• 0

Gebruikmaken van VOIP met PBX. Bij wie? Ook VOIP monteur gezocht?

Beste Zakenlui,

 

Wij willen als bedrijf gebruik gaan maken van VOIP. Wij hebben telefonie van Telfort met de standaard Zyxel modem.

Wij willen met VOIP een proffesioneel keuzemenu inbouwen o.a: wachtrijmuziek, on hold en al die soortgelijke PBX functies.

 

Nou hebben wij eerst geprobeerd om de VOIP bij een bedrijf (belcentrale, voipq, speakup) te laten hosten, maar is niet gelukt omdat de firewall en andere technische zaken dit blokkeerden, geen voldoende support gekregen van die bedrijven, dus afgehaakt en nog steeds geen VOIP PBX.

 

Nu heb ik een paar software programmas (3CX, SIPCAT) gevonden waar wij zelf dit allemaal kunnen regelen vanaf kantoor wanneer het geinstalleerd en werkend is. Maarrrrr dan moet het eerst geinstalleerd worden, en daar heb ik en niemand in mij buurt verstand van.

 

Dus mij vraag zijn er goede VOIP monteurs aan mij aan te raden in Noord-Holland of zijn er installateurs op deze forum die deze installatie voor ons willen doen tegen kosten?

 

Graag hoor ik ook welke programmas naast 3CX en SIPCAT zijn aan te raden zijn?

 

B.V.D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb zelf hele goede ervaringen met SpeakUp, het verbaasd me dat die je niet correct kunnen helpen.

 

Ik zou zelf een Asterisk oplossing zoeken als ik jou was. Je hebt dan meer mogelijkheden dan 3CX, en daarnaast is het helemaal gratis. Er zijn diverse bedrijven die je met de installatie kunnen helpen, mocht je er geen kunnen vinden, neem dan even contact met me op. Zelf doen we er niets meer, maar weet er wel een paar.

 

Link naar reactie
  • 0

Asterisk was de eerste waarop ik stuite na het googlen van, heb dat gedownload, geprobeerd te installeren, niet gelukt en weggooid.

 

Zijn er meerder makkelijkere VOIP PBX proggies?

Of zijn er monteurs die proggies voor je hebben en meteen aan kantoor installeren?

 

ERvaringe iemand?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf nog geen ervaring met ze maar heb o.a. op dit forum wel over ze gelezen en wil later deze maand een test gaan doen met callvoip.nl

 

Die bieden een zeer uitgebreid systeem waarbij ook een complete telefooncentrale ingebouwd zit waar je dus zelf keuze menu's kan aanmaken.

 

Ik wacht nu nog op het overzetten van mijn xs4all internet abbo naar xs4all only (de 13de rond) en dan kan ik gratis de nieuwe modem aanvragen die ook geschikt is voor internet bellen en kan ik de test periode van een maand van callvoip aanvragen.

Link naar reactie
  • 0

Asterisk was de eerste waarop ik stuite na het googlen van, heb dat gedownload, geprobeerd te installeren, niet gelukt en weggooid.

 

Zijn er meerder makkelijkere VOIP PBX proggies?

Of zijn er monteurs die proggies voor je hebben en meteen aan kantoor installeren?

 

ERvaringe iemand?

 

 

Misschien is http://www.elastix.org/ of http://www.trixbox.org/ iets voor je?

 

Elastix is het makkelijkst te configureren :)

Link naar reactie
  • -1

Beste Mob,

 

Ik zie dat je post al weer een aantal maanden oud is, maar toch wil ik je de volgende informatie niet onthouden.

 

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun externe lijnen om te laten zetten in VOIP lijnen. VOIP lijkt wel het toverwoord van de laatste jaren, en de VOIP providers schieten als paddestoelen uit de grond, maar biedt het nu echt zoveel meer voordelen dan bijvoorbeeld ISDN?? Nee op dit moment ben ik (door schade en schande) van mening dat er meer nadelen kleven aan VOIP lijnen dan voordelen. En wat bedoel ik met “op dit moment“? internet verbindingen zijn gewoon nog niet stabiel en / of snel genoeg om zeker te zijn van een juiste werking. Met de komst van glasvezel netwerken gaat dit ongetwijfeld veranderen maar op dit moment kan ik VOIP alleen aanraden binnen het bedrijfsnetwerk. Dus een VOIP centrale en daarop aangesloten VOIP telefoons zijn prima maar laat je externe lijnen gewoon op basis van ISDN in je centrale binnenkomen en wel hierom:

 

 

[*]Bij VOIP ben je bijna verplicht om een aparte DSL lijn aan te laten leggen voor je voice verkeer, dit om je bandbreedte te garanderen, de grotere VOIP providers doen dit dan ook standaard bij de aanschaf van een VOIP verbinding. Ik vraag mij wel eens af wat dan nog het verschil is met bijvoorbeeld ISDN?

[*]Een verbinding met ondersteuning voor zogenaamde “quality of service” is ook mogelijk. Op je internet verbinding wordt dan een gedeelte bandbreedte gereserveerd voor je VOIP verkeer. VOIP en data pakketjes gaan dan over één en dezelfde verbinding. Helaas zijn de prijzen van dit soort verbindingen wel alsof het er twee zijn.

