• 0

Help, mijn website groeit snel!

Dag Allemaal,

 

Ik ben Stephan en ben hier nog maar een paar dagen lid. Ik ben 21 jaar en studeer op de Hanze hogeschool in Groningen. Via het blad sprout (erg leuk blad) ben ik hier terecht gekomen. Ik ben met een studiegenoot een website begonnen waar leden elke dag gratis op kunnen smsen. Wij financieren de gratis smsjes, wanneer je meer wilt smsen kun je hier voor betalen.

 

Na maanden werken aan de site en het vinden van de juiste domeinnamen gingen we eindelijk online. Nu is de website 5 maanden in de lucht en zitten we al op 20.000 leden die druk aan het smsen zijn. Echt helemaal super dat dit zo goed gaat alleen betaal ik met mijn simpele Mac Donalds baantje nu alle verzonden smsjes. Door affiliate reclame op de website te plaatsen proberen we wat uit de site te halen. Het gaat om de website gratissmsen.nl.

 

De bezoekers statistieken van de website zijn dacht ik niet mis en misschien intressant voor adverteerders, na veel mails sturen naar bedrijven waarvoor deze advertentiemogenlijkheid wellicht interessant is is er 1 adverteerder die wilde adverteren.

 

Vandaar de volgende vragen:

 

- Wanneer is een website interessant genoeg voor een adverteerder?

- Hoe kom je aan een adverteerder?

- Hoe benader je een bedrijf om te vragen of hij reclame wilt maken via een sms/website?

- Is reclame in sms pas interessant bij hele grote afnames?

- Zijn er ook websites waar advertentiemogenlijkheden op staan van bijvoorbeeld internet sites? Dus dat een bedrijf online kan kijken waar hij zijn campagne kan voeren.

- Hoe kan de website nog interessanter worden voor adverteerders?

 

Misschien zit ik hiervoor in de verkeerde topic, ik hoor het graag.

 

Bedankt! Stephan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

- Hoe kom je aan een adverteerder?

 

adwords.google.com

 

Adwords is voor bedrijven die in google willen stijgen met betaalde zoekwoorden om zo meer hits/verkopen te creëren, ik zou graag willen weten hoe ik een adverteerder vind voor mijn eigen website..

Link naar reactie
  • 0

Ik zou beginnen met adsense te verwerken, en daar een beetje mee te spelen.

 

Wellicht zijn er betere adverteerders te vinden, maar met adsense kun je direct aan de slag, en de verdiensten daaruit kun je ook gebruiken als benchmark voor wat andere adverteerders minimaal moeten gaan opleveren voordat je ermee in zee gaat.

 

Wat de site zelf betreft: misschien moet je er ergens opzetten of en hoeveel gratis sms'jes je nou kan versturen als je je aanmeldt.

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee!

 

Vandaar de volgende vragen:

 

- Wanneer is een website interessant genoeg voor een adverteerder?

- Hoe kom je aan een adverteerder?

- Hoe benader je een bedrijf om te vragen of hij reclame wilt maken via een sms/website?

- Is reclame in sms pas interessant bij hele grote afnames?

- Zijn er ook websites waar advertentiemogenlijkheden op staan van bijvoorbeeld internet sites? Dus dat een bedrijf online kan kijken waar hij zijn campagne kan voeren.

- Hoe kan de website nog interessanter worden voor adverteerders?

 

Om het nog duidelijker te maken: Zoek jij adverteerders voor op de site of in de sms?

 

De antwoorden: ;)

- Als de website goed aansluit bij de doelgroep van de adverteerder is de website interessant voor een adverteerder om naar te kijken. Daarna speelt imago van de site, interactiviteit met de doelgroep, wanneer komt zijn boodschap in beeld, mogelijkheden van adverteren, demografische gegevens, geografische gegevens etc. Ook prijs speelt natuurlijk een rol.

- bellen of netwerken

- maak een goede pitch, zeg in een paar zinnen wat je te bieden hebt en waarom de adverteerder naar de rest van het verhaal moet luisteren (wat doet de site? wie is de doelgroep? waarom komt de doelgroep bij jou? hoe en wanneer kan de adverteerder in contact komen met de doelgroep?

- nee, penetratie kan ook belangrijk zijn

- adsense, ad4all.nl en je kan ook aan de 'eenvoudige' affiliates denken

- betere penetratie in de doelgroep. Zo je op de site wellicht ook doelgroepen definieren en splitsen, zodat je verschillende adverteerders kan benaderen (jongens, meisjes, studenten, werkenden, oud, jong, sporters etc.

