• 0

Kan een coöperatie aan derden aandelen uitgeven?

Hallo,

Ik las op verschillende website`s dat in het buitenland sommige Coöperatie aandelen uitgeven.

Ik wil graag weten of dit in nederland ook kan? Kan een nederlandse coöperatie aandelen uitgeven of heeft het hier dezelfde rechten als een stichting en kan het niet?

het is namelijk zo dat me vader en zijn broer enkele jaren geleden een Coöperatie hebben opgezet, en de rest van de familie is daar lid van(inkoopvoordeel) Hij is altijd de baas geweest binnen de Coöperatie(leden gingen hiermee akoord, ze hebben altijd vrijwillig hier afstand van gedaan) echter wil hij het nu aan mij overdragen(leden zijn positief) echter ik ben minder positief en zou het liefst onderbrengen in mijn holding.

Ik zou het liefst alle aandelen van de Coöperatie in mijn holding inbrengen(uiteraard met de goedkeuring) en vervolgens de leden met een contract of per statuten stemrecht geven(eerlijk verdeeld)

(Edit door moderator: Ik ben zo vrij geweest de titel wat te verduidelijken.)

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Je zult bij een Coöp geen aandelen tegenkomen, of het moet gaan over beursgenoteerde aaandelen, die in het bezit zijn van die Coöp.

Kijk eens in de oprichtingsakte van die Coöp, daarin wordt gesproken van leden, ledenkapitaal, aansprakelijkheden en vertegenwoordiging.

Jouw Holding kan lid worden van die Coöp. dat wel.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar