• 0

CRK (marktpas)

Hallo,

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds 1 juni j.l. sta ik ingeschreven bij de KvK. Met als omschrijving het geven van sieraden en tassenparty's en incidenteel bezoeken van een braderie.

 

Mijn vraag is, is het noodzakelijk om een marktpas te hebben. Ik lees hier verschillende dingen over. Wij hebben het hier niet over het bezoeken van weekmarkten. Volgens de site van de "Hollandse markten"heb je geen pas nodig maar als ik op andere sites kijk dan wel weer.

 

Ik weet het het niet meer.

 

Graag opheldering hierover.

 

Hartelijk dank alvast.

 

Ineke ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben niet thuis op het gebied van markten cq braderieën, maar zelf denk ik dat je geen marktpas nodig hebt voor een braderie.

 

Wat ik namelijk regelmatig tegenkom op de "reclame"borden langs de weg is dat je contact kan opnemen met de organisatie van de braderie om een tafel/stand te huren.

 

Maar nogmaals ik ben niet thuis op het gebied van markten, dus ik kan mij vergissen.

 

MvG

Stephan

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Even googlen ;D

 

Een marktvergunning heb je nodig als je op vaste/officiele markten staat.

 

Braderie en feestmarkt

Braderieën en feestmarkten worden incidenteel door particuliere instellingen georganiseerd. Dit kunnen zowel commerciële organisatiebureaus zijn als winkeliers- of (sport)verenigingen. De braderieën en feestmarkten onderscheiden zich van de officiële markten, doordat zij niet bij besluit van het college zijn ingesteld en dus ook niet opereren onder de marktverordening van de gemeente.

 

De organisator van een dergelijke markt dient overigens wel een evenementenvergunning aan te vragen bij het stadsdeelkantoor van het stadsdeel waar het evenement wordt georganiseerd.

 

In jouw geval hoeft dat dus niet.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk bedankt voor jullie antwoord. Ik ga er dan ook maar vanuit dat de marktpas inderdaad niet nodig is.

 

Mijn zus doet exact hetzelfde als dat ik doe en die was verplicht hiervoor een bedrag van circa €130 te betalen.

 

Met jullie informatie achter de hand gaat ze hier nu een brief over schrijven. Als ik er wat over hoor, zet ik het hier wel bij.

 

Nogmaals iedereen bedankt. :)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Voor dat ze dat doet, lijkt het mij verstandig dat ze eerst goed navraagd/nakijkt welk een "vergunning" ze heeft aangevraagd en waarom.

Als ze inderdaad een marktvergunning heeft aangevraagd, terwijl het om braderie gaat, is ze niet goed voorgelicht of heeft ze haar wens niet goed voorgelegd. Zit qua "klagen" wel een serieus verschil in.

 

Op voorhand zal ik dan ook nog even bij de gemeente navraag doen. Mijn quote hierboven is afkomstig van Den Haag. Kan zijn dat andere gemeenten andere maatstaven hebben.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Nou daar ben ik nog een keer.

 

Mijn zus heeft bij het HBD geinformeerd waarom zij een marktpas nodig heeft.

 

Het antwoord hierop was zodra je niet meer binnen bent, dan heb je altijd een marktpas nodig. Dus alleen voor de thuisparty's heb je geen pas nodig.

 

Dus .m.a.w. als je op een enkel braderietje staat moet je het dus wel hebben. Kosten ca. € 130.

 

Dat is dan wel weer veel geld, vind ik.

 

Ik mag aannnemen dat ze daar weten waar ze het over hebben.

 

Nou ja ik wacht wel af. Het schijnt dat je er vanzelf bericht over krijgt. Zodra je ingeschreven staat bij de KvK komen ze vanzelf met de nota.

 

Indien nog iemand een ander idee hier over heeft dan hoor ik het wel.

 

:-\

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me een beetje afvraag, is of dit nu allemaal de moeite van die 130 euro waard is. Zo'n kapitaal is dit niet, het geeft je toegang tot flink wat andere evenementen als ik het zo zie, en wellicht zitten er nog andere voordelen aan vast. Plus als je nu simpelweg een beslissing neemt, dan kun je je tijd aan nuttiger dingen besteden. 130 euro is in dat licht dan niet zo heel veel geld toch?

Link naar reactie
  • 0

Nou daar ben ik nog een keer.

 

Mijn zus heeft bij het HBD geinformeerd waarom zij een marktpas nodig heeft.

 

Als je de moeite had genomen om daar zelf eens een kijkje te gaan nemen om je te informeren, was je al eerder veel duidelijk geworden. Ook dat er allerlei kortingsregelingen zijn ! Ik weet alleen of jij daarvoor in aanmerking komt.

 

http://www.hbd.nl/view.cfm?page_id=9903

Link naar reactie
  • 0

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

 

Ik doe dit naast mijn werk. Ik ben gewoon in loondienst. Het gaat hier dus om een 5 tal braderieen die ik bezoek. Ik ben helemaal niet op zoek naar andere evenementen.

 

Dit is gewoon leuk om te doen zo voor de zomer.

 

Dus dan vind ik €130 wel veel geld.

 

Maar dat is dan mijn mening.

 

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Link naar reactie
  • 0

Helaas vind ik het toontje een beetje veranderen

 

Ik heb zelfs veel uitgezocht. O.a. bij de KvK en op vele sites. Maar de antwoorden zijn steeds verschillend. Ik vond het niet zo slim om zelf de HBD te bellen. (geen slapende honden wakker maken)

 

Kijk zelfs hier op het forum zie je verschillende antwoorden op mijn vraag.

 

Dus om nou te zeggen dat ik geen enkele moeite doe om iets wijzer te worden, dat gaat mij te ver.

 

Ik vind dat jammer.

 

Maar iedereen toch bedankt voor hun reactie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.