• 0

Welke structuur is het beste voor mij?

Beste lezer,

Ik wil een onderneming beginnen, waarin ik een klant (particuliere werkgever) en een werknemer (student) samen wil brengen.

Er zijn een aantal studenten bij mij ingeschreven, welke bepaalde vaardigheden bezitten, die ik dan naar een klant stuur die hulp vraagt bij een bepaald probleem.

Het idee is dat ik mbv push-mail het probleem van de klant naar al mijn werknemers in een bepaalde regio stuur. Degene die dan als eerste reageert helpt de betreffende klant.

Zelf ben ik ook nog student, en wil graag deze manier van ondernemen zo simpel mogelijk (zowel juridisch als financieel gezien) uittesten.

Moet ik mijn werknemers (welke waarschijnlijk maar een aantal uur per week werken) als freelancers zien?

Welke adviezen kunt u mij geven?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

E-dentifier

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16742-welke-structuur-is-het-beste-voor-mij/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Als je je bedrijfsmodel eerst in de markt een tijdje wil testen dan zou je ervoor kunnen kiezen om de "structuur" simpel te houden. Dus jij hebt gewoon een eenmanszaak, jij probeert de dienstverlening via de door jou gekozen kanalen te vermarkten aan klanten en vervolgens geef je de gekregen opdrachten door aan de student-uitvoerders. Als je eerst al je energie in je markt wil stoppen kies dan om deze studenten uit te betalen via een uitzendburo/payroller. Natuurlijk lever je dan zelf marge in maar je houdt het wel zeer simpel.

Wanneer het concept zich bewijst in de praktijk dan kun je vervolgens meer energie in een vervolgstructuur steken. Misschien dat je dan gaat kiezen voor een samenwerking met losse freelancers(dus eenmanszaken) die bijvoorbeeld aan jou aanbrengprovisie gaan betalen voor de leads. Of een ander verdienmodel. Deze stap wordt wel pas zinvol als het allemaal wat meer massa heeft.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar