• 0

Opstartproblemen webshop

Hallo,

 

Na vele uurtjes dit forum te hebben gelezen heb ik nu zelf een vraag.

 

Ik heb namelijk plannen om een webwinkel te starten in ondergoed. Ik ben van plan om mij eerst te richten op boxershorts en als dit een succes wordt later uit te breiden met sokken en zwembroeken.

 

Nu leek mij een eerste logische stap om een leverancier te zoeken. Ik heb mij verdiept op internet om er achter te komen wat nu echt nieuwe trendy merken zijn, waarvan ik verwacht dat dit merk flink zal gaan groeien in ons land. Zo heb ik nu 3 merken in gedachten en deze heb ik telefonisch en per mail benaderd. Maar elke keer krijg ik te horen van 'oh leuk, stuur maar een mailtje' of 'nee wij hebben een verkoopstop aan nieuwe klanten'.

 

Hebben jullie misschien tips hoe ik het anders kan aanpakken?

 

Ik zat zelf te denken om een ondernemersplan te maken en dit op te sturen, en verder is het misschien een idee om alvast een opzet te maken voor een webwinkel zodat ze alvast een idee krijgen?

 

Ik geef het niet zomaar op :-)

 

Ik hoop op veel reacties !

 

Mrblueeyes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vind je dat zo gek? Er zijn meerdere webwinkels die zich puur op ondergoed richten.

Ook staat marktplaats er vol van, alleen is hiervan 99% nep.

 

Het lijkt mij net als bij andere producten door groot in te kopen er wel wat aan te verdienen valt.

 

Boxershorts hoef je niet perse aan te passen, je weet wat jouw maat is. Daarom kun je vanuit je luie stoel

online bestellen. Anders is dat bijv met spijkerbroeken, jassen enzzz. Die wil je eerst passen. Dat is tenminste mijn mening.

 

Vooral de jeugd is dol op merken zoals BB en die zijn dan ook niet aan te slepen.

Waarom zou dat via een webshop niet werken, door meer te richten op de opkomende merken. Want BB zit echt niet op een klein klantje als ik te wachten.

Link naar reactie
  • 0

Tis meer opstarten problemen in het algemeen dan opstartproblemen webshop als ik het zo lees ;)

 

Stuur maar een mailtje als reactie? Heb je wat euro's om voorraad aan te leggen? Stuur dan een mailtje dat je graag een bestelling wilt plaatsen. Ik zou er niet bij vermelden dat je een webshop gaat openen. Leveranciers hebben daar meestal geen oren naar, je concurreert immers met hun retailers en dat blijft toch hun core business.

 

Voordat je die bestelling doet, zou ik wel eerst even uitzoeken wat voor maten/kleuren gewild zijn. Die dingen van Bjorn Borg doen het altijd goed. Ik heb er geen een kan ik je vertellen, zijn te hip voor mij. Maar als je zoiets kunt vinden bij een van je leveranciers en dat tegen leuke prijzen... Dan heb je denk ik best iets leuks in handen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het helemaal niet gek, bestel regelmatig voor partner en zoon ondergoed via boxerdirect.nl.....

 

Als jij gewoon je bedrijfsgegevens (KvK en BTW nummer) stuurt met de melding dat je graag een bestelling wilt plaatsen en wat info wilt over minimale afname, verzendkosten, levertijden e.d. dan zullen ze je volgens mij echt wel serieus nemen hoor.

 

Je bent waarschijnlijk begonnen met :" Ik ben.....en wil een webshop beginnen in ondergoed, kan ik bij jullie dan wat bestellen?" Op zulke info zitten ze niet te wachten, ze willen bedrijven die hun product af willen nemen!

 

Laat je alsjeblieft nooit verleiden tot die nep rotzooi, die is er al genoeg!!!!

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Erg belangrijk is om te kijken naar jouw toegevoegde waarde tov andere leveranciers. Je moet een antwoord hebben op de vraag waarom iemand het bij jou gaat halen en niet bij de andere aanbieders die al langer actief zijn?

 

Volgens mij worden overal de BB boxers voor dezelfde vaste bedragen verkocht, vaste prijs per stuk of per duopak. Jij moet je zien te onderscheiden door levertijd, bestelgemak en kleuren/motieven die niet in elke winkel liggen.

 

Ik heb ook wel eens BB boxers op een eerder genoemde site gekocht, maar ik haal ze net zo makkelijk in een jeansstore als ik een broek haal en toch in een winkel ben.

 

Succes met je plan.

 

Groeten,

Arjan

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een goed idee. Ik bestel best veel online en ook ondergoed zowel voor mijn man, kinderen en mijzelf. Het is nog steeds een toenemende trend.

 

Ik zou eens gaan kijken in buitenlandse grote steden (Londen, Parijs bv. grote warenhuizen) wat daar voor merken worden verkocht. Wellicht vind je daar een goed kwalitatief merk en ze lopen daar toch altijd net even voor met Nederland. Het is maar een ideetje maar je moet wat als je hier geen voet binnen de deur krijgt. Ik denk dat BB toch wel het meest populaire merk is maar ook Diesel zie je steeds meer. Mexx en Esprit hebben ook goed spul.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het ook meer in de onbekende merken zoeken.

 

Even een voorbeeld: een kennis van mij is begin dit jaar een webshop begonnen in honden- en mensen (outdoor) spullen. Zeer mooie producten, allemaal erg stijlvol en ook niet iets wat je gauw ergens anders kunt krijgen. O.a. ook een merk uit Zwitserland. Dit merk krijgt nu een artikel in een zeer bekend blad. Vroegen ze aan mijn kennis of ze haar webadres mochten noemen als mensen misschien producten online wilden bestellen. Nou ja… als het dan persé moet ;D.