[*]Ligt je internet verbinding eruit dan kun je bellen gewoon vergeten. Even gegeneraliseerd: in vergelijking met een ISDN lijn is de downtime van een DSL verbinding toch wel een stukje hoger. Uiteraard hebben we het niet over een DSL verbinding met een door de provider gegarandeerde uptime van zoveel %. Hier betaal je dan uiteindelijk ook weer voor.

[*]Er is nog geen generieke standaard voor VOIP, ja SIP is de standaard maar SIP is zoveel meer dan VOIP alleen, en door de enorme diversiteit aan instellingen die een provider aan een VOIP verbinding kan maken is het vaak nog maar de vraag of de door het bedrijf aangeschafte hard- en / of software wel werkt.

 

Zo… Tot zo ver mijn VOIP frustraties wat externe lijnen betreft, want VOIP biedt natuurlijk ook prachtige mogelijkheden. Zelf werk ik nu twee jaar met Swyx. Hier ben ik zeer tevreden over. Mocht je nog niet tot de aanschaf van eerdergenoemde producten zijn gekomen dan is het misschien de moeite waard om eens naar de mogelijkheden van dit pakket te kijken. http://www.swyx.com/uploads/media/productbrochure_6.20_web_nl__01.pdf

 

PM of mail mij even als je vragen hebt.

 

Groeten Rick

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Rick,

 

Ik vindt het spijtig dat je zulke slechte ervaringen hebt opgedaan met VoiP.

Laten we twee dingen scheiden; VoiP is spraak over een ip netwerk en Sip is spraak via het sip protocol via een netwerk. Ik denk dat u dat wel weet maar zet het erbij voor de volledigheid.

 

In Voip is geen standaard mogelijk, in sip wel. Indien een provider werkt via het sip protocol dan kunnen de diensten goed samenwerken en zijn problemen op te lossen.

Er zijn afwijkende providers, maar over het algemeen zijn dit de budget diensten van bijvoorbeeld betamax (voipbuster e.d.)

 

In mijn ervaring zijn juist de grotere spelers hierin beter.

 

Verschil met ISDN

 

VoiP over het sip protocol (laten we het toch even voip noemen) bied veel meer functionaliteit dan ISDN en is veel flexibeler in te zetten. Dát is het voordeel.

Veel mensen denken dat ze 70% gaan besparen, maar dat hoeft niet zo te zijn. VoiP kun je kiezen als je meer flexibiliteit en functionaliteit wilt voor je bedrijf en niet als je per definitie wilt besparen.

 

De functionaliteit van Voip is ook beschikbaar in ISDN apparatuur maar dan heb je het wel over apparatuur die een paar 100 procent duurder is.

 

Analoge telefonie is stabieler dan ISDN, maar toch is er geen noodzaak analoog te blijven werken.

ISDN is stabieler dan Voip, maar ook hier geen noodzaak om via ISDN te blijven werken.

 

Voorbeeld;

 

Zelf werk ik vanuit huis op Texel en vanaf een locatie in Den Helder, thuis heb ik een redundante internetverbinding (kabel en adsl) en een analoge lijn van KPN. Dit lijkt veel maar valt mee.

Ik heb een internetbedrijf dus internet is een must!

Op die manier ben ik verzekerd van een internetverbinding.

Ik kan me voorstellen dat bijna elk bedrijf tegenwoordig afhankelijk is van internet. Email, informatie opzoeken, bestellingen, server beheer... van alles gaat er over internet.

 

De KPN lijn heb ik aangeschaft vóórdat ik dsl aanvroeg. Op die manier bespaar ik op de non line sharing fee en word mijn dsl goedkoper. Deze analoge lijn kost me netto 2 euro in de maand.

 

Mocht ik ooit om wat voor reden dan ook geen internet hebben dan schakelt onze sip server de gesprekken door naar mijn analoge nummer en gaat precies dezelfde telefoon over als wanneer er wel internet is en ben ik toch bereikbaar, ook uitbellen is dan geen probleem. Ik merk alleen aan mijn browser dat er geen internet is.

Of ik nu in Den Helder zit of op Texel (of china) ik ben altijd bereikbaar onder hetzelfde nummer met dezelfde functionaliteit.

Probeer deze configuratie eens te realiseren met een ISDN centrale en je weet direct wat de voordelen van voip zijn.

 

Spookverhalen

De meeste spook verhalen over Voip ontstaan doordat iemand denkt dat het een kwestie is van stekker erin en draaien. Dat zou mooi zijn maar is nog niet het geval. Voip is een dienst die het beste wordt geïnstalleerd door iemand die weet hoe.

 

Beschouw het als een SBS installatie.. beter over laten aan een expert. Indien je gebruikt maakt van een degelijke aanbieder en een service verlenende installateur of een combinatie daarvan is er niets aan de hand, met een beetje geluk kun je dan zelfs nog iets besparen. Zelf vindt ik dat echter niet het uitgangspunt om te kiezen voor Voip.

