• 0

Dames en Heren,

Ik (als eenmanszaak) ben in onderhandeling over een samenwerkingsverband aan te gaan met een bestaande onderneming (BV) voordat wij van start zouden gaan zou ik graag alles duidelijk op papier hebben en juridisch dicht timmeren. Het gaat over het volgende: ik wil een product laten vervaardigen. Ik wil de ontwerpen kopen van een 3e partij en deze leveren aan mijn potentiele zakenpartner waarop hij de mallen laat maken en zich met de kwaliteit bezighoudt. Tevens wil ik dat wij samen de investering doen voor de ontwerpen en de mallen. Ik wil economisch en juridisch eigenaar blijven.Ik regel ook de verkoop. Voor de winst wil ik een bepaalde verdeelsleutel hanteren.

Wat voor een soort voorbeeld contracten bestaan er voor zo een transactie? En wat zijn de gevaren waar ik tegen aan kijk?

bij voorbaat bank.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16554-contract-zakelijke-overeenkomst/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Is hier een groot investeringsbedrag mee gemoeid, waardoor je een samenwerkingsverband aangaat?

Als ik je goed begrijp komen de ontwerpen van jou (die koop je in) en de mallen worden gemaakt door beoogde partner?

Je kunt ook de beoogde parnter de opdracht geven om de mallen te laten maken. Hij factureert aan jou.

Zo blijf je ten alle tijden juridisch eigenaar die economisch gezien zelf de winst behoud.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

• 0

Omdat je een deel 'alleen' wilt doen en een deel 'samen' zou je kunnen overwegen een gezamenlijke BV met je zakenpartner op te richten.

Als eenmanszaak geef je de ontwerpopdracht aan de leverancier. De ontwerpen speel je door aan de gezamenlijke BV. De gezamenlijke BV geeft opdracht aan de BV van je partner de mallen volgens kwaliteitseisen te leveren. De mallen worden gebruikt voor de productfabricage (door je zakenpartner?).

Is dat wat?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar