• 0

Bereikbaarheid tijdens vakantie

Gisterenavond een gesprek met mijn man gehad of je nou wel of niet telefonisch bereikbaar moet zijn als je op vakantie bent. Hij heeft vorig jaar zijn zaak verkocht en is nu directeur van zijn oude bedrijf en nog een ander bedrijf (part of the deal zeg maar). Zijn eigen (oude) bedrijf loopt als een trein! Echter bij het andere bedrijf is de trein af en toe het spoor bijster....

 

Ben benieuwd naar jullie mening, dus wel of niet bereikbaar voor urgente dingen tijdens je (welverdiende!) vakantie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0
Ben benieuwd naar jullie mening, dus wel of niet bereikbaar voor urgente dingen tijdens je (welverdiende!) vakantie?

 

Voor urgente zaken niet, voor belangrijke zaken wel.

Klinkt als een dooddoener/woordenspel maar is het niet: veel urgente zaken blijken bij nader inzien helemaal niet belangijk (genoeg) te zijn en kunnen soms nog wel even langer blijven liggen of eenvoudig door iemand anders worden waargenomen. Belangrijke zaken daarentegen kunnen meestal slecht tegen uitstel en/of overdracht. Daar maak ik dus ook tijdens mijn welverdiende vakantie tijd voor. Maar dan wel op een manier die mij schikt: het secretariaat spreekt in op mijn voicemail en ik bel terug op het moment dat mij het beste past.

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ben benieuwd naar jullie mening, dus wel of niet bereikbaar voor urgente dingen tijdens je (welverdiende!) vakantie?

 

Dat is altijd een lastige... Voor zaken die ik zelf urgent vind ben ik graag bereikbaar, maar helaas ligt het beoordelen van wat urgent is meestal bij degene die opbelt. Meestal geen probleem, maar je hebt altijd mensen die daar anders over denken... wat dat betreft: best handig, nummerherkenning.

Link naar reactie
  • 0

Wel bereikbaar maar alleen via secetaresse. Die weten prima te bepalen wat ze wel en niet door kunnen schakelen of SMS'n. Als ze echt wat doorschakelen en ik heb toevallig mijn telefoon bij de hand dan pak ik wel op als het moet, dan is het echt erg.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn eigen mening is dat het hoort bij je functie. Echter hebben wij het twee jaar geleden meegemaakt dat hij werd gebeld over een sleutel die ze niet konden vinden en over een bus die was gestolen (lease welliswaar). En dat van die bus houd je dan toch heel de vakantie bezig omdat het vermoeden was dat het een personeelslid was die achter de diefstal zat. En dat vermoeden klopte ook achteraf :-\

 

Een vast tijdstip voor de bereikbaarheid had ik ook voorgesteld, en een aanspreekpunt binnen de zaak en die bepaald of het nodig is om contact op te nemen.

Link naar reactie
  • 0

14-16u p/dag 7 dagen p/week bereikbaar. 8)

Ben de enige contactpersoon voor klanten/collega's in NL. Alles en iedereen die belt, heeft direct te maken met mijn inkomsten dus ik neem de telefoon graag op. Ervoor zorgen dat eenieder weet dat je een paar weken op vakantie bent en de meesten houden er (bij mij) goed rekening mee.

 

Heb dit jaar ook een stuk of 100 mails beantwoord, offertes gemaakt en afspraken gemaakt. Heb ook een andere definitie van vakantie houden als mijn vrouw ;D Maar ze heeft er wel begrip voor. Dat we die super de luxe vakantie houden, komt direct door mijn resultaten. Voor een order waar ik (op provisiebasis) 50-60k aan verdien, laat ik het zwembad wel een keertje schieten).

 

Zal wel met het aard v/h beestje te maken hebben, maar ik heb meer rust als ik wél weet wat er zoal gebeurt en evt. kan aansturen.

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Nee, nooit bereikbaar.

 

Op vakantie doe ik inspiratie op, lees ik boeken die meestal met mijn werk te maken hebben en noteer ideeen en zit soms voor de lol te programmeren. Maar contact met klanten of zo, nee. Vakantie is om de batterij op te laden.

 

Maar ik ben dan ook een eenpitter en kan me voorstellen dat als je personeel hebt, het heel anders ligt.

 

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar ik ben dan ook een eenpitter en kan me voorstellen dat als je personeel hebt, het heel anders ligt.

 

 

Zie mijn bericht hierboven, juist als eenpitter lijkt het mij lastiger!

 

En voor die mensen die de voicemail afluisteren: stel een klant/prospect spreekt in of je terug zou willen bellen voor iets onbenulligs......wat doe je dan? Hem laten wachten tot je weer terug bent?

En als diezelfde klant inspreekt met het verzoek om terug te bellen zonder erbij te vertellen waarvoor?

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Wat ik altijd doe is mijn klanten laten weten wanneer ik op vakantie ben. Dat gaat meestal goed.

Het is verstandig om daarbij 2 dagen extra op te geven, omdat je na je vakantie tijd nodig hebt om weer "on top of things" te komen.

 

Het enige wat ik ga veranderen is dat ik het voortaan eerder aankondig. Een maand van te voren of zo.

Anders krijg je dat je klanten een paar dagen voor je vakantie met allerlei eisen en wensen komen en dat lukt dan niet meer en dan ga je met stress op vakantie.

 

Maar ik blijf het zeggen, het verschilt per soort werk. Ik heb eigenlijk alleen maar vaste klanten, eens stuk of 10, die regelmatig en op vrij voorspelbare momenten terugkomen. Dat creeert een hoop rust. Zou ik ander werk hebben, met een groter projectomvang bijvoorbeeld, dan krijg je een heel andere dynamiek.

 

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn mobiel gewoon aanstaan op vakantie, dat geeft mij juist rust. De belangrijkste zakelijkerelaties weten dat ik op vakantie en hebben mijn 06 voor urgente zaken en de vaste telefoon heeft een lange voicemail boodschap met de opmerking dat ik voor urgente zaken mobiel bereikbaar ben. Die barriere zorgt ervoor dat ik zelden telefoon krijg op vakantie. Ik heb ook een keer de vaste telefoon doorgeschakeld maar dat was echt eenmalig.

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk heb ik altijd mijn telefoon aan staan, ik heb hem alleen niet altijd bij de hand en als ik bij een klant ben druk ik hem weg, omdat de klant die belt, ook graag wenst dat ik dat voor hem zou doen. Daarnaast staat de voicemail altijd aan; dus wanneer men wat inspreekt, bel ik toch, zo snel als het mogelijk is, terug.

 

Daarnaast denk ik persoonlijk dat je als ondernemer nooit echt vakantie kunt hebben, je bent toch altijd wel bezig met je onderneming.

Link naar reactie
  • 0

Voor mij als startende ondernemer zit er de komende jaren geen ‘echte’ vakantie in (tenminste niet 3 weken op een eiland zonder internet). Ik maak wel gebruik van een telefoonservice en mis daardoor geen telefoontje. Dat is heel prettig.

 

Dus er zit wel een lang (werk)weekend Berlijn aan te komen en later dit jaar een (just for fun) weekend London. Naar London ga ik zonder notebook, maar ik ga onderweg wel een keer een internetcafé in om te kijken naar inkomende mail. Snel respons vind ik zelf prettig dus geef ik deze service ook.

 

Maar als mijn onderneming mede hierdoor goed van de grond komt topt dat natuurlijk elke vakantie :)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit persoonlijk een slechte zaak. Onder de noemer "service" zou je 24 uur per dag bereikbaar moeten zijn. Standaard nemen wij een 1/2 lunch pauze en in die tijd is de persoon niet bereikbaar. Gekgenoeg is er geen enkele klant die daar over klaagt. Zo is het ook met vakantie, als je die niet rustig kunt genieten kan je net zo goed thuis blijven. Niet in de eerste plaats voor jezelf maar wel voor je reisgenoten fijn dat je niet continue gestoord word met zaken die best even kunnen wachten.

 

Vakantie en rust op z'n tijd is een investering in je zelf en geeft ook een goed gevoel waar je de overige tijd zo hard voor rent.

 

"Zo en nu weer fijn aan het werk 8)"

Link naar reactie
  • 0

Ik zit meestal met vakantie op een plek met zeer slecht bereik (zowel telefoon als internet). Een keer per dag (rond 14 uur) wandel ik naar een plek waar ik wel bereik heb en luister mijn voicemailberichten af. Op de vaste lijn zet ik alleen een boodschap dat ik vanaf XX datum weer aanwezig ben en dat ingesproken berichten niet worden afgeluisterd. Voorheen zette ik mijn 06 nummer erop voor dringende zaken maar inderdaad.....wat sommige mensen dringend vinden, vind ik absoluut niet dringend maar je voelt je dan toch vaak verplicht om terug te bellen. Nu vermeld ik mijn emailadres en de mededeling dat ik na de vakantie zal reageren. Mijn vaste klanten weten dat ik in Verweggistan zit en alleen naar huis kom als Nederland onder water is gelopen, is dan namelijk ook een prachtig duigebied ;) Zij hebben mijn mobiel nummer maar bellen me dus nooit op vakantie.

Ik check om de dag even de email dus bij elkaar ben ik misschien een halfuurtje per dag met mijn werk bezig en als ik thuis kom heb ik geen achterstallige emails en voicemailberichten en ben gewoon meteen weer 100% beschikbaar.

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.