• 0

Auto importeren uit Dubai

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Reken in ieder geval vervoerskosten á circa 1000 euro, over het totaalbedrag inclusief transport 10% invoerrechten en daarover nog de btw, al dan niet verrekenbaar. En dan nog de BPM natuurlijk.

 

Duitse auto's hebben Europese Specs vaak i.t.t. tot Arabische auto's...

Link naar reactie
  • 0
Ondernemen is creatief denken. Ik ben benieuwd welk creatief brein de kennis heeft een auto uit het verre Dubai naar Nederland te halen. Het is minder eenvoudig dan u misschien denkt..

 

Eerst zoeken op Google is een stuk eenvoudiger dan u misschien denkt :D

Bovenaan: voordelig een auto importeren uit Dubai

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gehoord dat met name de uitstoot van de Arabische auto's niet voldoen aan de Europese milieunormen. Maar volgens mij is ook dat te regelen. Qua kosten ben je misschien iets duurder uit dan bij import uit Duitsland, maar dan nog is het veel voordeliger... Een Porsche daar is de helft goedkoper dan hier.

 

De site was mij overigens allang bekend, maar daar kan ik niet veel mee... Toch bedankt voor de info...

Link naar reactie
  • 0

De grootste kosten zitten in die BPM. Ik kan gebruik maken van de afschrijvingstabel door geen nieuwe auto te kopen en hem in NL nog een jaartje te laten staan voor de aanmelding bij de RDW. Scheelt weer aanzienlijk op de BPM.

 

De BTW is voor mij verrekenbaar, maar daar staat de bijtelling weer tegenover.

 

Rest het probleem van de technische eisen. T.z.t. ga ik de specs opvragen van de auto bij een dealer in Dubai. Na ontvangst van deze specs ga ik een afspraak maken met de RDW en die Arabische specs naast de Europese specs leggen. Hopelijk vallen de kosten voor een eventuele ombouw op onderdelen van de auto mee..

Link naar reactie
  • 0

Auto's blijven leuke speeltjes, en het is frustrerend om te zien dat je in B / D / USA veel meer waar voor je geld krijgt.

Een tweedehands Porsche Boxster kun je in de USA al kopen voor € 7000, terwijl de waarde in Nederland zeker 2 keer zo hoog ligt.

Nu heb ik er wel eens een rekenmachine bij gepakt, en als je alle kosten uitrekent wat je kwijt bent om daadwerkelijk zo'n Boxster naar Nederland te halen kom je rond de 13000 a 14000 uit.

(Aanschafprijs, vervoer naar haven, verschepen, inklaren, douane, BPM, BTW, aanpassen naar EU auto via U-bochtconstructie bij de TUV etc)

Dan heb je dus 2000 a 3000 bespaart, maar je auto heeft wel een teller in miles, komt uit de USA, en is later misschien weer iets moeilijker te verkopen.

 

Kan het niet anders.... :)

 

Het is in Nederland vrij eenvoudig om een eenmanszaak op te zetten, kun je dan naast je NL zaak geen Belgische eenmanszaak opzetten, waar je misschien niet al te veel mee doet... en daarop een auto kopen ??

Wie weet hoe dit in elkaar steekt... is het te doen, of misschien wel ronduit illegaal ?

 

Groet,

Alex

 

 

Link naar reactie
  • 0

De frustratie is enorm! Zelfde auto elders ter wereld en dan een stuk goedkoper. Jammer dat al die bijkomende kosten het grote voordeel grotendeels teniet doet.

 

Het kan inderdaad anders. Er bestaat al een "Luxemburg"' constructie meen ik, maar de fiscus is hard bezig met reparatiewetgeving om ontduiking/omzeiling tegen te gaan. Niet aan beginnen zou ik zeggen...

 

Toch ga ik nadere info inwinnen over import uit Dubai en even een kostenplaatje maken.

Link naar reactie
  • 0

Een auto importeren uit Dubai is helaas een kostbare zaak en kost zeer veel moeite. Zaken zoals Shipping, Douanekosten en BTW (en BPM natuurlijk) maken een groot deel van de kosten uit, waardoor het bijna niet meer de moeite is om te importeren. Je kunt beter denken aan een import auto uit Duitsland, daar deze vaak ook goedkoper zijn en vollediger uitgerust dan Nederlandse auto's.

Automotive import maakt het importeren van Auto's uit Duitsland makkelijk.
Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik zou eerst maar eens kijken op de website van Europese Commissie Belastingen en Douane-unie.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=nl

Lijkt me een lastig verhaal worden.

 

Gebruik onderstaande code:

AFDELING XVII VERVOERMATERIEEL

 

HOOFDSTUK 87 AUTOMOBIELEN, TRACTORS, RIJWIELEN, MOTORRIJWIELEN EN ANDERE VOERTUIGEN VOOR VERVOER OVER LAND, ALSMEDE DELEN EN TOEBEHOREN DAARVAN

 

8703 Automobielen en andere motorvoertuigen hoofdzakelijk ontworpen voor personenvervoer (andere dan die bedoeld bij post 8702), motorvoertuigen van het type station-wagen of break en racewagens daaronder begrepen

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.