• 0

Afkopen huurcontract - opheffingsuitverkoop.

Met de verhuurder van mijn winkelpand heb ik een overeenkomst kunnen bereiken over het afkopen van mijn nog lopende huurcontract. Ik betaal een overeengekomen bedrag voor de twee jaar dat het contract nog duurt.

 

Nu wil ik een opheffingsverkoop houden om dat bedrag te kunnen bekostigen. Ik denk daar zo'n twee maanden voor nodig te hebben. Nu kreeg ik net een e-mail van de verhuurder waarin hij aangeeft dat de normale huurbetalingen dan wel gewoon doorlopen.

Klopt dat inderdaad? Als ik de lopende huurtijd afkoop, vallen daar dan niet de twee maanden onder waarin de opheffingsverkoop moet plaatsvinden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

... Als ik de lopende huurtijd afkoop, vallen daar dan niet de twee maanden onder waarin de opheffingsverkoop moet plaatsvinden?

 

Ik denk dat dat er niet onder valt, TENZIJ jij dat bedongen hebt. De overeenkomst zal neem ik aan toch ook iets zeggen over wanneer je er uit moet?

 

Bekijk het zo: stel je hebt een afkoopsom van 25% huur bedongen voor 2 jaar, dus ipv 24 maanden huur krijgt de verhuurder 6 maanden ineens, en kan de ruimte per direct opnieuw verhuren. Als jij er nu nog 2 maanden gebruik van maakt, kost dat de verhuurder geld, nl die max 2 maanden huur die hij van een nieuwe huurder kan krijgen. In feite is de afkoop dan niet 6 maanden huur, maar 4 maanden. Als ik de verhuurder was zou ik die 2 maanden huur ook willen hebben.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Er staan al twee winkels leeg naast mij, daar heeft men nog geen nieuwe huurder voor gevonden. Je zóu dus denken dat het (juist) helemaal geen probleem voor de verhuurder moet zijn als ik de winkel nog even een "bewoonde" uitstraling blijf geven.

 

Maar goed, dat zal wel geen steekhoudend argument zijn voor de verhuurder.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.