 

Waarom bestaan er zaken als http://www.clearict.nl/HulpopAfstand/tabid/57/Default.aspx Is dat omdat computers slecht zijn en je beter gewoon uit je hoofd kan rekenen? Of heeft de gebruiker die de hulp inschakelt niet genoeg kennis om snel en effectief zijn probleem op te lossen? Persoonlijk denk ik het laatste en ben ik blij dat er iemand (jij in dit voorbeeld) is die die groep kan helpen.

 

Ik adviseer geen enkele ondernemer die afhankelijk is van communicatie (.) 1 ISDN aansluiting, 1 analoge aansluiting of 1 internetverbinding. Indien er iets gebeurt ben je niet meer bereikbaar en dat kost meer dan jezelf verzekeren van een stabiel communicatie platform.

 

Met de juiste aanbieder en juiste service is er geen reden niet voor Voip te kiezen en duizend redenen dit wel te doen.

Ik begrijp dat het frustrerend is als je iets niet direct goed aan het werk krijgt (ik heb ook wel een een corrigerend tikje uitgedeeld aan mijn pc (hielp overigens niet). Maar dat neemt niet weg dat Voip voor de meeste ondernemers veel kan betekenen.

 

het moest me even van het hart

 

 

 

 

 

 

 

VoiP - Asterisk - Pin over IP - passende oplossingen op www.beltex.nl

SnelStart consulent voor installatie en support

Link naar reactie
  • -1

Beste Martin,

 

 

Ik vindt het spijtig dat je zulke slechte ervaringen hebt opgedaan met VoiP.

Laten we twee dingen scheiden; VoiP is spraak over een ip netwerk en Sip is spraak via het sip protocol via een netwerk. Ik denk dat u dat wel weet maar zet het erbij voor de volledigheid.

 

Ik heb juist erg goede ervaringen met voip, maar wat ik met mijn verhaal duidelijk probeer te maken is geen voordeel zie met voip als binnenkomende lijnen tov ISDN.

 

n Voip is geen standaard mogelijk, in sip wel. Indien een provider werkt via het sip protocol dan kunnen de diensten goed samenwerken en zijn problemen op te lossen.

Er zijn afwijkende providers, maar over het algemeen zijn dit de budget diensten van bijvoorbeeld betamax (voipbuster e.d.)

 

In mijn ervaring zijn juist de grotere spelers hierin beter.

 

Uiteraard begrijp ik wat u bedoelt, maar SIP een standaard in de voicewereld? Ik denk namelijk dat het een multi media protocol is, en daar zit hem nu net het hele probleem in. De volgende twee regels komen rechtstreeks van de sip wikipedia pagina af http://nl.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol

 

Het Session Initiation Protocol of SIP is een protocol om multimediacommunicatie (audio-, video- en andere datacommunicatie) mogelijk te maken en het wordt onder meer gebruikt voor Voice over IP (VoIP).

 

Verklaart u nader...

 

Verschil met ISDN

 

VoiP over het sip protocol (laten we het toch even voip noemen) bied veel meer functionaliteit dan ISDN en is veel flexibeler in te zetten. Dát is het voordeel.

Veel mensen denken dat ze 70% gaan besparen, maar dat hoeft niet zo te zijn. VoiP kun je kiezen als je meer flexibiliteit en functionaliteit wilt voor je bedrijf en niet als je per definitie wilt besparen.

 

Kostenbesparing kan inderdaad een overweging zijn, hoewel dit inderdaad in de praktijk vaak tegenvalt. Maar als ik mag kiezen tussen kostenbesparing en een hakkelende, krakende, echoënde lijn met een klant omdat mijn collega op dat moment een internetradio aan heeft staan of een stabiele ISDN verbinding die geen last heeft van voorgaande maar in plaats daarvan per minuut iets duurder (discutabel) is...? Dan wist ik het wel.

 

Analoge telefonie is stabieler dan ISDN, maar toch is er geen noodzaak analoog te blijven werken.

ISDN is stabieler dan Voip, maar ook hier geen noodzaak om via ISDN te blijven werken.

 

Das toch vreemd, nu geeft u eigenlijk zelf toe dat hoe geavanceerder de techniek is, hoe onstabieler de situatie uiteindelijk wordt. Hoewel ik het niet eens ben met het feit dat analoge telefonie stabieler is dan ISDN? Gebaseerd op?

 

De functionaliteit van Voip is ook beschikbaar in ISDN apparatuur maar dan heb je het wel over apparatuur die een paar 100 procent duurder is.

 

Over welke functionaliteit praten we dan? Probeert u voor de gein eens te faxxen over voip, hier hebben ze niet voor niets T38 voor uitgevonden

 

Zelf werk ik vanuit huis op Texel en vanaf een locatie in Den Helder, thuis heb ik een redundante internetverbinding (kabel en adsl) en een analoge lijn van KPN. Dit lijkt veel maar valt mee.

Ik heb een internetbedrijf dus internet is een must!

Op die manier ben ik verzekerd van een internetverbinding.

 

Ik kan me voorstellen dat bijna elk bedrijf tegenwoordig afhankelijk is van internet. Email, informatie opzoeken, bestellingen, server beheer... van alles gaat er over internet.

 

De KPN lijn heb ik aangeschaft vóórdat ik dsl aanvroeg. Op die manier bespaar ik op de non line sharing fee en word mijn dsl goedkoper. Deze analoge lijn kost me netto 2 euro in de maand.

 

Mocht ik ooit om wat voor reden dan ook geen internet hebben dan schakelt onze sip server de gesprekken door naar mijn analoge nummer en gaat precies dezelfde telefoon over als wanneer er wel internet is en ben ik toch bereikbaar, ook uitbellen is dan geen probleem. Ik merk alleen aan mijn browser dat er geen internet is.

Of ik nu in Den Helder zit of op Texel (of china) ik ben altijd bereikbaar onder hetzelfde nummer met dezelfde functionaliteit.

Probeer deze configuratie eens te realiseren met een ISDN centrale en je weet direct wat de voordelen van voip zijn.

 

 

Uw SIP server schakelt het nummer door naar analoog terwijl de inkomende SIP lijn er uit ligt, das toch knap, of bent u zelf soms een sip provider? Bovendien gebruik je je binnenkomende sip trunks toch niet om verbinding mee te maken vanuit bijvoorbeeld huis? Ik neem aan dat je dat aan de andere kant van je Voip centrale wil realiseren.

 

Spookverhalen

De meeste spook verhalen over Voip ontstaan doordat iemand denkt dat het een kwestie is van stekker erin en draaien. Dat zou mooi zijn maar is nog niet het geval. Voip is een dienst die het beste wordt geïnstalleerd door iemand die weet hoe.

 

Zo zou het ook eigenlijk moeten zijn toch?? Ik installeer nu 2 jaar volledige voip netwerken, maar merk gewoon uit de praktijk dat er een hoop problemen zijn met de interconnectiviteit tussen IPPBXen (Verschillende merken) en VOIP (en ik bedoel dan SIP) providers

 

Groeten Rick

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Martin,

 

Quote:

 

Ik vindt het spijtig dat je zulke slechte ervaringen hebt opgedaan met VoiP.

Laten we twee dingen scheiden; VoiP is spraak over een ip netwerk en Sip is spraak via het sip protocol via een netwerk. Ik denk dat u dat wel weet maar zet het erbij voor de volledigheid.

 

 

 

Ik heb juist erg goede ervaringen met voip, maar wat ik met mijn verhaal duidelijk probeer te maken is geen voordeel zie met voip als binnenkomende lijnen tov ISDN.

Quote:

 

n Voip is geen standaard mogelijk, in sip wel. Indien een provider werkt via het sip protocol dan kunnen de diensten goed samenwerken en zijn problemen op te lossen.

Er zijn afwijkende providers, maar over het algemeen zijn dit de budget diensten van bijvoorbeeld betamax (voipbuster e.d.)

 

In mijn ervaring zijn juist de grotere spelers hierin beter.

 

 

 

Uiteraard begrijp ik wat u bedoelt, maar SIP een standaard in de voicewereld? Ik denk namelijk dat het een multi media protocol is, en daar zit hem nu net het hele probleem in. De volgende twee regels komen rechtstreeks van de sip wikipedia pagina af http://nl.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol

Quote:

 

Het Session Initiation Protocol of SIP is een protocol om multimediacommunicatie (audio-, video- en andere datacommunicatie) mogelijk te maken en het wordt onder meer gebruikt voor Voice over IP (VoIP).

Verklaart u nader...

 

Sip is idd een multimedia protocol wat tegenwoordig veel wordt ingezet voor voip (vroeger gebruikte ik het voor een radio station)

de meeste aanbieders houden zich aan het protocol en daarom noem ik het standaard.

Standaard is dan misschien niet het juiste woord, maar als we dit zo bekijken bestaat er voor niets een standaard, daar er van een standaard altijd word afgeweken.

 

 

 

 

Quote:

 

Verschil met ISDN

 

VoiP over het sip protocol (laten we het toch even voip noemen) bied veel meer functionaliteit dan ISDN en is veel flexibeler in te zetten. Dát is het voordeel.

Veel mensen denken dat ze 70% gaan besparen, maar dat hoeft niet zo te zijn. VoiP kun je kiezen als je meer flexibiliteit en functionaliteit wilt voor je bedrijf en niet als je per definitie wilt besparen.

 

 

 

Kostenbesparing kan inderdaad een overweging zijn, hoewel dit inderdaad in de praktijk vaak tegenvalt. Maar als ik mag kiezen tussen kostenbesparing en een hakkelende, krakende, echoënde lijn met een klant omdat mijn collega op dat moment een internetradio aan heeft staan of een stabiele ISDN verbinding die geen last heeft van voorgaande maar in plaats daarvan per minuut iets duurder (discutabel) is...? Dan wist ik het wel.

 

Als u last heeft van hakkelen dan is dit bijna altijd een codec probleem, de data komt dus goed aan maar wordt niet goed verwerkt. Kraken heb ik nog nooit ervaren maar wellicht mankeert er iets aan de microfoon in het telefoontoestel.

Voor echo problemen kunnen er voorzieningen worden getroffen op de server en in de ata/telefoon van de klant.

Wat ik ook wel eens ervaar is packet loss, dan vallen er echt stukjes weg van een gesprek. Dit ligt dan echt aan het `internet` en is op te lossen.

 

Indien u er van overtuigt bent dat dit aan een te kort aan bandbreedte ligt raad ik u aan qos te implementeren in uw netwerk. Indien dit is gebeurt kán dit geen probleem meer opleveren.

De benodigde bandbreedte is dan aanwezig. Ik heb natuurlijk ook wel een keer last gehad van een slechte lijn maar dit probleem is altijd op te lossen.

 

Quote:

 

Analoge telefonie is stabieler dan ISDN, maar toch is er geen noodzaak analoog te blijven werken.

ISDN is stabieler dan Voip, maar ook hier geen noodzaak om via ISDN te blijven werken.

 

 

 

Das toch vreemd, nu geeft u eigenlijk zelf toe dat hoe geavanceerder de techniek is, hoe onstabieler de situatie uiteindelijk wordt. Hoewel ik het niet eens ben met het feit dat analoge telefonie stabieler is dan ISDN? Gebaseerd op?

 

Dat is niet wat ik bedoel, ik bedoel dat altijd wanneer een nieuwe techniek wordt ingezet er minder kennis is en er meer fout kan gaan. Dit blijft echter niet zo en ligt niet zozeer aan de techniek an sich als wel aan de mensen die het niet juist inzetten. ISDN gebruikers van het eerste uur weten het vast nog goed... dat was ook geen pretje. Bij analoge telefonie kan er minder stuk gaan zoals nt1 module of centrale.

Verder zal de downtime ongeveer hetzelfde zijn. Gebaseerd op gezond verstand en ervaring

 

 

Quote:

 

De functionaliteit van Voip is ook beschikbaar in ISDN apparatuur maar dan heb je het wel over apparatuur die een paar 100 procent duurder is.

 

 

 

Over welke functionaliteit praten we dan?

 

De standaard functionaliteit van de moderne IP pbx systemen zoals asterisk en de flexibiliteit van het sip protocol. Nooit was het zo interessant om een dergelijk uitgebreide centrale aan te schaffen. Dit is echter ook te realiseren via ISDN maar niet in verhouding tot de toc en roi van de nieuwe generatie apparatuur

 

Quote:

 

Zelf werk ik vanuit huis op Texel en vanaf een locatie in Den Helder, thuis heb ik een redundante internetverbinding (kabel en adsl) en een analoge lijn van KPN. Dit lijkt veel maar valt mee.

Ik heb een internetbedrijf dus internet is een must!

Op die manier ben ik verzekerd van een internetverbinding.

 

Ik kan me voorstellen dat bijna elk bedrijf tegenwoordig afhankelijk is van internet. Email, informatie opzoeken, bestellingen, server beheer... van alles gaat er over internet.

 

De KPN lijn heb ik aangeschaft vóórdat ik dsl aanvroeg. Op die manier bespaar ik op de non line sharing fee en word mijn dsl goedkoper. Deze analoge lijn kost me netto 2 euro in de maand.

 

Mocht ik ooit om wat voor reden dan ook geen internet hebben dan schakelt onze sip server de gesprekken door naar mijn analoge nummer en gaat precies dezelfde telefoon over als wanneer er wel internet is en ben ik toch bereikbaar, ook uitbellen is dan geen probleem. Ik merk alleen aan mijn browser dat er geen internet is.

Of ik nu in Den Helder zit of op Texel (of china) ik ben altijd bereikbaar onder hetzelfde nummer met dezelfde functionaliteit.

Probeer deze configuratie eens te realiseren met een ISDN centrale en je weet direct wat de voordelen van voip zijn.

 

 

 

Uw SIP server schakelt het nummer door naar analoog terwijl de inkomende SIP lijn er uit ligt, das toch knap, of bent u zelf soms een sip provider?

 

Dat is niet knap maar een voordeel van voip tov ISDN, ik ben wel provider maar elke degelijke provider ondersteunt dit of zou dit kunnen via sip, met ISDN gaat dit echter niet

 

Bovendien gebruik je je binnenkomende sip trunks toch niet om verbinding mee te maken vanuit bijvoorbeeld huis?

 

Waarom niet? het is Voip; je bent vrij

 

Ik neem aan dat je dat aan de andere kant van je Voip centrale wil realiseren.

 

Wellicht wil ik dat ook, maar het een sluit het ander niet uit. Als je daar een ander sip server tussenzet bereik je precies hetzelfde. Het sip account op server b registreer je in je ata en de trunk op server a. In feite maakt het veel uit hoe je het doet, je kan immers alle kanten nog op en anpasingen zijn zo gedaan!

 

Stel je voor:

een volledig redundante sip server met koppelingen naar het publiek net, sip, iax en gsm. U neemt daar een account af en zet die in een telefoon of ata (of ip pbx).

Telefoon, ata of ip pbx gaat ofline en de sip server krijgt geen antwoord van zijn ping. Account is dus offline en de sip server schakelt door naar waar u maar wilt. Dit is helemaal niet ingewikkeld (maar niet beschikbaar op ISDN).

 

Quote:

 

Spookverhalen

De meeste spook verhalen over Voip ontstaan doordat iemand denkt dat het een kwestie is van stekker erin en draaien. Dat zou mooi zijn maar is nog niet het geval. Voip is een dienst die het beste wordt geïnstalleerd door iemand die weet hoe.

 

 

 

Zo zou het ook eigenlijk moeten zijn toch??

 

Een pc zou altijd eenvoudig zonder problemen moeten werken maar toch heeft u een bedrijf in ondersteuning

 

Ik installeer nu 2 jaar volledige voip netwerken

 

Niets persoonlijks en neem me vooral niet kwalijk maar blijkbaar toch niet precies goed, maar waarom Voip daarvan de schuld geven?

 

, maar merk gewoon uit de praktijk dat er een hoop problemen zijn met de interconnectiviteit tussen IPPBXen (Verschillende merken) en VOIP (en ik bedoel dan SIP) providers.

 

Ik merk geen problemen met de communicatie tussen verschillende ip pbx systemen en dat is ook bijna onmogelijk als deze goed bedacht zijn. De peers tussen landelijke operators werken erg goed en zijn redundant en alles wat er tussen staat is zo goed als degene die het ontwierp of installeerde (.) Daar kun je geen hele techniek op afschuiven. Als mijn automonteur mijn auto niet goed maakt zijn niet per definitie alle auto's slecht. Ik moet een betere garage zoeken. Over verschillende merken ben ik het met je eens dat werkt niet fijn. Logisch ook want de ene fabrikant houd zich beter aan protocollen als de ander, dit was echter ook met ISDN, DECT, WIFI en dergelijke zo. En zal altijd zo blijven.

U installeert netwerken.... u kunt mij dan niet wijsmaken dat u dan het liefste met 10 verschillende merken (routers, switches e.d) apparatuur werkt in 1 netwerk. Dit heeft een reden.

 

Ik heb me toegelegd op voip oplossingen en het is inderdaad niet iets wat je er even bij kunt doen, je moet weten hoe het zit.

Ik ben zeker geen guru maar de problemen die u beschrijft komen bij mij niet over als problemen met voip in het algemeen of sip in het bijzonder maar als configuratie problemen.

 

Al met al denk ik dat het slim is dat u mijn klanten op afstand helpt met windows dingetjes en ik u help met voip dingetjes.

 

Groeten Martin

 

 

VoiP - Asterisk - Pin over IP - passende oplossingen op www.beltex.nl

SnelStart consulent voor installatie en support

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Jeroen Naeff van Talkto, hij werkt ook met SpeakUp en Astrix zie talkto.nl

 

Ook talkto is een degelijke voip leverancier.

 

Dacht ik ook een BVIT project

VoiP - Asterisk - Pin over IP - passende oplossingen op www.beltex.nl

SnelStart consulent voor installatie en support

Link naar reactie
  • 0

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun externe lijnen om te laten zetten in VOIP lijnen. VOIP lijkt wel het toverwoord van de laatste jaren, en de VOIP providers schieten als paddestoelen uit de grond, maar biedt het nu echt zoveel meer voordelen dan bijvoorbeeld ISDN??

 

Toverwoord? Momenteel zijn er alleen al drie miljoen huishoudens die bellen via VOIP, sinds vorig jaar meer dan de traditionele aansluitingen! Je ervaringen zijn volgens mij erg gedateerd.

Link naar reactie
  • 0

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun externe lijnen om te laten zetten in VOIP lijnen. VOIP lijkt wel het toverwoord van de laatste jaren, en de VOIP providers schieten als paddestoelen uit de grond, maar biedt het nu echt zoveel meer voordelen dan bijvoorbeeld ISDN??

 

Toverwoord? Momenteel zijn er alleen al drie miljoen huishoudens die bellen via VOIP, sinds vorig jaar meer dan de traditionele aansluitingen! Je ervaringen zijn volgens mij erg gedateerd.

 

Beste Maarten

 

In mijn verhaal praat ik over de voip providers die voornamelijk bezig zijn hun lijnen te slijten aan het MKB, dit is niet te vergelijken met een huis tuin en keuken voip lijntje (VoADSL). Vaak hebben we het dat over minimaal 6 spraakkanalen. Wat ik duidelijk wil maken is niet dat ik zeg dat ik voip geen mooie techniek vind, de mogelijkheden zijn, ik zou haast zeggen, eindeloos. Het probleem op dit moment is dat de internet verbindingen nog te onstabiel zijn om te garanderen dat de voip verbindingen net zo stabiel zijn als ISDN. Maar dat gaat uiteraard met de komst van glasvezel verbindingen helemaal goed komen.

