• 0

Angst van webshop

hallo iedereen

 

ik ben reeds enkele jaren actief als chocolatier.

ben dus een echte belg...

anyway, ga altijd volledig mee met mijn tijd qua vernieuwing en bepaalde

creaties met chocolade.

nu, om volledig mee te gaan met de tijd denk ik er al enkele maanden over om een webshop te openen

en mijn welgesmaakte eigen gemaakte pralines en chocolade online te verkopen.

hiervan lig ik al een tijdje wakker... heeft dit kans op slagen? zijn er al niet teveel?

ben daar echt niet in thuis in die markt.

hoe kan ik mij onderscheiden van al die fabriekschocolade webshops?

duurder zijn? mooiere webshops?

ik geraak er maar niet uit! een duwtje in de rug is zeker welkom.

geef me tips, breek me af, whatever! geef uw mening.

beleefde groeten

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Mauroz,

 

Ik ben gek op chocolade. Dus ik ben al een potentiele klant. ;D

Ik heb nog nooit chocolade online besteld. Dat zou ik dus alleen doen om het als cadeau te geven. Ik denk dat dat voor 90% van de mensen geldt of ze moeten jouw chocolade een keer gekregen hebben en zijn er zo gek op dat ze ze voortaan online bestellen.

 

Ik heb ff snel gegoogeld op < chocolaterie> . Krijg ik allemaal meer of minder mooie sites van chocolade-makers – maar nergens vind ik een bestelknop. :(

 

Google ik op ‘chocolade bestellen/online/cadeau of zoiets’ krijg ik inderdaad online shops, maar die zien er meer naar ‘fabriek’ uit.

 

Ik zou zeggen: ga wat uurtjes op het internet zitten, bekijk het aanbod als ‘klant’, vraag in jouw omgeving wanneer ze waar en waarom chocolade zouden bestellen en je komt een heel eind. Hier zul je toch een klein marktonderzoekje voor moeten doen.

 

Je kunt je met je chocolade op de hele particuliere markt richten, alleen op bedrijven, alleen op bepaalde groepen – you name it.

 

Succes ermee en ik hoor graag als je online bent. :D

 

Link naar reactie
  • 0

Wat kan er nu misgaan met een webshop ?

 

Zoals mijn voorganger ook al aangeeft valt er helemaal niet zoveel te bestellen online als het gaat om handgemaakt pralines.

Het enige probleem lijkt mij hoe je pralines zonder veel schade kan verzenden, zeker met de huidige zomerse omstandigheden.(Wit of glanzend omhulsel ?) Mocht je dat trouwens eens willen testen (voedsel en waren autoriteiten) dan zijn er in de handel kleine temperatuur modules verkrijgbaar die de gegevens gedurende enkele dagen opslaan in het geheugen.

 

Wat ik zelf trouwens moeilijk vind bij Pralines is te weten welk soort ik het beste kan kopen als ik het voor iemand anders kan kopen. Als vakman weet jij vast wel welke soorten bij vrouwen favoriet zijn en waar mannen van houden. Zo kun je alvast een stukje twijfel wegnemen. Een goed uitgedacht assortiment lijkt me dan ook geen overbodige luxe.

En natuurlijk de luxe cadeauverpakkingen waar dan misschien nog wel een beschermende verpakking omheen zit, hou ook dan weer rekening met de maximale afmetingen die nog door een brievenbus passen en de eventuele schok die de val van het pakketje veroorzaakt.

 

Verzendkosten maken in verhouding een groot deel uit van de kosten voor de klant, een pakketje maakt het nog duurder als omdat dat niet door de brievenbus past. Zoek naar een formaat dat door de brievenbussen past zoals de posterijen dat voorschrijven.

 

Of het zinvol is kun je alleen maar achter komen door het gewoon te proberen, je kunt ook beginnen met een eenvoudige webshop die niet teveel kost, maar gezien je product is het misschien beter een een stijlvolle site te hebben waar het water al van door de mond gaat lopen.

Hou ook rekening met de manier waarop mensen willen betalen online, in Nederland is iDeal een veel geaccepteerde manier maar ook Paypal is in opmars. Wat in Belgie gebruikelijk is zou ik zo niet weten.

 

Eerlijk gezegd zou ik eerder wakker liggen van succes.

 

 

PS laat even weten als je je shop opent en ook in Nederland levert. ;)

Link naar reactie
  • 1

Mij lijkt het een sterk plan.

 

- Koppel je offline verkopen aan je online verkopen. (aan de binnenkant van je doosje je webadres.

- Richt je op de klanten die wat meer te besteden hebben/ wat meer waarde hechten aan kwaliteit. (particulier maar zeker ook bedrijven) Dit is een leuk cadeau id voor op je werk. Lekker makkelijk bestellen vanaf kantoor.

- Maak de mogelijkheid om een "proef"pakket te bestellen op je webshop -> 1 of 2 pralines: klanten die jou alleen kennen van je webshop en die het wel eens willen proberen, maar geen hele doos willen bestellen. Voor een paar euro, incl. verzendkosten.

- Als dat proefpakket eenmaal binnen is en er is geproefd... Als het naar meer smaakt zullen ze "meer" bestellen

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dat verzenden lijkt me inderdaad ook een probleem. Wellicht dat pralines de buitentemperatuur nog wel verdragen, maar het kan fors oplopen als bijv zon tnt busje een uurtje ergens in de zon geparkeerd staat. Je zou dat inderdaad kunnen testen met zo'n tempertuurlogger in een pakje, maar of dat garanties biedt? Misschien komt het maar 1 op 50 keer voor dat de temperatuur in zo'n busje oploopt tot 50 graden, maar dan heb je wel gegarandeerd een ontevreden klant die chocomel ipv bonbons geleverd krijgt.

Link naar reactie
  • 0

nog eens hallo

 

pralines worden verpakt in eigen bedrukte doosjes.

daarond cadeauverpakking

daarna gaat het in een isothermische verpakking

daarna opblaaskussentjes in plastiek voor bescherming

daarna in een grotere doos

 

is allemaal noodzakelijk om kwaliteit te garanderen

pralines voor de vrouwen? geen probleem hoor

wit met champagne of lavandel?

keuze genoeg.

ik zal er dan maar best eens werk van maken hé van mijn webshop.

 

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

Over dat verzenden: misschien kun je aan "De Post" of TNT wel vragen of ze jouw bestellingen (mits gemarkeerd met ....) in de passagiersuimte meenemen -> airco vaak, anders raampje open. Anders kom je, in de zomermaanden, al snel uit bij geconditioneerd transport. Dan worden die verzendkosten wel erg hoog voor die pralines. Aan de andere kant: super-high-end klanten (en bedrijven/eigenaren van...) zullen het ge-wel-dig vinden dat hun doosje van Chocolatier die-en-die persoonlijk, via geconditioneerd transport gebracht wordt.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat je hier geen fixed fee prijzen over zult kunnen vinden en dat het afhankelijk van het aantal KM'ers zal zijn. Bel wat maatschappijen op, of vraag online wat prijzen op. Het zal niet goedkoop zijn denk ik. Maar voor je "Specialty offer" op je website, hebben misschien een enkeling het er wel voor over ;)

 

Probeer het eens eerst zelf te vervoeren met dat thermisch papier. Laat het eens staan in de auto wanneer deze een uur in de zon staat geparkeerd. Misschien is het niet eens nodig dat speciale vervoer?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Geconditioneerd vervoer is bij de gewone pakketdiensten niet mogelijk.

Alleen bepaalde koeriersdiensten doen aan geconditioneerd vervoer met dito prijskaartje.

 

Zoals je echter omschreef de pralines te verpakken voorzie ik niet al teveel problemen, je staat er echt verbaast van hoelang je spullen koel kunt bewaren in een geisoleerde verpakking. Daarbij is koeling voor chocolade ook weer niet de bedoeling.

 

In het verleden verzond ik plantenmateriaal (super kleine stekjes) in dozen met een beetje piepschuim als eromheen als het warm was. Alleen bij extreem hoge temperaturen ging dat mis. Daarbij moet vermeld worden dat dit type plantjes gevoeliger is voor warmte dan de pralines van de TS.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk juist dat je daar zeker een markt mee hebt.

Denk dat mensen best bereid zijn wat te betalen om vanuit hun luie stoel in nederland echte belgische chocolade te bestellen.

Zorg dat je ook echt de luxe van belgische chocolade toont op je website.

 

Over dat verzenden: misschien kun je aan "De Post" of TNT wel vragen of ze jouw bestellingen (mits gemarkeerd met ....) in de passagiersuimte meenemen -> airco vaak, anders raampje open. Anders kom je, in de zomermaanden, al snel uit bij geconditioneerd transport.

