeps. Ik wou gewoon wat advies. Door het op te schrijven, besef ik dat ik er zelf wat actiever achteraan moet. Da's beter dan een actiegroep vormen en deurwaarders op pad sturen. ::)

 

De grap is dat ik voorafgaand aan de prijsuitreiking eerdere winnaars heb gebeld, en die vertelden al dat je er bovenop moet zitten. Het is een soort circus dat na de show verder reist; de feitelijke afwikkeling is veel minder spannend. Die prijzen waren vooral pr voor de betrokken bedrijven en instellingen. Past helemaal in de internet-craze van een paar jaar geleden. Dat circus zette elke maand zijn tenten ergens anders op. Hoe gaat dat met tegenwoordige prijzenfestivals?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ben ik niet met je eens Annedien.

 

Ik vind dat je best herrie mag maken, 2000 euro is een groot genoeg bedrag om er even achteraan te gaan. De manier hoe ze het afhandelen vind ik niet netjes, de deelnemers hebben tijd besteed aan het meedoen aan de wedstrijd, dan mag er naderhand ook tijd aan de deelnemers besteed worden.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Voer het plan alsnog uit, vind een stel geheelonthoudende VC'ers en who cares about 2000 euro'tjes?

 

Altijd bereid om een collega-ondernemer een duwtje te geven, die Annedien :-*

 

Toch heb je wel gelijk. Het basisidee was om een wereldwijd netwerk van observatoren op te zetten die foto's met toelichting zouden uploaden naar een website, waar die picture-database (zie ook Lomo: http://www.lomography.com/) vervolgens toegankelijk gemaakt zou worden voor derden. Die moesten daarin patronen kunnen vinden, vergelijk het maar met de KNMI die zo het weer in kaart brengt. Bottleneck was 3 jaar geleden de kostprijs voor de ontwikkeling van software, temeer daar de betrokken programmeurs alles zelf wilden bouwen. Ik zal de kwestie eens voorleggen in het technische forum. De noodzakelijke contacten om het revenu-model te realiseren, heb ik nog steeds. Maar zo zitten er wel dertig plannen in het archief.

;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik vind twee jaar na dato in actie komen een beetje brak. Zonde van de energie.

 

Eens. Bij wanbetalende klanten zit ik daar dichter op. Hier betreft het een beloofd kadootje, dus waarom zou je je opwinden? Punt is dat ik dat kadootje (professional webaccount) zelf moest kopen van de sponsor en vervolgens naar de beloofde vergoeding kon fluiten. Uiteraard ben ik daar indertijd wel achteraan gegaan, tevergeefs.

 

Ironie is dat ik later een incassobureau op mijn dak kreeg omdat de betaling van dat dure kadootje niet goed verwerkt was. Daarover ben ik bijna een jaar in correspondentie geweest. Steeds weer nieuwe mensen op hetzelfde dossier. Die kwestie is medio vorig jaar eindelijk opgelost.

 

Nu ik de boeken over 2002 aan het sluiten ben, besef ik dat het hele geintje me een veelvoud heeft gekost van de oorspronkelijke prijs en dat ik degene ben die de sponsor betaald heeft, in plaats van andersom. Vandaar mijn ingeving: it's payback time.

d:)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Een Silocon Polder moet bemalen worden, anders woon je in no time weer werkelijk op de zeebodem! (Silicon Atlantis zou dus beter de lading dekken?)

 

TwaLevel, ik vind het wel jammer voor je, zo'n sigaar uit eigen doos is nooit leuk-- op zich ben ik het wel met Zrski eens dat er eigenlijk gerechtigheid zou moeten zijn (en terecht dat je het niet met me eens bent Zrski, al helpt het soms the bigger picture in ogenschouw te nemen, ter relativering....).

 

Overigens; fantastisch dat je plan (zij het op een lichtelijk helaas onzorgvuldig afgewikkelde manier) erkenning kreeg... ik zou het in elk geval zien als aanmoediging er eens eentje te water te laten ;D

 

Groet,

Annedien (Duwboot)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.