• 1

Ondernemers met kleine yes momenten.

Aanbevolen berichten

  • 1

Lees nou eens eerst een paar van die artikelen voordat je je oordeel klaar hebt, met name de artikelen die ik hierboven genoemd heb. Allemaal artikelen met affiliate links, maar zeker niet alleen maar positief. Bij een aantal plugins noem ik ook een aantal gratis alternatieven, iets wat me ongetwijfeld ook geld kost.
 

Ik besteed al snel 1 a 2 volle dagen aan het schrijven van zo'n artikel, omdat ik alles wil uitproberen, screenshots wil maken, vaak ook met de makers van zo'n plugin mail om vragen beantwoord te krijgen (waarbij ik ook regelmatig verbeterpunten heb aangedragen die geïmplementeerd zijn) enzovoorts. Kost een hoop tijd, dus daar mag best wat tegenover staan. Als een plugin maker het aanbied zou ik gek zijn als ik er geen gebruik van maak toch?

En die "kneus" krijg je vanwege de bitchy toon van je reactie. Naar mijn mening een HL moderator onwaardig.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

al een jaar geen reactie, blijkbaar zijn er vorig jaar geen kleine yes momentjes geweest.

Vandaag toch een klein "yes" (meer gewoon een geinig) momentje: de eerste internationale klant van dit jaar heeft zich reeds gemeld.
Vrij vlot, we zijn amper 't nieuwe jaar in...

Ditmaal heeft Zweden de eer, blijkt 't ook nog een bekende Zweedse designer/art director te zijn.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Gast zei:

al een jaar geen reactie, blijkbaar zijn er vorig jaar geen kleine yes momentjes geweest.

Hollandse bescheidenheid … het voelt niet echt lekker om je successen voor een breed publiek te etaleren.

 

Geldt overigens niet alleen voor Hollanders … 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Cosara zei:

Hollandse bescheidenheid … het voelt niet echt lekker om je successen voor een breed publiek te etaleren.

 

Geldt overigens niet alleen voor Hollanders … 

 

De Hollandse  bescheidenheid, dat zeg je wel..maar is dat ook zo? 

Er wordt te pas en te onpas "geshowd" met o.a opleidinkjes tot flauwekulcoach, masterclass dingen met 0 toegevoegde waarde, onterecht ophemelen  van kwaliteiten etc etc 

Bescheidenheid  speelt m.i. geen rol bij de meesten, wellicht wél een zekere angst dat de concurrentie meeleest (of iets van die strekking) 

 

Link naar reactie
  • 2
48 minuten geleden, Gast zei:

wordt te pas en te onpas "geshowd" met o.a opleidinkjes tot flauwekulcoach, masterclass dingen met 0 toegevoegde waarde, onterecht ophemelen  van kwaliteiten etc etc 

Dan volg je de verkeerde mensen.

 

Dat zijn vooral roeptoeters die moeten roeptoeteren omdat ze anders niks verdienen aan goedgelovige mensen die niet door de façade heen weten te prikken 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 12-1-2023 om 16:36, Gast zei:

al een jaar geen reactie, blijkbaar zijn er vorig jaar geen kleine yes momentjes geweest.

.......

Gewoon niet aan gedacht door alle luiers :face-with-tears-of-joy:

Ze waren er wel:
o.a (heel onbescheiden, maar zonder linkjes):
- een gemeente geholpen 6,5 ton subsidie binnen te halen door het verhaal in een overtuigende video te gieten.
- als reactie op een 1e preview van een video een appje krijgen: 'Preview? Wat moet er nog veranderd worden dan?'
- 'Wauw! Gewoon kippenvel!' als reactie op een andere video.

En met de start van het nieuwe jaar:
omwille van de creatieve uitdaging gereageerd op een oproep voor een scriptschrijver voor een korte film. Dat bleek om een korte horrorfilm te gaan, die, omdat de cameraman Hollywoodambities heeft en al contact heeft gelegd met een Amerikaanse producer, in het Engels geschreven moest worden. Dus ik heb een korte horrorfilm geschreven en de reacties zijn goed: van vakgenoten en fulltime schrijvers: 'zat op het puntje van mijn stoel' en een 'excellent job' zonder verder commentaar op de inhoud vanuit de VS.
Een klein yes-momentje, omdat ik me prima vermaakt heb met het schrijven en de reacties echt goed zijn.
Verder is het afwachten: de uitvoering ligt in de handen van anderen.
Wie weet kan ik over 3 jaar als yes-momentje schrijven dat van mijn idee een feature film is gemaakt, but don't hold your breath! :winking-face-with-tongue:

aangepast door WalterBrokx

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 2
22 uur geleden, Norbert Bakker zei:


2 x +1, alvast genomineerd voor de beste reactie van 2023:partying-face:

 

De beste reactie  van 2023?

Ach ja, zwaar overdrijven  is ook een vak. 

 

Ik zal de pret gelijk even bederven :) 

Ik volg niemand, heb slechts een inactief  FB en Twitter account én ben wel aardig goed in het doorprikken van façades.

 

(nuchtere Fries, ben niet snel onder de indruk...vooral niet van (loze) praterij.

Laat het maar zien, daar heb ik meer aan...goed lullen kunnen we (bijna) allemaal  wel :) ) 

Link naar reactie
  • 0
22 minuten geleden, Gast zei:

Ik zal de pret gelijk even bederven :) 

 

Valt wel mee:face-blowing-a-kiss:

 

Mijn "pret" - if any - heeft geen enkele relatie tot jou. Sterker nog: ik lees nu pas dat dat "dan volg je de verkeerde mensen" kennelijk een reactie op iets van jou was.

 

Die hele zin heb ik eigenlijk onnodig / overbodig geciteerd: mijn reactie is uitsluitend gericht op het 2e deel: over de roeptoeters die moeten roeptoeteren. 

 

28 minuten geleden, Gast zei:

Laat het maar zien, daar heb ik meer aan...goed lullen kunnen we (bijna) allemaal  wel :) ) 

 

Zeker op dit forum. Nu ik er aan denk: dit is eigenlijk de enige plek waar ik af en toe echt voorbij of uit positie geluld wordt, en daarnaast vaak nog inhoudelijk leerzaam ook! 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Op 12-1-2023 om 22:09, Gast zei:

Bescheidenheid  speelt m.i. geen rol bij de meesten, wellicht wél een zekere angst dat de concurrentie meeleest (of iets van die strekking) 

Angst voor het meelezen door de concurrentie voor kleine yes-momenten ? … dan moeten grote yes-momenten wel grote paniek veroorzaken.

 

De meeste ondernemers zijn - zo is mijn ervaring  - gewoon nuchtere mensen die er geen enkele behoefte aan hebben om hun successen met anderen te delen of te hengelen naar erkenning.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Cosara zei:

De meeste ondernemers zijn - zo is mijn ervaring  - gewoon nuchtere mensen die er geen enkele behoefte aan hebben om hun successen met anderen te delen of te hengelen naar erkenning.

Ben ik het mee eens, de juiste ondernemers worden erkend door hun klanten, en die klanten zorgen voor meer klanten en wat mogelijk belangrijker is, voor de boterham en het beleg op die boterham.

Een forum als dit met de mogelijkheid een yes momentje te delen, helemaal niet verkeerd, ook elke ondernemer wordt wel eens blij verrast met een mooie meevaller, een mooi succes of een mooi moment. Waarom dat dan niet delen.

Link naar reactie
  • 0

Afgelopen zomer was er een yes-momentje toen de Reclame Code Commisie bevestigde dat de grootste aanbieder van crypto-diensten in Nederland halve waarheden gebruikt in zijn reclame, dit najaar gevolgd door nog een yes-momentje toen ze hun duurbetaalde bezwaarschrift introkken en de uitspraak accepteerden.

Inmiddels beseffen een kleine twee miljoen crypto-spaarders zo langzaam aan dat het commerciële crypto-ecosysteem wemelt van influencers die betaald worden om de hype op gang te houden.

 

Je kan jouw crypto's wel koud stallen, maar de onderliggende waarde verdampt voor je ogen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
24 minuten geleden, TwaBla zei:

Afgelopen zomer was er een yes-momentje toen de Reclame Code Commisie bevestigde dat de grootste aanbieder van crypto-diensten in Nederland halve waarheden gebruikt in zijn reclame,

Was dat een persoonlijk zakelijk yes-momentje ?

