• 0

Bbz en IMK

Bijstandsbesluit zelfstandigen (Bbz) is gericht om de in de klemgeraakte ondernemer die door tijdelijke externe tegenslagen in zijn eigen onderhoud niet kan voorzien, te helpen, teinde hem in staat te stellen zo spoedig mogelijk zijn eigen brood te verdienen. Er zijn vele criteria waaraan hij dient te voldoen. Is het zover dat hij in aanmerking komt voor een Bbz-lening, dan moet hij vaak door een veelheid van maatregelen, die heel veel tijd in beslagnemen. Een te lang traject is reeds in strijd met de geest van het Bbz. Immers het mag niet zo zijn dat de gemeentelijke sociale dients achteroverleunend afwacht tot de ondernemer failliet gaat. Een onderdeel van de Bbz toekening is het levensvarbaarheidsonderzoek, meestal verricht door het IMK Intermediair.

 

IMK (Instituut Midden- en Kleinbedrijf Nederand B.V.), was eigendom van Economische Zaken. ZIj is op 19 januari 1999 failliet verklaard. Uit dezer ruïnes is IMK Intermediair opgericht als commercieel bedrijf en dus NIET meer onder toezicht en controle van de overheid (EZ). In een uitspraak van de Rechtbank Haarlem (Bestuursrecht Rechter Miedema) staat dat IMK Intermediair als bedrijfsunit voor het faillessement verzelfstandigd is in november 1998, louter omdat de gemeente dat beweert. Er zijn echter brieven van IMK Intermediair - van bijna een jaar eerder - 10 december 1997 en dus wordt hier de waarheid geweld aangedaan bovendien komt naar voren dat de Rechter het niet zo nauw neemt met de rechten van de burger, hij/zij kiest voor de "waarheid" van de overheid. Naar mij heeft zich het IMK gemanifesteerd al een huurling van de gemeente, zeer ondeskundig en partijdig in het voordeel van de gemeente. ZIj doet inhoudelijk wat de gemeente vraagt.

 

Indien de Bbz aanvrager een lening wordt toegezegd en hij een woonhuis bezit, dan eist de gemeente een "krediethypotheek" en perst die meestal ook af.

 

Dit is echter in strijd met de wet. U kunt jurisprudentie opvragen bij rechtspraak.nl LJN: AM2535 CRB 01/4071 en 04/3336, 30 september 2003. Het werkt omdat nadien ook nieuwere zaken op grond hiervan de krediethypotheekeis vernietigd hebben.

 

De Centrale Raad v. Beroep, de hoogste rechtsinstantie op dit gebied (hoger kan niet), heeft echter verklaard, aan de hand van dier werkzaamheden, in februari 1999 (toen vond het onderzoek plaats) dat het IMK Intermediair een betrouwbaar adviesonderneming is en de gemeente op het advies van IMK mag vertrouwen. Onbegrijpelijk (en ronduit ongelooflijk), dat de CRB - 2,5 week na het failleren van IMK Nederland (waaruit het commerciële IMK Intermediair is ontstaan) al hetzelfde predicaat geeft aan IMK Intermediair als het "oude" IMK toekomt, dat onder het strikte gezag van de overheid stond. Tussen de maaart en september 1999 onderzoeken komt maar het liefst een verschil fl. 60.000,-- verschil in de "hist. 1998" cijfers. Cijfers die uit hun aarde natuurlijk niet meer kunnen veranderen in 1999. De CRB wenst hiervan geen kennis te nemen, omdat zij IMK Intermediair de hemel in wenst te prijzen. Dit is natuurlijk knoeien, door IMK, gemeente en de CRB.

 

De Ombudsman kan U niet helpen, omdat deze zaken via de rechter uitgevochten moeten worden wn hij is Uw advocaat niet(overigens is de Ombudsman zelf een plv. rechter geweest - onbekend of hij het nog is - bij de CRB, waaruit nog eens blijkt dat de overheid zijn eigen mannetjes neer zet op strategische plaatsen, of daarmee de democratie gediend is is nog de vraag).

