• 0

Betalen na 'vergissing'

Het volgende is gebeurd:

 

Een bekende van mij heeft zich opgegeven voor een online wedstrijd, waarbij hij iets te snel zijn gegevens heeft ingezonden, zonder goed alles door te lezen. In de Algemene Voorwaarden (acht punten, in duidelijk Nederlands geschreven en op de inschrijfpagina getoond) staat onder punt 7:

 

7. De inzending is pas een feit als het compleet ingevulde inzendformulier via deze site is verstuurd en het inschrijfgeld is ontvangen. Inzenden kost per werkstuk 200 euro voor de eerste categorie en 150 euro voor elke extra categorie. Alle bedragen zijn exclusief BTW.

 

Het punt is dat hij nooit had willen meedoen als hij had geweten dat het geld zou kosten. Dus hij wil graag van de betalingsverplichting af. Hij weet niet meer of er in het aanmeldformulier expliciet gevraagd is of hij akkoord gaat met de AV.

 

Is hij verplicht te betalen, of kan hij er nog onder uitkomen? En waarop zou hij zich moeten beroepen, als dat laatste mogelijk is? De formulering van de AV biedt misschien aanknopingspunten (je betaald per inzending, maar een inzending is pas een feit als het geld binnen is)? Hebben jullie suggesties?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heeft hij al contact met ze gehad? Wat is hun standpunt. De kans bestaat dat ze niet zo moeilijk doen. Anders kan je misschien via de google cache zien of je inderdaad accoord moest gaan met de AV. Zelfs dan heb je nog meerdere opties volgens mij want punt 7 kan op meerdere manieren gelezen worden.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Het voordeel van internet-formulieren is natuurlijk dat alle zekerheden over het ingevulde relatief zijn ;) Een echte handtekening kan er niet onder, wellicht zou hij kunnen beweren het formulier nooit ingevuld te hebben... wie het dan wel heeft gedaan, not his problem.

 

Dat is natuurlijk geen nette werkwijze, maar het verstoppen van een prijs in de algemene voorwaarden is dat ook niet. Als iets geld kost, behoor je dat erbij te zetten, tenzij het echt zonneklaar is misschien.

 

Link naar reactie
  • 0

Gewoon een mailtje sturen waarbij je ze mede deelt niet te willen deelnemen en vervolgens niet betalen. Bedrag is erg laag (200 Euro) om juridische stappen voor te ondernemen. Lijkt me niet waarschijnlijk dat ze dit zullen doen.

 

Ik zou zeggen niet betalen en geen aandacht meer aan besteden.

 

Karel.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0
Je kent ze vast wel, de Spin Awards. De link is wel te raden. :)

Justitie komt alleen in actie bij strafbare feiten.

Voor dit soort accefietjes zijn consumentenvoorwaarden bindend

n.l. acht dagen respijt dan geld terug.

Indien niet betaald?: nooit meer iets van je laten horen.

Link naar reactie
  • 0

Spin Awards is zo te zien een initiatief van Media Plaza. Het lijken me oprechte lui (al weet je dat nooit met de media peopletjes). Ik zou Stephan Fellinger een mailtje sturen dat je je vergist hebt omdat uit het inschrijvings formulier niet duidelijk was dat je moest betalen en dat je je inzending graag terugtrekt. Een club als Media Plaza (een overheidsinitiatief) kan zich niet permiteren om deelnemers te "naaien". Bad for business.

 

Ik denk dat beleefd en oprecht hier de juiste strategie is om onder een onbedoelde financiële verplichting uit te komen.

 

Veel succes,

 

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.