• 0

internetkassa bank vs payment service provider

Hallo levelers,

 

Voor mijn nieuwe online dienst (www.socotoko.com - nog in ontwikkeling) wil ik klanten (bedrijven) verschillende online betaalmogelijkheden bieden. Nu loop ik een beetje vast in de keuze van een provider.

 

Mijn bank (ABN AMRO) biedt een internetkassa aan met verschillende betaalmogelijkheden maar je hebt ook de zogenaamde payment service providers zoals Ogone. Kan iemand mij uitleggen waarom ik een payment provider zou moeten kiezen en niet gewoon van mijn eigen bank een internetkassa laten installeren? Oftewel wat zijn volgens jullie de voordelen van een psp? Zit dit in de mogelijkheden, de service of zijn psp's goedkoper?

 

Dank alvast!

 

 

 

 

www.socotoko.com - advertising with a widget

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Verschil zit in abonnemenskosten, servicekosten, opstartkosten, kosten, kosten, servicelevel.

 

Tenzij je verwacht meteen 100'en betalingen per maand te gaan ontvangen, zou ik gewoon zelf, via osCommerce of een andere opensource webwinkel aanbieder een eveneens opensource iDeal betalingssysteem-plugin installeren. Paypal is kwestie van een account aanmaken en een linkje fabriceren. Creditcards zou ik niet aan beginnen, want dan ga je vastzitten aan maandelijkse kosten. Dat zou je kunnen doen als het echt gaat lopen.

 

Iedere "Hollander" kent iDeal en het is vertrouwd doordat het de eigen bankomgeving is. Dat is ook een mooi punt om mee te starten.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik zou kiezen voor directe implementatie van ideal met je eigen bank en bijv oscommerce of wel systeem je webonwikkelaar ook gebruikt.

 

Payment providers kennen een andere, soms voordeliger, tariefstructuur en laten soms ook andere betaalwijzen zoals creditcards of buitelandse landspecifieke systemen toe, maar hebben regelmatig ook gevolgen voor de technische kant van het geheel.

 

Als je ideal wilt gaan verwerken via je eigenlijk bank zou ik dat overigens niet bij abn doen - de kosten zijn exorbitant (in de grote van 400 euro setup plus 100 per maand voor ideal advanced, dat bijv bij ing/postbank kostenloos* wordt geleverd. Overleg met je webontwikkelaar wat het beste is, dat verschilt soms per applicatie.

 

* je betaald wel ca 0.70 per transactie, maar dat is bij abn ook zo.

Link naar reactie
  • 0

een betalingsprovider heeft over het algemeen grote voordelen kwa betaal mogelijkheden.

Ook moet je goed naar de kosten kijken, kan goed zijn dat een betaal provider uiteindelijk een stuk goedkoper is als de bank zelf is.

Zo was de aansluiting van ideal voor mij (ik ben gebruiker vanaf de eerste dag) stukke goedkoper als dat ik het via de bank zou doen. Datzelfde geld voor maandelijkse betaling en kosten per betaling.

 

Nu kreeg ik vorige week zelfs nog een aanbieding die nog veel goedkoper is als wat ik nu betaal maar die reageren verder niet meer op vragen van me.

 

Het loont in elkgeval zeer de moeite om hier een paar uur voor te gaan zitten en alle verschillende betaal providers eens goed te vergelijken.

 

Zelf gebruik ik ogone voor creditcard (omdat ik helaas niet kan overstappen voor creditcard naar ander bedrijf) en gebruik ik www.docdatapayments.com (tripledeal) voor ideal, machtiging, en buitenlandse betaal methodes.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties :)

 

Ik neem inderdaad maar even een paar uurtjes om dit helemaal uit te zoeken.

Heb inmiddels een handige kostenvergelijking gevonden op de site van Buckaroo: http://www.buckaroo.nl/ (ga naar tarieven voor de vergelijking). Dit is misschien niet de meest objectieve partij voor enen prijsvergelijking maar zo op het eerste gezicht kloppen de prijzen wel.

 

 

www.socotoko.com - advertising with a widget

Link naar reactie
  • 0
Dit is misschien niet de meest objectieve partij voor enen prijsvergelijking maar zo op het eerste gezicht kloppen de prijzen wel.

 

Ze zijn zelf PSP, dus ik zou inderdaad niet echt op objjectiviteit rekenen. Daarnaast is de kop in de PDF "Tariefvergelijking Creditcards Payment Service Providers", waarbij ik met name het woord "Creditcards" even aan wil stippen.

Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven al door enkelen werd aangekaart, iDeal is een goed begin. Niet alleen zijn hier veelal kant-en-klare oplossingen voor te krijgen (osCommerce), ook is het een erg populaire betaalmethode in Nederland. Vaak vertrouwt de consument het meer dan credit card betalingen. Ik heb ongeveer een jaar geleden heel wat payment gateways vergeleken - wereldwijd - en zelf voor een aantal toepassingen bij Wirecard terechtgekomen. Vooral vanwege de service en het gemak, niet direct de tarieven, hoewel die vrij laag zijn. Maar het hangt sterk af van je verwachte transactievolume en eigen voorkeuren. Overigens is het toevoegen van de mogelijkheid voor paypal betalingen altijd een goed idee, zelf doe ik liefst alledrie (of meer).

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0

Zelf maak ik gebruik van Mollie (http://www.mollie.nl) voor iDEAL-betalingen en PayPal voor betalingen via credit card en overschrijvingen.

 

Payment providers hebben echter wel een paar grote nadelen. Zo betalen ze maar één of twee keer per maand uit, waardoor je niet direct over je geld kunt beschikken en in vergelijking met banken is er natuurlijk altijd het risico dat een payment provider failliet gaat. Als er dan nog duizenden euro's uitbetaald moeten worden, dan is de kans groot dat je hier naar kunt fluiten.

Link naar reactie
  • 0

Hallo levelers,

 

Voor mijn nieuwe online dienst (www.socotoko.com - nog in ontwikkeling) wil ik klanten (bedrijven) verschillende online betaalmogelijkheden bieden. Nu loop ik een beetje vast in de keuze van een provider.

 

Mijn bank (ABN AMRO) biedt een internetkassa aan met verschillende betaalmogelijkheden maar je hebt ook de zogenaamde payment service providers zoals Ogone. Kan iemand mij uitleggen waarom ik een payment provider zou moeten kiezen en niet gewoon van mijn eigen bank een internetkassa laten installeren? Oftewel wat zijn volgens jullie de voordelen van een psp? Zit dit in de mogelijkheden, de service of zijn psp's goedkoper?

 

Dank alvast!

 

 

 

 

 

De internetkassa van ABN AMRO loopt overigens over Ogone. ABN huurt Ogone hiervoor in. Wellicht is er verschil in tarieven, maar dat weet ik niet uit m'n hoofd. Afgezien van directe aansluitingen vind ik Ogone en DocData betrouwbare partners. Vooral voor CreditCards zijn de PSP's handig, want je kunt je erg moeilijk rechtstreeks op VISA/Mastercard aansluiten.

 

In principe is de Internetkassa van ABN dus ook een PSP: je kunt er iDEAL, CreditCards, PayPal en meer op aansluiten.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het meeste al genoemd:

 

- Belangrijkste is vaak kosten en dit hangt samen met het aantal verwachte transacties per maand.

- Daarnaast bieden payment service providers soms het gemak dat 1 oplossing is voor een hoop verschillende betaalmethodes (moet dat natuurlijk wel van belang zijn).

- Bij een positief rekening courant saldo kan het vanwege bankkosten ook handig zijn om maar 1 keer per maand betaald te worden.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.