 

Wat ik Mo eigenlijk wil meegeven is om wel een voip server aan te schaffen, maar gebruik als binnenkomende lijnen altijd ISDN. Of gebruik SIP verbindingen maar een ISDN verbindingen als backup, dat kan natuurlijk ook. Gewoon een tip van iemand die uit ervaring spreekt!

 

Groeten Rick

Link naar reactie
  • 0

Wat ik Mo eigenlijk wil meegeven is om wel een voip server aan te schaffen, maar gebruik als binnenkomende lijnen altijd ISDN. Of gebruik SIP verbindingen maar een ISDN verbindingen als backup, dat kan natuurlijk ook. Gewoon een tip van iemand die uit ervaring spreekt!

 

We gebruiken hier al jaren VOIP, gewoon met een eigen dedicated Asterisk server in een datacentrum, met SpeakUp als meer dan betrouwbare VOIP provider. Onze locatie heeft internet via zowel ADSL als Kabel, de internetverbinding is voor ons eigenlijk nog belangrijker dan de telefonie. We hebben praktisch nooit last van storingen terwijl we onze internetverbinding echt behoorlijk gebruiken en de Asterisk server regelmatig veel gesprekken tegelijkertijd behandeld.

 

Natuurlijk hebben we hier wel goede maar tegenwoordig zeer betaalbare spullen (Linksys SPA942 telefoons van (120 euro per stuk), en een goede router met faillover (250 euro)). Zelfs de frankeermachine kan probleemloos verbinding maken met TNT, zelfs daar is een ISDN of analoge verbinding niet voor nodig. Hetgeen we aan telefoonkosten besparen is absurd, en de mogelijkheden die we hebben zijn ontzettend praktisch. Mensen die thuiswerken kunnen vanaf elke locatie bellen, en bij een stroomstoring op onze hoofdlocatie waren we een half uur later weer online bij een bevriende ondernemer in de buurt.

 

De ervaringen die jij hebt hebben volgens mij meer met onkunde te maken, veel grote bedrijven maken gebruik van VOIP. Net zo als de meer dan drie miljoen huishoudens waar ik het eerder over had. Een bedrijf als Speakup is alleen bruikbaar als je zelf weet waar je mee bezig bent, ze leveren een dienst waarbij ze er vanuit gaan dat je het zelf allemaal verder kunt configureren.

Link naar reactie
  • 0

Alleen vergt het stabiel krijgen van een SIP lijn een veel hogere prijs dan een ISDN verbinding.

 

Dat is gewoon niet waar. Wij zijn elke maand maar een fractie van de kosten kwijt. Het is misschien voor een schilderbedrijf minder interessant, maar voor elk bedrijf wat veel met telefonie doet is VOIP een meer dan serieus alternatief. Het is een eenmalige investering in techniek, maar dit verdien je nog binnen het jaar terug. De enige vereiste is dat je een goede en het liefst een dubbel uitgevoerde internetverbinding nodig hebt welke overigens niet veel hoeft te kosten.

Link naar reactie
  • 0

Maar waar basseer je dat dan op? Met mijn ISDN lijn bel ik ook kosteloos naar vaste nummers binnen nederland. Het gaat er bij mij voornamelijk om dat ik ten alle tijden kan bellen en gebeld kan worden. Als ik naar Duisland bel doe ik dat ook via een lijntje van voipcheap. Maaar als mijn internet verbinding er uit ligt, en ik zou alleen SIP trunks aangesloten hebben dan heb ik toch een behoorlijk probleem.

Link naar reactie
  • 0

Maar waar basseer je dat dan op? Met mijn ISDN lijn bel ik ook kosteloos naar vaste nummers binnen nederland. Het gaat er bij mij voornamelijk om dat ik ten alle tijden kan bellen en gebeld kan worden. Als ik naar Duisland bel doe ik dat ook via een lijntje van voipcheap. Maaar als mijn internet verbinding er uit ligt, en ik zou alleen SIP trunks aangesloten hebben dan heb ik toch een behoorlijk probleem.

 

Als je je internetverbinding op orde hebt, heb je geen probleem. Daarnaast is SIP bij uitval zelfs probleemloos door te zetten naar bijvoorbeeld je mobiele telefoon, mits je je server maar in een datacentrum neer zet.

 

De kosten zijn eenvoudig uit te rekenen, de vaste kosten voor een ISDN20 lijn is 183,50 per maand zonder gesprekskosten en nummerblokken voor een enkele locatie. Dat de kwaliteit van VOIP je tegen valt kan ik wel begrijpen als je providers als voipcheap gebruikt. Als je voor VOIP kiest, neem dan wel een professionele Nederlandse VOIP provider.

Link naar reactie
  • -1

Nu noemt u wel de prijs voor een ISDN 20 maar niet die van een 20 kanaals SIP provider de kosten voor hosting in het datacentrum en je redundante internet verbinding van minimaal (20x 100 Kbit up en down, SDLS dus) ... Ik heb door mijn functie als VOIP consultant een hoop ervaring met zowel de goedkopere providers (voipcheap, 12connect etc) als met de zoals u het noemt duurdere professionele (Priority, Breez, Infopact etc) Maar bij iedere SIP provider groot of klein loop je tegen het probleem aan dat het lang niet zo stabiel werkt als ISDN. Zoals ik al aangaf: dat gaat ongetwijfeld geod komen met de komst van onbeperkte bandbreedte, maar als ik nu op dit moment de keuze heb, dan wil ik absoluut niet afhankelijk zijn van voip als enige binnenkomende lijnen.

 

Trouwens Voipcheap werkt uitstekend bij mij, ik wil er alleen niet afhankelijk van zijn.

 

Groeten Rick

Link naar reactie
  • 2

Nu noemt u wel de prijs voor een ISDN 20 maar niet die van een 20 kanaals SIP provider de kosten voor hosting in het datacentrum en je redundante internet verbinding van minimaal (20x 100 Kbit up en down, SDLS dus) ... Ik heb door mijn functie als VOIP consultant een hoop ervaring met zowel de goedkopere providers (voipcheap, 12connect etc) als met de zoals u het noemt duurdere professionele (Priority, Breez, Infopact etc) Maar bij iedere SIP provider groot of klein loop je tegen het probleem aan dat het lang niet zo stabiel werkt als ISDN. Zoals ik al aangaf: dat gaat ongetwijfeld geod komen met de komst van onbeperkte bandbreedte, maar als ik nu op dit moment de keuze heb, dan wil ik absoluut niet afhankelijk zijn van voip als enige binnenkomende lijnen.

 

Trouwens Voipcheap werkt uitstekend bij mij, ik wil er alleen niet afhankelijk van zijn.

 

Groeten Rick

\

Nu komt de aap een beetje uit de mouw. Naar mijn idee ga je voor een budget provider en is dit niet te vergelijken met stabiele dienstverleners. Je verteld immers zelf over de problemen die je ervaart.

Over de kosten kunnen we kort zijn. Zoals ik eerder al aangaf behaal ik met een kabel en dsl abonnement een 100% uptime en mocht het misgaan dan gaan de voip gesprekken gewoon naar mijn mobiel (in mijn geval ook in de asterisk centrale) en haal ik 100% beschikbaarheid. Dit kost me ongeveer 50 euro per maand. Op de trunks die ik inzet zit geen limitatie qua uitgaande/inkomende lijnen, iets wat redelijk standaard is (maar natuurlijk niet voor de budget providers... ergens moet het uit vandaan komen, als ondernemer begrijp je dat)

Je redenatie gaat gewoon niet op en ik sluit me aan bij de vorige poster... het lijkt een gebrek aan kennis, en niet een gebrek van voip of internet. Wellicht is het zo dat als je continu 20 inkomende lijnen hebt er geld verdient wordt en dan zou ik direct investeren in een sdsl verbinding, maar nodig lijkt het me niet.

 

Dit "gesprek" heeft voor mij nu lang genoeg geduurt. Mocht je ooit nog een voip netwerk op gaan zeten dan raad ik je aan een expert te raadplegen zodat je geen teleurstellende resultaten behaald voor je klanten.

 

 

 

VoiP - Asterisk - Pin over IP - passende oplossingen op www.beltex.nl

SnelStart consulent voor installatie en support

Link naar reactie
  • 0

Het niet willen lezen van mijn antwoorden cq het vakkundig negeren van vragen cq de vragen structureel niet gefundeerd beantwoorden zie ik dan maar als een beaming van mijn omschrijving in de eerste post.

 

Bovendien vind ik het buitengewoon irritant dat u een gefundeerde mening onbeargumenteerd afdoet als onvakkundig. Ik begrijp dat u zich (wellicht uit noodzaak) aangetrokken voelt tot discussie, niets mis mee, maar mag ik u er op wijzen dat de aanhef in mijn eerste post "Beste Mob" is. En dit is niet omdat ik geen discussie met u aan wil gaan

Dit "gesprek" heeft voor mij nu lang genoeg geduurt. Mocht je ooit nog een voip netwerk op gaan zeten dan raad ik je aan een expert te raadplegen zodat je geen teleurstellende resultaten behaald voor je klanten.

maar dat ik als ondernemer een ondernemer wil helpen de beste / goedkoopste keuze te laten maken.

 

 

En als u het dan oneens met mijn mening bent, waarom komt u dat niet met keiharde feiten op de proppen die het tegendeel bewijzen?

 

Over de kosten kunnen we kort zijn. Zoals ik eerder al aangaf behaal ik met een kabel en dsl abonnement een 100% uptime en mocht het misgaan dan gaan de voip gesprekken gewoon naar mijn mobiel (in mijn geval ook in de asterisk centrale) en haal ik 100% beschikbaarheid. Dit kost me ongeveer 50 euro per maand.

 

Waarom kort over de kosten zijn? Een Kabel + ADSL abbonement, en een centrale in een datacentrum. Voor 50,- euro per maand? Mischien voor u, maar niet voor de gemiddelde ondernemer. Komt u nu eens met een gefundeerde vergelijking. Laten we een 20 kanaals ISDN trunk als uitgangspunt nemen, zoals hierboven ook al beschreven staat.

 

Groeten Rick

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.