 

24 minuten geleden, TwaBla zei:

Inmiddels beseffen een kleine twee miljoen crypto-spaarders zo langzaam aan dat het commerciële crypto-ecosysteem wemelt van influencers die betaald worden om de hype op gang te houden.

Gaan we nu elke bijltjesdag als yes-momentje vermelden ?

 

Het lijkt mij niet de bedoeling om de opzet van deze eigen zakelijk succes momenten uit te hollen, maar misschien zie ik dat verkeerd.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, Cosara zei:

Het lijkt mij niet de bedoeling om de opzet van deze eigen zakelijk succes momenten uit te hollen, maar misschien zie ik dat verkeerd.

 

De klacht was (meen ik) dat niemand meer een bijdrage plaatste. :wacko: Geen wonder als je met hoon en wantrouwen wordt ontvangen.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 12-1-2023 om 16:36, Gast zei:

al een jaar geen reactie, blijkbaar zijn er vorig jaar geen kleine yes momentjes geweest.

Vandaag toch een klein "yes" (meer gewoon een geinig) momentje: de eerste internationale klant van dit jaar heeft zich reeds gemeld.
Vrij vlot, we zijn amper 't nieuwe jaar in...

Ditmaal heeft Zweden de eer...

 

En het maffe: klant nr 2 uit Zweden meldde zich vandaag, een paar dagen na de andere Zweed.

Ging toen hard twijfelen of ik niet belazerd zou worden, maar alles klopt. (ruime historie op FB, Twitter, LinkedIn&adrescheck) 

Zit wel 400 km tussen beide klanten, dus viavia verkoop acht ik klein.

Vreemd, maar het zij zo... 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik tot voor enkele maanden geleden als volstrekt onmogelijk had gehouden is toch werkelijkheid geworden. Namens een zakelijke klant (in de BV met 12 medewerkers) heb ik de belastingdienst verzocht om volledige kwijtschelding te verlenen voor een belastingschuld van meer dan 460.000 euro, opgebouwd tijdens corona. Nadat het verzoek was ingediend heb ik kort daarna nog een waslijst aan kritische vragen van de belastingdienst ontvangen. Vervolgens heb ik het verzoek van mijn klant nog eens grondig gemotiveerd en onderbouwd met actueel cijfermateriaal. Daarna heb ik ook nog een uitvoerig telefoongesprek gehad met de dossierbehandelaar. Het resultaat mag er zijn. Vanmorgen ontving ik bericht van de belastingdienst dat de schuld van 460K volledig was kwijtgescholden. En dat alles binnen 10 weken na mijn eerste brief. Het is wel een bijzonder traject, maar het geeft me vertrouwen voor de toekomst want ik heb namelijk nog 8 verzoeken lopen voor volledige kwijtschelding. Ik ben héél benieuwd, maar dit resultaat smaakt naar meer.

 

 

Mod comment

Diverse modmeldingen ivm ongewenste zelfpromotie. vooralsnog niet verborgen maar verplaatst naar "kleine yes momenten" Wervende payoff en contactgegevens uit bericht verwijderd.

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
Op 19-1-2023 om 21:24, Eric Pouw zei:

een belastingschuld van meer dan 460.000 euro, opgebouwd tijdens corona

 

Is dat de rode draad in deze dossiers?

 

Vertel iets meer Eric en neem je naam, adresgegevens en een backlink op in je handtekening/signatuur zodat andere ondernemers je in het kader van de netwerkvoorzieningen van Higherlevel makkelijk kunnen vinden.

 

Welkom op HL!

 

aangepast door Hans van den Bergh
Commentaar op moderatie verwijderd

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
9 uur geleden, TwaBla zei:

Dat lijkt me een belangwekkend onderwerp dat ook voor andere ondernemers van belang is.

Voordat iedereen met een belastingschuld hosanna gaat roepen, is het verstandig om te weten hoe die schuld is ontstaan en wat de reden is voor algehele kwijtschelding. Roepende dat het allemaal door Corona komt, klinkt mij iets te gemakkelijk in de oren.

 

Dat het niet allemaal hosanna is vindt je hier …

https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/tijdelijke-instr-saneringen-ov0181z2fd.pdf

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 2
(aangepast)

TS heeft gedaan waarvoor hij is aangenomen … en daarmee heeft hij succes behaald. Voor hem een yes-momentje … niets meer, niets minder.

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Quote en reactie daarop verwijderd

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.