• 0

Investeerder wil geld investeren, maar niet direct

Geachte hl leden,

Ik zit nu momenteel in de fase om financiering aan te vragen bij fin. verstrekers.

Helaas heb geen eigen vermogen.

Er is inmiddels wel een kennis van me die me fin. wilt steunen.( 1/3 van de financierig behoefte)

De resterende (2/3) van de financiering zal ik aan moeten aanvragen bij banken ofzo.

Echter wilt de gene die mij wilt steunen het geld op een rekening storten waar ik niet aan kan komen, zodat hij geen risico loopt dat ik eventueel pleite ga met het geld( een soort gesloten rekening)

Hoe noemt men zo'n dergelijke rekening?

Ik dank u bijvoorbaad.

groetjes,

Ganesh

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

...

Echter wilt de gene die mij wilt steunen het geld op een rekening storten waar ik niet aan kan komen, zodat hij geen risico loopt dat ik eventueel pleite ga met het geld( een soort gesloten rekening)

...

Hoe ga je dat geld gebruiken als je er niet aan kunt komen?

Als hij geen vertrouwen in je heeft, waarom wil hij dan investeren? En wil jij zaken doen met iemand die jou niet vertrouwt?

Misschien is een oplossing een rekening openen waar voor elke handeling jullie beiden moeten tekenen. Onhandig maar dan ziet hij waar het geld blijft. Een andere oplossing is dat hij leveranciersfacturen betaalt aan jou, zodat jij ze kunt betalen aan de leverancier. Ook omslachtig...

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0

Ook wel de Henk Westbroek-rekening genaamd

"Als het gaat om geld

als het gaat om vrouwen

als het gaat om alles wat je liefhebt

wie kun je dan vertrouwen"

Vriendschap, 1983

Maar ja, als er geen basis is van vertrouwen dan is er in mijn optiek ook geen basis om geld te lenen van / te lenen aan bekenden / kennissen / vrienden / familie. Een eenvoudige leenovereenkomst zou voldoende moeten zijn. Houdt er dan wel rekening mee dat dit een achtergestelde lening is, en de kennis dus zijn geld kan kwijtraken als het niet goed gaat met je zaak!

• 0

Investeren zonder risico kan niet maar het is natuurlijk wel een goede mogelijkheid om goed op papier te zetten waar het geld voor besteed mag worden. Misschien kan je bijvoorbeeld afspreken dat je het alleen gebruikt om bijvoorbeeld machines te kopen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 2

Geachte hl leden,

Ik zit nu momenteel in de fase om financiering aan te vragen bij fin. verstrekers.

Helaas heb geen eigen vermogen.

Er is inmiddels wel een kennis van me die me fin. wilt steunen.( 1/3 van de financierig behoefte)

De resterende (2/3) van de financiering zal ik aan moeten aanvragen bij banken ofzo.

Ik denk dat je iets anders bedoelt:.

Diegene die jou voor 1/3 deel financieel wil ondersteunen verlangt dat het restant dus 2/3 deel door een bancaire financiering wordt ingevuld. Alvorens zijn middelen ter beschikking te stellen wil hij de garantie dat een bank ook voor die 2/3 meegaat.

Op zich geen onlogische en zeker geen onredelijke eis.

Zo'n eis leg je vast in een intentieverklaring.

en nu kan het zijn dat er vooraf een bedrag gestort wordt op een rekening die voor gebruik geblokkeerd is totdat aan de eisen gesteld in die intentieverklaring is voldaan.

Zo heeft de verstrekker zekerheid dat hij deelneemt op de voorwaarden zoals vooraf besproken, de bank, weet dat er voor het "restant"dekking is in de vorm van liquide middelen en jijzelf weet, dat als jij de bank ervan weet te overtuigen 2/3 mee te financieren, alles rond is.

Houdt er overigens rekening mee dat het 1/3 gedeelte van die kennis van jou, achtergesteld zal moeten worden, hetgeen inhoud, dat de bank het ziet als eigen vermogen cq risicokapitaal en dat aan het terugbetalen ervan stringente voorwaarden zitten. ( zo zal de bank ermee akkoorrd moeten gaan als er afgelost gaat worden.)

• 0

sofiak,

mijn excuus voor de late reactie.

Maar dat is precies wat we zochten.

Bedankt voor je antwoorden.

Wens je veel geluk toe 8)

Nogmaals mijn dank.

groetjes,

Ganesha

Graag gedaan,

Bij verschillende banken je verhaal wegleggen en daaruit de best passende kiezen.

succes !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar