Ga naar inhoud
  • 0

Privémutatie of eigen vermogen

Beste collega ondernemers,

Ik zou graag van jullie diensten gebruik willen maken. Dit is de eerste keer dat ik een bericht op een forum zet dus ik hoop dat het lukt. Net had ik geen optie gekozen dus moet ik weer alles opnieuw doen. Maakt niet uit. :-\

Ik ben vorige week een eenmanszaak gestart. Ik heb hem in laten gaan op 29-04-2007 zodat ik alle gemaakte kosten van vorig jaar ook kan terug vorderen. Nou heb ik twee grootboekrekeningen die ik hiervoor zou kunnen gebruiken. Kapitaal 600 (volgens mij is dit het zelfde als eigen vermogen) en Privémutaties 610.

Mijn vraag is het volgende. Alle kosten die ik privé heb gedaan, moet ik die nou boeken op privémutaties of op eigen vermogen?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt.

Groetjes,

Sharif

Choosing Success

Groetjes,

Sharif

Choosing Success

www.jijverdientbeter.nu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoi Shariforaly,

Wat bedoel je met kosten die je privé hebt gedaan? Bedoel je zakelijke uitgaven die je betaald hebt met privé middelen? Die moet je inderdaad tegenboeken op een privé-rekening (als storting vanuit je privé vermogen in de zaak).

Een eenmanszaak met terugwerkende kracht starten, kan natuurlijk niet. Vorige week is 1 juli 2008 en dus niet 29 april 2007.

Je mag wel de kosten uit de aanloopperiode aftrekken.

Wat ga je doen met de eenmanszaak?

Succes,

Odeon

Link naar reactie
  • 0

He Odeon,

Leuk dat je reageert!

Ik heb vorige week een BTW nummer en KVK nummer aangevraagd, maar start van bedrijf staat op 29-04-2007.

Inderdaad heb ik kosten privé betaald en wil ik deze kosten nu in mijn boekhoudpakket (AFAS) verwerken. Als ik de inkoopfacturen in boek kan ik gewoon als tegenrekening Privémutaties 610 gebruiken, toch?

By the way, ik ga als consultant langs VMBO scholen in achterstand wijken en over de link tussen 2e Wereld Oorlog en Midden-oosten conflict. Daarnaast ben ik bezig een groot netwerk van eindgebruikers te creëeren van producten waarover ik commissie ontvang.

Groet,

Sharif

Groetjes,

Sharif

Choosing Success

www.jijverdientbeter.nu

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.