 

Vergeet dat maar gerust, de bezorgers van TNT zijn nog de dom/lui om door hun zelf aangeboden diensten als enkel huisadres te respecteren. Als je die dienst gebruikt, er nog een extra sticker opplakt met die melding dan nog leveren ze het rustig bij de buren af en stoppen ook nog eens geen briefje bij de klant in de bus. Dus verzoeken om speciaal in de kabine te mogen kan je absoluut vergeten!

 

Overigens zal het met de speciale thermo verpakkingen die je zegt verder geen probleem mogen zijn. Overigens kan je dat natuurlijk ook testen in een oven die je op 50 graden zet en een langere tijd laat aanstaan om daarna te zien wat het effect op je product is.

Link naar reactie
  • 0

Dan is er ook nog het probleem van de taal van de site.

Aan hoofdtaal had ik gedacht nederlands.

Daarnaast nog in het Engels.

ik dacht er ook aan om het in het russisch en chinees te doen?

of zouden die ook wel allemaal engels begrijpen?

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat Engels genoeg is, maar wie weet is het wel een markt. Hou er in ieder geval rekening mee dat als je een site in een bepaalde taal hebt, mensen ook verwachten dat ze met je kunnen communiceren in die taal.

 

Het kan wel, maar dan moet je op je contact pagina heel duidelijk zijn dat contact enkel in bepaalde talen mogelijk is.

Maar inderdaad is dat weer geen pluspunt.

Zou inderdaad beginnen met een shop in de taal/talen die je zelf beheerst en als dat een succes is kan je latijd verder uitbreiden.

denk er ook aan dat als je het in 20 talen/landen lanceert je het ook in al die landen moet gaan promoten, je kennis van de lokale behoeftes en wensen moet hebben, je rekening moet houden met de wetten en regels uit dat land enz...

 

Maak het jezelf dus niet direct te moeilijk, een webshop starten en succesvol krijgen is al moeilijk genoeg voor 1 a 2 landen.

Link naar reactie
  • 0

Qua taal is het maar net wat je markt is. Als je vnl in vlaanderen en nederland wilt verkopen kun je met nederlands volstaan.

 

Wil je wel europabreed gaan leveren, maar niet een specifiek land targetten, dan kom je met een engelse versie een heel eind. Als je vanuit en voor belgie opereert lijkt me frans ook een logische toevoeging, vermits je het inderdaad zelf spreekt.

Link naar reactie
  • 0

Mensen zoeken in hun eigen taal -> resultaten worden gegeven in hun eigen taal. Dus tenzij je website ook in hun taal gemaakt is, is de kans erg klein dat je voor zult komen in hun zoekresultaten.

 

Heb je een outlet in China dan? Lijkt me toch een beetje moeilijk qua verzending? Ik zou me eerst concentreren op de landen waar je de taal van spreekt.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Houd er rekening mee dat je in sommige landen aan de wetten van dat land moet voldoen zodra je in hun taal de producten aanbied (Duitsland is er zo één dacht ik). Elk land heeft zo haar eigen wetten en regels voor internetverkopen.

Je zou dus voor al die landen een advocaat moeten huren (uit dat land) om goede voorwaarden op te stellen en te checken of je wel aan de wet en regelgeving van dat land voldoet.

 

Dit is niet om je bang te maken maar het wel iets om over na te denken. Je kan je in eerste instantie alleen op Belgie en Nederland richten om te kijken hoe het gaat..

 

Succes er mee!!

Link naar reactie
  • 0

Goed,

 

dan zal ik opteren om te beginnen in nederlands, frans, engels en duits. (vermits duits toch een klein taalgebied is in belgië in de grensstreek)

outlet in china is er niet hoor. moest je mij willen sponseren... ik wil je gerust mijn rekeningnummer doorsturen hoor. ;)

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mauroz

 

Los van alle tips die er al zijn gegeven is het wellicht verstandig om je ook goed te informeren over de pakketten die webshops/websites aanbieden. Er zijn inmiddels veel spelers op de markt, en het is niet altijd even duidelijk waar je nou voor "moet" gaan.

