• 0

Mijn bedrijfs mail beland in de spammap

Hello tekkies onder jullie,

 

vanavond was het weer zover, mijn mail (met offerte) belandde bij een klant in zijn spam map.

 

Ik heb al telefoons met de ISP en de adsl provider gehad niemand weet de oorzaak.

 

Eén specialist vertelde me ooit dat de reden waarom andere ISP's mijn adres als spam zagen kwam omdat mijn site in het

 

Engels en het Nederlands is (???)

 

Ik heb al bepaalde sites gecheckt waar je kunt "testen" of je op een blacklist staat: volgens hen niet.

 

Ik heb nooit de noodzaak gehad om meer als 10 mails tegelijk te sturen, het gaat nooit om promo enkel lopende zaken communicatie.

 

Het gebeurt zo lukraak, en ik vind het zo enerverend ( komt gewoon niet over als ik klanten en zelfs op de site mensen moet gaan zeggen dat ze ook in hun spam map moeten gaan vissen naar onze antwoorden)

 

Ik heb al gedacht om uitgaande mail via Gmail te laten lopen, maar zou ik de bron kunnen kennen zou ik een eind verder zitten.

 

Tips anyone ?

 

Thanks

 

(PS het speelt zich wel in Belgium af ...)

 

 

If you do what you always did, you'll get what you always got.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat mail in je spam filter beland heeft bijna niets te maken met je website. De website kan wel op blacklists voorkomen, maar meestal is dat niet de oorzaak.

 

Dat de mail als spam wordt herkend kan meerdere oorzaken hebben. Het kan te maken hebben met de mailserver die je gebruikt om je mail te verzenden. Bij voorkeur kun je je hostingprovider vragen of het mogelijk is om mail via hun mailserver te versturen (dat kan lang niet altijd, moet je echt even vragen, meestal heb je dan ook inloggegevens nodig).

 

Het kan ook met je mail client te maken hebben, of met de opbouw van je bericht zelf. Een text-only bericht wordt bijvoorbeeld veel minder snel als spam gezien.

 

Als je een mailtje naar mij toe stuurt wil ik wel even kijken wat er precies mis mee is.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je mail ontvangen, deze wordt niet als spam herkend. SpamAssassin ziet wel een paar dingen welke op spam zouden kunnen duiden (MIME_QP_LONG_LINE 1.40 en TW_IJ 0.08), maar de totaal score is nog lang niet hoog genoeg om het - bij mij - als spam te zien.

 

Je website en mailserver heb ik op http://moensted.dk/spam/ gecontroleerd, en daar kom je ook niet op voor.

 

Ik denk dat het probleem bij de ontvanger ligt. De enige tip die ik je wel kan geven is je e-mail programma in te stellen dat hij de berichten als tekst verstuurd, en niet als HTML, als je de opmaak functies toch niet gebruikt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je mail ontvangen, deze wordt niet als spam herkend. SpamAssassin ziet wel een paar dingen welke op spam zouden kunnen duiden (MIME_QP_LONG_LINE 1.40 en TW_IJ 0.08), maar de totaal score is nog lang niet hoog genoeg om het - bij mij - als spam te zien.

 

Je website en mailserver heb ik op http://moensted.dk/spam/ gecontroleerd, en daar kom je ook niet op voor.

 

Ik denk dat het probleem bij de ontvanger ligt. De enige tip die ik je wel kan geven is je e-mail programma in te stellen dat hij de berichten als tekst verstuurd, en niet als HTML, als je de opmaak functies toch niet gebruikt.

 

Bedankt Xolphin;

Dus eigenlijk zouden die waarden voor TW_ij 0.08 en MIME_QP_LONG_LINE 1.40 op nul moeten komen, en via wat of wie kan dat. ?

 

of ik moet gewoon aanvaarden dat het een "random" gebeuren is die eigen is aan de systemen die de echte spam tegenhouden...

 

Alleszins bedankt voor jullie feedback.

 

Misschien probeer ik de helocheck vanavond, nu moet ik rennen.

 

Havagoodday

If you do what you always did, you'll get what you always got.

Link naar reactie
  • 0

Het is geen random gebeuren. Spamfilters zijn zo ingesteld dat ze allerlei dingen proberen te herkennen in de inkomende email. Vooral naar de aanhechtingen kijken ze kritisch.

 

De meeste spamfilters zijn te streng ingesteld en dat heeft vooral te maken met gemakzucht aan de kant van de ISP. Die wil tegen zo laag mogelijke kosten zo min mogelijk met zijn klanten te maken hebben.

 

Webmail helpt hier meestal niet, omdat het probleem toch vaak in de aanhechtingen zit. Wat ik zou proberen is documenten voortaan alleen in de bestandsformaten die door de ISP's worden doorgelaten. Met Word heb ik nooit een probleem, met PDF meestal ook niet.

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Dus eigenlijk zouden die waarden voor TW_ij 0.08 en MIME_QP_LONG_LINE 1.40 op nul moeten komen, en via wat of wie kan dat. ?

 

De MIME_QP_LONG_LINE kun je zelf aanpassen, dat betekend dat je hele lange regels verstuurd. Je hoeft het echter niet aan te passen, het is een van de vele dingen die worden bekeken aan een e-mail. Je mail scoort als spam bij mij heel erg laag, als ik jou was zou ik aan degene die je mail heeft ontvangen vragen om uit te zoeken waardoor je e-mail als spam wordt gezien. Misschien heeft deze persoon ook wel met andere e-mail problemen.

 

Zet je e-mail client wel even op alleen-tekst in plaats van HTML versturen, als je toch alleen maar platte tekst verstuurd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.