• 0

Heeft iemand zin om mee te doen?

Ik zit al een hele tijd met het idee te spelen om scripts te schrijven voor games. Niet de daadwerkelijke programmatuur, maar de storylines, plots en interface ideeën.

 

Het lijkt me een erg leuk creatief process om een game te ontwerpen (vanuit een concept oogpunt).

 

De bedoeling is om deze concepten later (proberen) te verpatsen aan de bouwers in de gaming industrie.

 

Lijkt het je leuk om mee te doen, laat me dat dan even weten.

 

Dankzij de creative genius van TwaLevel lijkt cutting-eggs.com me een fantastische naam :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zonder hier nou welwillende vormgevers tegen mekaar op te zetten: kom'es met een eigen ruw ideetje Christian...

 

Wat die .com betreft: twee jaar geleden zijn allerlei internet-brands afstand gaan nemen van hun punt-identiteit omdat die averechts werkt bij financiering. Los daarvan: het is een brokje adres, net zoals je postcode.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het eerste logo van Annedien vind ik niet echt passen, het is wel mooi, maar komt vind ik niet echt serieus over. Wat ik van het tweede moet vinden weet ik eerlijk gezegd niet. Dat logo doet mij wel denken aan hightech, modern & design. Het logo van Christian vind ik door de gebruikte kleuren en het lettertype een beetje lijken op dat van het kledingmerk O'neill. De logo's zijn allemaal wel mooi vind ik, maar het past er denk ik toch net niet bij.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn logo weer enigzins aangepast, het is niet helemaal zoals het moet worden, maar het heeft er redelijk wat van weg. Het idee er achter is eingelijk dat het beeld straks een soort chrome schijf wordt. Dus, houd een beetje in het achterhoofd dat het beeld eingelijk moet glimmen en er uit moet zien als metaal.

 

Uw reacties graag.

 

Christian

cutting-eggs-logo.thumb.jpg.a20b9474f28916853da234fa15723361.jpg

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan alpha-egg Zrski zich eens uitspreken over de markt die hij voor ogen heeft, de positionering daarin en de gewenste presentatie. Zo krijgt de gedachtenwisseling over Annediens vette tag en dubbeldooier, en het metal label van Christian wat ondergrond.

 

Mijn mening:

 

Annedien's eerste tag is lekker straats, de dubbeldooier leent zich voor een animatie - zit ook een link met Pong in (de oergame).

 

Christians metal label is een stuk koeler, wat bij games past. Ook hier zie ik een animatie in de frisbee, een mooie spin.

 

Bij alle drie kan ik mij wel een categorie games voorstellen.

 

Algemeen: als verschillende game-concepts op zichzelf ook gelabeled worden, dient de company-tag ondergeschikt te zijn. Zeker wanneer Cutting Eggs slechts een byline krijgt. Misschien moet zo'n tag dan juist heel kaal zijn. Denk aan de red-tag van Levi's. Zomaar voor de gedachtenvorming noem ik bovendien het CE-label dat op voeding staat.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

haha, alpha-egg hier.

 

Allereerst vind ik het erg leuk om de verschillende labels te zien. Ik denk dat cutting-eggs als bedrijf allereerst een B2B bedrijf is omdat we de concepten aan de producenten proberen te verkopen. Ik denk dat de branding echter doorgedragen moet worden tot in de games. Uiteindelijk moeten gamers weten dat als het concept bij cutting-eggs vandaan komt dat het spel de moeite waard is.

 

Het logo moet volgens mij samenwerking, inventiviteit, humor, cuttingedge, eigenwijsheid, anders zijn en fun uitstralen.

 

Het twee dooiers logo van Annedien leent zich onwijs goed voor game intro movies in verschillende varianten. Vandaar dat mijn voorkeur daar nogsteeds naar uit gaat.

 

En qua kleuren denk ik juist dat je daarmee kan spelen. Als iemand boos wordt, wordt die paars, verlegen -> rood, etc.

 

Wat vinden jullie?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de twee dooiers errug mooi, hoewel ik niet helemaal zeker ben van de uitstraling die het Cutting Eggs zal geven. Het doet me een beetje denken aan het Gossip logo van Tryllian (die agents enzo).

 

De tweede van Chris vind ik wel aardig, maar toch ook niet helemaal...

 

tot zover kritische ik ;-)

 

houden we btw de discussie zo gespreid over chapterone en hl???

Link naar reactie
  • 0

Haha, goeie Twalevel :D

 

Voor een 3d animatie zijn beide logo's denk ik wel geschikt en kleuren zijn zo aan te passen. Deze discussie zou je denk ik idd beter op chapterone kunnen laten lopen, alleen kom ik niet meer op het forum. Ik krijg een inlog schermpje?

Link naar reactie
  • 0

LOL, chief eggsecutive officer! (ik vind dat iedereen van dit soort betiteling moet krijgen trouwens :D).

 

De publieke discussie kan makkelijk hier plaats vinden, maar het http://www.chapterone.biz/cutting-eggs (email me als je er in wilt (dennis@higherlevel.nl)) is voor de daadwerkelijke concepting.

 

Ik denk dat de gehele discussie uiteindelijk naar de cutting-eggs omgeving gaat verhuizen. Dat is volgens mij een kwestie van tijd.

 

Over die zwart-wit fotos, ik denk dat we oude (oost-europese) heren en dames in pakken kunnen gebruiken. Onze namen er onder plakken en dan de eggsecutive titels er bij plaatsen. Misschien dat je dan hier en daar een gezichtje van het logo kan verstoppen?

 

Trouwens, die twee dooiers zou je kunnen gebruiken in M&M achtige avonturen?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De twee dooiers/gezichten doet mij denken aan pillen, penicelines? En aan de icons van PacMan. En het doet me ook een beetje denken aan deze:

punch.gif en meerdere van de smilie family.

Maar ik heb wel vaker een ander gevoel dan anderen bij beeldvorming. Bydewee ... bovenstaande vergelijkingen geven ook een fun-gevoel, dus wat dat betreft zit het wel goed I think.

 

Verder vind ik het logo weer wel een leuke omdat je ze inderdaad van kleur kan laten veranderen. Want tijdens spelletjes ben je blij, erger je je gek, krijg je spontane frustraties omdat je niet verder komt op dat moment en eindig je met fun. Tijdens de spelletjes ben je dus net een emotionele jojo. Ohhhhh ... afbeelding van een jojo een idee?

 

Maar ... zo kun je natuurlijk aan de gang blijven? Ik vind die twee gezichten het leukst !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Eigenlijk een evenement, maar omdat het wel bij dit onderwerp past, plaats ik hem hier.

 

Themasessie "Games- en jongerenmarketing", 27 mei in Huizen

 

Voor iedereen, die benieuwd is naar de marketingstrategie van marktleiders in de (online) games-industrie of wat wil opsteken van jongeren marketing organiseert het Platform Innovatie in Marketing (PIM) een interessante, leerzame en vooral leuke avond met theorie en cases van diverse marketeers zoals F. Rittinghaus (Nintendo), P. Sikkema (jeugdmarketeer), EJ van Bel (Komma) en R. vd Woerd (Electronic Arts). Zie verder: http://www.pimonline.nl

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.