 

De CRB heeft bij uitspraak LJN: BA0168 CRB 05/1326 d.d. 6 maart 2007 - vastgesteld - dat een Bbz-lening zich op de bedrijfsbalans bevindt, omdat de gemeente=IMK dat zegt. Volstrekt onwettig, omdat een Bbz-lening uitsluitend aan de natuurlijke persoon van de aanvrager wordt verstrekt wordt verstrekt en dus niet op de bedrijfsbalans terecht kan komen omdat persoonlijke verplichtingen eenmaal niet op het bedrijf afgewenteld mogen worden en dus op dier balans gen plaats hebben. De CRB maakt het nog bonter: beweert dat er een hypothecaire Bbz-lening op de bedrijfsbalans staat (omdat de gemeente=IMK dat zegt), terwijl het bedrijf geen oneroeren (hypotheekobject) bezit. Gezien de datum, komt deze rechtsoverweging bijna 4 jaar NADAT dezelde CRB heeft vastfesteld dat een hypotheek NIET mag, Derhalve dicteert de CRB dat een hypothecaire lening die in sensu juris niet bestaat (want niet mag) op de bedrijfsbalans staat van een bedrijf dat geen hypotheek kan aangaan omdat het geen huis heeft. Een stuitende nepotisme in het voordeel va de gemeente (overheid). En de uidtukking is gevalleb (kamerlid?), dat de rechter van het bestuurstecht "kwispelstaartend de hand likt van zijn/haar meester=overheid).

 

Voor U is het van belang naar mijn mening, dat U namens UW bedrijf een Bbz kunt aanvragen omdat dit volgt uit de jurisprudentiële vaststelling dat de lening op de bedrijfsbalans staat. Immmers dat kan alleen maar als de lening aan het bedrijf is verstrekt. Heeft echter al een lening - en onverhoopt met een hypothecaire zekerheid, dan is dat in strijd met de wet.

 

In beide hierboven aangehaald jurisprudentia, wordt de motivatie gegeven, dat "het in eigen huis gebonden vermogen een essentiële (in de ene staat belangrijke i.p.v. essentiële) functie vervult voor het aantrekken van vreemd vermogen". Overigens volkomen bezopen, omdat een Bbz-lening uitsluitend verleend mag worden NADAT U gedocumenteerd heeft bewezen dat het voorafgaande traject voor het aantrekken van vreemd vermogen MISLUKT is, met of zonder huis. Ergo: U moet reeds bewezen hebben met brieven van de bank en Tante Agaat, dat deze niet bereid zijn U een lening te verstrekken, en dus de "essentiële functie" NIET bestaat; alvorens Iw Bbz aanvraag überhaupt behandeld wordt.

 

Echter áls U tot de groep behoort die een hypothecaire zekerheid heeft verschaft aan de gemeente, dan heeft de gemeente deze in strijd met de wet deze afgepwerst, en daarnee U VERHINDERD gebruit te maken "van de essentiële functie voor het aantrekken van vreemd vermogen". Naar mijn mening heeft U recht op een schadevergoeding, over al die jaren waarin de hypotheek heeft bestaan. Uw schade kunt U gemakkelijk uitrekenen. Uit Uw W&V-rekening rolt Uw winst marge uit. Stel dat dit 20,1% is. Dan heeft U eur 0,201 per omgezette eur 1,00 gederfd. Vermeningvuldig Uw hypotheekbedrag met 0,201 en dan weet U Uw verlies per jaar, deelt U deze door 365,25 dan krijgt U Uw verlies per dag, Dat is tevens Uw verlied over de hele periode, over gedeelten van jaren.

 

Indien voor Uw van belang lees de uitspraken aandachtig door omdat de rechters in het algemeen de volgorde van hun rechtsoverweging a-chronisch neerzetten teninde de contexten te verstoren. "rijd die auto in de garage en laat daarna de slagboom openmaken", en elders "eiser heeft verzuimd de auto in de garage te rijden": Wiedes, de slagboom was dicht.

 

Tot slot wijs ik U daarop, dat U bij het Bestuursrecht niet verplicht bent een advocaat te nemen. U kunt het geluk hebben dat de rechter een jonge rechter is (idealist) en dat deze meer ooh voor U heeft dan voor zijn "meester". Ik heb na 37 zaken! veel gewonnen, omdat ze op enig moment over elkaar's voeten struikelden. Ik ben bereid - indien tijd daartoe - dus niet altijd U te helpen, via deze site.

 

Succes Karel Stromph

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor iedereen die te maken heeft met een fascistoïde opstelling van de gemeente ter zake van de Bbz. De twee aangehaalde jurisprudentia zijn waardevol, en ik heb al twee gelijkluidende zaken (Deventer en Eindhoven) gezien, die op basis hiervaan in het voordeel van de aanvrager zijn beslecht.

 

Hierbij komt - de algemene klacht - dat de aanvraag te lang duurt: dat mag ook niet op grond van artikel 6, Europese Wet, de Universele Rechten van de Mens. De zin hiervan is dat - aangezien hier om het recht van de individuele aanvrager gaat - zo spoedig mogelijk beslist moet worden en niet getreuzeld mag worden tot hij failliet is.

 

Avé Karel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor iedereen die te maken heeft met een fascistoïde opstelling van de gemeente ter zake van de Bbz. De twee aangehaalde jurisprudentia zijn waardevol, en ik heb al twee gelijkluidende zaken (Deventer en Eindhoven) gezien, die op basis hiervaan in het voordeel van de aanvrager zijn beslecht.

 

Beste karel,

 

Volgens mij is dit een forum is waar ondernemers elkaar helpen met aan ondernemerschap gerelateerde vragen.

Ik heb sterk de indruk dat je met deze post én generaliseert én je frustraties kwijt wil raken en voor dat laatste, daar zijn andere fora voor.

 

Ik wens je overigens wel veel sterkte !~

 

grtz.

 

Link naar reactie
  • 0

grtz,

 

Je hebt denk ik mijn reactie niet goed gelezen, bovendien evenmin de frustratie van die mensen - in dit forum - die ten ondergegaan zijn aan dezelfde behandeling die ik ook kreeg - maar daaraan niet stuk gegaan was - vermoedelijk generaliseer jij - omdat je kennelijk leest, dat ALLE gemeenten verkeerd zijn, ofschoon mijn schrijven geldt slechts aangezien die gemeenten die WEL verkeerd zijn. Dat heb ik niet vanmezelf. Ik lees in dit forum: menige frustraties van mensen jegens hun gemeenten i.v.m. de Bbz afwikkeling. En natuurlijk de in Deventer en Eindhoven behandelde zaken. Verlees je niet: niet alleen hebben de gemeenten (ben de naam kwijt - de rechtszaken zijn in Deventer en Eindhoven behandeld - de zaken hebben in twee dorpen daaromheen plaatsgevonden), doch de Rechters in Deventer en in Eindhoven hebben de aanvragers in de eerste aanleg in ONGELIJK gesteld en dat vind ik bijna misdadig omdat er reeds jurispridentie heeft bestaan en de aanvrager uiteindelijk door CRB in het gelijk gesteld is. Hoeveel maanden later, na zijn aanvraag heeft de in de klem geraakte ondernemer, uiteindelijk de financiële couveuse gekregen?

 

De gemeenten (de verkeerde dan) hoeven maar EEN ding te doen, de WET uit te voeren. Maar slaap maar lekker in.

