• 0

Starters in de Life Sciences?

Starters in de Life Sciences?

 

Zitten die hier wel eens op het forum?

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Huhhhhhhhhh.... Zag het bericht op de homepage en dacht "hehhhhh AOS terug TOP" .... !!!

Of zit hier een "bugg mug" in het systeem?

 

Ter info voor andere lezers: AOS was een collegeamoderator in 2002-2003 En heeft zich toen enorm ingezet in de Life Science Technologie hier op HL.nl

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Nou... ze zitten er wel hoor... De lezers/lurkers en plaatsen zo nu en dan hun vragen in algemene ondernemerissues

Over hun specifieke high tech praten ze over het algemeen niet.

 

Binnenkort kunnen we er wel meer verwachten en hoop ik dat we ook meer inzicht (lees: dat ze willen praten) over hun business. Samenwerking met YelsNet ligt al een tijdje klaar. Zal morgen trouwens eens navraag doen, wanneer het forum op hun website is geimplementeerd. Het is een hardwerkende vrijwilligersorganisatie, waardoor sommige klussen (zoals internet) soms wat langer op zich laten wachten ;)

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Da's niet verkeerd, samenwerking met YelsNet. Ben daar ooit nog lid van geweest (toen het nog gratis was ;D).

 

Maar 50,= is nou ook weer niet heel veel, en hun agenda ziet er wel actief uit.

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 1

Ben zelf "starter in de life sciences", sinds kort op higherlevel, al langer bij Yels.net, nuttig als je er zelf mee bezig bent. Waarom vroeg je?

 

Maandag was er trouwens nog een vergadering van Yels.net bij de EVD in Den Haag (de higherlevel platform zit er wel aan te komen, maar ja, het is echt vrijwillig en het zijn echt allemaal jonge (startende) ondernemers, dus Mikky heeft het goed, dat gaat niet snel.

Link naar reactie
  • 0

Waarom vroeg je?

 

 

Puur uit nieuwsgierigheid. Ik vind het ronduit prachtig dat dit forum veel breder is geworden dan alleen technostarters (waar het heel vroeger voor bedoeld was).

 

 

Toch zou ik wel eens willen weten of er nog behoeften zijn of vragen die men nergens anders kwijt kan.

 

Ondernemers vragen kunnen de meesten toch elders op dit forum kwijt. Initiatiefen als YELS voorzien in een netwerk waar vast specifieke vragen beantwoord kunnen worden en discussies gaande zijn.

 

Maar ik kan me niet voorstellen dat dat alles is. Er zullen toch bijvoorbeeld studenten zijn die dromen over een high tech bedrijf, maar zich niet meteen willen aansluiten bij een netwerk of die er nog niet aan toe zijn om zich te verdiepen in praktische zaken als belasting...

 

 

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zijn er heel weinig "high tech" starters op dit forum.

 

starter: check

high tech: ehm... check ;)

 

 

Kijk, daar is er nog één!

 

Vast een bedrijf met nano-technologie.

 

 

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Maandag was er trouwens nog een vergadering van Yels.net

 

Tsja... die heb ik gemist. Ik was wel uitgenodigd door Victor Schut - al was het maar voor de gezelligheid om een biertje te drinken in de Bierelier ;)

 

de higherlevel platform zit er wel aan te komen, maar ja, het is echt vrijwillig en het zijn echt allemaal jonge (startende) ondernemers, dus Mikky heeft het goed, dat gaat niet snel.

 

Inmiddels is de nieuwe site van Yels on going.

Nog niet werkbaar, maar wordt gemeld onder "te verwachten"

- een forum voor digitale interactie in yels.net netwerk

- een library met interessante en relevante artikelen over ondernemen en life sciences

 

Samen met Michael (Step2Innovation) en Olaf (AOS) een mogelijkheid om Yelsnetters hier te verwelkomen en uit te dagen om wel over hun high tech businessplannen te praten? Ik weet dat Victor zelf welwillend genoeg is om e.e.a. aan te slingeren.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels is de nieuwe site van Yels on going.

Nog niet werkbaar, maar wordt gemeld onder "te verwachten"

- een forum voor digitale interactie in yels.net netwerk

- een library met interessante en relevante artikelen over ondernemen en life sciences

 

 

In de Life Sciences moet je natuurlijk een beetje geduld hebben...

 

 

Samen met Michael (Step2Innovation) en Olaf (AOS) een mogelijkheid om Yelsnetters hier te verwelkomen en uit te dagen om wel over hun high tech businessplannen te praten? Ik weet dat Victor zelf welwillend genoeg is om e.e.a. aan te slingeren.

 

 

 

Goed idee!

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

 

Samen met Michael (Step2Innovation) en Olaf (AOS) een mogelijkheid om Yelsnetters hier te verwelkomen en uit te dagen om wel over hun high tech businessplannen te praten? Ik weet dat Victor zelf welwillend genoeg is om e.e.a. aan te slingeren.

 

 

Yelsnetters verwelkomen: heb al enkelen ervan verteld dat ik wat aan higherlevel heb, en zal dat blijven doen, ook is er nog geen forum. Over plannen te praten - hm - dat lijkt me een dunne lijn tussen reklame en breuk van vertrouwelijkheid. Zelf zou ik grote delen van mijn plannen in gevaar brengen door er in het openbaar over te praten (niet dat die zo bijzonder zijn, maar het zijn plannen, daar kan je eigenlijk pas over praten als die uitgevoerd zijn, en dan hoeft het niet meer). Of begrijp ik dat verkeerd?

Link naar reactie
  • 0

Over het algemeen ben ik niet zo vreselijk bang voor reclame (klanten vinden ze hier denk ik niet) of het moet over ondersteunen van ondernemers in de life sciences gaan.

 

Verder moet uiteraard niemand aangemoedigd worden om vertrouwelijke dingen hier op internet te gooien. Maar in algemene termen kan er vast wel over gepraat worden. Ook als de plannen al uitgevoerd zijn, dan is het nog steeds erg interesant, want ik ken nu Step2innovation via Higher Level. Daarvoor nog niet.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk, over de algemene plannen kan je wel praten en elkaar leren kennen is altijd goed.

 

STEP 2 INNOVATION is een partner voor medische professionals, die een medisch hulpmiddel uitgevonden hebben met een inspirerende kans op verbetering van de zorg. Uiteraard is de klick met de persoon belangrijk, de complementaire fit met de kennis en natuurlijk moet ook de business opportunity goed zijn. Aan welke projecten ik werk, daar kunnen wij misschien face-to-face eens over praten.

 

STEP 2: "Turning inventions into innovations requires a second step: making them available to the world."

 

Meer op www.step2innovation.com.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.