Groepsreis op maat met een bijzondere locatie

Aanbevolen berichten

Normaal bied ik kant en klare wandelreizen/arrangementen en accommodaties aan.

 

Nu kreeg ik van een branchevereniging de aanvraag voor het vinden van een geschikte locatie voor +/- 50 personen met een overnachting, seminarruimte.

 

Het probleem en daarmee ook het unieke aan mijn dienstverlening is het vinden van een locatie, wat niet zo makkelijk is. Mijn doelgroep heeft nl. nog bepaalde eisen en niet elk hotel is geschikt voor mijn doelgroep.

 

Maar nu vraag ik me af hoe ik de gevonden locatie kan ‘beschermen’ – als dat überhaupt mogelijk is. Als ik aan de klant de naam van de locatie geef, wat let hem om vervolgens zelf contact op te nemen met het hotel en alles af te spreken?

Ze hebben al aangegeven om het hotel vooraf zelf te willen bezoeken om te kijken of het werkelijk geschikt is voor hen.

 

Ik heb gewoon geen zin hier veel werk in te steken voor niets. Of is dit gewoon een risico wat ik maar moet nemen?

 

Enkele maanden geleden was hier ook iemand die bijzondere vakantielocaties/adressen zocht voor particulieren en bedrijven. Volgens mij vroeg degene vooraf een vast bedrag en kreeg de klant een aantal adressen. Maar ja, dat is eigenlijk niet mijn insteek.

 

Mij lijkt het vinden van locaties en het samenstellen van arrangementen voor groepen en leuke toevoeging aan mijn huidig aanbod (want elk individu uit die groep is ook weer een potentiële klant), vandaar dat ik zit te dubben wat te doen.

 

Link naar reactie

Kan je zelf niet vooraf contact opnemen met het hotel, en daar ook afspraken mee maken?

Mochten ze dan zelf boeken, dat je toch gewoon je percentage krijgt doordat je ze feitelijk hebt aangebracht?

 

Daarnaast kan je natuurlijk contractueel vastleggen dat je deze opdracht hebt gekregen.

En in hetzelfde contract uitsluiten dat ze zelf contact mogen leggen met een door jou voorgestelde accomodatie.

Fobero.nl - Voor al uw fotografie!

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Normaal bied ik kant en klare wandelreizen/arrangementen en accommodaties aan.

 

Ik stel mij dus zo voor dat je al een hele kaartenbak met locaties hebt.

 

Ik sluit ik mij aan bij Jeroen. Men is helemaal niet op zoek om het zelf te regelen. Liever besteden ze het uit... Aan jou!

Bovendien is er op internet (als men het zelf wil organiseren) zat te vinden en er zijn meer van dit soort sites. Daar kun je trouwens zelf ook gebruik van maken.

Verder zou ik het risico dat men eventueel zelf gaat boeken, voor lief nemen. Zie het dan als een bewezen service en komt men wellicht via een andere weg weer bij jou terecht.

 

Maar....als je het aan het overwegen bent...

Bedrijfsevenementen organiseren heeft niet alleen een fun-part. Er wordt (bijna) altijd ook om andere faciliteiten gevraagd. Zo bijv. bij seminars de aanwezigheid van beamers, geluidsapparatuur, opstelling van de zaal (U-vorm, Theater, Carre) e.d.. Logistiek gezien wel een andere regelklus, die van jouw verlangd wordt. Maar dealniettemin een perfecte aanvulling op je huidige businessmodel.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Bovendien is er op internet (als men het zelf wil organiseren) zat te vinden en er zijn meer van dit soort sites. Daar kun je trouwens zelf ook gebruik van maken.

 

Aan dat soort sites heeft mijn doelgroep niets. Dat maakt het unieke van mijn aanbod en service uit.

 

Van de 20 hotels zijn er misschien 1 of 2 die een groep van 50 man uit mijn doelgroep graag zien komen. De meeste hotels liever niet.

 

Verder is voor mijn doelgroep de omgeving erg belangrijk, de grootte van het hotel enz. enz. Dat maakt zo’n hoteladres zeer waardevol.

 

Dus mijn waarde zit in eerste instantie in het vinden van de locatie en pas daarna in het regelen.

 

 

Verder zou ik het risico dat men eventueel zelf gaat boeken, voor lief nemen. Zie het dan als een bewezen service en komt men wellicht via een andere weg weer bij jou terecht.

Inderdaad, ik zal het maar gewoon proberen.

 

 

Maar dealniettemin een perfecte aanvulling op je huidige businessmodel.

Dat hoop ik eigenlijk ook :)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.