• 0

Domicillie Europese stichting

Momenteel ben ik betrokken bij een project waarvoor een Europese stichting in het leven geroepen zal worden. Het eerste project waar nu aan gewerkt wordt uit naam van deze Europese stichting is een internetplatform waar elke vereniging zijn eigen subsite gaat krijgen inclusief site, forum, wiki, cms, blog, profielenpagina, enz. Op deze manier willen we een Europese community op zetten.

De bedoeling van deze opzet is om samen met andere Europese verenigingen een sterker geheel te vormen en kennis te delen. De stichting zal een faciliterende functie krijgen, doel is om projecten op te zetten, bijeenkomsten te initiëren en te faciliteren. Door kennisdeling willen we voorkomen dat elke vereniging zijn eigen wiel gaat uitvinden. Tevens zal de stichting inventariseren wat er per land aan onderzoek aan onderzoek gedaan is.

Praktisch kun je denken aan het combineren van drukwerk, bijvoorbeeld het maken van visitekaartjes, flyers, waarvan de opmaak wordt gedeeld en slecht de taal wordt ingedrukt of ingeprint. En zo zijn er nog legio andere "inkoopvoordelen" te bedenken.

In een later stadium is het ook de bedoeling om commerciële activiteiten op te gaan zetten welke worden geïnitieerd door de stichting. Deze activiteiten worden ondergebracht in een bedrijf welke los komt te staan van de stichting.

 

Omdat het initiatief nu vooral vanuit Nederland komt lijkt het logisch om het geheel in een Nederlandse stichting onder te brengen.

Mijn vraag aan jullie, is dit een goede oplossing of zijn er buitenlandse stichtingsvormen welke praktischer zijn. De bedoeling is vooral om het werkbaar en “onderhoudsvriendelijk” te houden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Links naar leesmateriaal zijn ook prima.

 

Blijkbaar is het toch een ongewoon verhaal aangezien ik deze vraag ook aan anderen heb gesteld en tot op heden alleen maar vragende gezichten zie. Er kijkt ook een organisatie mee over mijn schouders die Europa als werkgebied heeft.

De manier waarop deze stichting opgezet gaat worden gaat zeer waarschijnlijk dienen als model voor de volgers.

Het spreekt voor zich dat ik eventuele vorderingen en of inzichten hier meld. ;)

Link naar reactie
  • 0

Als de stichting geen onderneming drijft, is Nederland as good as any ander land. Maar wat daar verder bij komt kijken, heb ik ook geen overzicht van. Er zijn volgens mij meer stichtingen die internationaal (overkoepelend) opereren. Misschien kun je daar eens mee gaan praten?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.