 

Veel aanbieders bieden een relatief goedkope site, maar zijn dan slecht vindbaar in zoekmachines zoals google. Of er wordt gebruik gemaakt van technieken die een hoge plaats in bijv google op lange termijn niet worden goedgekeurd (de zoekmachines werken volgens bepaalde regels die telkens weer bijgesteld worden om de zoekresultaten zo goed mogelijk te houden).

 

Open source zoals Joomla lijkt handig, maar is soms toch erg ingewikkeld als je nog nooit hebt geprogrameerd.

Andere aanbieders bieden bijvoorbeeld webshops tegen een laag tarief, maar dan krijg je vaak geen eigen webadres, maariets als: chocolade.mijnwinkel.nl (biedmeer.nl, )

 

Persoonlijk zou ik gaan voor een website met een content management systeem. Hiermee kan je zelf artikelen invoeren en je webshop verder vormgeven. Afhankelijk van de aanbieder kan je ook de betalingsmethoden tegen relatief weinig geld er aan koppelen. Google maar eens op "demo zoekmachine vriendelijke webshop" , je vindt er verschillende mogelijkheden die je kunt uitproberen.

 

Met name de tips tbv de promotie van je website vind ik sterk. Het zijn relatief goedkope middelen die toch doelgericht ingezet worden. Geef niet te gauw geld uit voor een advertentiecampagne op internet, maar probeer eerst eens zo hoe ver je komt.

Garanties bestaan niet, en onthoud goed dat het niet alleen belangrijk is dat je "gevonden" wordt, maar ook dat de bezoekr van je website uiteindelijk in contact met je komt (en het liefst ook daadwerkelijk koopt) -> conversiegraad (in hoeverre leidt bezoek van de website tot actie van de bezoeker?)

 

Een keertje chocolade uitdelen (enkel een bonbon met labeltje met webadres en bezoekadres) en dan mooi combineren met een dagje uit in een "grote stad" ;-) ;-) (wel even navragen of je een vergunning nodig hebt) levert ook meer publiciteit op.

 

Qua vormgeving van de webiste kan je huidige "huisstijl" gewoon als uitgangspunt dienen, is toch vertrouwd voor "bekenden" en goedkoper dan een design laten maken door een vormgever.

 

Ik denk wel dat je je moet laten voorlichten over de voorwaarden, het is in elk geval van belang om duidelijke leveringsvoorwaarden te hebben ivm de "gevoeligheid" van de producten (wat als het niet goed of beschadigd is, hoe moet de klant handelen en hoe ga je dan zelf handelen? Op dit forum vind je ook veel berichten over je rechten/plichten als internetondernemer)

 

Maar goed, blijft natuurlijk de vraag of je wel echt een website wilt. Indien je uit bent op meer omzet en een breder publiek, dan kunnen ook andere markten wellicht een nieuwe uitdaging bieden. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan het benaderen van bedrijven om op verzoek speciale bonbons te maken (met bijv. een bedrijfslogo etc), of voor feesten & partijen. Of voor beurzen?

 

Groetjes

Astrid Haverkate-Bakker

ICT'er (& oriënterend bedrijfsadviseur/sparringpartner/coach)

Soms is een negatief antwoord ook positief

Tussen goed en fout zit een wereld aan twijfel

Beter wel geprobeerd dan niet gedaan...

Maar uiteindelijk is ondernemen: dromen, denken, durven en vooral "DOEN"

Link naar reactie
  • 1

bedoelt u dan gewoon oscommerce? deze lijkt mij het beste om dit te gebruiken?

met die bedrijfslogo's en feesten wil ik niet meedoen.

die markt wordt door veel mensen bespeeld.

als volwaardig chocolatier wil ik mij toespitsen op het produceren van high quality pralines en combinaties

die je moeilijk vind.

logo op chocolade is heel goed voor fabriekspralines die zo hun machines kunnen instellen.

exclusief zijn is niet de grote massa bespelen, maar prijzen koppelen aan hoge kwaliteit

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

Het is goed om te lezen dat u bezig bent met het afbakenen. De markt is inderdaad groot en er zijn zoals u aangeeft allerlei mogelijkheden. U heeft voor uzelf afgebakend wat u wilt en wat u niet wilt en feitelijk zou dit voor "de stap naar het web" niet anders moeten zijn.

 

Reagerend op uw bericht:

Het is inderdaad een overweging om te gaan voor een open source aanbieder. Veel ondernemers zien de prijs van een open source programma: goedkoop!

