• 0

Heeft iemand zin om mee te doen?

Ik zit al een hele tijd met het idee te spelen om scripts te schrijven voor games. Niet de daadwerkelijke programmatuur, maar de storylines, plots en interface ideeën.

 

Het lijkt me een erg leuk creatief process om een game te ontwerpen (vanuit een concept oogpunt).

 

De bedoeling is om deze concepten later (proberen) te verpatsen aan de bouwers in de gaming industrie.

 

Lijkt het je leuk om mee te doen, laat me dat dan even weten.

 

Dankzij de creative genius van TwaLevel lijkt cutting-eggs.com me een fantastische naam :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Een soort cyberpunk boek van Neil Stephenson (ook auteur van Cryptonomicon en Diamond Age, als ik het allemaal goed schrijf).

 

Beetje manga-style boek over een virus (Snowcrash) wat de grens tussen de virtual reality wereld in het verhaal en de echte wereld weet te overschrijden. Die virtual reality wereld is enorm goed uitgedacht bestaat uit één lange straat waaraan iedereen zijn eigen gebouw kan bouwen. Heeft een beetje iets weg van het winkelstraat idee...

 

Er zit niet echt een centraal spel element is, maar het is wel een goede (en ontzettend leuke) bron voor toffe ideeen...

 

aanrader dus

Bedankt voor de tip! Ik hoe erg van sf, dus ik zal het zeker gaan lezen. Ik weet niet precies wat je met manga-style bedoelt. Manga zijn Japanse strips, dus ik weet niet of je het nu over een literair boek hebt, of over een strip die getekendt is in een stijl waarin verschillende dingen afkomstig zijn uit manga's.
Link naar reactie
  • 0

http://www.cueball.nl

Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel het bij hem kost, maar het is altijd erg betaalbaar. Zodra ik het weet laat ik het weten. Hoop dat die snel wakker wordt, zodat we het domein wel blijven houden :)

 

website in gesloten, tenminste under contruction i guess, maar de prijzenlijst zie ik al wel. En ik zie dat ze 12 euro ex.btw. voor een com-domein vragen.

 

voor die prijs heb ik 'm ook voor je binnen 5 minuten nadat ik je gegevens heb ontvangen. als je dat wilt tenminste. zo niet even goede vrienden hoor.

 

Link naar reactie
  • 0

Lijkt het je leuk om mee te doen, laat me dat dan even weten.

 

Lijkt me een leuk initiatief waar ik wel m'n steentje aan wil bijdragen. Met zoveel enthousiastelingen moet er wel iets van de grond komen neem ik aan. Dus laat maar horen wat we zoeken en wat we denken nodig te hebben. Van mijn kant kan ik wat betekenen in het grafische en programmeer gedeelte. Heb namelijk ervaring met online multiplayer games. Interactieve add-ons als chats en webcams is ook geen probleem.

Maar ik hoor het wel.

 

Obrigado!

 

Link naar reactie
  • 0

cool, trouwens bedankt voor het registratie aanbod. Ik wacht nog even op PM. :)

 

Ik denk dat het het beste is om er een gesloten discussieforum van te maken. Ik zal straks even een forumpje opzetten en iedereen dan via de mail uitnodigen. (het kan zijn dat dat later in het weekend gebeurd trouwens)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
Manga zijn Japanse strips, dus ik weet niet of je het nu over een literair boek hebt, of over een strip die getekendt is in een stijl waarin verschillende dingen afkomstig zijn uit manga's

 

Neil Stephenson is erg goed in het beschrijven van scenes. In het boek speelt een vrouw/meisje. Hij zegt niks over haar uiterlijk ofzo, maar aan het eind van het boek weet je gewoon dat het een erg aantrekkelijke vrouw moet zijn ;).

 

Zelfde verhaal met die manga stijl. Het voelt een beetje zo aan (nee, geen strip dus)

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of je die naam serieus bedoelde, maar ga nooit met namen liggen smijten die nog niet geregistreerd zijn want er zijn zoveel kapers op de kust.

 

Niet van dat benauwde. Dan registreren ze een naam zonder enig idee wat er mee te doen. Ideeën krijgen pas waarde door de uitvoering, en dat proces gaat sneller in publiek domein.

 

Dat jij een grijpstuiver verdient als domeinraper en trots meldt dat je iemand geld hebt afgetroggeld omdat een verbindingsstreepje dwars zat, neem ik maar even ter kennis aan.

 

Domeinraper.nl - krijg je van mij kado! ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ehm, voordat er heftige flames gaan ontstaan. Ik heb een discussieforumpje opgezet op mijn domeintje:

 

http://www.chapterone.biz/cutting-eggs

 

Je moet je registreren om binnen te komen, ik heb nog niks aan het design gedaan. Dat lijkt me meer iets voor als we het domein ook daadwerkelijk hebben.

 

Als je mee wilt doen, meld je aan en brainstorm mee. (feel free om je eigen discussies te starten)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Dat jij een grijpstuiver verdient als domeinraper en trots meldt dat je iemand geld hebt afgetroggeld omdat een verbindingsstreepje dwars zat, neem ik maar even ter kennis aan.

 

Geld aftroggelen is iets anders, dat zou bijv. kunnen zijn. Iemand meld ergens een idee waar een domeinnaam bijstaat die hij waarschijnlijk wilt gebruiken, vervolgens ga ik die registreren en dan maar hopen dat hij 'm wilt (gebeurt 9 van de 10 keer niet eens)

 

wat ik alleen probeerde te vertellen en niet met enige trots of zo, want ik vond het wel grappig dat het precies in deze topic paste. maar goed, bij mij was het zo dat ik toevallig ongeveer dezelfde bedrijfsnaam had geregistreerd als hem. je schreef het wel anders maar klonkt hetzelfde. puur toeval dus en dus geen 'domainraper' of hoe je het ook wilt noemen.

 

ik heb hem niet eens gecontact, want ik kende hem en het bedrijf niet maar hij heeft contact met mij opgenomen en vroeg vriendelijk of ik mijn domeinnaam niet wilde verkopen....zo is het gegaan, niet meer niet minder, en ook geen stuiver ;D

Link naar reactie
  • 0

Toevallig heb ik ervaring met dit soort dingen. Ik registreer vrij vaak domeinnamen en dan met name domeinnamen die interessant zijn. Ik hou bijvoorbeeld ook toezicht op namen die vrijkomen.

 

Dit is een forum waar mensen elkaar gratis advies geven. Daar maak je zelfs gebruik van. Er gaan hier ideeën over en weer. Soms zelfs goeie ideeën. Zomaar, voor het grijpen.

 

Nou doe ik een beroep op jouw ervaring. Wat vind je: moet er een portier bij de ingang, alleen toegang na identificatiebewijs en ondertekening van een geheimhoudingsverklaring? Moet er beveiliging komen tegen party crashers? Hoe zou jij voorkomen dat bezoekers interessante suggesties in hun zak steken? En kan zo'n forum dan nog functioneren?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nou doe ik een beroep op jouw ervaring. Wat vind je: moet er een portier bij de ingang, alleen toegang na identificatiebewijs en ondertekening van een geheimhoudingsverklaring? Moet er beveiliging komen tegen party crashers? Hoe zou jij voorkomen dat bezoekers interessante suggesties in hun zak steken? En kan zo'n forum dan nog functioneren?

 

hieraan kun je weinig doen. een forum/community werkt alleen goed als er veel mensen aan deelnemen. als men NDA's gaat vragen, dan kun je van me aannemen dat het aantal bezoekers drastisch zal dalen. Het gratis en free to go element van dit forum is juist het unique van dit forum wat bezoekers aantrekt. Dus gewoon zo laten als het is. Kijk, en als iemand bang is dat zijn idee wordt gestolen, zorg dan dat je niet teveel in details gaat vertellen, want in principe ligt inderdaad alles zo voor het grijpen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk trouwens dat je de nadruk niet al teveel op eieren annex eieren snijden moet leggen, wel met een knipoog naar 'cutting edge'.

 

Helemaal mee eens. Dat haalt de spanning weg. Vind Ahhediens voorstel lekker vet. Eén vraagje toch: is het label niet sterker als de .com eraf gaat?

 

Nog een krankzinnige gedachte: hoe is het om de suggestie te wekken dat CuttingEggs een enorm conglomeraat betreft in Nergensistan. Gewoon met ouwe zw/w stockfotografie een onzinhistorie samenstellen die de indruk geeft dat dit initatief een spinout is van een voormalige bulldozerfabriek in de Sovjetunie - Bulldosr.ru! Compleet met afbeeldingen van fabrieken, kantoren en voorbeeldige arbeiders. Games-development door het sovjet militair-industrieel complex...

 

??? iets teveel paddo-thee gedronken zeker,



kunnen we even bij het ontwerp van A''dien blijven

 

Ferrari is ook begonnen als tractor-fabrikant 8).

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik me wel in het idee van TwaLevel kan vinden. Heel goed zelfs. Ik denk dat zoiets, naast mij, ook veel andere jongeren zal aanspreken. Met veel oude foto's e.d. kan denk ik wel een unieke sfeer worden gecreerd(met een trema) wat velen zal aanspreken.

 

p.s. Annedien, ik vind je tweede logo wel iets hebben, alleen het kleurgebruik is misschien wat saai als het iets met games van doen moet hebben. Kijk maar eens naar andere fabrikanten, ik wil niet zeggen dat zei de mooiste logo's hebben, maar ze gebruiken wel kleuren die opvallen en goed blijven hangen.

 

Christian

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.