• 0

Internet Community / Rating

Beste Higherlevelers,

 

dat is weer een tijdje geleden dat ik hier ben. Inmiddels is mijn eigen zaak succesvol 'up and running'.

 

Ik heb nu een nieuw concept klaar liggen om een internet community te starten. Het zal hier gaan over een soort 'rating' website. Ik ga niets aanbieden of verkopen, ik wil gewoon dat mensen hun mening geven over een bepaald product. Er is ook geen financieel doel, maar wellicht is het op langere termijn interessant voor advertentie inkomsten.

 

De vraag is, in hoeverre moet ik dan een internet-onderneming worden? Ik wil namelijk wel dat mijn website uniek blijft, en zoals vermeldt wellicht inkomsten halen uit advertenties.

 

Iemand tips of een doorverwijzing?

The Royal Institute

grafisch ontwerp, creatieve concepten & brainstorms

www.theroyalinstitute.com | twitter.com/tri_ontwerp

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap je vraag niet. Als je een website gaan bouwen en exploiteren dan onderneem je op internet en daarmee ben je dus internet-ondernemer.

 

En als je site draait om het raten van producten ben je vanaf de dag van lancering al niet uniek meer. Er zijn talloze community's die producten raten, zelfs niche-producten (en diensten).

 

Waar wil je tips over krijgen? Naar wie of wat wil je doorverwezen worden?

Link naar reactie
  • 0

Okee,

ik zal het proberen op te helder.

 

1) Het doel in niet om geld te verdienen (wellicht dat er op langere termijn inkomsten uit adverteerders ontstaan)

2) Ik bied dus niets aan, verkoop niets.

3) Wanneer moet ik rekening gaan houden met die eventuele inkomsten? Bij opzet van de community of wanneer die inkomsten daadwerkelijk een rol gaan spelen

4) Of het een niche is of niet, is hier niet van belang.

The Royal Institute

grafisch ontwerp, creatieve concepten & brainstorms

www.theroyalinstitute.com | twitter.com/tri_ontwerp

Link naar reactie
  • 0

1) Als je doel niet is om geld te gaan verdienen (winst) is het niet echt te omschrijven als onderneming.

2) Helder, snap ik.

3) Eigenlijk zou dat in een businessmodel moeten staan. Welke kosten ben jij bereid te dragen zonder omzet/winst? Bij welke hoeveelheid gebruikers/ content gaan de kosten zo erg oplopen dat je hier omzet tegenover moet zetten? Binnen welk termijn denk jij dit kritieke punt te behalen?

4) Je hebt het over uniek, ik wil enkel aanhalen dat wat je hier kort omschrijft al heel vaak gedaan is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ga je dit in het kader van je onderneming doen, of als hobby waar later misschien wel meer uit te halen valt?

 

Als je de kosten af wil trekken, zul je de belastingdienst moeten overtuigen dat het zakelijk is. Wil je later de inkomsten niet opgeven, zul je de Belastingdienst op dát moment moeten overtuigen dat het hobby is. Dat zul je dus zelf moeten onderbouwen en als je dat voor allebei de situaties nu al doet, kun je zelf bepalen of het een onderneming moet worden of niet.

 

Wat moet ik me er overigens bij voorstellen? Iets als kieskeurig.nl? Als het echt een vernieuwend concept is, zul je dat als ondernemer waarschijnlijk het beste kunnen beschermen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor jullie snelle reacties & interesse.

 

Ik wil het echt opzetten als hobby, zoals Ronaldinho schrijft "waar later misschien wel meer uit te halen valt".

 

Nee, niet in de richting als kieskeurig.nl, denk meer aan iens.nl

The Royal Institute

grafisch ontwerp, creatieve concepten & brainstorms

www.theroyalinstitute.com | twitter.com/tri_ontwerp

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.