• 0

Hellup, ik zit met mijn handen in het haar. Bbz de oplossing??

Hallo Allemaal,

 

Hopelijk kunnen jullie me helpen zoals de titel al zegt zit ik met mijn handen in het haar.

Ik ben net een bedrijf gestart ( een webshop) vanuit de WW . ik besta nu 5 maanden en kan er nog niet van leven. De bestellingen groeien gestaag en ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat het gaat lopen.

Mijn ww houdt echter over 2 maanden op en dan zou ik de bijstand ingaan. Ik wil koste wat het kost mijn bedrijf winstgevend maken en een BBZ uitkering aanvragen tot die tijd.

Nou heb ik al van verschillende mensen gehoor dat dit bijna onhaalbaar is, dat ze praktisch alles afwijzen.

Ik ben dan ook als de dood dat ze het afwijzen.

 

Ik heb GEEN lening nodig alleen een uitkering om mijn vaste lasten te betalen.

 

het bedrijfsplan dat ik in eerste instantie heb geschreven is veel te rooskleurig. Moet ik het plan nu aanpassen voor mijn BBZ aanvraag???

 

Ik ben zo bang dat ze het bedrijf niet levensvatbaar achten en mijn aanvraag afwijzen. Kan iemand mij vertellen of een plan levensvatbaar is als je in het tweede jaar er zelf een minimuminkomen aan over houdt ( ik heb daar vrede mee). Het is toch redelijk normaal om een jaar als aanloopfase te nemen voor je winst maakt.

Is een verdubbeling van het aantal bestelling na een jaar reeel??

 

Anders zou ik de gewone bijstand ingaan en dat wil ik niet, ik moet dan stoppen met mijn bedrijf. In mijn geval zijn de kosten minimaal ook al draai ik geen omzet. Verlies draaien is bijna onmogelijk..

 

Een baantje erbij zoeken is in mijn geval bijna onmogelijk omdat ik ben afgekeurd voor mijn oude beroep. Het enige dat ik zou kunnen doen is onegschoold werk. Probleem is dan dat je 40 uur moet werken om 1000 netto verdienen. Zoveel uren kan ik niet combineren met mijn bedrijf. Bovendien kan ik dan niet werken aan productuitbreiding.

 

Werkt deze gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid in mijn voordeel of in mijn nadeel?

 

Het had allemaal niet slechter getimed gekund. Mijn relatie is totaal onverwacht op de klippen gelopen na 8 jaar. Ik ben nu op zoek naar een sociale huurwoning. Zonder inkomen kan je echter niet huren.

Geld lenen is dus ook geen optie omdat er dan niet maandelijks geld binnenkomt.

 

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen ik ben ten einde raad.

 

Vriendelijke groet,

Valeria

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Allemaal,

 

Hopelijk kunnen jullie me helpen zoals de titel al zegt zit ik met mijn handen in het haar.

Ik ben net een bedrijf gestart ( een webshop) vanuit de WW . ik besta nu 5 maanden en kan er nog niet van leven. De bestellingen groeien gestaag en ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat het gaat lopen.

Mijn ww houdt echter over 2 maanden op en dan zou ik de bijstand ingaan. Ik wil koste wat het kost mijn bedrijf winstgevend maken en een BBZ uitkering aanvragen tot die tijd.

Nou heb ik al van verschillende mensen gehoor dat dit bijna onhaalbaar is, dat ze praktisch alles afwijzen.

Ik ben dan ook als de dood dat ze het afwijzen.

 

Ik heb GEEN lening nodig alleen een uitkering om mijn vaste lasten te betalen.

 

het bedrijfsplan dat ik in eerste instantie heb geschreven is veel te rooskleurig. Moet ik het plan nu aanpassen voor mijn BBZ aanvraag???

 

Ik ben zo bang dat ze het bedrijf niet levensvatbaar achten en mijn aanvraag afwijzen. Kan iemand mij vertellen of een plan levensvatbaar is als je in het tweede jaar er zelf een minimuminkomen aan over houdt ( ik heb daar vrede mee). Het is toch redelijk normaal om een jaar als aanloopfase te nemen voor je winst maakt.

Is een verdubbeling van het aantal bestelling na een jaar reeel??

 

Anders zou ik de gewone bijstand ingaan en dat wil ik niet, ik moet dan stoppen met mijn bedrijf. In mijn geval zijn de kosten minimaal ook al draai ik geen omzet. Verlies draaien is bijna onmogelijk..

 

Een baantje erbij zoeken is in mijn geval bijna onmogelijk omdat ik ben afgekeurd voor mijn oude beroep. Het enige dat ik zou kunnen doen is onegschoold werk. Probleem is dan dat je 40 uur moet werken om 1000 netto verdienen. Zoveel uren kan ik niet combineren met mijn bedrijf. Bovendien kan ik dan niet werken aan productuitbreiding.

 

Werkt deze gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid in mijn voordeel of in mijn nadeel?

 

Het had allemaal niet slechter getimed gekund. Mijn relatie is totaal onverwacht op de klippen gelopen na 8 jaar. Ik ben nu op zoek naar een sociale huurwoning. Zonder inkomen kan je echter niet huren.

Geld lenen is dus ook geen optie omdat er dan niet maandelijks geld binnenkomt.

 

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen ik ben ten einde raad.

 

Vriendelijke groet,

Valeria

 

 

Als ik jou was, zou ik een bijbaantje nemen, ongeacht wat het is.

De sociale dienst is er niet voor ondernemers, maar om slachtoffers te maken, want daar verdienen ze hun salaris aan.

 

Ga ergens schoonmaken of zo via een uitzendbureau of hang ergens briefjes op of reageer op iets in de krant.

Er is veel werk momenteel dus er moet wel iets te vinden zijn.

Verder gaan met de sociale dienst is hetzelfde als een moeras in lopen.

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zou ik in ieder geval zo snel mogelijk een afspraak maken met de sociale dienst. Zal waarschijnlijk via het CWI lopen. Hier staat de regeling voor de BBZ:

http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13731&hoofdmenu_item_id=13825&rubriek_item=391906&rubriek_id=391817&set_id=2529&doctype_id=6&link_id=26047#link1875200

 

Er zijn dus wel mogelijkheden maar je zult wel vasthoudend moeten zijn (hangt ook wel af van de gemeente waar je woont, de een gaat er soepeler mee om dan de ander).

 

Het lijkt me zeker slim om je bedrijfsplan realistisch te maken.

 

Omdat je ook een huis nodig hebt, is dat waarschijnlijk prioriteit nummer 1 en daar heb je in ieder geval een inkomen voor nodig. De andere optie is toch een baantje erbij zoeken, maar zelf geef je aan dat niet als realistisch te zien in verband met de doorgroei van je webwinkel.

 

Succes,

Link naar reactie
  • 0

@ Henny

 

Vervelend dat je een kneus hebt gekregen maar eerlijk gezegd vond ik je reactie ook wel erg ongenuanceerd en weinig informatief voor TS. Ervaringen delen is vertellen wat jou is overkomen en hoe je het hebt opgelost, niet het geven van een ongenuanceerd oordeel over "een" sociale dienst in het algemeen.

 

@ Valeria

Heel vervelend dat alles nu tegelijk en slecht getimed lijkt te komen. Realiseer je echter wel dat iedere (startende) ondernemer een fase van onzekerheid en soms gebrek aan inkomsten meemaakt. Heel veel ondernemers starten naast een (parttime) baan of vanuit een uitkeringssituatie. Het is nu eenmaal niet aan de sociale dienst of UWV om uitkeringen te verstrekken om onderfnemen mogelijk te maken. Veelal wordt in de aanloopfas geld geleend van familie omdat banken nu eenmaal ook niet happig zijn op het financieren van een onderneming als er geen zekerheden tegenover staan.

Als je gelooft in je eigen onderneming is er naar mijn mening niets mis mee om tijdelijk ongeschoold werk, al dan niet parttime te doen. En naast een baan van 40 uur kun je nog best 40 uur in je eigen onderneming werken ook, veel ondernemers, zeker starters, maken dergelijk werkweken.

Veel succes!

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je informatie. Ik ben op de hoogte van de algemene informatie. Het gaat erom dat het in de praktijk heel vaak afgewezen wordt. Ik hoop dan ook iemand uit de praktijk te spreken die eerder met dit bijltje heeft gehakt.

 

Het punt is dat je niet zoveel hebt aan ervaringen van anderen, behalve die van mensen uit je eigen gemeente omdat er in iedere gemeente weer anders mee wordt omgegaan (gemeentelijke beleidsvrijheid). Waar je wel wat aan hebt is weten wat de mogelijkheden zijn en ook verder goed beslagen ten ijs komen, dus met een goed ondernemingsplan.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een kneus gekregen omdat ik heb gezegd dat de sociale dienst geld verdient aan slachtoffers maken. Dat is inderdaad mijn ervaring en ik zie niet in waarom ik dat niet mag zeggen.

 

Het stimuleert niet echt het helpen van andere mensen als je niet mag praten uit ervaring. Dan help ik liever niet.

 

 

Sorry Henny, ik had het misschien ook beter hier kunnen zeggen dan een kneus aan je te geven, maar ik heb je de redenen ook gegeven en die zijn hetzelfde als wat Stien ook zegt. Ook al heb je negatieve ervaringen dan betekent dat niet dat alle sociale diensten en de mensen die er werken slecht zijn of in jouw woorden, mensen het moeras in trekken.

Link naar reactie
  • 0

Ik deel de mening van Henny, al denk ik dat er een ander mechanisme achter zit. Als je een BBZ aanvraag doet, wordt je ondernemersplan getoetst door een extern bureau. Dit bureau leeft in belangrijke mate van de Gemeente als opdrachtgever. Het draait zoals altijd om verwijtbaarheid en het onttrekken aan verantwoordelijkheid. Het werkt zo:

 

Als het bureau dat de ondernemingsplannen toetst met en negatief advies komt, dan heeft de Gemeente daar een goed gevoel bij. In de trant van: "Zo, die hebben ons mooi weer een hoop geld bespaard." Kudos voor het adviesbureau dus. Als het bureau te vaak een vals-positief advies geeft (het BBZ-bedrijf redt het toch niet), raakt het een belangrijke opdrachtgever kwijt.

 

Dus als je denkt dat het adviesbureau objectief is, vergeet het dan maar. Ik heb heel wat ondernemers met hun plannen (en daar zaten echt pareltjes tussen) stuk zien lopen op het negatief advies van het adviesbureau. Sommigen hadden echt een ondernemersmentaliteit en gingen toch door met hun bedrijf, en waren uiteindelijk toch zeer succesvol. Ik weet van minstens één ondernemer die heel fijntjes de BBZ ambtenaar en het adviesbureau heeft uitgenodigd op de opening van zijn nieuwe bedrijfspand. Mooi groot nieuwbouw pand, 30 personeelsleden en een dikke Porsche onder z'n r**t. En dat na drie jaar...

 

Het gortdroge commentaar van het adviesbureau was toen: "Zie je wel, hadden we toch gelijk. Je had die BBZ helemaal niet nodig...". Ik moest de ondernemer vasthouden, anders had hij dat mens op d'r sm**l geslagen. Het heeft hem twee jaar lang 18 uur per dag werken gekost (bijbaantjes als schoonmaker en nachtportier) maar hij heeft het wel gered.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een kneus gekregen omdat ik heb gezegd dat de sociale dienst geld verdient aan slachtoffers maken. Dat is inderdaad mijn ervaring en ik zie niet in waarom ik dat niet mag zeggen.

 

Het stimuleert niet echt het helpen van andere mensen als je niet mag praten uit ervaring. Dan help ik liever niet.

 

 

Sorry Henny, ik had het misschien ook beter hier kunnen zeggen dan een kneus aan je te geven, maar ik heb je de redenen ook gegeven en die zijn hetzelfde als wat Stien ook zegt. Ook al heb je negatieve ervaringen dan betekent dat niet dat alle sociale diensten en de mensen die er werken slecht zijn of in jouw woorden, mensen het moeras in trekken.

 

 

Het spijt me, maar dat soort reacties kan ik niets en ik vind het een typisch voorbeeld van een oordeel hebben over iets wat je niet kent.

 

Mijn mening over de sociale dienst is bepaald niet alleen gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen. Daar ga je de fout in.

 

De wereld van de sociale dienst is gewoon een totaal andere wereld dan die van ondernemers. Daarom is alles wat de sociale dienst voor ondernemers doet contraproductief en veroorzaakt ellende. Botte ellende. Ik heb nog nooit van een uitzondering daarop vernomen.

 

En daar worden die ambtenaren dus ook voor betaald. Dat sommige mensen het niet fijn vinden dat te horen, heb ik geen boodschap aan. Mijn bedoeling is een onderneemster helpen en niet om goede vriendjes te worden met een instantie.

 

Zoals Ruben aangeeft, zit er een mechanisme achter en de enige route voor een starter is dat je zo snel mogelijk daarvan verlost moet zijn. Dat is het beste advies dat je een startende ondernemer kan geven. Het is een moeras en je komt er zonder bijzondere inspanning nooit meer uit.

 

Mochten er ondernemers zijn die met plezier terugkijken op hun samenwerking met de sociale dienst bij het starten van een bedrijf, dan hoor ik daar graag van. En dan heeft de TS er ook iets aan.

 

Maar don't hold your breath.

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

@ Valeria

Heb je niet de recht om samen met een reintegratiebureau te kijken wat mogelijk is? Aangepaste parttime baantje die je leuk vindt? Probeer het zelf voor te stellen en kijken wat ze voor je kunnen doen. BBZ zou ik echt laten voor wat het is. Je vermoedens zijn terecht en je energie niet waard zeker als je niet helemaal 100% bent en andere prive zaken aan je hoofd hebt. Been there done that.

 

@Ruben

Weer prachtig verwoord. Totally true!

 

 

 

 

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Ik deel de mening van Henny, al denk ik dat er een ander mechanisme achter zit. Als je een BBZ aanvraag doet, wordt je ondernemersplan getoetst door een extern bureau. Dit bureau leeft in belangrijke mate van de Gemeente als opdrachtgever. Het draait zoals altijd om verwijtbaarheid en het onttrekken aan verantwoordelijkheid. Het werkt zo:

 

Als het bureau dat de ondernemingsplannen toetst met en negatief advies komt, dan heeft de Gemeente daar een goed gevoel bij. In de trant van: "Zo, die hebben ons mooi weer een hoop geld bespaard." Kudos voor het adviesbureau dus. Als het bureau te vaak een vals-positief advies geeft (het BBZ-bedrijf redt het toch niet), raakt het een belangrijke opdrachtgever kwijt.

 

 

Kijk, hier zit tenminste een gefundeerd verhaal achter. Klopt dat de gemeente extern advies inhuurt en dat advies meestal overneemt. Wat niet klopt is dat ze denken " zo, die hebben ons weer een hoop geld bespaard", want meestal komen die mensen dan toch in de bijstand terecht en dat kost nog meer. Ik denk eerder dat er bij de gemeenten zelf geen deskundigheid is om het advies goed te kunnen beoordelen en het dus maar overnemen. Je theorie over het adviesbureau - meestal het IMK - kan ik ook volgen. Zou best kunnen dat het zo werkt en zou goed zijn dat daar dan eens onderzoek naar gedaan zou worden.

 

Maar waar het om gaat is dat de TS weinig opties heeft. Ze kan inderdaad een baantje zoeken - maar geeft zelf aan dat dat in haar situatie geen optie is en dat ze afgekeurd is voor het werk waar ze voor opgeleid is. Bovendien is huisvesting een probleem. Met het dan maar meteen afschrijven van de BBZ, ga je dan volgens mij voorbij aan de urgente problemen en de mogelijkheden van TS.

Link naar reactie
  • 0

Stel je zit in de bijstand en wilt een eigen bedrijf starten, dan is de bbz een goede oplossing. Het bedrijf dat jouw ondernemersplan moet toetsen is vaak ook je begeleiding in een voorbereidingsjaar. Dus in dat geval gaan voorgaande redeneringen niet op.

 

Aangezien begeleiding ze nog meer op zou leveren...

 

In het voorbereidingsjaar mag je zelfs op kosten van de gemeente cursussen doen en een lening aanvragen voor de start/aanloopkosten van 2000 euro die als je bedrijf op de fles gaat kwijtgescholden wordt.