 

als je je pitch wilt testen, kan je die op HL plaatsen of mij deze in een PM sturen.

 

Succes!

Paul

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 1

als benchmark voor wat andere adverteerders minimaal moeten gaan opleveren voordat je ermee in zee gaat.

 

Ik zou uitkijken met adsense nemen als 'meetlat'. Michiel geeft al aan dat het succes erg afhangt van de context. Als deze site niet goed werkt met adsense leg je je grens veel te laag.

 

Als je weinig over je gebruikers weet of wel weet maar niet weet wat werkt aan reclame zou ik flink rouleren met m'n advertentie materiaal. Ik zie nu alleen ringtones (zonder account) dat is dus misschien 1 verkoop per klant. Zorg dat je 100 verschillende reclames hebt staan en meet wat converteert.

 

Kijk ook naar de productfeeds van affiliate programmas. Je kunt eenvoudig een lijst met 100en verschillende aanbiedingen van telefoons/abonnementen krijgen. Je bent redelijk vrij in het gebruik van de informatie en plaatjes en kunt dus advertenties maken die passen binnen je site. Ook hier weer: meten.

 

Aanbod hoeft trouwens niet alleen aan sms gerelateerd te zijn. Een feed met vakanties koppelen aan de inhoud van de sms bijvoorbeeld. Ik stuur een sms met het woord spanje en krijg reclame voor vakanties in spanje te zien.

Link naar reactie
  • 0

 

Er is hier ergens nog een topic over advertentieverkopen. Even kijken.... deze dus Met adsense hangt 't erg van content en doelgroep af. Wij verdienen meer aan de adsense van een site met 500 pageviews per dag dan een andere site met 15000 pageviews per dag.

 

Perfect, dat is precies wat ik zocht. Ik heb alle Advertentie websites een e-mail gestuurd over mijn website. Nu maar hopen dat ze mijn website opnemen in hun netwerk.

 

Om het nog duidelijker te maken: Zoek jij adverteerders voor op de site of in de sms?

 

Ik zoek adverteerders voor de website en sms. Scholierenwerk heeft nu bijvoorbeeld paar banners op de website staan, plus een advertentie regel in de sms van 50 leestekens.

 

Als je weinig over je gebruikers weet of wel weet maar niet weet wat werkt aan reclame zou ik flink rouleren met m'n advertentie materiaal. Ik zie nu alleen ringtones (zonder account) dat is dus misschien 1 verkoop per klant. Zorg dat je 100 verschillende reclames hebt staan en meet wat converteert.

 

Bedankt voor de tip, dit ga ik zeker doen! Je ziet nu inderdaad alleen ringtones, wanneer je bent ingelogd zie je iDeal/telefoon mogenlijkheden om zo sms-tegoed aan te schaffen. Verder zijn er veel gegevens beschikbaar van de gebruiker zoals man/vrouw, geboorte datum, provincie, woonplaats, opleiding, interesses, en of ze sms/email willen ontvangen met reclame, voor de adverteerder is dat vrij handig.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als je je pitch wilt testen, kan je die op HL plaatsen of mij deze in een PM sturen.

 

Succes!

Paul

 

 

Wat betekent 'je pitch laten testen' precies? En waar kan ik die op HL plaatsen?

 

 

 

Ok, dat slaat op jouw vraag: Hoe benader je een bedrijf om te vragen of hij reclame wilt maken via een sms/website?

 

Min advies was op in een paar zinnen de aandacht van een potentiele adverteer te krijgen, een soort pitch dus. Probeer eens in een paar regels jouw advertentieruimte te verkopen. En test het hier op Higher Level uit. Wellicht roept het bij ons juist vragen op of zou het bij ons juist werken. Daar is dit platform ook een beetje voor volgens mij, beetje als vraag- en klankbord.

 

Dat bedoel ik er mee, niets meer niets minder. Gewoon in als reactie in dit topic plaatsen en de reacties komen vanzelf :-)

 

Succes!

 

Paul

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 1

We zijn nu alweer bijna een jaar verder toen ik voor het eerst een berichtje postte op HigherLevel.nl over mijn website GratisSmsen.nl. Het gaat nog steeds super met de website, het leden aantal zit al op de 100.000 en ik heb de tips uit het forum meegenomen om een beter rendement uit de reclame op de website te halen, en dat is gelukt! Het is erg leuk om resultaat te zien na, een relatief kleine veranderingen, en te zien hoe bezoekers er op kunnen reageren wanneer ik ze volg in google analyitcs.

 

Bedankt voor de tips!