 

Echter dit vraagt over het algemeen behoorlijk wat kennis en tijd (die u wellicht niet ter beschikking heeft, immers tijd is geld). Het is dan de vraag of u zelf gaat investeren in het leren kennen van opensource applicaties en zelf u verdiepen in keuzes binnen de website of dat u een leverancier kiest met een cms pakket (bij voorkeur zoekmachine vriendelijk, zodat u zich daar ook weer minder druk over hoeft te maken).

In het verleden werd wel eens aangegeven dat het bovendien lastig was om in oscommerce een eigen "look" aan de website te geven. ik heb persoonlijk onvoldoende kennis van het programma om te weten of dit in de laatste 2 jaar verbeterd is. Bovendien is veel van de informatie in het Engels, hoewel er voor oscommerce ook een redelijk uitgebreid nederlandstaling forum aanwezig is. Het programma heeft wel veel mogelijkheden en heeft inmiddels al een flinke poos ontwikkeling achter de rug. Het is dus wel betrouwbaar te noemen.

 

Feit blijft dat als u zelf aan de slag gaat met een open source programma er geen directe ondersteuning is, en u dus vooral afhankelijk bent van de info op forum's (soms ook niks mis mee, neem Higherlevel als voorbeeld;-) ;-)).

 

Omgekeerd gelden er natuurlijk voordelen voor het inschakelen van een automatiseringsbedrijf.

Niet alleen kunt dan beter begeleid worden in het ontwikkelingsproces van de website, maar zijn er ook vaak betere garanties indien de website problemen geeft. U heeft een telefoonnummer/mailadres voor directe support en een goed bedrijf kent haar klanten en kan dus direct reageren bij problemen of wensen. Maar goed, er zijn veel aanbieders en ook hier is het soms lastig om een goede vergelijking te maken (prijs/kwaliteit).

 

Mijn belangrijkste punt echter is nogmaals de overweging die veel mensen moeten maken: is het web echt geschikt voor uw product en markt. U geeft al aan exclusief te willen zijn en blijven. Het is denk ik ook van belang dat, voordat u een keuze gaat maken, veel algemene vragen worden beantwoord. Bijv.:

 

* Wat is de reden dat u via het internet wilt gaan leveren?

* Is het primaire doel verkopen of heeft u meer doelstellingen met uw website?

* Op welke doelgroep wilt u zich richten?

* Hoe denkt u die doelgroep via het internet te kunnen bereiken?

* Wat zijn uw verwachtingen (omzet/verhouding tot uw reguliere verkoopkanaal etc.)?

* Hoe gaat u anticiperen op een toename van de vraag, is uw bedrijf daar op voorbereid?

* Wie zijn uw concurrenten en hoe gaat u zich onderscheiden?

 

Nog erg vaak zie ik ondernemers die het internet zien als een gemakkelijk extra verkoopkanaal (=meer omzet). Vaak komen deze ondernemers toch min of meer bedrogen uit. Het is een aparte vorm van marketing en verkoop, met eigen regels en waarbij toch de nodige kennis noodzakelijk is (en het is lang niet altijd even duidelijk waar deze kennis betrouwbaar is!). Tegelijkertijd zijn de belangrijke commerciële principes van een "gewone winkel" net zo goed van toepassing op een webwinkel.

 

U goed laten informeren is in elk geval een belangrijke eerste stap!

 

Groetjes en succes,

 

Astrid Haverkate-Bakker

ICT'er (& oriënterend bedrijfsadviseur / sparringpartner / coach)

Soms is een negatief antwoord ook positief

Tussen goed en fout zit een wereld aan twijfel

Beter wel geprobeerd dan niet gedaan...

Maar uiteindelijk is ondernemen: dromen, denken, durven en vooral "DOEN"

Link naar reactie
  • 0

Waarom denkt toch elke ict'er dat mensen die met een website zelf aan het rommelen gaan met prutspakketjes en open source ellende.

 

De ts doet er verstandig aan uit te zoeken welke functionaliteiten hij in de website wil hebben, welke uitstraling hij voor ogen heeft en vervolgens gewoon enkele webbedrijven te benaderen voor een offerte. Hij doet er verstandig aan deze bedrijven om referenties te vragen.

Schoenmaker blijf bij je leest.

Link naar reactie
  • 0

Waarom denkt toch elke ict'er dat mensen die met een website zelf aan het rommelen gaan met prutspakketjes en open source ellende.

