• 0

`Suriname

Beste mede ondernemers.

 

Ben zelf Surinaams en ben van plan binnen kort terug te keren naar mijn land van herkomst.

Ik wil daar gaan ondernemen weet wel ongeveer wat maar als rasechte ondernemer sta ik ook open voor meerdere avonturen.

Ik heb hier en daar wat research gedaan over mijn landje maar de meeste mensen zijn toch negatief.

 

Mijn vraag is heeft er iemand goeie of slechte ervaringen met zaken doen met Suriname en willen jullie het delen.

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik mij afvraag waarom een land met zoveel potentie toch arm is.

Als ik weet waar de mensen zich aan ergeren wil ik proberen daar wat aan te doen zover ik kan.

 

hoop op leerzame reacties

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste mede ondernemers.

 

Ben zelf Surinaams en ben van plan binnen kort terug te keren naar mijn land van herkomst.

Ik wil daar gaan ondernemen weet wel ongeveer wat maar als rasechte ondernemer sta ik ook open voor meerdere avonturen.

Ik heb hier en daar wat research gedaan over mijn landje maar de meeste mensen zijn toch negatief.

 

Mijn vraag is heeft er iemand goeie of slechte ervaringen met zaken doen met Suriname en willen jullie het delen.

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik mij afvraag waarom een land met zoveel potentie toch arm is.

Als ik weet waar de mensen zich aan ergeren wil ik proberen daar wat aan te doen zover ik kan.

 

hoop op leerzame reacties

 

 

 

Hallo,

 

Toevallig kwam ik gisteren tot mijn verrassing op Zibb een artikel tegen van een hele goede vriendin van mij. Voordat ze samen met haar gezin naar Suriname vertrok had zij hier een goed lopend entertainmentbureau.

 

Waar mensen zich aan ergeren kan ik je niet zeggen. Ik ben er nooit geweest.

 

Als je andere vragen hebt kan je me via de PM benaderen.

 

mvg,

 

Cruiser

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hi

 

Suriname is idd een land met veel potentie, op allerlei vlak, op touristisch gebied wordt er het één en ander ondernomen.

 

Mensen vanuit Nederland, of beter gezegd Surinamers met een Nederlandse nationaliteit worden eigenlijk niet zo snel geholpen aan vergunningen. Wat name belangrijk is dat men "connecties" heeft binnen bepaalde departementen zodat men dan sneller en efficienter toegang krijgt tot datgene men nodig heeft.

 

Veelal heeft het met de mentaliteit en vertrouwen ( van de lokale bevolking) te maken, maar vooral mensen ( touristen) uit Nederland hebben een hoop verpest. Het gaat om die winnen, en lokale mensen inschakelen die jij vertrouwt om zaken geregeld te krijgen, een beetje het "stromannen" idee.

 

en wat betreft de politieke kwestie, ach ja elk land ( groot of klein) heeft zijn corrupte lieden, dus daar doe je niks tegen.

 

maar leuk man.. ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.