• 0

WSNP Help mij aan een adviseur

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Anton,

 

Een adviseur kost geld, want die doet dat niet voor niets. Mijn ervaring is dat zodra het vijf voor twaalf is, dat dat meestal een probleem is.

Probeer eerst http://www.wsnp.rvr.org/ waar een groot aantal vragen beantwoord worden.

 

Blijf je dan nog met vragen zitten, stel ze hier. Prettige bijkomstigheid is dan, dat andere ondernemers in zwaar weer dan ook weer baat kunnnen hebben bij de antwoorden die daarop gegeven worden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Help,

 

Ik ben al een tijdje op zoek naar iets of iemand waar ik met een groot aantal vragen over de de WSNP. Wie kan mij helpen, het is vijf voor Twaalf.

 

Groet Anton

 

gewoon vragen stellen Anton. Daar zijn we voor.

 

Als je het eerst op de vlakte houdt en daarna de diepte in wilt, kun je altijd iemand een PM sturen die op jouw vraag geantwoord heeft. Dan is het aan diegene of hij/zij jou verder wil/kan helpen.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Help,

 

Ik ben al een tijdje op zoek naar iets of iemand waar ik met een groot aantal vragen over de de WSNP. Wie kan mij helpen, het is vijf voor Twaalf.

 

Groet Anton

 

Heb as maandag een afspraak met iemand van dit forum, heel erg bedankt, ik ga eerst een hele lijst vragen opstellen en daarna kijk ik wel even wat er overblijft, ik zal zeker in de toekomst ook verschillende bijdragen gaan leveren aan dit forum. Voor zover heel erg bedankt.

 

Link naar reactie
  • 0

Nou bedankt zo ver, ik ga morgen in ieder geval de procedure in gang zetten. Vraag aan jullie allen:

 

Ik ben zelfstandig ondernemer geweest met twee BV's Holding en een participatie BV. Deze zijn nog niet in surseance of gefailiteerd. Moet dat eerst gebeuren alvorens er een verzoek kan worden gedaan tot toelating tot de WSNP?

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik zit in traject om faill. en WSNP te voorkomen, maar niets valt natuurlijk uit te sluiten. Mij is verteld gewoon de aanvraag weg te doen, aangezien dit een traject van minimaal 6 weken. Mocht het niet nodig zijn, kun je altijd weer terugtrekken, blijkt het jammer genoeg toch nodig te zijn, heb je wéken gewonnen.....

 

Sterkte !

Link naar reactie
  • 0

Miss heb je nog iets aan mijn advies, wellicht iemand anders.

 

Aangezien ik tijden lang heb gewerkt met mensen met een minimum inkomen, vaak met schulden, ben ik best wat wijzer geworden. Er zijn verschillende trajecten die gekozen kunnen worden, o.a. schuldhulpverlening via het GKB e.a.

 

als je gratis goed advies wil hebben over de WSNP en alle regels die eraan verbonden zijn, ga dan eens naar Sociale Zaken van jouw gemeente. Meld je bij de balie en zeg dat je voor een schuldverleningsaanvraag komt. Let op, dit is nog geen WSNP!!

 

Je krijgt dan een intake gesprek - meestal na schriftelijke uitnodiging - en dan wordt gekeken welke vorm van schuldhulpverlening het beste bij jouw situatie past. Zo wordt er bijv eerst bekeken of je zelf nog krachtig genoeg bent om bijv een lening af te sluiten bij het GKB om daarmee aan alle eisers tegemoet te komen.

 

Per gemeente kunnen de zaken verschillen evenals de te volgen procedure, maar zo gaat het in de groffe lijnen.

 

Veel succes

Link naar reactie
  • 0

Hallo Champa,

 

Er is een forum geweest, schuldenforum.nl, wat vol stond met hele nuttige informatie over dit onderwerp.

Daar kwamen schuldenaren en schuldhulpverleners samen om problemen en oplossingen te bespreken.

 

Ik heb net even gekeken en zag dat het forum verhuisd is naar: http://www.wsnpforum.messageboard.nl/

Ik heb nog niet gekeken, weet dus niet of het van dezelfde kwaliteit is.

Misschien heb je er wat aan, ook al loopt de procedure al.

 

Succes!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.