Dit bericht post ik niet helemaal als ondernemer, maar ook weer wel omdat ik als ondernemer ook tijdschade heb geleden.
Mijn vader zit in een rolstoel wegens een gebroken heup en reist daarom regelmatig per rolstoeltaxi van OV Kennemerland, een verlengstuk van Connexxion. Afgelopen woensdag ging ik een dagje met hem naar Leiden, half tien taxi besteld, tien uur komt taxi die geen rolstoel mee kan nemen, kan niet beter doen dan voor 11 uur een nieuwe bestellen, 11 bel ik, centrale weet nergens van, belooft voor 12 uur een nieuwe taxi, kwart over twaalf maar weer gebeld, om half een is er een taxi. Het ochtendbezoek aan Naturalis werd dus een middagbezoek.
Vanavond in Haarlem op de grote markt gegeten, kwart over acht taxi besteld bij OV taxi Kennemerland, om kwart voor negen maar gebeld, de taxi kwam om kwart voor tien want het was zo druk. Maar hoe kan je nou met een invalide man van 80 in een rolstoel tot kwart voor tien op de stoep staan wachten?
Ik kan nog een aantal van dit soort voorvallen noemen, b.v. bezoek aan medisch specialist in het ziekenhuis, het is dan erg onhandig om een uur te laat te komen. Overigens is een alternatief niet zomaar voorhanden, de zorgtaxi die door de verzekeraar vergoed wordt bracht mijn vader 2.5 uur te laat in het ziekenhuis voor een zorgvuldig geplande scan.
Mijn vraag is de volgende: wat kan ik doen om verhaal te halen? Ik vind dat een groot bedrijf er niet mee weg moet kunnen komen om massaal invalide ouderen stelselmatig te duperen. Kan ik namens mijn vader schadevergoeding eisen? Kan ik aangifte doen wegens oplichting?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Christine
Christine
Dit bericht post ik niet helemaal als ondernemer, maar ook weer wel omdat ik als ondernemer ook tijdschade heb geleden.
Mijn vader zit in een rolstoel wegens een gebroken heup en reist daarom regelmatig per rolstoeltaxi van OV Kennemerland, een verlengstuk van Connexxion. Afgelopen woensdag ging ik een dagje met hem naar Leiden, half tien taxi besteld, tien uur komt taxi die geen rolstoel mee kan nemen, kan niet beter doen dan voor 11 uur een nieuwe bestellen, 11 bel ik, centrale weet nergens van, belooft voor 12 uur een nieuwe taxi, kwart over twaalf maar weer gebeld, om half een is er een taxi. Het ochtendbezoek aan Naturalis werd dus een middagbezoek.
Vanavond in Haarlem op de grote markt gegeten, kwart over acht taxi besteld bij OV taxi Kennemerland, om kwart voor negen maar gebeld, de taxi kwam om kwart voor tien want het was zo druk. Maar hoe kan je nou met een invalide man van 80 in een rolstoel tot kwart voor tien op de stoep staan wachten?
Ik kan nog een aantal van dit soort voorvallen noemen, b.v. bezoek aan medisch specialist in het ziekenhuis, het is dan erg onhandig om een uur te laat te komen. Overigens is een alternatief niet zomaar voorhanden, de zorgtaxi die door de verzekeraar vergoed wordt bracht mijn vader 2.5 uur te laat in het ziekenhuis voor een zorgvuldig geplande scan.
Mijn vraag is de volgende: wat kan ik doen om verhaal te halen? Ik vind dat een groot bedrijf er niet mee weg moet kunnen komen om massaal invalide ouderen stelselmatig te duperen. Kan ik namens mijn vader schadevergoeding eisen? Kan ik aangifte doen wegens oplichting?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16454-wanprestatie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag