Stem op Romano Sandee bij de Sprout Challenger 2008

Aanbevolen berichten

... Ook als ik iets zoek, stel ik liever de vraag dan veel tijd te voldoen aan het zoeken zelf... Want als iemand anders dat al weet, waarom zou ik er dan veel tijd aan besteden

 

[ ] geschikt

[ X ] ongeschikt

 

 

Als je het jarenlang verteld word om te vragen, ga je dat vanzelf doen... En vraag ik simpelweg... Dat is mijn rugzakje, maar om mij gelijk te beoordelen als ongeschikt, vind ik ook maar... kort door de bocht!

Link naar reactie

... Ook als ik iets zoek, stel ik liever de vraag dan veel tijd te voldoen aan het zoeken zelf... Want als iemand anders dat al weet, waarom zou ik er dan veel tijd aan besteden

 

[ ] geschikt

[ X ] ongeschikt

 

 

Mooi voorbeeld hierbij vind ik altijd navigatiesystemen.

 

Als ik een adres intyp en me "er heen laat rijden" dan weet ik het de volgende keer nog niet. Als ik het van te voren even op zoek en zelf nadenk bij het rijden, ipv op de automatische piloot, dan weet ik het de volgende keer wél te vinden.

 

Credo van dit forum blijft toch vooral: zelf navigeren en dingen uitzoeken, als het dan nog niet lukt... HL

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

 

Dat is zo, zeker, maar een nieuw product betekent in mijn ogen meer moeite ervoor doen. Mijn karma is welliswaar erg in in de min, maar ik zeg dingen wellicht wat minder tactisch en roep wat ik vind... Ook als ik iets zoek, stel ik liever de vraag dan veel tijd te voldoen aan het zoeken zelf... Want als iemand anders dat al weet, waarom zou ik er dan veel tijd aan besteden...

Ik denk niet dat je negatieve Karma komt door niet tactisch te zijn en te roepen wat je vind maar meer omdat je je blijft herhalen. Iedereen vind het best leuk om te zien wat een andere ondernemer doet, maar niet om dat constant iedere keer op nieuw de zelfde informatie overal te moeten lezen.

 

Enthousiasme is aanstekelijk, maar over-enthousiasme kan op den duur afschrikken. Daarnaast is jouw doelgroep precies de deelnemers van dit forum, dat maakt dat je berichten sneller gezien zullen worden als zelf-promotie en dus voor jou een reden om daar wat terughoudender mee om te gaan.

Link naar reactie
Als je het jarenlang verteld word om te vragen, ga je dat vanzelf doen... En vraag ik simpelweg... Dat is mijn rugzakje, maar om mij gelijk te beoordelen als ongeschikt, vind ik ook maar... kort door de bocht!

Nothing personal, maar ieder forum, waaronder ook dit forum, heeft een paar basis fatsoensregels om het systeem werkbaar en bruikbaar te houden voor iedereen

De meest basale fatsoensnorm is dat iemand vooraf "enige" inspanning/moeite doet om te kijken of een vraag al eens eerder is gesteld en of er elders (in de FAQ of op het wereldwijde web) eenvoudig een antwoord te vinden valt. Dat voorkomt het onnodige en ook zeer storende herhaaldelijk opnieuw stellen van standaard vragen.

Met jouw reactie geef je feitelijk aan dat je niet bereid bent je te houden aan die fatsoensnorm. Dat maakt jou - op dit punt althans - wat mij betreft ongeschikt als forumlid. Het is geen oordeel over jou als persoon, ondernemer of jouw bedrijf.

Aangezien de corrigerende tik van de kneus voor jou kennelijk (nog) niet (genoeg) werkt heb ik gemeend je wat directer (en m.i. ludieker ) te bejegenen. Het trekt in ieder geval jouw aandacht, dus dat is goed (en die kneus van jou aan mij meer dan waard). Hopelijk leer je er ook iets van!

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

 

Dat is zo, zeker, maar een nieuw product betekent in mijn ogen meer moeite ervoor doen. Mijn karma is welliswaar erg in in de min, maar ik zeg dingen wellicht wat minder tactisch en roep wat ik vind... Ook als ik iets zoek, stel ik liever de vraag dan veel tijd te voldoen aan het zoeken zelf... Want als iemand anders dat al weet, waarom zou ik er dan veel tijd aan besteden...

Ik denk niet dat je negatieve Karma komt door niet tactisch te zijn en te roepen wat je vind maar meer omdat je je blijft herhalen. Iedereen vind het best leuk om te zien wat een andere ondernemer doet, maar niet om dat constant iedere keer op nieuw de zelfde informatie overal te moeten lezen.

 

Enthousiasme is aanstekelijk, maar over-enthousiasme kan op den duur afschrikken. Daarnaast is jouw doelgroep precies de deelnemers van dit forum, dat maakt dat je berichten sneller gezien zullen worden als zelf-promotie en dus voor jou een reden om daar wat terughoudender mee om te gaan.

 

Dat snap ik... Voor het nieuwe product is dit forum inderdaad mijn doelgroep... Ik was ook niet zo bezig om terughoudendend erover te zijn; juist omdat ik (misschien té) trots erop ben dat dit product tot stand is gekomen samen met mijn partners...

 

 

Als je het jarenlang verteld word om te vragen, ga je dat vanzelf doen... En vraag ik simpelweg... Dat is mijn rugzakje, maar om mij gelijk te beoordelen als ongeschikt, vind ik ook maar... kort door de bocht!

Met jouw reactie geef je feitelijk aan dat je niet bereid bent je te houden aan die fatsoensnorm. Dat maakt jou - op dit punt althans - wat mij betreft ongeschikt als forumlid. Het is geen oordeel over jou als persoon, ondernemer of jouw bedrijf.

Aangezien de corrigerende tik van de kneus voor jou kennelijk (nog) niet (genoeg) werkt heb ik gemeend je wat directer (en m.i. ludieker ) te bejegenen. Het trekt in ieder geval jouw aandacht, dus dat is goed (en die kneus van jou aan mij meer dan waard). Hopelijk leer je er ook iets van!

 

Oké, ik snap het... Dan heb ik toch wat te snel gehapt... En leren doen we elke dag ;)

 

Edit: Moest het even in twee stapjes doen :)

Link naar reactie
Dat is zo, zeker, maar een nieuw product betekent in mijn ogen meer moeite ervoor doen. Mijn karma is welliswaar erg in in de min, maar ik zeg dingen wellicht wat minder tactisch en roep wat ik vind... Ook als ik iets zoek, stel ik liever de vraag dan veel tijd te voldoen aan het zoeken zelf... Want als iemand anders dat al weet, waarom zou ik er dan veel tijd aan besteden...

 

Die logica ontgaat mij even...Je beweert dus dat je liever in herhaling valt en vragen stelt die al gesteld zijn, dan even via de - volgens mij vrij handige - zoekfunctie opzoekt of hier al een discussie over bestaat? Niet netjes ten opzichte van de moderators. Je merkt ook aan reacties en uitgedeelde kneusjes van andere ondernemers dat zij dit niet kunnen waarderen.

 

Ik weet zeker dat het concept werkt... Dit is een nieuw product onder de huidige vlag HealthLife Bloxxes, er is al vraag naar geweest en er zijn ook al ondernemers die zich hebben ingeschreven. Ik gebruik echter de inschrijving om het nieuwe product bekendheid te geven, daarom is het van mij van belang om stemmen te krijgen; op die manier krijgt het product de bekendheid die het verdient.

 

Het gaat er mij helemaal niet om óf het product werkt, dat wil ik best geloven hoor! Er zal ook vast wel vraag naar zijn, maar mijn punt is dat je nog helemaal niet bewezen hebt dat je uniek én de beste op jouw terrein bent. Dáár is volgens mij een Challenger-competitie voor bedoeld, om op basis van prestaties, omzet, cijfers en weet-ik-het-wat-nog-meer aan te tonen dat jij de man of vrouw bent die het de grote jongens (god wat haat ik de term 'grote jongen', maar ik kan even geen geschikt synoniem bedenken) moeilijk maakt. Wees eerlijk: zover ben jij nog niet. En wie zegt ons dat Romano Sandee de man is die het concept uit gaat rollen tot een internationaal succes? Ken je die uitdrukking van de vent en zijn tent?

 

Het getuigt opnieuw van weinig tact, vind ik althans, dat je HL gebruikt om bekendheid te krijgen. Dat zou iedereen hier moeten gaan doen, zeg...

 

Ik blijf zeker groot denken, maar ik wil ook groot doen, klein ben ik al eens begonnen, maar dat voelt voor mij te beperkt en zeker als een product al uniek is in de Benelux, waarom zou je het dan klein houden?

 

Oké, mijn zegen heb je, maar - ik lees hier al een geruime tijd mee - ik krijg het idee dat je bij elke nieuwe ingeving en elk nieuw plannetje meteen groots uit wilt pakken. Misschien moet je voorlopig even bij de kern blijven totdat je in je eigen omgeving, als gewichtsconsulent, gewoon een goede naam hebt opgebouwd en een mooie vaste klantenkring hebt. In de tussentijd kun je al die plannen en concepten (ik herken het, ik heb ook drie mappen vol met geniale ideeën) uitdiepen en t.z.t hier op het forum voorleggen. Dat bedoel ik met focussen en 'klein beginnen'.

 

Hoe wil je trouwens überhaupt vanuit Groningen, in je eentje (want je bent een eenmanszaak neem ik aan?) heel de Benelux gaan bedienen?

 

Groet,

 

Paul

Link naar reactie

Die logica ontgaat mij even...Je beweert dus dat je liever in herhaling valt en vragen stelt die al gesteld zijn, dan even via de - volgens mij vrij handige - zoekfunctie opzoekt of hier al een discussie over bestaat? Niet netjes ten opzichte van de moderators. Je merkt ook aan reacties en uitgedeelde kneusjes van andere ondernemers dat zij dit niet kunnen waarderen.

Die zoekfunctie is inderdaad sinds de laatste restyle zeer goed verbeterd, maar daarvoor was het 1 grote puinhoop en zeer onoverzichtelijk... Maar goed, je kunt nooit overal de beste in zijn en nooit iedereen tevreden houden...

 

Het gaat er mij helemaal niet om óf het product werkt, dat wil ik best geloven hoor! Er zal ook vast wel vraag naar zijn, maar mijn punt is dat je nog helemaal niet bewezen hebt dat je uniek én de beste op jouw terrein bent. Dáár is volgens mij een Challenger-competitie voor bedoeld, om op basis van prestaties, omzet, cijfers en weet-ik-het-wat-nog-meer aan te tonen dat jij de man of vrouw bent die het de grote jongens (god wat haat ik de term 'grote jongen', maar ik kan even geen geschikt synoniem bedenken) moeilijk maakt. Wees eerlijk: zover ben jij nog niet. En wie zegt ons dat Romano Sandee de man is die het concept uit gaat rollen tot een internationaal succes? Ken je die uitdrukking van de vent en zijn tent?

 

Het is wel uniek; want het bestaat gewoon nog helemaal niet... Daar kun je op googlen met verschillende termen. De challenge is er om een uitdaging aan te gaan, en ik ga de uitdaging aan om tussen de "grote jongens" te komen en ik kan dat prima aan, heb nog genoeg te leren, maar als ik dat niet meer hoefde, was het ook niets aan.

 

Oké, mijn zegen heb je, maar - ik lees hier al een geruime tijd mee - ik krijg het idee dat je bij elke nieuwe ingeving en elk nieuw plannetje meteen groots uit wilt pakken. Misschien moet je voorlopig even bij de kern blijven totdat je in je eigen omgeving, als gewichtsconsulent, gewoon een goede naam hebt opgebouwd en een mooie vaste klantenkring hebt. In de tussentijd kun je al die plannen en concepten (ik herken het, ik heb ook drie mappen vol met geniale ideeën) uitdiepen en t.z.t hier op het forum voorleggen. Dat bedoel ik met focussen en 'klein beginnen'.

 

Hoe wil je trouwens überhaupt vanuit Groningen, in je eentje (want je bent een eenmanszaak neem ik aan?) heel de Benelux gaan bedienen?

 

Oke, dat snap ik... Maar de oudere "ingevingen" zijn welliswaar vaker ter sprake gezet, maar niet allen uitgevoerd... Veel dingen om te pijlen welke richting ik uiteindelijk op wil gaan; echter word de structuur steeds meer zichtbaar en zijn er verschillende takken die gevormd zijn/ worden. Als gewichtsconsulent zelf is op dit moment zeer veel concurrentie en geen markt op zich zelf, tenminste; niet voor fulltime. Daar ben ik dus wat naast gaan zoeken en mij laten bijscholen, waardoor ik mijn dienstverlening kon en kan uitbreiden tot een goed pakket.

 

Trouwens, ik ga de Benelux niet in mijn eentje bedienen. Ik heb verschillende partners in verschillende richtingen van het programma en daardoor kan ik een grote hoeveelheid mensen bedienen. Daarnaast is een grote hoeveelheid van mijn klanten die toch online bedient zullen worden.., waardoor je een grote groep kunt aanspreken.

Link naar reactie

Het gaat er mij helemaal niet om óf het product werkt, dat wil ik best geloven hoor! Er zal ook vast wel vraag naar zijn, maar mijn punt is dat je nog helemaal niet bewezen hebt dat je uniek én de beste op jouw terrein bent. Dáár is volgens mij een Challenger-competitie voor bedoeld, om op basis van prestaties, omzet, cijfers en weet-ik-het-wat-nog-meer aan te tonen dat jij de man of vrouw bent die het de grote jongens (god wat haat ik de term 'grote jongen', maar ik kan even geen geschikt synoniem bedenken) moeilijk maakt. Wees eerlijk: zover ben jij nog niet. En wie zegt ons dat Romano Sandee de man is die het concept uit gaat rollen tot een internationaal succes? Ken je die uitdrukking van de vent en zijn tent?

 

Het is wel uniek; want het bestaat gewoon nog helemaal niet... Daar kun je op googlen met verschillende termen. De challenge is er om een uitdaging aan te gaan, en ik ga de uitdaging aan om tussen de "grote jongens" te komen en ik kan dat prima aan, heb nog genoeg te leren, maar als ik dat niet meer hoefde, was het ook niets aan.

 

 

Hoe wat bedoel je met tussen de grote jongens komen met een product die geenenkele jongen heeft?

 

Zonder een mening te geven over jou, je bedrijf of de producten die je biedt vind ik het jammer, dat je eindeloos lang doorgaat op onderwerpen, die uiteindelijk in ene welles nietes strijd uitmonden, en helaas moet ik (voor mij persoonlijk) concluderen dat de indruk die ik van je krijg niet altijd posief is. En ik ben bang dat je daardoor niet je doel bereikt, of althans ten dele, een deel van ondernemend Nederland, weet nu wie Romano is, en wat zijn bedrijf doet maar door je profilering hier op HL denk ik dat je ook best wel wat kansen mist.

 

Veel ondernemers komen hier (soms regelmatig) en zullen zonder ooit een post te hebben geplaatst wel een mening vormen over de posters. Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat je niet je doel voorbij moet schieten, jezelf over exposure geven kan ook averechts werken.

Link naar reactie

Het is wel uniek; want het bestaat gewoon nog helemaal niet... Daar kun je op googlen met verschillende termen. De challenge is er om een uitdaging aan te gaan, en ik ga de uitdaging aan om tussen de "grote jongens" te komen en ik kan dat prima aan, heb nog genoeg te leren, maar als ik dat niet meer hoefde, was het ook niets aan.

 

Oké, dan verschillen we van mening over het doel en de intentie van de Challenger-wedstrijd.

 

Trouwens, ik ga de Benelux niet in mijn eentje bedienen. Ik heb verschillende partners in verschillende richtingen van het programma en daardoor kan ik een grote hoeveelheid mensen bedienen. Daarnaast is een grote hoeveelheid van mijn klanten die toch online bedient zullen worden.., waardoor je een grote groep kunt aanspreken.

 

Ik wist niet dat je partners had/hebt en ook klanten gaat bedienen via jouw website. Dat scheelt inderdaad.

Link naar reactie

Hoe wat bedoel je met tussen de grote jongens komen met een product die geenenkele jongen heeft?

 

Zonder een mening te geven over jou, je bedrijf of de producten die je biedt vind ik het jammer, dat je eindeloos lang doorgaat op onderwerpen, die uiteindelijk in ene welles nietes strijd uitmonden, en helaas moet ik (voor mij persoonlijk) concluderen dat de indruk die ik van je krijg niet altijd posief is. En ik ben bang dat je daardoor niet je doel bereikt, of althans ten dele, een deel van ondernemend Nederland, weet nu wie Romano is, en wat zijn bedrijf doet maar door je profilering hier op HL denk ik dat je ook best wel wat kansen mist.

 

Veel ondernemers komen hier (soms regelmatig) en zullen zonder ooit een post te hebben geplaatst wel een mening vormen over de posters. Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat je niet je doel voorbij moet schieten, jezelf over exposure geven kan ook averechts werken.

 

Ik bedoel ermee dat ik mijn product/ dienst ook bij de grote jongens aan kan bieden en dat het door iedere ZZP-er eigenlijk een must is.

 

Daarnaast denk ik niet helemaal dat een deel van Nederland weet wie ik ben, althans, qua het algemeen ondernemerschap word hier veel verteld, maar ik ben meer een vakman, dat is hier op Higherlevel nooit naar boven gekomen en is ook niet het doel van Higherlevel. Ik ben niet iemand die andere ondernemers echt kan helpen op het gebied van ondernemerschap, maar wel op het gebied van bijvoorbeeld gezondheid. Echter is Higherlevel daar niet voor bedoeld en kan ik mijzelf naar mijn inzichten ook niet helemaal laten zien wat ik nu daadwerkelijk kan... En dat vind ik vooral jammer, want ik heb qua vakkennis erg veel in huis (wat ik van mijn klanten hoor) en kan ook over zeer veel zaken antwoord geven... Alleen het stuk ondernemerschap, daar heb ik moeite mee.. Evenals spelling/ grammatica en tja, daar ben ik gewoon niet sterk in, maar om nu elke post te laten controleren lijkt me ook niet de bedoeling...

Link naar reactie

Daarnaast denk ik niet helemaal dat een deel van Nederland weet wie ik ben, althans, qua het algemeen ondernemerschap word hier veel verteld, maar ik ben meer een vakman, dat is hier op Higherlevel nooit naar boven gekomen en is ook niet het doel van Higherlevel. Ik ben niet iemand die andere ondernemers echt kan helpen op het gebied van ondernemerschap, maar wel op het gebied van bijvoorbeeld gezondheid. Echter is Higherlevel daar niet voor bedoeld en kan ik mijzelf naar mijn inzichten ook niet helemaal laten zien wat ik nu daadwerkelijk kan... En dat vind ik vooral jammer, want ik heb qua vakkennis erg veel in huis (wat ik van mijn klanten hoor) en kan ook over zeer veel zaken antwoord geven... Alleen het stuk ondernemerschap, daar heb ik moeite mee.. Evenals spelling/ grammatica en tja, daar ben ik gewoon niet sterk in, maar om nu elke post te laten controleren lijkt me ook niet de bedoeling...

 

Veel mensen vormen een mening over iemand op basis van een "karma" die om een persoon hangt. Deze is bij jou zo nadrukkelijk aanwezig in negatieve zin op dit forum, letterlijk en figuurlijk. Volgens mij wordt jij het eerste forumlid met een zelf verdiende karma van -100. Hierdoor zullen veel prospects op dit forum waarschijnlijk afhaken voordat zij überhaupt bij jouw vakmanschap komen. Daarnaast komt dit ook in de resultaten van Google naar voren........... dus buiten het forum.

 

Wat betreft de spelling en grammatica. Iedere post is inderdaad onzin. Bij een mailing is dat gewoon dom als je het niet doet. Ik heb al diverse wervende mails van jou gehad gehad met daarin slordigheden en gewoon domme fouten. Laat desnoods de buurman kijken. Daarmee voorkom je al een aantal blunders.

 

Succes ermee.

Link naar reactie

Romano,

 

Je zal inderdaad in jouw vakgebied een hoop kennis hebben en je vak ook verstaan, maar tegelijkertijd wil je ook ondernemer zijn. Zoals velen hier lees ik je avonturen al een heel tijd mee en hoewel je boordevool ideeen zit komt je bedrijf niet noemenswaardig van de grond. Correct me if I'm wrong here. Je zegt het eigenlijk zelf al: met het stuk ondernemersschap heb je moeite. Hetgeen ook weerspiegelt wordt in een lage omzet en weinig klanten.

 

Dat is echter wel waar elk bedrijf mee staat of valt!

 

Ondernemersschap moet in je zitten, je moet het zien en voelen. Natuurlijk zijn bepaalde skills altijd aan te leren maar het moet ook gewoon in het aard van het beestje zitten. Bij jou heb ik daar toch wel twijfels over.

 

Ja, je wil graag. En ja, je geeft niet snel op. En zeker, je zit boordevol ideeen. En absoluut je bent harstikke eigenwijs (de ellenlange discussie over het hele Bloxxxx gebeuren schiet me zomaar te binnen). Maar het ontbreekt je mijns inziens aan focus. Zoals een eerdere reageerder al aangaf lijk je doorgaans vooral bezig te zijn met je nieuwste plan. Dat wordt het helemaal!

 

Maar is dat wel zo? Want niet veel later heb je wederom een nieuw idee. En weer een. En weer een.

 

Misschien is dat hele zzp verhaal wel de kip met de gouden eieren, zoals je nu lijkt te denken. Het feit dat je ergens de eerste mee bent wil echter niet zeggen dat er ook daadwerkelijk voldoende vraag naar bestaat. Heb je daar marktonderzoek naar gedaan? Ik hoop niet dat je plan puur gebaseerd is op aannames.

 

Als die vraag al bestaat, wie zegt dat jij die dan in mag vullen? En wie zegt dat je het uberhaupt adequaat in KAN vullen?

Je zegt zelf dat het je ontbreekt aan ondernemersschap, per slot van rekening. Daarnaast ben je nog erg jong, heeft je bedrijf geen noemenswaardige trackrecord en zit je nog op school. Ik zie al met al toch wel wat beren op de weg...

 

Veel beter is inderdaad te focussen op waar je goed in bent, klein beginnen en iets op te bouwen daar in Groningen. En wanneer je bedrijf echt levensvatbaar blijkt (want daar zijn de meningen vooralsnog erg over verdeeld), dan langzaam maar zeker de zaak uit proberen te bouwen. Geloof me, dat zal nog heel wat bloed, zweet en tranen kosten.

 

Dus blijf er gewoon voor gaan, maar doe het op een realistische(re) manier. Ga niet meteen voor de maan, maar begin gewoon in Groningen ;D

 

Wat je verzameling negatieve karma punten betreft, volgens mij ben je ruimschoots recordhouder. Tijd om hier ook eens lering uit te gaan trekken. Lees de omschrijvingen en ga na waarom je als een rode lap op vele mensen lijkt te werken. Je krijgt vaak genoeg hints, ook in topics. Lijkt me dat daar toch wel wat wijze lessen uit te halen zijn.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
Lijkt me dat daar toch wel wat wijze lessen uit te halen zijn.

 

Klopt. als je daar voor open staat. Romano wil alleen maar antwoorden op zijn vragen en promotie voor zichzelf en zijn toko, dus dan zijn die lessen redelijk ondergeschikt.

 

Seriously, mensen. Kunnen we deze onzin niet stoppen? Knal die mafkees gewoon van het forum af, want hij zal niet veranderen - resultaten uit het verleden bieden in dit geval een gouden garantie voor de toekomst... ::)

Link naar reactie

Knal die mafkees gewoon van het forum af...

 

Nou sorry, maar dat vind ik echt niet kunnen.

 

Misschien niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat 'ie 't op een gegeven moment zo zat is.

Vooral omdat ze al vaker met elkaar aan het kibbelen zijn geweest (en elkaar kneuzen geven) in topics waar Peter in eerste instantie goed bedoelde adviezen had gegeven waar niets mee gedaan wordt.

 

Ik denk dat er meerderen hier wel zoiets denken, maar het niet durven te roepen......

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik krijg het gevoel dat nu naast Zibb en Sprout een HL-challenge onder elkaar gehouden wordt.

Correct me If I'm wrong

 

Maar... .tot die tijd.............

 

Zijn de challenges weer begonnen….? Ook bij Zibb

 

En kijk wat de stemming voor HL-ers vorig jaar heeft opgebracht.

 

Ook deze keer van mijn kant weer succes Romano. Jij doet graag mee aan uitdagingen ;)

Maar dan kun je ons gelijk op de hoogte houden wat het verschil is met de Zibb Challenge van vorig en de Sprout Challenge van dit jaar.

 

[bTW: omdat vorig jaar challenes in het board events is besproiken, gaat deze daar ook heen]

 

 

......... verplaats ik dit naar off topic....... Waar die van origine vandaan kwam.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ik denk dat de eerder gegeven tips over "begin in Groningen" een hele aardige is. Shell is ook niet begonnen met een multi-billion-dollar project. Of ben je van plan om iemand die een aanvraag doet voor je dienst en in Maastricht woont even op te zoeken. (Dat wil zeggen, want volgens mij moet je dan met ov: 3 keer overstappen met de trein + 2 bussen pakken en 4 uur verder zijn?) Om er vervolgens achter te komen dat de zzp'er in kwestie helemaal geen interesse heeft in jouw dienst? En je weer 4 uur terug mag reizen? Dat ga je toch niet doen voor die paar tientjes die het je per maand kan opleveren?

 

Probeer eerst een portfolio op te bouwen van mensen bij jou uit de buurt. Minder reistijd, meer zekerheid, meer jouw ding. Meteen landelijk beginnen aanbieden heeft denk ik weinig zin. Daarbij is de schaalbaarheid maar erg klein. Je hebt maar zoveel uur per week en als je dat allemaal aan reistijd gaat besteden, of andere andere "landelijke acties" blijft er qua facturabele uren maar weinig over, toch?

 

Succes met je toko!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Knal die mafkees gewoon van het forum af...

 

Nou sorry, maar dat vind ik echt niet kunnen.

 

Hoewel ik niet zo met de karma/reus/kneus bezig ben/wil zijn, ken ik graag een reusje toe aan Kena; de denigrerende en weinig opbouwende opmerkingen zie je ook terug in de Karma van Romano en daar komt echt niemand een stap verder mee.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Ik ga toch even wat nader hierop in, en zal tevens uitleggen waarom:

 

Ik heb via e-mail af en toe contact met Romano. Kort geleden heeft Romano mij benaderd om zijn teksten, in dit geval een handleiding voor hulpverleners, te redigeren en de taalfouten eruit te halen.

 

Dat doe ik 'Pro Bono', het is een beste klus en ik heb Romano al laten weten dat ik soms erg moet zoeken naar het doel van zijn teksten.

 

Ook heb ik hem gemeld dat ik er momenteel weinig tijd voor heb, maar het had gelukkig geen haast.

 

Om het te kunnen redigeren, moet je het lezen om de betekenis achterhalen. Vooral de inleiding van die tekst is iets wat mij toen heeft geraakt.

 

Romano schetst hoe hij als puber (is hij eigenlijk nu nog een beetje) worstelde met een ernstig probleem: zwaarlijvigheid en suikerverslaving. Op een gegeven moment heeft hij (en hoeveel pubers doen dat?) een belangrijke beslissing voor zichzelf genomen, hij is hulp gaan zoeken en is gaan afvallen, maar liefst 37 kg!