 

Groeten Stephan Pothof

Link naar reactie
  • 0

Ik heb HigherLevel.nl doorgezocht op relevante onderwerpen en de tips uit deze topic heb ik verwerkt:

 

- Reclame op de website op de gebruiker aanpassen.

Van de leden van de website weten wij veel (geslacht/leeftijd/adres/interesses/opleiding/abonnement of prepaid/internet op mobiel/06nummer etc). Zo is de reclame aangepast op de informatie van de leden. Bij veel affiliate marketing bedrijven heb je ruime keuze aan adverteerders. Zo kun je zelf makkelijk een selectie maken.

 

- Reclame op de website rouleren.

Heeft de bezoeker een keertje de reclame gezien van een telefoon aanbieder, zal deze reclame op de vervolg pagina veranderen in een reclame van bijv. een verzekering. Deze 'Bannerpools' kun je gemakkelijk zelf maken, zo kun je bijvoorbeeld instellen dat 60% van de bezoekers de advertentie 'X' ziet en 20% advertentie 'Y' en 20% advertentie 'z'.

 

- Reclame in de sms veelzijdig maken.

Bedrijven die in de sms adverteren kunnen hun berichten nu per verzonden sms laten rouleren (soort shuffle). Zo wordt er de ene keer een advertentie regel 'X' meegezonden en de andere keer advertentie regel 'Y'. Na het verzonden smsje kan de zender direct naar de website gaan van de adverteerder.

 

Omdat leden van de website 1 extra gratis smsje per dag kan versturen naar andere leden weten wij nu ook de gegevens van de ontvanger van de sms. Zo bereikt een adverteerder de zender en de ontvanger en weet precies de gegevens van de mensen die hij bereikt.

 

Dit zijn nog lang niet alle tips die ik heb verwerkt . Op HigherLevel.nl staat veel informatie over bijv. SEO optimalisatie :)! GratisSmsen.nl staat zeer goed in google en elke mand komen er over de 50.000 bezoekers via google.nl binnen. De website heeft een weigeringspercentage van 10.7% en maarliefst over de 600.000 views per maand.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat je voor adverteerds interesant kunt zijn maar maakt ze het makkelijk

 

doelgroep analyse

mannen/ vrouwen ( vastleggen op site)

regio ( vastleggen op site)

leeftijd ( vastleggen op site)

meken ( vastleggen op site )( iemand die merk honda heeft bestoken met suzuki reclame)

 

deze gegevens aanbieden aan adverteerders, via reclame buro

 

 

Patrick remkes

systeemplafond webshop www.systeemplafond.nu

Link naar reactie
  • 0

Geweldig!

 

Nog een aanvullend vraagje: Nog aan het werk bij de McD? Of komt er nu genoeg binnen om de site in de lucht te houden en wat over te houden?

 

Gr

Mark

 

Leuk dat je dat vraagt! Mijn baantje in de keuken van Macdonalds heb ik aan de kant gezet om meer tijd voor de website vrij te kunnen maken! Ik moest daar de chickens in het vet doen, en het afval van gasten aannemen die in het restaurant aten en ze daar hartelijk voor bedanken ;D. Maar goed, het is ook veel leerzamer als startende ondernemer en ik verdien nu meer dan bij de McD!

 

Ondernemen geeft zoveel vrijheid en mogelijkheden, en nu ik zie dat het internet nog open ligt voor nieuwe kansen en verbeteringen vind ik het veel leuker me daar mee bezig te houden. Ik ben nu met een nieuw project bezig dat vliegtickets bestellen via internet een stuk goedkoper maakt. De website is goedkope-vliegtickets.nl, maar dit is nog lang niet af (boekingsmodule etc is nog in ontwikkeling, nu staat er een standaard module op).

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je moet wel opletten dat je geen mensen aantrekt die anderen met vervelende SMS-jes bestoken.

Aangezien bij jouw site geen verificatiesms wordt verstuurd naar het opgegeven mobiele telefoonnummer van de verzender.

 

Dit is niet waar, wanneer iemand met zijn eigen mobiele telefoonnummer als afzender wilt smsen moet hij/zij deze verifiëren. Er wordt een sms gestuurd met een registratiecode naar de desbetreffende telefoonnummer.

 

Standaard smst een lid met de tekst: GratisSmsen.

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat je voor adverteerds interesant kunt zijn maar maakt ze het makkelijk

 

doelgroep analyse

mannen/ vrouwen ( vastleggen op site)

regio ( vastleggen op site)

leeftijd ( vastleggen op site)

meken ( vastleggen op site )( iemand die merk honda heeft bestoken met suzuki reclame)

 

deze gegevens aanbieden aan adverteerders, via reclame buro

 

 

 

Dit is inderdaad een goed idee welke ik wil uitwerken op de zakelijke pagina waar adverteerders informatie kunnen vinden. Ik ben nu bezig met de nieuwe website van GratisSmsen.nl waar een zakelijke pagina op komt, en nog veel meer nieuwe opties!