 

Ook BBZ is niet oneindig, gaat het niet lukken dan gooien ze je er ook weer uit. Dus voor de serieuze ondernemer is het een optie, immers waarom zou je voor het ondernemerschap kiezen als je zelf de boel niet uit kan werken. Een ondernemer is in eerste instantie toch zelfstandig.

 

Een bbz uitkering neemt je kopzorgen weg, even niet druk maken of je elke maand net je huur en lasten kan betalen. Maar een focus op je ondernemersschap. Zorgen dat je geen winst maakt de eerste periode en winst uit opdrachten herinvesteren zodat wanneer je de jaarrekening moet presenteren je op 0 staat. Dan hoef je ook niks terug te betalen.

 

Ik vind het zelf nog niet zo´n slecht ding.

 

Loopt je bedrijf om aanwijsbare redenen slecht dan is het een optie voor een bbz aanvulling aan te vragen zodat je je vaste lasten kan betalen en je tijd in je bedrijf kan steken om de boel weer op de rails te krijgen.

 

advies: Gewoon een afspraak maken en vastberadenheid tonen. Geloof in je eigen plan en laat je inschrijven voor het voorbereidingsjaar. Je krijgt een minimum uitkering waar je je vaste lasten mee kan betalen (ben je van die zorg af). Gebruik dan dat jaar om je plan met begeleiding inelkaar te zetten. Daarna de lening aanvragen van 2000 eu en je gaat voorbereid van start in de bbz.

 

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Moet je je niet meer gaan richten c.q. concentreren op het UWV daar je gedeeltelijk afgekeurd bent.

 

Het UWV heeft de zelfde regeling als de gemeente voor starten vanuit een uitkeringssituatie alleen zijn zij veel soepeler met acceptatie van een ondernemersplan.

Je heb nog ( maar) 2 maanden de tijd dus haast is geboden.

 

Betreffende de webshop en je ondernemingsplan ga uit van een niet te rooskleurige situatie om een realistisch beeld te krijgen, adverteren voor je site in bladen voor je doelgroep doen wonderen en dan bedoel ik geen grote ads maar gewoon die kleine zoekertjes.

 

P.s. toon gewoon je website misschien zitten er op het forum ook wel potentiele klanten.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor al jullie reacties. Ik zit in een reintegratietraject en heb samen met een loopbaancoach bedrijf opgezet.

Ik heb straks niets meer met UWV te maken omdat ww ophoudt.

Ik heb net een persbericht de deur uit gedaan en in september kom ik in een groot blad van de doelgroep :-))

Soweiso heb ik een langere aanlooptijd nodig omdat ik in geboortekaartjes zit. Mensen zoeken die al 4 maanden voor de uitgerekende datum uit. Ik besta nu 5 maanden en heb dus de hele eerste lichting gemist.

Ik geloof heilig in mijn product en krijg alleen maar positieve reacties.

Denk dat de free publicity goed gaat werken.

 

Baal ervan dat ik HBO geschoold ben maar niet werk op dat niveau kan aannemen.

 

Denk dat BBZ echt de beste oplossing is. En ik betaal het met liefde terug als ik genoeg verdien.

Maar ik heb een regulier inkomen nodig om aan een huis te komen en te eten en drinken natuurlijk.

 

Link naar reactie
  • 0

@ebeltjed.

Ik besta al en heb geen begeleiding meer nodig, ook geen lening. Uiteraard moet ik nog wel investeren maar dat kan van de inkomsten als ik BBZ krijg.

 

Het gaat dus alleen om een uitkering. Als ik bijstand krijg zijn ze hetzelfde kwijt.

 

Link naar reactie
  • 0

Klopt, je kan het beste bbz aanvragen en dan met de inkomsten uit je bedrijf gaan investeren.

 

Veel succes!

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo Valeria,

 

Je zegt dat je hbo geschoold bent en niet meer op dat niveau kunt werken. Dit snap ik niet. Dat je jouw vorige functie niet meer kunt uitvoeren, wil toch niet zeggen dat je niks anders zou kunnen doen op mbo/hbo niveau. Is thuiswerk misschien iets voor jou? Je kunt administratief werk of callcenterwerk vanuit huis doen. Ik ken wel een organisatie die dit soort werk biedt. Je kunt me PM-en voor de naam. Ik zou als ik jou was wel een plan B achter de hand hebben, mocht het bbz verhaal niet lukken.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Dat is het hem nou juist, ben erg slecht in administratie, verder kom ik snel in conflictsituaties terecht door mijn manier van werken.

