• 0

Gasbesparing van meer dan 10% met een magneet

Gisteravond het bericht onder 'Yes momenten' gepost. Dit vanwege het feit dat ik met een erg krachtige magneet een gasbesparing van 18,4% heb gerealiseerd bij een ziekenhuis. Vooraf had ik zelfs een garantie afgegeven dat dit 5% zou zijn. Wanneer deze 5% niet behaald werd, zou ik het product weer weghalen. Deze garantie kan echter alleen bij installaties van 100 kW of meer gerealiseerd worden.

 

Iedereen denkt uiteraard, hoe dit kan werken:

Het is namelijk zo dat aardgasmoleculen d.m.v. een turbulente stroming door een gasleiding stromen. Hierdoor kunnen ze niet optimaal verbranden, omdat het zuurstof niet met de gehele oppervlakte van zo'n molecuul kan reageren.

Wanneer deze moleculen echter door een magnetisch veld stromen, gaan ze veel georganiseerder staan. Gevolg is dat het contactoppervlakte voor de zuurstof groter wordt. Wat hier weer uit resulteert is dat er minder moleculen (dus aardgas) nodig is om dezelfde hoeveelheid water te verwarmen.

 

De test is gedaan door een objectief bureau. In eerste instantie zonder de magneet en bekeken wat de huidige resultaten waren.

Randvoorwaarden meting:

- Water verwarmen van 70 tot 80 graden. Hierdoor vervalt de invloed van zomer en winter

- Installatie dient op hetzelfde vermogen te draaien.

 

Daarna is de magneet geplaatst. Deze heeft 8 weken ingewerkt op het staal van de gasleiding. Hierna is er weer een meting gedaan met dezelfde randvoorwaarden. Resultaat 18,4%.

 

In Duitsland is dit product al langer op de markt (ca. 10 jaar) en daar is het al bij zo'n 4000 installaties geïnstalleerd. Nu is Nederland zo ver. Vorige maand is dit door Tüv getest en er zijn resultaten van dat de Ecojet bespaart.

 

Ik verwacht nu alle technici / scheikundige / natuurkundige die aangeven dat dit nooit kan werken!

 

De volgende bezwaren heb ik o.a. gehad:

- Eén kuub gas heeft een bepaalde verbrandingswaarde -> wanneer deze niet optimaal verbrand wordt, zal het deze verbrandingswaarde niet behalen.

- Waarom is dit nog niet eerder bekend -> fabrikanten van verwarmingsketels verkopen liever een energiezuinige installatie van tienduizenden euro's dan dit kleine product.

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • -1

Werkt een magneet voor een brandstof besparing !

 

Dit heb ik nog niet aan kunnen tonen.

 

Bouw nu zelf een magneet apparaat voor brandstof besparing. (deze opstelling zou meer dan 10% opleveren. tot 50%)

 

Kun je een vloeistof (water) bewerken met een magneet, ja dat kan.

Zijn hier op water voordelen mee te behalen, ja zelfs zeer grote voordelen, veranderingen.

 

Als ik een redelijke besparing op gas zie .....

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een magneet rondom de leiding zal volgens mij geen bijdrage leveren aan een betere verbranding of besparing.

Men beweert dat de magneet “gas deeltjes ”, wat we daar ook onder moeten verstaan, magnetiseert en zodoende effectiever bij verbranding warmte zou opleveren. Dit is ongeloofwaardig. Wanneer “gas deeltjes” al gemagnetiseerd kunnen worden dan verliest het deze magnetisering wanneer het verwarmd wordt, dus in de verbrandingskop (brander) is het magnetisch effect zeker weer verloren voordat het tot ontbranding komt.

Ik denk dat de magneet-theorie de kop heeft opgestoken door misschien een mogelijkheid wanneer deze heel dicht bij een gasmeter geplaatst was. Een sterke magneet zou misschien het draai mechanisme kunnen vertragen waarmee de teller wordt opgeschaald. Als dat zou werken is het dus frauderen.

De waterstofgas (H2) bijvoeging ( @ RickVeenstra) is natuurlijk veel interessanter. Alhoewel waterstof door lange leidingen zeer makkelijk kan weglekken. Waterstof moleculen zijn dermate klein dat ze door de wanden van de leidingen kunnen doordringen. Dus verlies en lekkage gevaar. Waterstofgas kan ook makkelijker exploderen aan lucht. Het is ook reukloos. Wanneer H2 dichterbij de brander wordt ingebracht is er minder verlies. Opslag van H2 geeft weer hetzelfde probleem van verlies door lekkage. Speciale tanks zijn nu wel weer in ontwikkeling.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog een iets positievere bijdrage aan dit toch wel grappige topic.

Geen besparing dmv een magneet, maar toevoeging van waterstof aan aardgas zorgt wel voor een schonere en betere Verbranding.

 

Het nadeel van toevoeging van waterstof aan aardgas is dat de calorische waarde van waterstof lager is dan die van aardgas. Omdat een liter waterstof dus minder energie toevoert dan een liter aardgas, leidt toevoeging van waterstof aan aardgas tot een lagere totale verbrandingswaarde dan wanneer je aardgas alleen gebruikt.

 

Met andere woorden: Je moet de pan langer op het vuur zetten tot de aardappels koken. Of het vuur hoger zetten.

 

De vraag die dan overblijft is of de prijs van waterstof (en de hele mikmak eromheen om waterstof aan het aardgas toe te voegen) laag genoeg is om het economisch aantrekkelijk te maken.

Onze beëdigd Nederlands en Europees octrooigemachtigde verzorgt uw octrooien snel, deskundig en betrouwbaar. Voor een gratis adviesgesprek raadpleeg onze website: www.novopatent.nl

 

Octrooibureau Novopatent beschermt úw uitvinding

Link naar reactie
  • 0

Bovendien moet je het tarief dan aanpassen naargelang er meer of minder waterstof in de mix zit. Anders betaal je met een normale, volumetrische, gasmeter teveel voor je energie. Iets soortgelijks geldt bijv voor het bijmengen van ethanol aan bezine: Prima, maar dan moet je literprijs wel omlaag omdat de stookwaarde van ethanol per liter lager is dan die van benzine.

 

En inderdaad, het complete netwerk van gasleidinging met op de schop als men waterstof zou gaan bijmengen. Het lekt niet als een tierelier door een koperen gaspijp heen, maar wel een beetje... om over koppelingen etc maar niet te spreken. In een afgesloten ruimte zou dat op termijn best tot een explosieve concentratie kunnen leiden met alle gevolgen van dien. Een meterkast lijkt me een prima voorbeeld van zo'n ruimte, en een afslaande zekering een prima ontstekingsbron ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.