• 0

Ervaringen met Chinese websites

Hello allemaal, ik zit al enkele dagen hier op dit forum wat rond te lezen, ook ik zou graag bepaalde goederen importeren en dan hier verdelen.

 

Nu heb ik een bepaald (erkend merk) goed gevonden op de volgende website:

afhttp://www.jadebo.com/Catalog_Desc.asp?action_key_order=big&btype_id=0

 

Nu vroeg ik me af of ik dergelijke website wel moet vertrouwen? Ik heb hun al gemaild, ze weten wel genoeg van de producten, maar de stijl van communicatie is wat vreemd.

 

iemand al enige ervaringen hierbij?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die site is echt enorm traag! Met het internet zouden afstanden moeten verdwijnen, lijkt wel alsof die site moet lopen uit China ;)

 

Heb je om referenties gevraagd? Doen ze wellicht al meer zaken met Nederland? Ga je iPhones importeren?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hi there,

 

Ik heb wel ervaring met Chinese websites. Voordat je dingen gaat importeren moet je een aantal dingen goed op een rijtje zetten. China is aan de andere kant van de wereld dus je zult een goeie vetrouwensband moeten maken met de persoon met wie je handelt. Je kan niet 1, 2, 3 langsgaan. Dit weet de betreffende chinees ook. Hierin ligt dus het gevaar. Bij mij was het importeren van goederen uit china verkeerd afgelopen. Ik was opgelicht en kon hier ook weinig aan doen. De enige motivatie voor je handelspartner is dat hij geld aan jou kan verdienen. Zodra hij het gevoel heeft dat je niet meer zo interessant voor hem bent kan hij je oplichten.

Naar mijn mening ziet de site er niet erg professioneel uit. Je koopt elektronica bij hun. Hoe zit het met de garantie? Terugsturen lijkt me geen optie want dat gaat jou heel veel geld kosten. Ook vind ik dat de prijzen niet erg realistisch zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Helemaal gelijk. Zaken doen met Chinezen is een kwestie van vertrouwen en tot nu toe is mijn ervaring dat zij dit vertrouwen niet verdienen. Let goed op waar je je in begeeft. Zeker in het geval van elektronica.

 

Probeer een persoonlijk contact met de mensen op te bouwen, niet puur website en e-mail, denk aan skype / telefoon. Zoals ook eerder geschreven, als jij niet meer interessant bent, dan kun je het vergeten. Dus het is een kwestie van zorgen voor een evenwichtige situatie. Denk bijvoorbeeld aan betaling, zoals op de site staat is het betaling vooraf. Je zult niet de eerste zijn die zijn geld kwijt raakt en geen goederen zal krijgen. Stel in zulke gevallen bijvoorbeeld LC betaling voor, kost wel iets, maar is wel veiliger. Wat garantie betreft, kun je je beroepen op de fabrieksgarantie van de producent of is er geen mogelijkheid tot garantie ? Immers let wel, jouw klant zal in geval van problemen zijn garantie bij jou claimen. In een normaal geval ga jij dan weer claimen in je keten. Ofwel je moet je eigen handelsvoorwaarden op scherp stellen ofwel je moet echt zeker weten dat je garantie gaat krijgen, niet alleen contractueel.

 

De beste manier voor het persoonlijk contact is nog altijd er naartoe te gaan, maar ja dan lever je wel al een stukje winst in.

 

Concluderend: WEES VOORZICHTIG !

Groet,

 

Coen

Link naar reactie
  • 0

hmm, nu maakt die parallell import me zorgen. Blijkbaar kan je geen enkel merk hier doorverkopen als handelaar... :(

Waarschijnlijk zijn de kerels bij Apple ook zo streng om alles in het oog te houden, dus Iphones importeren gaat niet lekker gaan. Als ik nu als particulier bijvoorbeeld 5 stuks bestel via DHL, ga ik dan nog last hebben?

 

Maarja, ik moet zien hoe het gaat met die websiten weet zelf niet of die gozers te vertrouwen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Blijf af van jadebo.com, zijn scammers, google maar eens op jadebo+scam en ge ziet het zelf.

 

Mensen let op : Producten van bekende of westerse merken die aantrekkelijk lijken in china zijn altijd fishy !!!

 

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

Ga eens kijken op http://www.alibaba.com

 

Genoeg bedrijven uit china (en de rest van de wereld) te vinden en met recensies/ervaringen!

 

Daar vind je vast wel betrouwbare partners.

 

succes!

 

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Ik ben net een dag terug uit China. De originele Apple iPhone is daar net zo duur als in Europa. Worden ze dus voor minder aangeboden dan kan het niet anders of het gaat om kopiën van deze iPhones, welke daar overigens in ruime mate worden aangeboden!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het zijn neppers!

Je hebt er heleboel van deze sites en allemaal lijken ze op elkaar!

hoe kan computers/iphones of wat dan ook veel goedkoper aangeboden worden terwijl ze allemaal wereldwijde prijzen hiervoor hebben!

 

Ze vragen je eerst om te betalen. En als je dat heb gedaan en dan zeggen ze dat je belastingtoeslag moet betalen.

En als je dat ook hebt gedaan, dan geven ze geen reactie meer!

Ik heb die verhalen al zovaak gehoord, maar als je goed oplet kopieren ze zo'n website alleen maken ze de achtergrond en de menuutjes een beetje anders. Altijd hotmail of yahoo als email.

zo kan je ze een beetje herkennen.

En trust me (ik ben chinees) als je echt goede zaken wilt doen, dan moet je richting china gaan vliegen. Dat is het veiligst en je kan meteen zien in hun fabriek. ( 9 van de 10 keer nemen ze je zelfs graag mee)

En voor kleine dingen via internet te bestellen. http://www.globalsources.com en je vind genoeg spul wat je kan bestellen uit china alleen ze zijn wel een beetje duurder dan de rest in china.

 

Veel sterkte

 

groeten

anhong

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.