Wat wel een optie is is receptiewerk bij een drukken receptie. Verder blijft alleen horeca over denk ik. Callcenter zou ik wel kunnen maar datr lijkt me zo vervelend dat ik dan liever een euro minder verdien per uur en in de horeca ga. maar ik ga zeker een plan B opstellen.

 

Bedankt.

Link naar reactie
  • 0

In theorie mag dat niet zo zijn, maar ook mijn ervaring met de Bbz - de gemeente is - dat ze inderdaad erop staat te wachten dat je kapot gaat. In mijn geval is mijn eigen gemeente en inderdaad het IMK. Het Instituut Midden- en Kleinbedrijf Nederland B.V. (eigendom van Ecomische Zaken) was inderdaad een puik bedrijf. ZIj is echter per 19 januari 1999 failliet verklaard. De hoogste rechtbank op dit gebied de Centrale Raad v. Beroep (CRB) heeft echter verklaard - dat het IMK Intermediair - een commercieel bedrijf, gemeten naar de verrichtingen van dit IMK in begin februari 1999 hoogst betrouwbaar is en de gemeente op het IMK advies mag afgaan. Onbegrijpelijk, hoe de CRB 2,5 weken na het failleren, heeft kunnen constateren dat dit nieuwe bedrijf IMK - niet meer onder toezicht van de overheid (EZ) - hetzelfde predicaat verdient als het goede oude. Mijn bedrijf werd niet levensvatbaar verklaard, edoch draai ik goed en hoor dus niet bij de onfortuinlijke groep.

 

Voorts wijs ik je daarop Valeria, dat je niet moet proberen te verkopen wat je kunt maken, maar maken wat je kunt verkopen. Om heel erg eerlijk te zijn, zijn geboortekaartjes enigermate passé, omdat vrijwel idereen die kan maken op eigen computer en printer, met eigen digitale camera, bovendien, dit sterk geïndidualiseerd product veel contacttijd eist. Je klant wil het liefst een hele middag daarover praten en aan het eind als je dopdracht überhaupt krijgt heb Eur 8,21 verdiend!

 

Nevertheless, wawrom heb je angst dat je aanvraag afgewezen wordt? Je hebt hem nu ook niet en het zal ook zo blijven als je het niet aanvraagt. Je hebt het voordeel, dat je een vrouw bent en vrouwen krijgen veel eerder ondersteuning.

 

Je plan moet natuurlijk niet op fantasie berusten, het gaat om je aflosvermogen. Hoe snel kun je zoveel verdienen dat je je schuld kunt aflossen en ernaast leven.

 

Succes Karel

Link naar reactie
  • 0

Ruben,

 

In je commentaar druk je je nog zacht uit. Het “bureau”, in Hoofddorp=IMK Intermediair, is een huurling van de gemeente, die domweg inhoudelijk uitvoert wat de gemeente vraagt. In mijn geval was dat in februari 1999 een advies van NIET-levensvatbaarheid, en twee rechtszaken later in september 1999, WEL levensvatbaarheid (terwijl mijn bedrijf een stuk verder weggezakt was door de tijd, zonder steun). In haar financieel verslagen was ten aanzien van “historisch 1998”, tussen het verslag februari 1999 en september 1999 fl. 60.000,00 verschil. Hoe in hemelsnaan een voorbij en afgesloten jaar in 1999 nog kan veranderen is een raadsel en onjuist. Knoeierij van de bovenste plank en IMK drijft op de welwillendheid van de rechters (Bestuursrecht), die kwispelstaartend de hand likken van hun meester (overheid). Ik heb fl. 50.000,-- gevraagd en kreeg uiteindelijk fl. 161.000,-- (2003!!), waarvan fl. 62.000,-- om niet. Louter door de knoeierijen van IMK, de gemeente en de rechters. Ik heb hiervoor, schrik niet: 37 rechtszaken gevoerd, die mij aan out of pocket vrijwel niets kostte (deed het zelf). In vrijwel alle zaken werd ik voor 1mm in het gelijk gesteld, NIET in de hoofdzaak en dus kreeg ik zelfs mijn griffierechten terug. Het is dus grof falen door IMK. IMK Nederland B.V. – eigendom van Economische Zaken – is op 19 januari 1999 failliet verklaard. IMK Intermediar een commercieel bedrijf, niet meer onder toezicht van E.Z.=overheid, surft derhalve op de goede naam van het goede oude IMK voort. De gemeente wacht achteroverleunend af tot de aanvrager failliet gaat (en zegt dan zie je wel het IMK had gelijk).