 

Ik bedoel maar – zo kan het lopen. Zeker met merken die alleen locaal actief zijn. Vraagt wel een beetje creativiteit en geduld om iets te vinden. Maar het bestaat echt. Zeker ook in de ondergoed-business.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk wel dat je redelijk laat bent met een ondergoed webshop die met name wil draaien op het succes van Bjorn Borg ondergoed. Hier zijn er echt heel erg veel van.

 

Ik zou als ik jou was een affiliateprogramma opstarten voor specifiek merk-ondergoed. Als ik op Bjorn Borg affiliate zoek vind ik niets bruikbaars, ik denk dat dat een mooi gat is om te vullen.

 

Via sitedeals en tbforum kom je vast wel aan webmasters die dit ondergoed aan klasgenoten willen slijten via hun rebranded-webshops met jouw producten.

 

Succes iig!

Link naar reactie
  • 0

Ben zelf vasta afnemer van merk ondergoed voor mijn man bij underwear.eu

Ik weet niet hoe de eigenaar het gedaan heeft, maar je ziet dat het kan! Hij sponsort inmiddels de moppen op radio veronica bij Somertijd iedere dag ron 16:10u en geregeld kun je daar dus waardebonnen winnen.

 

Geen antwoord op je vraag, mar misschien wel waardevolle info

Link naar reactie
  • 0

Er zijn al best wat ondergoed shops, maar toch blijft het een niche markt, als je in je shop alleen ondergoed verkoopt en er ook daadwerkelijk 'verstand' van hebt. En dus ook je hele website (de layout, de teksten, vooral je aanbod natuurlijk) op dit specifieke thema inzetten.

 

Als je dit wat lijkt zou ik het zeker doen. De voordelen:

 

[*] Ondergoed, klein, zacht spul, makkelijk op te slaan. Kun je zonder problemen minimaal een paar jaar vanuit thuis in je extra slaapkamer draaien.

[*] Aangezien de produkten klein zijn, zijn je verzendingen dat ook. Verpakken, versturen etc. kan dus makkelijk zonder dure verpakkings en verzendkosten!

[*] Investering lijkt me ook niet echt heel spannend. Voor 5000 euro heb je vast een aardig voorraadje (tenzij je meteen van elk produkt 100 stuks wilt inkopen natuurlijk. Zou ik zeker niet doen, vooral omdat je eerst toch in een orienterende fase zit)

[*] Aangezien de markt redeijke niche is kun je goed gevonden worden op google, organisch of via adwords.

 

M.a.w., waarom zou je het niet proberen!

 

Maar dit was niet echt waar je naar vroeg. Het opzetten van zo'n onderneming spreekt denk ik voor zich; schrijf je in bij de kvk en ga gewoon aan de gang! Als je nog geen kvk inschrijving hebt zullen leveranciers je automatisch niet zo serieus nemen, dus doe dat eerst. Ga dan voor jezelf uitschrijven wat je wilt gaan doen, vat het ook even kort samen in een paar zinnen en ga dan leveranciers en producenten bellen of ze met je in gesprek willen. Wil de ene niet, dan de andere wel. Naar mijn ervaring is het raadzaam om meerdere merken te verkopen, maar met in ieder geval 1 merk een soort 'vaste band' aan te gaan; dus een merk waar je goed contact mee hebt en dus in de toekomst bv wat korting kunt krijgen, naarmate ze jou serieuzer nemen, hoe harder ze voor jou gaan rennen straks.

 

Mocht het alsnog echt niet lukken, ik kan het me persoonlijk niet voorstellen (vastbijten in je taak! maak een persoonlijke afspraak, ga niet mailen als ze daarom vragen), dan is het inderdaad verstandig om je concept ook echt uit te werken. Bouw die webshop en maak hem toegangkelijk voor mensen met een speciaal wachtwoord. Dan kunnen ze een kijkje nemen op je shop en als hij dan zo goed is als ie moet zijn, dan gaan ze vast wel overstag.

 

Veel succes toegewenst van een niche ondernemer met een soortgelijke historie (en da's prima verlopen ;D)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het helemaal niet gek, bestel regelmatig voor partner en zoon ondergoed via boxerdirect.nl.....

 

Als jij gewoon je bedrijfsgegevens (KvK en BTW nummer) stuurt met de melding dat je graag een bestelling wilt plaatsen en wat info wilt over minimale afname, verzendkosten, levertijden e.d. dan zullen ze je volgens mij echt wel serieus nemen hoor.

 

Je bent waarschijnlijk begonnen met :" Ik ben.....en wil een webshop beginnen in ondergoed, kan ik bij jullie dan wat bestellen?" Op zulke info zitten ze niet te wachten, ze willen bedrijven die hun product af willen nemen!

 

Laat je alsjeblieft nooit verleiden tot die nep rotzooi, die is er al genoeg!!!!

Daar ben ik het helemaal mee eens want zo ging het bij mij in het begin ook (wel hele andere branche). 1 groothandel zei bv dat je voor minimaal 10.000 euro per jaar moet inkopen en vrijwel alle groothandels deden alsof je heel erg dankbaar moet zijn als je bij hun mag inkopen. Die ene groothandel heb ik uiteindelijk nooit horen zeuren over minimale inkoop. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.