• 0

Schoonmaakbedrijf starten

Goeieavond!

 

Ik zit eraan te denken om een schoonmaakbedrijf te beginnen. Via een kennis heb ik al 20 adressen per week die schoongemaakt dienen te worden en deze persoon is nog op zoek naar een oplossing, mede hierdoor ben ik geinteresseerd geraakt om een schoonmaak bedrijfje op te starten (kleinschalig).

Iets beginnen is compleet nieuw voor mij dus ik zou wat advies willen. Ben al een keer naar de Kamer van Koophandel geweest en zit dus te denken aan een Eenmanszaak.

Ik heb zelf geen tijd om te schoonmaken en wil dus iemand hiervoor aanemen. Zit te denken aan payroll gezien dit minder risicovol is.

Ik zit nog met wat vragen.

 

- Wat is een goed boek of een goede site met informatie voor de echt beginnende ondernemer over hoe het zit met belastingen en aftrekposten etc.

- Wat brengen schoonmaakbedrijven gemiddeld per uur in rekening aan klanten?

- Als ik dus iemand via payroll in dienst neem en 10 euro bruto betaal per uur excl de payroll kosten en excl btw, Kan ik dan nog redelijk aantrekkelijke uurtarieven vragen als schoonmaakbedrijf aan de klanten om nog een beetje winst te maken per uur?

- Weet iemand die in deze branche zit een web based management systeem met agenda en administratie etc. Dat schoonmaaksters kunnen inloggen en hun weekprogramma kunnen zien. Misschien kan ik gewoon wel Google agenda gebruiken. Als er iets beters bestaat hoor ik het graag.

 

Alvast Bedankt!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weet je wat jij zou moeten doen.........Juist met een accountent gaan praten en eventueel met een ander schoonmaakbedrijf in een totaal andere regio.

 

Je zegt dat je zelf geen tijd hebt op te gaan schoonmaken, heb je dan wel tijd om je bedrijf te runnen? Wie gaat de locaties af te gaan om deze te controleren bij bijv. klachten etc.

 

Er bestaat geen webbased management systeem specifiek voor de schoonmaak branche. Het lijkt mij beter dat je dit werkt uitbesteed aan een "echt" schoonmaakbedrijf en gewoon provisie vraagt voor de aangeleverde locaties.

 

De schoonmaakbrache is niet makkelijk, zeker niet met personeel (veel uitval).

Link naar reactie
  • 0

Als je geen tijd hebt om te poetsen, dan heb je ook geen tijd om een bedrijf te runnen. Want als jouw 'mannetje' M/V ziek is, wie neemt dan de poetstaken over? En als je absoluut geen ervaring in de branche hebt, dan is de kans op succes erg klein.

 

Lees ook eens Deel 1 en Deel 2 over de schoonmaakbranche op mijn blog eens. Dat geeft je in ieder geval weer iets meer inside informatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen BLog lezer maar deze heb ik dan toch maar eens doorgenomen. Er is nog 1 aspect in de schoonmaak, er is namelijk een clausule in de CAO dat wanneer een partij zijn klant verliest aan een concurent deze het personeel moet overnemen.

 

Dit vergeten de meeste bedrijven wanneer zij het schoonmaakbedrijf buiten de deur zetten, er komt gewoon een nieuwe bedrijf met het zelfde personeel.

 

De marges in de schoonmaak zijn bijzonder laag, 1 uur schoonmaak kost een klant gemiddeld 20 euro, het is nu ook niet zo dat schoonmakers slecht verdienen. Je kan beter in de schoonmaak werken dan achter de kassa of vakkenvullen.

 

Schoonmaak is nog steeds zeer ondergewaardeerd.

Link naar reactie
  • 0

goedenavond

wij zijn sinds july 2007 begonnen met een schoonmaakbedrijfje

en we hebben wel een paar zeer tevreden klanten maar teweinig

 

het zijn pandjes van 2 a 4 uur per week

we hebben heeeel veel offerte,s uitgebracht maar elke keer horen we dat de prijs te hoog is

dus ketsen ze het af

 

ook hebben wij geflyert ,gebeld,advertentie,s gedaan maar weinig respons.

kan iemand helpen om te kijken of we te duur zijn of heeft iemand tips wat wij nog kunnen proberen

 

de klanten die we hebben zijn tevreden en daar worden de contracten van verlengd dus daar ligt het niet aan

Link naar reactie
  • 0

ze zeggen dat we het voor de helft willen maar dan leg ik er geld op toe

 

Een prospect zal altijd proberen voor zo min mogelijk kosten zoveel mogelijk gedaan te krijgen.

Als je te gretig bent is je onderhandelingspositie nihil en verlies je altijd de onderhandeling.

Prijs is nu eenmaal een van de of vaak zelfs het belangrijkste inkoopargument in deze verdringingsmarkt.

 

Ik heb al 20 jaar een schoonmaakbedrijf gerund en ben nu adviseur voor schoonmaakondernemers en ik kan je melden dat je heel veel kunt leren over offreren en onderhandelen.

 

Als je meer wilt weten dan mail me maar even dan spreken we elkaar om te kijken of ik je verder op weg kan helpen.

 

gr

 

gerard

 

Link naar reactie
  • 0

ik ben zelf ook een schoonmaakbedrijf gestart, en ben van plan om er een franchise organisatie van te maken.

 

EDIT MOD: link verwijderd, je vraagt TS om jouw franchisediensten af te nemen. Dat is op HL 'not done'.

 

Lees de sitevoorwaarden eens! Om 13.50 uur op 5 december plaatste je in een ander topic al jouw link. Deze is verwijderd door Nico Schouten.

Link naar reactie
  • 0

ja ok. ja zouden jullie ook even naar mijn site willen kijken?

als er nog dingen zijn wat ik moet veranderen zou ik het graag horen.

 

sorry nog 1 keer de link zodat jullie even kritisch kunnen kijken:

 

 

 

EDIT MOD: deze link plaatste je ook al eerder vandaag. Zo is het wel welletjes met de reclame. Link verwijderd.

Link naar reactie
  • 0

hoe kan ik vind een opdrachten en contract met te klanten? ik heb een schoonmaakbedrijf en ik kan niet vind een klant ? ik heb geen ervaring! graag ik nodig U helpt me. alvast bedankt. koko

 

Is dit een grap ofzo?

 

Als ik dit berichtje lees denk ik aan een schoonmaker die driftig op zoek is naar manieren om aan klanten te komen.

En als ik de website bekijk zie ik een professionele site van een bedrijf wat de klappen van de zweep wel kent

>:(

 

Link naar reactie
  • 0

En als ik de website bekijk zie ik een professionele site van een bedrijf

 

Misschien toch nog even iets kritischer kijken :)

Dan zie je een website vol met taalfouten, onnodige filmpjes en niet altijd even relevante teksten etc. etc. Professioneel kan je dit echt niet noemen, het is dan ook een template.

 

Maar Tiptop is een BV, is er echt eerst een BV opgericht en vervolgens een wilde poging gedaan om aan klanten te komen?

Of was er toch een beetje een plan?

Hoe is dit schoonmaakbedrijf ontstaan?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.