• 0

het outsourcen van de logistiek

Na wat onderzoek voor ons nieuwe bedrijf liep ik tegen een service van DHL aan waar zei alle verantwoordelijkheden van onze logistiek op zich nemen. Heeft er iemand ervaring met het outsourcen van logistiek? Zo ja, kennen jullie ook andere alternatieven? Het outsourcen geeft natuurlijk enorme voordelen in de startfase maar aangezien het ons meest "intieme" contact moment is met onze klanten willen we er zeer voorzichtig mee om gaan.

 

Ervaringen, tips of ideeen? Ze zijn allemaal welkom :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Krijg de tabel er niet in, is even zoeken maar dit is hem....

 

 

Management Indicatie – in euro’s

Uitleg

 

Opstartkosten eenmalig 100,00

Aanleggen van een administratie, inrichten voorraadlocaties, aanmaken artikelcodes etc

 

Account management per maand 75,00 Vaste account kosten. Onderhouden en updaten administratie, checken van orders, issues, vragen van webwinkeleigenaar.

 

Handling

Order per order 2,25 Administratieve deel van de order, uitdraaien pakbon, picklijst, aanmelden parcelware TNT, klaarmaken zending en dubbelcheck order

Orderregel per orderregel 0,35 Fysieke picken van het product in het magazijn. Bij 10 verschillende producten geldt dat er 10 orderregels worden afgerekend.

Retour per retour 2,50 Administratie retour, beoordelen product, herverpakken en terug op voorraad nemen

Inslag (verwerken inkomende goederen) per uur verwekingstijd 30,00 Inslag is verwerking binnenkomende goederen van de leverncier (loopt sterk uiteen per webshop)

 

Opslag

Bulk opslag per palletplaats /mnd 10,00 Aantal pallets in bulkopslag heeft, een europallet is 80cmx120cm bij 1,50 meter hoog. U betaalt alleen de pallets die u daadwerkelijk op enig moment bezet heeft

 

Grijpvoorraad opslag per picklocatie /mnd 1,35 Een grote kostenpost voor webwinkels met veel skus, zoals kledingwebwinkels. Elke SKU is een uniek product en ligt in een eigen grijpvak om het pickproces zo simpel (en dus foutloos) mogelijk te houden. Verschillende maten treft u dan ook niet in 1 vak bij eWarehousing

 

 

Niet inbegrepen

Verzendkosten en

verzendmaterialen op aanvraag

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het zal idd vast aan mijn naam liggen ;)

 

Het is verbazingwekkend hoe je alleen op basis van de handlingkosten en een bepaalde gedachte kan bepalen of een bedrijf een gezonde marge heeft.

 

Ik zal het kort houden.

De euro besparing wordt vaak al op de verzendkosten behaald.

Het orderverwerkingssysteem is vrijwel volledig geautomatiseerd.(bijna geen handmatig werk)

Er zit winst op andere zaken, zoals verpakking.

Er is niet alleen 50 euro omzet, dit zijn alleen de handlingkosten. (excl. verzend en verpakkingskosten)

Overige handelingen worden apart belast.

 

De bijkomende zaken die jij aangeeft is een verhaal apart. Dat is per bedrijf verschillend en bij het ene bedrijf heb je een klik en bij een ander bedrijf niet. Hoe is de service en hoe tevreden zijn bestaande klanten? Dat lijkt mij nog veel belangrijker.

Link naar reactie
  • 0

@ weethetbeter..... wat je naam is kan je ook niks aan doen... zo word je geboren toch...

 

Jij begon zelf met een berekening te maken dat je maar 50 euro in de maand kwijt was.....

 

Je antwoord niet op mijn vraag of de kostenindicatie die ik van internet heb geplukt niet een reeeler beeld van de werkelijkheid geeft dan wat `je zelf heb beschreven met maandelijkse kosten van 30 euro.... gaat me niet om wat het beter weet maar om de mensen die dit forum geven een nauwkeuriger beeld te geven van de logistieke uitbesteed werkelijkheid...

Link naar reactie
  • 0

Rembo72, ik ga geen dingen schrijven die ik niet waar kan maken, maar je moet zelf wel de dingen correct blijven schrijven.

Ik heb geschreven dat de vaste kosten 50 euro zijn in het voorbeeld met 20 orders per maand en dat de besparing vaak al een euro is per zending.

 

Iedere webwinkel is verschillend. Zo past een kinderwagen niet op 1 standaard picklocatie en is het een verschil of een order uit 1 artikel bestaat of uit 4 artikelen en wat de verpakkingswensen zijn enz.. Daarom moet je altijd per webwinkel kijken naar de situatie en er een passende oplossing voor vinden.

 

Als een webwinkel alleen werkt met ideal en/of paypal, waarbij de betalingen via de webshop gedaan zijn, dan is die webwinkel inderdaad bij ons 50 euro kwijt voor de handling van 20 orders per maand. Is er verder niets aan de hand en er geen contact hoeft te zijn, dan brengen we geen 900 euro op jaarbasis in rekening voor 'management'.

 

Als we de managementfee buiten beschouwing laten, dan zijn de handlingkosten in jouw gegeven voorbeeld 58,75 en bij ons 50,00.

In jouw voorbeeld wordt er ongeacht de besteedde tijd een vast bedrag per maand in rekening gezet. Wij belasten de werkelijke tijd door. Als iemand geen contact heeft gehad in een maand, dan zijn er geen bijkomende kosten. Heeft iemand veel contact, dan zal die klant een hoger bedrag hebben dan 75 euro per maand. Is dat niet reeëler naar de klant toe?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goh, met alle respect aan een ieder die hier over geschreven heeft, maar dit is een lange topic. Ik werkte 30jaar op Schiphol, bij grote luchtvaartmaatschappijen maar logistiek is echt geen hogere wiskunde.

 

Ik sluit me wel ana bij een vorige schrijver, waarbij ik wel respect blijf houden hoe bedrijven zoals TNT/UPS/DHL hun organisatie hebben opgebouwd, maar bij een wat kleinere logstieke dienstverlener ben je nog klant, kennen ze je naam en bouw je een zakelijke relatie op die gebouwd is op vertrouwen en service

 

Succes

 

Achim van der Graaff

 

Achim van der Graaff

Founder and Owner http://www.gffairfreightsolutions.nl

Link naar reactie
  • 0

Meer offertes opvragen kan alleen als je appels met appels kan vergelijken. De ene fulfilmentpartij doet enkel fulfilment maar wat is de toegevoegde waarde van een ecommerce fulfilmentpartij ?

 

Dankzij de fulfilmentpartij waar wij bij zitten hebben we regelmatig extra verkoop door bemiddeling naar dagtraders. Als wij oude voorraad willen "lozen" hoeven maar te bellen...

 

Natuurlijk zijn er prijsverschillen in opslag en handeling.... maar mee denken, adviezen ed. is voor ons een belangrijke toegevoegde waarde ! Dus gespecialiseerde fulfilmentpartijen bieden zeker meerwaarde ! Daar lijkt mij Missi 1 van. Wij zijn blij voor (mod edit, naam verwijderd: link dumpen (voor de 2e keer) liever niet!) te hebben gekozen.

 

Groetjes Roosmarijn

 

Link naar reactie
  • 1

Namens de mods dank voor de enorme hoeveelheid modsmeldingen bij het bovenstaande bericht Poster is geïnformeerd dat lovende reacties over het bedrijf van zijn kennis in dit en een ander oud topic verder achterwege kunnen blijven.

 

Voralsnog is niet gebleken dat er sprake is van zelfpromotie: eigenaar van de site in kwestie is een grote beursgenoteerde onderneming.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.