• 0

Lopende contracten van eenmanszaak naar BV

Ik heb nu een eenmanszaak. Ik ga dit waarschijnlijk omzetten naar een BV (of LTD). Bij mij eenmanszaak heb ik een aantal lopende 'contracten'. Gaan die automatisch mee?

 

Bijvoorbeeld mijn bankrekening. Kan ik mijn bankrekeningnummer van de eenmanszaak blijven gebruiken in de BV?

 

Mijn domeinnaam staat op naam van mijn eenmanszaak moet ik dit dan ook laten veranderen?

JavaAtWork - file upload solutions

http://www.javaatwork.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij inbreng van de eenmanszaak in de BV worden alle lopende contracten ingebracht in de BV. Als het goed is, wordt dit beschreven in de oprichtingsakte.

 

Wel moet je je briefpapier, inschrijving KvK etc wijzigen en aan je zakenrelaties doorgeven dat je vanaf die en die datum een BV bent.. Dit zijn echter eenvoudige administratieve handelingen.

 

Er kan sprake zijn van een voorperiode. Dit is de periode tussen de registratie van de intentieverklaring (of voorovereenkomst) en de feitelijke datum van oprichting van de BV. Je hebt dan geen eenmanszaak maar een B.V. in oprichting. Door middel van een Akte van Bekrachtiging komen rechtshandelingen aangegaan door de BV i.o. voor rekening van de BV op het moment dat de BV feitelijk is opgericht (gepasseerd bij de notaris).

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

Wel moet je je briefpapier, inschrijving KvK etc wijzigen en aan je zakenrelaties doorgeven dat je vanaf die en die datum een BV bent.. Dit zijn echter eenvoudige administratieve handelingen.

 

Moet ik briefpapier laten maken? Ik heb het nog nooit nodig gehad en zal het waarschijnlijk ook niet nodig hebben. Ik verkoop software en heb een reseller in de hand genomen die feitelijk mijn producten verkoopt. Eén keer per maand krijg ik een creditnota van hun.

JavaAtWork - file upload solutions

http://www.javaatwork.com

Link naar reactie
  • 1

Dag Johannes,

 

De omzetting van een EMZ naar een BV vereist nogal wat. Het verbaast me dat je derhalve je zorgen maakt om de vragen die je stelt. Of je hebt dus een capabel adviseur die het traject zelf in handen heeft, of je hebt geen adviseur. In mijn beleving had je bij je adviseur namelijk ook snel antwoord gehad op deze vragen (tenzij hij dan natuurlijk meteen de uurtariefteller aanzet).

 

Mocht je dit traject zelf bestieren (wat ik niet aanraad) lees dan op zijn minst even deze column zodat je enig idee hebt wat erbij komt kijken:

 

https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/98

 

Trouwens, dit is sowieso nuttig, ook als je wel een adviseur hebt.

 

Succes en als e.e.a. nog vragen oproept, ga gerust hieronder verder.

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.