 

De verslaving is iets waar hij nu nog steeds mee zit, maar hij kan het hanteren. Zijn begeleiding heeft hem erop gewezen dat hij zodanig veel motivatie, inzet, drive en passie toonde bij zijn afvalrace, dat het wellicht een goed idee zou zijn om andere mensen ermee te gaan helpen.

 

En dat doet hij nu! Hij heeft het tot zijn missie gemaakt, er zit visie achter en een enorme passie en daadkracht! Ook hier op HL ondervindt hij veel tegenwind, maar hij houdt de rug recht op zijn manier. Ik zou zeggen: wat wil je nog meer verlangen van een ondernemer? Bij mij, als vader van twee volwassen kinderen, als persoon en als ondernemer dwingt het gevoelens van respect af. Ook al wil hij als eigenwijze 20-jarige veel weten, stelt hij vragen en stelt hij zich kwetsbaar op. Maar: hoe wil je anders leren?

 

Ik zou zeggen: "Mooie kansen voor HL om hier lering uit te trekken en Romano dingen te leren. Plaats het in het juiste perspectief en slacht hem bij tijd en wijle niet zo af,maar coach hem en kijk later misschien terug op een mooi resultaat: een succesvol ondernemer, mede mogelijk gemaakt door HL!"

 

En laat nu de 'Ja, maar...' reacties maar komen

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Nou sorry, maar dat vind ik echt niet kunnen.

 

Oh.

 

Ik vind het niet kunnen dat je, na er vele malen op gewezen te zijn dat dat niet gewenst is, een forum alleen maar blijft gebruiken voor je eigen promotie.

 

Ik denk dat er meerderen hier wel zoiets denken, maar het niet durven te roepen......

 

Dat weet ik wel zeker. Maar ja, we moeten lief zijn tegen elkaar, dus doen we gewoon alsof we het niet gezien hebben. Desnoods schonen we het draadje even op, en dan is er niets gebeurd...

 

Kan zijn, maar negeren is OOK een optie :D. Mensen hoeven niet te reageren.

 

Precies - als ik gewoon Higherlevel uit mijn favorieten verwijder is het probleem opgelost! Helaas ben ik dan weer zo'n zeikerd die dat dan niet doet - als Romano zijn geblaat hier mag spuien, dan mag ik mijn mening daarop geven, vind ik. Vind jij van niet?

 

de denigrerende en weinig opbouwende opmerkingen zie je ook terug in de Karma van Romano en daar komt echt niemand een stap verder mee.

 

Dat komt omdat hij de opbouwende opmerkingen tot nu toe categorisch genegeerd heeft, Hans.

 

En laat nu de 'Ja, maar...' reacties maar komen

 

Ja maar hij leert er niet van, dat is zo onderhand toch wel duidelijk?

Link naar reactie

Dat komt omdat hij de opbouwende opmerkingen tot nu toe categorisch genegeerd heeft, Hans.

 

Ja maar hij leert er niet van, dat is zo onderhand toch wel duidelijk?

 

Ik had gehoopt duidelijk te maken, dat hij juist wel leert, maar dat een coachende benadering (dus wedervragen stellen zonder waarde-oordeel) meer effect heeft.

 

Verder is het, denk ik, niet goed een uitgebreide discussie over de persoon te gaan voeren, dus daar stop ik nu mee.

 

Jouw reacties geven ergernis weer en dat is op punten zelfs begrijpelijk, je wilt hem graag wat leren en hij lijkt er niet bevattelijk voor. Misschien is het juist voor jou goed eens een andere benadering - de open en vragende - te proberen en te bekijken of je daarmee meer effect oogst? Je boodschappen zijn voor hem heel waardevol. Of haak af, dat is ook je goed recht.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Zelf promotie daar gelaten, tenzij iemand threads zonder waarde spamt over hele forum, kan je gewoon simpelweg toch niet participeren als geen zin hebt? Ik heb zelf 1 keer iets geschreven aan Romano, wat qua trekking veel leek op wat velen anderen schreven. Hij doet niks mee, nou - dan niet toch?

 

"If you do not conquer self, you will be conquered by self"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.