• 0

Mysterie klanten onderzoek?

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik doe het al jaren voor verschillende bedrijven... Vroeger voor veel verschillende sectoren (IT winkels, Kleding, enz.)

 

Nu eigenlijk alleen nog maar voor de horeca, gewoon omdat ik het leuk vind om te doen.

 

De opdrachtgever krijgt een duidelijk beeld van wat zijn klanten ervaren. Vanaf het moment van reservering / binnenkomst tot het einde. Wij krijgen altijd eerst een briefing, met daarin de eisen die de opdrachtgever aan zijn personeel stelt. We weten dus waar we wel op moeten letten en waar niet.

 

Ook letten we op algemene dingen, als hoe het personeel overkomt, de inrichting van de winkel, de artikelen / producten, enz. De opdrachtgever laat meestal meerdere bezoeken uitvoeren, om een duidelijk beeld te krijgen.

 

Wat ook veel gebeurt, is het mystery-shoppen in opdracht van een groot merk. Zo heb ik een aantal jaren geleden voor Planet internet het land door gereden. We gingen naar verschillende winkels, die zo'n startpakket verkochten. Nu bleek steeds één keten er helemaal niets vanaf te weten, ze snapte niet wat internet was en al helemaal niet de functie van Planet. Naar aanleiding van dat onderzoek is de distributie bij die keten gestaakt. Voor een Planet een belangrijke uitkomst, want je wil toch dat de klanten goed geholpen worden!

 

Persoon

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wat is jouw ervaring Persoon. Kom je een beetje in leuke horecatenten terecht?

 

Ikzelf zit er nl. over te twijfelen om me aan te melden. Met mijn ervaring in de horeca zullen ze aan mij toch geen verkeerde assessor "mystery guest" hebben?

Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat het mij wel lacheh lijkt om "gratis" te eten/drinken, of sla ik dan de plank mis? Maar het lijkt mij sowieso leuk! Beetje kritisch alles bekijken/proeven mét toegevoegde waarde doordat je meedoet aan een serieus marktonderzoek.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Mik, ik denk niet dat het gratis. Ik denk dat je gewoon gaat eten en drinken en hooguit een vergoeding hiervoor krijgt? Of zit ik mis? Want gezien de laatste aankondiging in het forum (voor de banken), daar graag je volgens mij ook niets voor vergoed. En je moet wel naar 4 verschillende banken gaan (wat jezelf extra tijd kosten. Misschien ben je na twee wel klaar....:).

 

Maar misschien heb ik het verkeerd?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mmmmmm ik ga me toch echt niet vol zitten eten en de rekening betallen.

 

Ff checkeh .....

***quote

Vergoedingen worden per opdracht bepaald en lopen uiteen van een onkostenvergoeding tot 200 euro. Afhankelijk van de aard en de inhoud van de opdracht

***unquote

Klinkt mij toch interessant in de oren !

 

Dit geldt bydewee indeed alleen voor de horeca.

Denk net als jij dat het bankonderzoek niets tot weinig oplevert (miskien reiskosten).

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Persoon,

 

Maken jullie na afloop ook evaluatie verslagen waarin alle punten die in het P.V.E werden gesteld aan de orde komen?

 

Ik ben namelijk bezig met een nieuw concept voor discotheken, mocht je dus in het bezit zijn van verslagen/documenten die hierop betrekking hebben dan hoor iki dat graag!!

 

MVG

Bart

ice

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Misschien als je AQ services belt (zie onder contact) dat ze e.e.a. aan je vrij willen geven. Miskien ook niet, omdat ze dit soort onderzoeken natuurlijk "in opdracht van" doen. Maar met een goede babbel kom je een heel eind.

Bovendien is AQ service geregistreerd lid van HL, dus who knows?

 

Houd je ons dan ook op de hoogte ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Okay, even kijken of ik alle vragen kan beantwoorden:

 

Na afloop van een bezoek, maken we inderdaad een rapportage. Hierdoor krijgt de opdrachtgever een duidelijk beeld van ons bezoek. Hij weet ook exact wat er door ons heen gaat, hoe we behandeld worden en wat onze reactie is. De verwerking varieerd, soms in Excel, soms een speciaal programma of gewoon op papier of word.

 

De gegevens die ik verzamel kan ik niet vrijgeven. Dit is eigendom van de klant / opdrachtgever. Dus helaas... hier kan ik je niet aan helpen.

 

De vergoeding verschilt per opdracht en per bedrijf. Soms werk ik op uurbasis, soms een bedrag per bezoek en soms een onkostenvergoeding. Dankzij dit werk ben ik al op veel plaatsen in Nederland geweest.

 

Bedrijven die dit soort werk doen zijn:

EM Groep

AQ-Services

Retail Reality

 

Deze kan ik zo even uit me hoofd opnoemen, er zijn er uiteraard nog veel meer. Met de bovenstaande bedrijven heb ik goede ervaringen.

 

Rijk zal je niet worden van dit werk. Het is wel een leuke vrijetijds besteding. Al met al kost het je veel tijd om de onderzoeken goed en duidelijk uit te voeren. Voor het bezoek moet je toch het één en ander voorbereiden. Erna moeten de ervaringen worden verwerkt. Daarbij komt dat niet iedereen voor dit werk geschikt is, meestal is er een proefbezoek en worden de resultaten beoordeeld. Scoor je slecht, dan is het gelijk over.

 

Zelf doe ik het nu zo'n 8 jaar. Ik bezoek winkels, restaurants, beurzen, evenementen, groothandels, enz. Bij dit alles geld dat de 'fun' op de eerste plaats moet staan, want zoals ik al zei: rijk wordt je er niet van!

 

Persoon

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

de 'fun' op de eerste plaats moet staan, want zoals ik al zei: rijk wordt je er niet van!

 

Deffinately iets voor MOI ! Ik hoef er ook niet rijk van te worden. Ik houd toch vanzelf geld over als ik fun heb en ik "op rekening" mag lekkerbekken.

Ik bedoel ... weet je wat tegenwoordig een uit-eten-etentje kost. Dus tel uit mijn winst.

En bydewee ... ik ben een kritische horecaliefhebber die zelf jaren in de horecabranche heeft gewerkt. Daarnaast heb ik 7 jaar evenementen en serieuze beurzen georganiseerd. En sinds ik kan lopen heb ik al heel wat winkels bezocht ... mij willen ze echt wel hebben ;)

 

Cool ... I will try it out ...

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Kermie,

 

Nog bedankt voor je reactie. Ik heb contact opgenomen met AQ maar helaas hadden ze voor mij niets te bieden! Niet dat ze (Irene 50schild) niet wilden, maar gewoon simpelweg omdat ze het nooit in die branche hebben gedaan. (discotheken & dancings)

 

ideetje?? ;D

 

Bart

ice

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.