racingweirdo Geplaatst: 14 juli 2008 racingweirdo 51 0 Geplaatst: 14 juli 2008 stel IK richt in Zwitserland een bedrijf op,en koop met dat bedrijf een Nederlands winkelpand bijvoorbeeld in amsterdam. Met dat zelfde bedrijf neem ik ook personeel aan.(ik richt dus geen nederlanse venootschap op) Ben ik dan verplicht om belasting enzo volgens de nederlandse wet af te dragen of vallen mijn werknemers onder de zwitserse wet? Link naar reactie
0 Kees de Kruiff - In Memoriam Geplaatst: 15 juli 2008 Kees de Kruiff - In Memoriam 948 107 Geplaatst: 15 juli 2008 Je werknemers vallen dan onder de Nederlandse wet en je zal als zodanig je ook aan de wettelijke (fiscale) bepalingen moeten houden. Kees de Kruiff In Memoriam Link naar reactie
0 glennverburg Geplaatst: 15 juli 2008 glennverburg 64 2 Geplaatst: 15 juli 2008 dat heet een vaste inrichting in nederland en die worden inderdaad volgens de nederlandse wetgeving belast. de wens is de vader van de gedachte Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 15 juli 2008 Joost Rietveld Moderator 21,7k 60 2033 Geplaatst: 15 juli 2008 Zoals Glenn aangeeft, is er fiscaal dan sprake van een vaste inrichting. Klinkt als een tehuis voor minderbedeelden, maar het wil enkel zeggen dat de buitenlandse moeder weliswaar geen dochter onderneming heeft in NL, maar er in de praktijk wel een drijft, die dan fictief als een NL onderneming aangemerkt wordt. Dus inderdaad LB voor het personeel en NL heffing over de winst. Groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
racingweirdo
racingweirdo
stel IK richt in Zwitserland een bedrijf op,en koop met dat bedrijf een Nederlands winkelpand bijvoorbeeld in amsterdam.
Met dat zelfde bedrijf neem ik ook personeel aan.(ik richt dus geen nederlanse venootschap op)
Ben ik dan verplicht om belasting enzo volgens de nederlandse wet af te dragen of vallen mijn werknemers onder de zwitserse wet?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag