• 0

voorbeeld ondernemersplan

Help! ???

 

Ik ben bezig met het opzetten van een ondernemersplan. Heeft iemand misschien een voorbeeld voor me??? Oftewel heeft iemand misschien een ondernemersplan voor me??

De boeken zeggen veel maar geven weinig voorbeelden.

Hopelijk kunt u mij helpen!

 

Als u er een vergoeding voor wilt dan is dit bespreekbaar.

 

bedankt

 

groetjes

:-*

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Op mijn site, www.businessbox.nl, heb ik een poging gedaan een algemeen bruikbaar, voorbeeld-ondernemingsplan te plaatsen. Je kunt het downloaden als Word-document en dus direct aanpassen aan je eigen situatie. Kijk bij 'stappenplan' en vervolgens bij stap 3. Ik hoop dat je (jullie) er iets aan hebben. Reacties zijn in ieder geval erg welkom, wie weet kan ik wat verbeteringen aanbrengen.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Het financiële deel mist een geprognosticeerde winst- en verliesrekening, balansen en cash flow overzicht. Normaal gesproken wordt dit voor een periode van 5 jaar begroot. De prognoses moeten wel aansluiten met het tekstuele deel van het ondernemingsplan. Er moet dus een bepaalde onderbouwing (marktverwachtingen) zijn van de prognoses (kijk uit voor hockeystick prognoses).

Free Cash Flow (FCF) is belangrijk voor verschaffers van zowel eigen als vreemd vermogen. FCF = NOLAT + afschrijvingen - investeringen in mva - investeringen in werkkapitaal. FCF geeft aan welke middelen beschikbaar zijn voor de verschaffers van het vermogen.

Het ondernemingsplan zelf is een goede handleiding. De hoodstukken geven wel de aandachtspunten aan waarover nagedacht moet worden. Echter, een ondernemingsplan is persoons afhankelijk.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

(kijk uit voor hockeystick prognoses).

 

Een hockeystick-verloop wil zeggen dat de verkoop naar verloop van tijd exponentieel zal stijgen, als ik het goed heb? Dus de verkoopcurve over tijd wordt een steeds stijler omhoog gaande lijn.

 

Arjan, wat moet ik me voorstellen bij het 'Kijk uit' hiermee?

Link naar reactie
  • 0

Investeerders hebben een natuurlijke argwaan opgebouwd tegen hockeystickprognoses. Ondernemingsplannen met een hockeystick worden in veel gevallen niet meer serieus genomen. Een voorzichter scenario is een beter uitgangspunt.

 

NOLAT moet NOPLAT zijn (net operating profit less adjusted taxes) = EBIT - VPB

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Decorum,

 

Sorry, ik heb je vraag niet helemaal beantwoord. Een stijgende verkoopcurve is absoluut gewenst. Een hockestick is een de marge tussen omzet en kosten. Indien de omzet explosief groeit maar de kosten niet onstaat een hockeystick. Veel prognoses kennen een zeer bescheiden hockeystick omzet stijgt een paar procenten harder dan de kosten.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Zeg Rene381,

 

Op je site www.businessbox.nl heb je een forum staan....wat dacht je van een mooie link naar www.higherlevel.nl voor het actiefste beste forum voor ondernemers?

Tenslotte richt jij je op dezelfde doelgroep!

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

Voor starters in de regio Rotterdam-Delft, of starters die zich daar willen vestigen is er een tweetal leuke initiatieven van het Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam (OBR). ICIT, is een stichting welke ICT starters faciliteert. Dit kan zijn door te helpen met het vermarketen van technologie of door managementadviezen. Zij hebben geen standaard ondernemingsplan maar denken wel mee over het plan en kunnen waar nodig adviezen geven. Voordeel is dat (indien het concept goedgekeurd wordt) de diensten gratis zijn. Na 1,5 - 2 jaar wordt geevalueerd. Indien de onderneming winstgevend is wordt achteraf 37,5% van de kosten in rekening gebracht.

Het andere initiatief is Area010. Tegen gereduceerd tarief kan kantoorruimte worden gehuurd in het WTC Rotterdam.

 

www.area010.nl

www.icit.nl

 

 

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Toevallig deze week contact gehad met ID-NL, de promotors van de Vacuvin, zij hebben de ondernemer (Bernd Schneider) begeleid bij de start en uitbouw van zijn ondernemer. Ik heb gevraagd of zij mee wilden werken aan een mooi businessplan voor de Vacuvin, alsof het nog niet op de markt was. Ze vonden dat een goed idee. Nu nog een paar studenten voor het schrijfwerk.

 

Dennis, doe je best!

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

hoihoi luitjes,

 

ik heb hier ook een topic staan, maar het is nooit weg om bij andere topics een link voor een nodige voorbeeld van een ondernemersplan + handleiding!!! te zetten...dus hierbij gedaan! ;)

 

[Mod edit: links op 15-06-2013 verwijderd. Deze links uit 2002 werken al geruime tijd niet meer ]

voor opzet financieelplan kijk bij topic: OPZET financieelplan!! bij dit forum.

 

OPGELET: Deze sites zijn alleen toegankelijk voor mensen met Acrobat reader!!

 

veel suc6 en plezier en kijk ook eens bij mijn topic: onderdeel planning ondernemersplan

 

seeya

xxxjes

 

karin

 

WiCkEdGiRlIe!9

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ik ben ook startende ondernemer, en ook ik kom met het bedrijfsplan in de knoop!! Ik kom er maar niet goed uit, ik heb wel al een begin gemaakt maar het lukt niet echt.

 

Ik ben opzoek naar iemand die mijn plan hier en daar wat kan aanpassen en verbeteren. Wanneer u een vergoeding wenst dan is dit geen probleem.

 

Is er iemand die mij kan en wil helpen in deze???

 

Groetjes,

 

Marcel

 

Link naar reactie
  • 0

@Marcel: ik denk dat je vraag beter thuishoort in de vraag- en antwoordrubriek van dit forum in plaats van een al ruim 6 jaar inactieve draad.

 

Als je een goede professionele mentor/coach zoekt om je verder te helpen(en je bereid bent daarvoor ook een reële vergoeding te betalen) dan kan ik je ons Higherlevel kanon Ruben van harte aanbevelen.

 

Laat je overigens niet van de wijs brengen door zijn foto ;).

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.