 

Ik ben een dier bedrijven die ondanks de gemeente, ondanks IMK en ondanks de rechters geslaagd is. Weliswaar zonder Porsche maar ik boer goed. Avé Karel

 

Link naar reactie
  • 0

Het is echt jammer dat ik zulke negatieve ervaringen lees over de BBZ. Werk al een tijd lang met mensen uit de bijstand en WW op het gebied van zelfstandig ondernemerschap en kan ogen op positieve ervaringen.

Het ligt weliswaar ook wel aan de gemeente en de zelfstandige loketten (de mensen die daar zitten naast de algemene regelgeving) hoe ermee wordt omgegaan maar er zijn ook zeker positieve ervaringen te melden.

 

Uiteraard is dit niet de plek om te preken voor eigen paraochie maar realisitisch , professioneel en deskundig advies helpt ook...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is echt jammer dat ik zulke negatieve ervaringen lees over de BBZ. Werk al een tijd lang met mensen uit de bijstand en WW op het gebied van zelfstandig ondernemerschap en kan ogen op positieve ervaringen.

Het ligt weliswaar ook wel aan de gemeente en de zelfstandige loketten (de mensen die daar zitten naast de algemene regelgeving) hoe ermee wordt omgegaan maar er zijn ook zeker positieve ervaringen te melden.

 

Uiteraard is dit niet de plek om te preken voor eigen paraochie maar realisitisch , professioneel en deskundig advies helpt ook...

 

Tja, meestal krijg je alleen de wat mindere ervaringen te horen/lezen, waardoor het lijkt alsof er louter slechte adviezen gegeven worden. Kritiek op onvoldragen ondernemersplannen wordt soms als een persoonlijke aanval ervaren, waardoor emoties de boventoon gaan voeren en dientengevolge een constructieve samenwerking onmogelijk wordt.

 

Uit ervaring weet ik dat er wel degelijk goede adviezen gegeven worden waardoor ondernemers in het zadel geholpen worden. ja, en soms gaat het fout !

 

Link naar reactie
  • 0

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Gisteren ben ik gebeld door de exetern die mijn bedrijf op levensvatbaarheid heeft getoetst. HIj gaat een positief advies uitbrengen. Ik heb een heel prettoig gesprek met hem gehad en had inderdaad echt het idee dat hij er was om mee te helpen maar dat hij wel realistisch is. Ik vraag me dan ook af of het niet Indianenverhalen zijn die ik gehoord heb of dat de ondernemingsplannen van de mensen die zijn afgewezen niet goed in elkaar zaten.

Misschien heb ik geluk maar mijn ervaring is uitsluitend positief.

Ik ben nu in ieder geval voor een half jaar uit de brand geholpen.

 

Ik ben heel blij.

Link naar reactie
  • 0

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Gisteren ben ik gebeld door de exetern die mijn bedrijf op levensvatbaarheid heeft getoetst. HIj gaat een positief advies uitbrengen. Ik heb een heel prettoig gesprek met hem gehad en had inderdaad echt het idee dat hij er was om mee te helpen maar dat hij wel realistisch is. Ik vraag me dan ook af of het niet Indianenverhalen zijn die ik gehoord heb of dat de ondernemingsplannen van de mensen die zijn afgewezen niet goed in elkaar zaten.

Misschien heb ik geluk maar mijn ervaring is uitsluitend positief.

Ik ben nu in ieder geval voor een half jaar uit de brand geholpen.

 

Ik ben heel blij.

 

Van Harte ;D

 

Wat de verhalen betreft berusten ze wel op werkelijke situaties. In ieder geval van mij wel. ;)

 

Dat is nu in het verleden en daarom is mijn moto: If at first you don't succeed ... (dust yourself off and) try again!! 8)

 

 

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.