 

Avé Karel

Link naar reactie
  • 0

Nog eens kom ik op dit onderwerp terug, hopelijk heb ik enerzijds een modus operandi gegeven, anderzijds een paar valkuilen geschetst, voor mensen die op Bbz aangewezen zijn en op de willekeur van hun gemeenten. Ik heb gezien dat Sofiak elders IMK prijst en hier mij "sterkte" toewenst en frustraties toedicht. Alle drie vind ik misplaatst. In de Haarlemmermeer heb ik met drie IMK-mensen te doen gehad: je raadt het al, in 3 jaar en alle drie ontslagen. Wat ik niet begrijp hoe Sofiak in zijn grote wijsheid in Breda de IMK-mensen (o.a.) in Hoofddorp kan beoordelen. Generaliseren in optima forma. Ik ben bovendien niet gefrustreerd maar kwaad. Tot slot begrijp ik niet waarvoor ik de neerbuigende sterkte van Sofiak toegewenst zou moeten krijgen. Sofiak, houd het maar voor jezelf: ik ben geslaagd ondanks de gemeente, ondanks het IMK en ondanks de rechters. Van de fl. 50.000,-- Bbz, die de gemeente mij wilde onthouden, heeft ze uiteindelijk fl. 161.000,-- betaald, daarvan fl. 62.000,-- om niet gezet. Louter door de nogal ondesdkundige adviseurs, eigen onbenul en doordat de rechters na 37 rechtzaken over elkaars voeten struikelden. Deze zaken hebben mij vrijwel niets gekost aan out of pocket kosten, ik procedeerde zonder advocaat en op 2x na benk ik altijd enigermate (enkele millimeters) in het gelijk gesteld, zodat ik zelfs de griffierechten terugkreeg. Twee zaken heb ik schandalig goed gewonnen. Ik zie nu dat Sofiak ook een "adviseur" is en hoop dat hij beter is dan het door hem zo bewonderde IMK.

 

Avé Karel

Link naar reactie
  • -1

Beste Karel,

 

In deze wereld gaat inderdaad niet altijd alles goed en dat jij door ervaringen niet gefrustreerd maar kwaad bent, zoals je zelf zegt, begrijp ik best.

 

Dat je terecht zegt dat het IMK slecht werk heeft afgeleverd blijkt uit het feit dat je door lang procederen twee zaken schandalig goed gewonnen hebt !

Maar één of zelfs twee rotte appel(en) wil toch niet zeggen dat het gehele mandje weggegooid moet worden , want dan kunnen we wel aan de gang blijven.

 

Tot slot, ik heb niet gezegd dat je gefrustreerd bent, ik heb gezegd dat je bij mij die indruk hebt gewekt, en dat alleen vanwege het woord- en taalgebruik.

 

grtz.

 

Link naar reactie
  • 0

Sofiak,

 

Dit is nogeens een akelige dooddoener. Een IMK Intermediair die voortsurft op de goede naam van het goede oude IMK. De vele klachten in dit forum omtrent IMK Intermediair. Maar vooral de rigide houding van de gemeenten, de houding van de rechters die IMK de hemelinprijzen en desnoods nieuwe wetten maken om de gemeenten tegemoet te komen terzake van het foutieve IMK advies. De staatssecretaris ZE Abuthaleb doet niets, hij is immers alleen voor het beleid. De Ombudsman doet niets omdat deze dingen voor de rechter zijn (hij was en dus misschien nog is overigens een plv. rechter bij de CRB, weer zie je dat de overheid op strategische plaatsen haar eigen mannetjes neerzet). Hier wordt aan de democratie geweld aangedaan. Dit is geen incident maar een structuur, een netwerk. Je vraagt je allengs af of er nog een gezonde appel in een mand met rotte appels zit. Ik vind jouw klakkeloze adhesie in dit forum stuitend, immers dit is een forum waarin mensen elkaar helpen en dat doe je niet met strooien met gemeenplaatsen in het voordeel van de hyenagroep. Dapper.

 

Karel

 

 

Link naar reactie
  • 0

Oeps, dit zijn stevige reacties waarvan ik hoop niet de veroorzaker te zijn. Ik kan me voorstellen dat gezien al de symphatieke reacties misverstanden ontstaan en dat wil ik niet. Op een forum kunnen misverstanden onstaan door het gemis aan intonatie van het geschrevene. Ik zal proberen in het kort de situatie samen te vatten.

 

Wie ben ik.

Een ondernemer die ruim 25 jaar een zeer gezond eigen bedrijf had. Een eenmanszaak met een inkomen van 120k+ per jaar. Commerciele ondersteuning op mkb/mkb+.

 

Het bedrijf heb ik om gezondheidsredenen moeten stopzetten. Wat mankeerde ik. Mijn toenmalige vriendin heeft mij samen met haar broer (Notaris) letterlijk alles ontnomen. Ik stond dus van vandaag op morgen in mijn blote kont op straat. Een zeer heftige Burnout heeft mij doen besluiten om langere tijd in het buitenland te gaan wonen. (Hierover geen filosofiën/discusies graag).

 

Nu ben ik weer enige tijd in Nederland. Mijn vorige bedrijf kan ik niet hervatten. Ik heb dat natuurlijk wel geprobeerd, maar door de ziekte heb ik de lopende contracten niet kunnen nakomen. Dit is natuurlijk hartstikke fout maar mijn gezondheid liet dat niet toe. De zakenwereld is nu eenmaal klein en slecht nieuws praat snel rond, ik kon geen opdrachten binnenhalen.

 

Ik ben een sales dus wil nu aan de slag met productverkoop. Mijn grootste uitdaging zijn revolutionaire/innovatieve producten. Na veel zoeken en gebruikmakend van mijn netwerk heb ik een aantal produkten gevonden en wil graag beginnen.

 

Omdat ik bij terugkomst in Nederland geen cent meer bezat heb ik met een enorm gevoel van schaamte een uitkering aangevraagd. Tijdens de aanvraag kwam het starten van een eigen bedrijf al snel ter sprake. Het was mijn bedoeling eerst een baan en later weer als zelfstandige. Ik ben de 45 jaar gepasseerd en om die rede kreeg ik geen baan. Het is keihard maar waarheid. Zelfs onder mijn niveau lukte het niet. Pas toen ik mijn leeftijd van mijn c.v. haalde kreeg ik uitnodigingen. Maar goed eens kom je toch met je leeftijd op de proppen. ( Dit alles even terzijde).

 

Goed een eigen bedrijf starten.

Volgens een (Imk) intermediair die gezeteld is op de plaatstelijke gemeente kan ik gezien mijn ervaring een bedrijf starten binnen zes weken (normaal 3 mnd of langer). Ik moest een ondernemersplan en een marketingplan schrijven, inleveren en wachten op een reactie van het Imk. Aanvraag is ingediend op 28 april 2008.

 

Na lange tijd niets meer gehoord te hebben ging ik (op vrijdagmiddag) bellen met Imk. Kreeg toen een afspraak voor (dinsdag 2 juni) de week erop volgend. Ik kreeg het gevoel dat als ik niet had gebeld nooit iets gehoord zou hebben.

 

Tijdens het gesprek met de Imk consulent kwam de opmerking dat mijn ondernemersplan e.d. er prima en compleet uitzag. Geen probleem dus. Ikzelf ben volgens zijn zeggen een professioneel en vakbekwaam ondernemer, ook geen probleem.

Dat hij bang is voor innovatieve producten werd me al snel duidelijk, hij stopte dat ook niet onder stoelen of banken. Ik leverde hem alle mogelijke informatie zonder al teveel technische details. Ook gaf ik een aantal referenties als Banken, ziekenhuizen, productiebedrijven etc. waar een pilot was gedaan. Hij bleef negatief.

 

Een week na dit gesprek zou ik uitsluitsel krijgen, hij zou me bellen. Tijdens dit gesprek kreeg ik te horen dat hij mijn aanvraag goedkeurde maar dat het krediet wel verlaagd is. Ik wist niet wat ik hoorde..... maar liefst 40% minder!! Mijn heftige discussie was niet gewenst en hij zei me dat hij eerst voornemens was mij als pré-starter verder te laten gaan. Huh? Snap je? Het begrip préstarter houdt in dan je 6 maanden de tijd krijgt jezelf te bewijzen als ondernemer !!!??? Snap ik niet. Mijn leven lang was ik zelfstandig én succesvol. In 2003 behaalde ik de tweede plaats in een contest van de verkoop van innovatieve producten ( van een multinational bedrijf uit Zweden) met als mededingers 1200 accountmanagers verspreid over geheel Europa.