 

@ systeemplafond:

Ja dit is inderdaad een soort van dummy (goedkope-vliegtickets.nl). De pagina's achter de website moeten nog gemaakt worden, met name de boekingsmodule waar ik mee bezig ben zal drastisch veranderen. Bedankt voor je complimenten, ik vind de website ook erg mooi geworden.

 

Link naar reactie
  • 0

je kunt je klanten een profiel laten maken alla hyves

"wie ben je" met postcode maar geen adres

anders vullen ze het mischien niet in

 

je kunt je klanten belonen voor een zo volledig profiel

of een merk geeft gratis sms aan doelgroep

 

sony geeft gratis sms

aan

mannen 18-25 met merk panasonic

geeft ze goed gevoel terwijl ze nog een lcd moeten kopen

 

ben met een zelfde soort ding bezig voor mijn site

je kunt me prive mailen voor een keer brainstromen

woon in het mondaine assen

 

Patrick remkes

systeemplafond webshop www.systeemplafond.nu

Link naar reactie
  • 0
Dit is inderdaad een goed idee welke ik wil uitwerken op de zakelijke pagina waar adverteerders informatie kunnen vinden. Ik ben nu bezig met de nieuwe website van GratisSmsen.nl waar een zakelijke pagina op komt, en nog veel meer nieuwe opties!

 

Je nieuwe website ziet er inderdaad erg goed uit. Mooi, overzichtelijk en aantrekkelijk.

Maar wat ik me af vraag; waarin verschil in vergelijking met bijvoorbeeld cheaptickets.nl? Waarom moeten mensen bij jou boeken?

 

Verder vind ik het totaal aanbod wel goed en denk dat je, mits je het goed uitwerkt, wel kans van slagen hebt. Maar je begeeft je wel in een concurrerende markt, dus je moet strategie goed uitwerken en duidelijk positioneren.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je complimenten! Deze topic ging eigenlijk over GratisSmsen.nl, en Goedkope-vliegtickets.nl is een nieuw project waar ik me nu mee bezig hou. De vliegticket website is niet een vernieuwde versie, het is m'n eerste ontwerp. Voor de sms website komt binnenkort (design is al af) een nieuwe website!

 

Ik denk dat er in de vliegticket website zeer veel potentie zit, de domeinnaam met de zoekwoorden 'Goedkope Vliegtickets' werd in de maand April 2009 in google.nl (Nederlandse bezoekers) 165.000 keer op deze zoekwoorden gezocht. Omdat de website nog niet af is, en nog maar net op het web is, staan we nog niet hoog in google. Maar dit komt wel goed, met gratissmsen.nl is het ook gelukt en daar mee staan we op nummer 1!

 

Ja, en waarom dan bij mij boeken? Goedkoper, de bekende vliegticket aanbieders hebben wel speciale aanbiedingen, maar over het algemeen zijn die zelfs nog aan de dure kant, het kan namelijk veel goedkoper. Met de nieuwe boekingsmodule zal het prijsverschil echt duidelijk aanwezig zijn, plus dat je echt vergelijkt met andere vliegticket aanbieders zo heb je altijd de beste deal.

 

Naast vliegtickets zijn er nu al vakanties (winter- en zomer vakanties) te vinden op de website en dat van maarliefst 20 bekende aanbieders zoals Neckermann/Sunweb/Vaya/Bizztravel. Zo zie je direct waar de laagste prijs is en je boekt bij een vertrouwde reisorganisatie. Elke dag update de website de prijzen en veranderingen van alle vakantie aanbieders..

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

super!!!!... je zou je klanten een nog breder profiel kunnen laten invullen.

merken / postcode

 

heb je al iets gedaan met leeftijd reklame

 

( < 20 telefoon reklame)

(> 20 en < 25 eerste huis , dus hypotheek reklame)

 

de doelgroep die je hebt is super interessant...

 

o ja pagerank 5 .. heel knap

 

nog 1 tip

------------------------------

met komst android phones en gps in modellen , weet je als je de 06 nummers hebt waar ze zijn ..

maar een "waar is je vriend "applicatie evt met sms dienst

check youtube en dan google lattitide ... ben je de eerste van nederland.

 

 

 

 

 

 

Patrick remkes

systeemplafond webshop www.systeemplafond.nu

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.