Dit bericht post ik niet helemaal als ondernemer, maar ook weer wel omdat ik als ondernemer ook tijdschade heb geleden.

 

Mijn vader zit in een rolstoel wegens een gebroken heup en reist daarom regelmatig per rolstoeltaxi van OV Kennemerland, een verlengstuk van Connexxion. Afgelopen woensdag ging ik een dagje met hem naar Leiden, half tien taxi besteld, tien uur komt taxi die geen rolstoel mee kan nemen, kan niet beter doen dan voor 11 uur een nieuwe bestellen, 11 bel ik, centrale weet nergens van, belooft voor 12 uur een nieuwe taxi, kwart over twaalf maar weer gebeld, om half een is er een taxi. Het ochtendbezoek aan Naturalis werd dus een middagbezoek.

Vanavond in Haarlem op de grote markt gegeten, kwart over acht taxi besteld bij OV taxi Kennemerland, om kwart voor negen maar gebeld, de taxi kwam om kwart voor tien want het was zo druk. Maar hoe kan je nou met een invalide man van 80 in een rolstoel tot kwart voor tien op de stoep staan wachten?

Ik kan nog een aantal van dit soort voorvallen noemen, b.v. bezoek aan medisch specialist in het ziekenhuis, het is dan erg onhandig om een uur te laat te komen. Overigens is een alternatief niet zomaar voorhanden, de zorgtaxi die door de verzekeraar vergoed wordt bracht mijn vader 2.5 uur te laat in het ziekenhuis voor een zorgvuldig geplande scan.

 

Mijn vraag is de volgende: wat kan ik doen om verhaal te halen? Ik vind dat een groot bedrijf er niet mee weg moet kunnen komen om massaal invalide ouderen stelselmatig te duperen. Kan ik namens mijn vader schadevergoeding eisen? Kan ik aangifte doen wegens oplichting?

 

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16454-wanprestatie/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Massaal? Waar baseer je dat op?

 

Als je vader ze tekent kun je namens hem brieven sturen. Maar ik zou eerst een bellen met de verantwoordelijke manager.

 

Wanprestatie geldt pas als ze beloven binnen een bepaalde tijd te komen (in hun leveringsvoorwaarden, niet een dame/heer van de centrale!). Misschien kun je de zorgverzekeraar eens bellen en daar een klacht neerleggen over zo'n taxibedrijf?

 

Oplichting zie ik niet in dit verhaal.

 

Ik heb dit met mijn vader ook eens meegemaakt, is idd erg lullig.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16454-wanprestatie/#findComment-160497
Delen op andere sites

  • 0

Massaal? Waar baseer je dat op?

 

reacties van de andere invalide ouderen in het verpleegtehuis waar hij nu zit. Reactie van het OV bedrijf als ik zeg "kent u het programma Kassa of Radar" : "oh mevrouw, daar zijn we al zo vaak in".

 

ik stuur morgen de directie een brief. Dank voor je antwoord.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16454-wanprestatie/#findComment-160503
Delen op andere sites

  • 0

@Christine

Betaalt je vader deze taxiritten zelf of komt het een speciaal potje? (AWBZ/Ziektenkosten).

In het tweede geval zou je eens met die mensen kunnen gaan praten. Veel van dit soort vervoer wordt aanbesteet en de bieder met de laagste van de laagste prijzen mag gaan rijden...

 

Succes

Mark

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16454-wanprestatie/#findComment-160512
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 45 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.