 

Mijn verbazing werd nog groter toen ik een paar dagen later het verslag/advies ontving. Naast verschillende taal en grammaticale fouten (waarschijnlijk veel knip en plakwerk) stond er o.a. het volgende in. Ineens véél lof over mij én mijn produkt. Ook stond er in dat hij maar van één produkt was uitgegaan (het zijn er vijf) en daar de prognose op los had gelaten.

Er stond "eventueel gebruik van externe bronnen is in dit rapport aangegeven met bronvermelding" zijn enige bronvermelding was ik. Ook stond er "hij geeft de klant de mogelijkheid een (of meerdere) producten uit te proberen". Dat is nieuw voor mij, wat niet nieuw isvoor mij is dat hij het begrip "pilot' niet snapte. Er staan nog meer van dit soort zaken in vermeld, maar ik krijg het niet meer gelezen en/of uitgetikt.

 

Een dergelijk verslag kost de gemeente (lees gemeenschap) maar liefst 2500 euro ex btw. Bij mij heerst het sterke vermoeden dat met mijn "behandeling" de loze uurtjes zijn opgevuld maar ik kan dat niet bevestigen. Daarbij komt dat het mij overduidelijk is dat de persoon in kwestie nog héél veel moet leren. Wat pijn doet is dat gebrek aan kennis hierbij mijn toekomst gaat bepalen. Het krediet (advies Imk) wat nu beschikbaar is gesteld is te risicovol voor mijn start. Ik heb vertrouwen in mezelf en mijn product, maar om straks hier en daar een paar knaken te moeten lenen om te kunnen tanken verdom ik.

 

Mijn kredietaanvraag bestaat uit het minimale. Ik ben niet de persoon om maar wat te vragen maar basseerde e.e.a. op het redelijke wijze en professioneel starten van een bedrijf.

 

Ik heb na de ontvangst van het advies (21 juli jl.) de gemeente gebeld. Daar moesten ze het rapport nog lezen en komen erop terug als de Imk intermediair ( 25 aug a.s.) weer terug van vakantie is.

 

De periode van 6 weken is dus "iets" uitgelopen, het wordt nu 15 weken.

 

Ik heb mijn verhaal op dit forum geplaatst in de hoop een aantal tips/adviezen te ontvangen voor het gesprek wat gaat komen na 25 aug. Ik kan mezelf goed redden, da's geen probleem. Maar ik weet natuurlijk ook niet alles en je weet maar nooit of er iemand is die dé tip voor me heeft.

 

Ik hoop hiemee wat meer duidelijk te hebben geschapen.

 

Ciao, Marco.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Karel,

 

Ik heb dit in overweging genomen maar wil eerst de reactie aanhoren van de gemeente. Een gesprek zal om en nabij 25 aug. plaatsvinden. Van nature ben ik niet zo "afwachtend" maar in sommige gevallen is dat helaas verstandig. Anderzijds gooi ik natuurlijk de knuppel in het hoenderhok. De relatie met de gemeente is nog prima en het lijkt me verstandig dit zo te laten tot het tegendeel is bewezen.

 

Bij een negatieve beslissing van de gemeente zal ik me nooit zonder slag of stoot neerleggen, daar ben ik ondernemer voor.

 

Groetjes en bedankt voor je reactie,

Marco.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Na nogal wat strubbelingen gaat mijn bedrijf per 1 januari starten. Velen verklaarden me voor gek om juist nu een bedrijf te starten, maar als je Bbz kredietje nét voor een "e-crisis" gefiateerd wordt ....... ??? Daarbij wordt voor mijn gevoel een e-crisis aangepraat en bestaat het dus grotendeels uit theorie. Natuurlijk ontstaat er dan een afwachtende en voorzichtige houding maar het is aan jou en aan de kwaliteit van je product/bedrijf om dit te doorbreken. Zoals bij elke "crisis" wordt in eerste instantie het kaf van het koren gescheiden, en dat is alleen maar goed.

 

Mijn website, drukwerk en marketing wachten ongeduldig op de start. Vooral dat laatste is nu van onschatbare waarde, want om nu een bedrijf te starten zonder netwerk is niet eenvoudig.

 

Enkele aanzienlijke en serieuze offertes zijn reeds uitgebracht. Ik denk dat als je je markt creeert i.p.v. zoekt is er altijd omzet te realiseren. Er zijn nog steeds bedrijven met een sterk financieel fundament die je product nodig hebben, je moet natuurlijk wel weten waar en er voor zorgen dat je je markt en je product door en door kent en dat je gesprek goed onderbouwd is. Geen kwantiteit maar kwaliteit is juist nu van groot belang evenals een ijzersterke marketing.

 

Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen en een succesvol 2009 toe. Laten we gezamelijk de uitdaging van 2009 aangaan met inventiviteit en ondernemersspirit, waarbij we al onze doelstellingen waarmaken.

 

Groetjes,

Marco.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Karel Stromph,

Dank voor uw inzicht-verrijkende informatie.

Ik heb al diverse threads gelezen over BBZ en ik vond uw bijdrage uniek in zijn soort!

Het is wat anders dan "Hellup ik heb tachtig K schuld en fiscus en schuldeisers voor deur en nog geen bbz".

 

@Marco,

Die negatief reageerde boveaan deze pagina: geniaaal/complexe vragstukken vallen nu eenmaal niet uit te leggen in twee zinnen. Daar is context voor nodig en extra bewijsvoering, ervaring enz. Ik las in één adem over Karels betoog en uw vragen kwam bij mij niet op: da's persoonlijk uiteraard. Ik zag in andere fora wel bijdrage leverende antwoorden van u maar hier mis ik dat.

 

 

@BeSales,

"Een ondernemer die ruim 25 jaar een zeer gezond eigen bedrijf had. Een eenmanszaak met een inkomen van 120k+ per jaar. Commerciele ondersteuning op mkb/mkb+. Het bedrijf heb ik om gezondheidsredenen moeten stopzetten. Wat mankeerde ik. Mijn toenmalige vriendin heeft mij samen met haar broer (Notaris) letterlijk alles ontnomen. Ik stond dus van vandaag op morgen in mijn blote kont op straat. Een zeer heftige Burnout heeft mij doen besluiten om langere tijd in het buitenland te gaan wonen."

 

Wat een spannend en tegelijkertijd raar verhaal! Als architect heb ik meteen beeldige-fantasieën en terwijl ik door uw teksten las zag ik al fimlische scenes voor me afspelen... Een docu-film waarin liefde-jaloezie-fraude- veel geld, verspilling van kennis bij overheden de massa wel naar het grote doek zou kunnen bewegen.

 

Omdat u aangaf liefst niet te filosoferen/discussieren verder hierover hou ik meteen op.

 

Ik vond u verhaal informatief en hoop dat uq verhaal de media inkomt zodat niet langer kennis-loze ambtenaren hun zakken vullen met door ons betaalde belastingen. 2500 euro voro een rapport waarin een ingehuurde instantie niet weet wat een pilot inhoudt is een heel sterke zaak in uw voordeel!

 

groet

Samos

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

 

 

 

 

 

 

Ik vond u verhaal informatief en hoop dat uq verhaal de media inkomt zodat niet langer kennis-loze ambtenaren hun zakken vullen met door ons betaalde belastingen. 2500 euro voro een rapport waarin een ingehuurde instantie niet weet wat een pilot inhoudt is een heel sterke zaak in uw voordeel!

 

groet

Samos

 

Dag Samos,

 

Wat een geweldig onderbouwde post van je. Wellicht kan je je verhaal wat meer uiteenzetten omtrent de kennis-loze ambtenaren die hun zakken vullen met door ons betaalde belastingen. De ambtenaren krijgen gewoon hun maandelijkse salaris. Heeft niets met de bbz onderzoeken te maken. De 2500 euro die je noemt is ook al niet juist. Inmiddels is het al 3000! :)

 

Hopende op een uitgebreide reactie ,

 

Groet,

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.