 

Grinnik. Merkava wat ben je weer lekker subtiel ;) Maar de kern is correct: niet zelf rommelen. Probeer zelf wat shops uit, maak een lijst van wat je wel en niet handig / mooi / leuk vind en maak op basis daarvan een lijst wensen. Zoek een goede webbouwer die iets kan maken wat aan die lijst kan voldoen. Vergeet vooral ook niet de uitstraling van de winkel mee te nemen. Luxe producten koop ik in een luxe shop (dertien uit een dozijn webshop is dus imho geen optie)

 

Dat bedrukken is trouwens helemaal niet alleen voor industriele toepassingen. Mijn lokale chocolaterie doet het al een paar jaar. Met name voor bedrijven in de regio als relatiegeschenken e.d. maar ook slagen rijbewijs (eigen naam erop) of eindexamens. Hij gebruikt hier overigens een standaard inktjet printer voor, dus geen industrieel spul.

 

Naast de delicatessen kun je voor je webshop ook denken aan hobby-koks. Jouw grondstof (ben de naam kwijt, die 'druppels' chocola) zijn ideaal in de keuken. Ik heb de luxe dat ik ze in kleine hoeveelheden (200-500g) kan krijgen anders zou ik pakken van een kilo of meer bij de groothandel moeten halen. Kost je alleen een extra pagina op je webshop (en gok dat je best wat marge op grondstof kunt leggen)

Link naar reactie
  • 0

Waarom denkt toch elke ict'er dat mensen die met een website zelf aan het rommelen gaan met prutspakketjes en open source ellende.

 

Grinnik. Merkava wat ben je weer lekker subtiel ;) Maar de kern is correct: niet zelf rommelen.

 

Ik ben in elk geval niet 1 van die ICT'ers!

 

Ik had dat wellicht niet al duidelijk naar voren laten komen: ik ben absoluut geen voorstander van open source gebruik door "leken"!

 

Ik probeer de mensen die overwegen een website te (laten) maken beide kanten te laten zien. Te meer ondat veel ondernemers helemaal niet beseffen wat de verschillen en voor en nadelen zijn. (Mijn huidige werkgever levert een zoekmachine vriendelijk CMS, en ondersteuning en ik ben persoonlijk van mening dat de gemiddelde "opensource" webmaster daar veel meer baat bij zou hebben gehad) Maar goed, dan riekt het wel weer heel erg naar reclame en dat mag hier niet ;) ;)

 

Ik probeer zo min mogelijk te oordelen en mensen zelf hun conclusies te laten trekken.

Verder lijkt het mij dat jullie alleen maar bevestigen wat ik in mijn post heb gesteld: er is heel wat om over na te denken als je als ondernemer een website wilt en deze vooral ook optimaal wilt benutten

 

Groetjes

Astrid Haverkate-Bakker

 

Soms is een negatief antwoord ook positief

Tussen goed en fout zit een wereld aan twijfel

Beter wel geprobeerd dan niet gedaan...

Maar uiteindelijk is ondernemen: dromen, denken, durven en vooral "DOEN"

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een hartstikke leuk idee.

 

Ik heb laatst bijvoorbeeld voor valentijn een chocolade telegram laten versturen. Zij versturen in een doosje dat door de brievenbus past een boodschap in kleine chocolade blokjes. Die verpakking was niet meer dan een hygienische verpakking, gewoon zoals je een doos bonbons in de winkel koopt, met plastic binnenkantje en een stukje karton bovenop. Gewoon verzonden via TNT, niks speciaals.

Dat moet met jouw bonbons dus ook wel lukken, lijkt me zo.

 

Leuk lijkt me, om dan ook een echt mooie bonbonverpakking eromheen te doen, eventueel met een mooie corsage erop. Ik zag laatst mooie doosjes daarvoor: http://www.kdoos.nl/

Dat hoort echt bij de luxe, daar zou ik zelf ook meer voor betalen.

 

Overigens zou ik het eigenlijk wel alleen als cadeau voor een ander gebruiken, niet echt voor mezelf. Dan ga ik toch gewoon naar de Leonidas op de hoek, als je snapt wat ik bedoel. Maar voor een cadeautje, zeker voor mensen die weinig tijd hebben, of misschien zelfs als relatiegeschenk vanuit bedrijven, lijkt het me een leuk initiatief.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.